XJ-S V12 muutti ranchille

Yleinen Jaguar-keskustelu
AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » Ti Syys 03, 2019 12:25 pm

Tuli hankittu pihan V-kone sarjaan erittäin siistikuntoinen rotukissa. Aikani luimuilin myyjän nettisivuilla ja kun kävin sitten autoa katsomassa/kokeilemassa olin myyty mies.
Positiivisista ennakko-odotuksista huolimatta auton erittäin siisti kunto suorastaan häkellytti, eikä koeajo suinkaan vähentänyt innostusta... erittäin hieno peli ja jotenkin se valtavan uljas tunne huokui autosta ja vei miehen mennessään.

Kyseessä siis series II XJ-S V12. Hyvässä kodissa ollut suomi-auto. Nyt se pääsee, tai joutuu, tänne meille pikkuRoverin ja kahden Rangen kaveriksi. Tämä ajokausi tulee jäämään vähän lyhyeksi mutta ens kesänä sit aloitetaan tosissaan.
Kehuskellaan sitten enemmän kun vaunu joskus kotiutuu.

EDIT: otsikko päivitetty
Viimeksi muokannut AVRO, Ti Loka 08, 2019 9:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

jööran
Viestit: 26
Liittynyt: To Marras 20, 2014 11:35 am

Re: XJ-S V12 muuttamassa ranchille

ViestiKirjoittaja jööran » Ke Syys 11, 2019 11:55 am

Onneksi olkoon.

Tuliko kovalla vai rättikatolla?

Aika vähän on täällä juttua XJS:stä. Optimistisesti voisi ajatella sen johtuvan vähistä huolista.
1994 XJS 4.0, 2+2 (heh) Convertible
1990 RRC V8 3.9
1989 LR Defender 110 Pick Up V8
2003 MB 220 CDI W203
2013 MB 220 CDI W204

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muuttamassa ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » Ke Syys 11, 2019 7:10 pm

Kiitos. Tämä on kovalla katolla, rättikatot ei oikein nappaa. Kunhan päästään alkuun niin saatan kirjailla juttuja, toivottavasti positiivisia, kun tuonne Rover-puolellekin jaksaa jutustella.

Vahinko vaan kun kaik on tuolla FB:ssa vaan. :x
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muuttamassa ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » To Loka 03, 2019 7:25 pm

Iso kissa saapui tänään tutkimaan uutta kotiaan. Olin varsin tyytyväinen tuolla ajellessa, on melkoisen eleetöntä ja smoothia kyytiä.
Kuva

British racing green ja vaalea nahka sisustus. Frouvakin näytti hyväksyneen tulokkaan vaikka ei ihan aina näitä mun autohankintoja oikein ymmärrä, kävi istuksimassa mutta ei vielä halunnut lähteä ajelulle. Ens viikolla päästään paremmin tutustumaan tulokkaaseen kun pikku kuviot on ensin hoideltu sekä auton että ukon osalta.
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » Ti Loka 08, 2019 9:47 pm

Tällä on nyt jokuseen otteeseen ajeltu ja kun myyjän kanssa sovitut kuviot on auton liikkeiden osalta hoidettu niin ajelua on kelien salliessa vielä tarkoitus suorittaa.

Auto toimii hyvin, kilsoja on ehtinyt kertyä viimeisen kk aikana jokunen satanen mikä ei minun mielestä ole pahitteeksi vanhalle autolle, pysyy vetreänä.
Tavoilleni uskollisena olen jo ruksannut päässäni asioita joille pitää tehdä jotain tässä kun joutaa, pikkujuttuja. Radioantennin grommetti tuli jo tilattua, se kun on halki niin eihän semmoista viitsi loputtomiin katsella. Samoin workshop manual, ei mitään HBL opusta vaan toivottavasti kunnollisempi.
Soitin on aika epäherkkä, tarviaa vähän tutkia olisko antenni/antennilinja huono. Menetys ei ole suuri kun kaupallisten kanavien tarjonta on surkean ja luokattoman väliltä, säilytyslokerossa on iso kasa c-kasetteja jotka kuuluivat kauppaan... :P , tarviaa ruopata ne ja kuulostella mitä sieltä löytyy. AInakin kaksi mielekästä jo löytyi.
Nyt kun tuli ajeltua pimeällä niin totesin mittarivalot aika hämäriksi, vaikka säätö on täysillä. Ettei vaan olis perinteiset mustuneet polttimot jotka vaihtamalla saisi hieman kirkastusta.
Keskuslukko ei toimi, tämä laitetaan myyjän piikkiin kuntoon kun vaan tähtimerkit osuu kohdilleen. Ei ole paniikki kun täällä sivummalla asia ei ole kovin tärkeä.

Muutakin pientä hipistelyä jos joutaa. Tässä on nyt vähän kahden vaiheilla kumpi autoista menee muualle talveksi, ja kumpi jää kotipajaan. Tässä ei olisi mitään suuren suurta, tuo P6 Rover sen sijaan tarttis vähän hommailua joten se tod näk jää tähän ranchille talvehtimään ja kisu saa nukkua muualla. Tallipaikastakin tuli jo aiesopimus, eikä tarvinnut tuulettaa jo muutenkin raikasta lompsaa kovin mainittavasti.

Mutta kyllä se vaan tuntuu mahtavalta autolta ajella. Kyselin VAG tdi kollegalta että montakos sylinteriä sillä on tuossa pihassa? Range kun on kans tällä hetkellä kustannuspaikalla niin vierekkäisissä ruuduissa on yhteensä 20 pyttyä. 8)

Vähän surullistakin. Kävin viikonloppureissulla kaverin tykönä Lontoossa ja siellä hoideltiin sinne jääneestä S-typestä paperit sillai että auto on nyt kaverin, tekee sillä mitä haluaa. Näillä näkymin se kulkee jonnekkin ens kevääseen ja sit joko seuraavalle omistajalle tai romikseen. Hyvä kissi oli ollakseen tonnin auto, luotettavasti se on kaveriakin palvellut viimeisen vuoden.
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

TexPat
Viestit: 518
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja TexPat » Ke Loka 09, 2019 4:26 pm

Tyylikäs Iso-Kissa-Coupe!

Ja oikean värinenkin.

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » La Loka 12, 2019 6:38 pm

Tuli nuo mittariston taustavalot vaihdeltua kun työmaalla on hiljaista. Tuossa illemmalla kun lähtee tuksuttelemaan kotiinpäin niin näkee auttoiko yhtään vai menikö kaikki turha työ taas hukkaan. Pari W tehokkaammat bulbit laitoin, juippi meinasi että ledien kans pitää olla varuillaan jos ei poista niitä vihreitä kupuja. Pahimmillaan tulee siniset taustat... HYI!

Vaihdoin myös antennin kumiluttanan lokariin, suht tiukka asennettava mutta sopivan muovilastan avulla oikeassa asennossa se asettui paikoilleen. Nyt ei valu vesi enää lokarin sisään, ainakaan tuosta. Ja on se siistimpikin, kun rumasti halkinainen kumi on vaihtunut ehjään.

Lampunpesurien sulat värkkäsin irtokumeista. Tämä ei tosin ollut ihan onnistunut operaatio kun irtosulka olikin poikkileikkaukseltaan ihan erilainen kuin orkkis, täytyy kaivella varaston sulista uus uhri. Rangeenkin vaihtelen tuulilasin pyyhinnästä eläköityneitä kumeja silmänpyyhkijöiksi. Tässä hommassa kun ei uusikaan kumi loputtomiin kestä niin mieluummin ajaa käytetyt kumit tuossa loppuun.
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » Pe Loka 18, 2019 1:41 pm

Keskuslukitus tuli korjattua, ei ollut lukkomoottori rikki vaan tanko irronnut lukkokoneistosta. Pieni taiteilu peilin ja silmin varustetuiden sormenpäiden kanssa niin tanko meni paikoilleen ja k-lukko toimii.
Oikukkaaksi havaittu orkkisgrammari vaihtui väliaikaisesti valkoisesta Rangesta otettuun soittimeen, toi orkkis Jaguar/Alpine tarviaa jossain vaiheessa pyrkiä saattamaan toimintakuntoon.
Muuallakin voivottelin mutta kyllä mä vaan niin paljon olen pettynyt retromankka tarjontaan, ei nopealla etsinnällä löytynyt tyyliin sopivaa... liikaa kromia, liikaa diginäyttöä. :cry:

Sähköpeilitkin melkein toimivat, tätä pitää vielä funtsia kun se katkaisija on aika hinnakas.

Kattovalo palaa vähän miten sattuu, tai ei olleenkaan. Tässä on asennon lukitukset kuluneet joten katotaan saisko muuten ehjästä-siististä valokalusteesta vielä toimivan. Tämmöisten pitää toimia, piste.

Muuten kisu on juossut kivasti, frouvakin uskaltautui sillä matkailemaan lähipitäjään ja oli mielissään sieltä tullessa. Parisataa km oli ajellut, eikös tämmöinen GT cruiser olekkin just moiseen ajoon.
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » La Loka 26, 2019 5:10 am

Kisun häntä tuli ehjättyä. Se kun jäi eräänä päivänä jytkyttämään vaikka oli pitkänä. Työmaalla purkki käteen ja palasiksi, tämä on tehty purettavaksi.
Todennäköisin vika oli piirikortin hapettuminen, muuta tuosta en löytänyt vaan pesin vanhat likaiset rasvat mekanismista pois ja kasasin uusilla puhtailla. Piirikortti vaikutti pelastuneen ainakin tähän hätään asiaankuuluvalla deodorantilla ja harjauksella. Vesi lienee mennyt rikkinäisestä antennin grommetista, joka on jo aiemmin vaihdettu, siitä kun sataa suoraan antennimoottorin päälle ja sähköliitin on just purkin päällä - piirikortti heti siinä alla.

Nyt kuitenkin toimii, aika simppeli homma simppelille ukkelille. :P

Kuva


Muuten tällä on ajeltu vielä, kelit ihan ok ja parempi että kissa liikkuu kuin että makaisi pihassa sateessa. Yövuorojen ajaksi on päässyt halliin lämpöiseen. Hienosti pelaa ja kulkee tyylikkästi. Kollegat ihailee tuota moottoria, startin sähistyä hetken pata vaan käy eleettömästi... ei mitn tarpeettomia murahduksia tms.
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » La Loka 26, 2019 11:00 pm

Sisävalokin tuli korjattua. En raatsinut uutta ostaa koska vanhakin oli siistissä kunnossa kaikinpuolin, pl. se linssin asennonpidin -> ON-OFF-OVI ei toiminut kun kaluste ei "lukittunut" oikein mihinkään asentoon vaan oli semmoinen lötkö. Vaikuttaa myös melkoisen hinnakkaalta kapistukselta.

Tätähän tuli jo aiemmin tutkittua ja todettua että se pikkuruinen kuula joka lukituksen hoitelee pääsee karkuun kolostaan, koska muovirunko on antautunut vuosisatojen vieriessä. Nyt kun työmaalla oli jo toinen yö peräkkäin hiljaista niin kaluste mukaan ja aiottua korjausta kokeilemaan. Onnistui hyvin, eli muoviseen runkoon kasvatin kuulapitimen ympärille pikaliimalla ja silikaattijauhella lisää materiaalia painuneen tilalle. Näppärää kamaa, nätti annostella ja kun jauheen tiputtelee pikaliimaan niin kovettuu välittömästi ja on nopeasti hionta-, ja muotoilukelpoista.

Tonne kuulan luokse lisää läskiä niin loppuu se kuulan karkailu, samoin tohon linssin kolmeuraiseen ulokkeesen täytin kuulan tekemän painauman.
Kuva

Toi juustonvärinen muoviosa on kutistunut jolloin kuula pääsee kolostaan karkuun ja linssin lukitus ei toimi.
Kuva

Tossa vielä yleiskuva, ei kovin monimutkainen kapine ollakseen Niksmannien tekele. Ei ehkä suunniteltu täysin purettavaksi mutta mitäpä ei pelle peloton, paino sanalla pelle, koittaisi koljata.
Kuva
Linssin saaminen takaisin kehykseen materiaalin lisäyksen jälkeen tuotti vähän tuskaa mutta kyllä se sinne lopulta napsahti. "Akselitapit" tosin ovat vähän narraten ulkopuolelta vaan painettu takaisin koska niiden asentelu sisäpuolelta näytti ainakin mahdottomalta. Linssin korvakkeet ovat nekin hieman ulospäin taipuneet, ilmeisesti ajansaatossa ja sekin lisää asentelun tiukkuutta.

Nyt valo kuitenkin toimii kuten kuuluukin, vielä kun ne ledit saisi hankittua niin olis enempi valoa kajuutassa. :P
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » Ti Marras 19, 2019 7:22 pm

Vaihdoin tuossa hiljattain, juuri vuoden viimeiselle "huruajolle" toisen ajovalopolttimon kun mokoma pimeni eikä yksisilmäisenä ajele kukaan itseään/muita kunnioittava kuljettaja muutenkuin korjaamolle. Eikös niin?

Olipa kuumottava homma vaikka homma on melkein helpoksi ajateltu. Meinasin vaihtaa molemmat lamput mutta pihalla kurassa en sitten ruvennut enempää kun ei ollutkaan ihan nix und nax... yllätys Jagulaarissa. :lol:
Irroitus oli ok, ja ne pyyhkijätkin irtautuivat akselista ilman draamaa.

Takaisinlaitto olikin sitten oma hommansa kun eihän ne kirotut muovilukot ottaneet, erityisesti alimmainen oli ihan mahdoton.Joku tämän kanssa on jo aiemmin temunnut kun lasista puuttuu pikku pala yläreunasta jossa on kromikehyksen kiinnityskorvake törröttämässä. Ja lasin on varmaan tuohon kolhittu kun asennus on kovin piukea.
Lopulta umpio oli lähes paikoillaan mutta se alimmainen lukko jäi puolitiehen kun ei vaan mennyt niin ei mennyt.
Nyt otin homman uudestaan työn alle ja vaihdoin toisenkin lampun sekä asensin tämän ensin tuherretun umpion uusiksi. Ei mennyt ei sitten millään ennenkuin löysäsi umpion ylös-alas säädön ja sääti valot sitten uudestaan.

En tiedä teinkö jotain väärin vai onko tämä oikeasti näin tuskainen homma? Umpio kai periaatteessa menisi niihin muovilukkoihin sillai että ensin se sisimmäinen jota ei edes kunnolla näe ja sitten alempi vai ulompi seuraavaksi? Tässä ei mennyt oikein kumminkaanpäin kun niin kovaa ei voinut painaa että umpion kynnet olisivat lopsahtaneet lukkoihin.
Lopulta helpoin oli ruuvata ne alalukot kunnolla ulospäin ja asennuksen jälkeen valojen korkeussäätö.

Älkääkä peljätkö, Kisua ei ole uitettu tuolla suolassa. Se on makoillut tallissa jo tovin, nyt vaan innostuin ne lamput viimeistelemään.

Se viimeinen huruajokin oli ihan jees tuossa kuunvaihteessa. Käytiin mutsin kanssa hautuumaakierroksella, kaikkiaan melkein 300km tuli ajeltua kun mutsi asuu nykyään tuossa Hämeessä ja esim. faija on kuopattu Helsingin Malmin hautuumaalle. Eikä tuo äitimuorikaan ollut yhtään pahoillaan kun pääsi Kisulla kulkemaan, on kuitenkin vielä notkeassa kunnossa niin pääsi kyytiin ja itse uloskin. 8)
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » Ma Marras 25, 2019 10:06 pm

Sytkätulpat tuli vaihdettua, ja samalla vähän katseltua miten noi sytkävehkeet muuten jakselee. Johdot on jo vanhat, eikä jakajankansikaan ole ensiluokkaisessa kunnossa joten ne tulikin heti tilattua mutta ne voi vaihtaa kun joskus saapuvat. Pyörijästä jo jupisinkin tuolla toisessa ketjussa ja vaikkei se kovin huonona ollutkaan niin laitan uuden, kun sellaisen yleensäkin löysi.

Tulppien vaihto olikin rupeama itsessään. Laakson päältä sai purkaa kamaa pois että tulppiin pääsi kivuttomasti käsiksi, vakkarin kumiluttana ja venttiili - puolat jalkoineen - kaasuvivuston capstan. Jakajan olinkin jo tyhjentänyt heti aluksi. Etummaisten tulppien vaihtoon piti irroittaa ja hieman nostaa ilmastoinnin kompuraa, mun vehkeillä tulppiin ei muuten päässyt vaikka oli kolme erilaista tulppa-avainta käsillä. Ei mahdu niin ei mahdu. Kompuran irroitus ei sinänsä ole homma eikä mikään.
Ainakin osan tulpista voinee vaihtaa ilman isompia purkamisia mutta tähän on joku kotletti vetänyt tulpat ns. kiinni asti joten irroitus vaati isompaa avainta ja tommoisen tiukan tulpan auetessa jollain vinkuralla avatessa voi särkyä siitä ympäriltä kamaa tai se tulppa katketa jos avain lipeää. Nämä mm. eivät lähteneet varsin sutjakalla 12-kulmaisella nivelöidyllä tulppahylsyllä kun tulpasta pyöristyi kulmat.

Työn kestäessä tuli todettua että pa-suuttimien sähköliittimet ovat tiensä päässä. Aivan älyttömän rapeat, nämä täytyy kans jossain vaiheessa vaihtaa ennenkuin tulee problems. Sinänsä tämä ei ole mikään suuren suuri ongelma kun ko. liitin on ihan tavallinen AMPin liitin joita saa kaupasta rahaa vastaan.
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » To Marras 28, 2019 12:04 am

Rupesinkin jo heti tussaroimaan bensasuuttimien littimiä. Nämähän ovat aikalailla perus AMP lliittimiä Bosch suuttimelle.
Vaihto ei ole kovin kummoinen juttu, ainut vaan.että liittimen peräpuoli ja alku johtosukasta on täytetty sitkeällä mäskillä joten pelkkä liitinrungon vaihto ei tule kyseeseen vaan johdot laitettava poikki ja johtoihin puristeltava uudet pinnitkin.
Osa johdoista on kiusallisen lyhyitä joten niitä joutuu vähän jatkamaan, tähän on kunnollisia tinajatkoja ja hyvää johtoa käsissä.

Yhden tuossa iltapuhteiksi näpräsin ja tuntuisi onnistuvan. Noi vanhat on kyllä ihan älyttömän rapeita, tosta kuvassa olevasta lohkesi pala tuolta kontaktienkin ympäriltä pelkästään avatessa... Näihin ei siis kannata mennä koskemaan ellei ole pakottava tarve.
Kuva

Kuva
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

jööran
Viestit: 26
Liittynyt: To Marras 20, 2014 11:35 am

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja jööran » To Marras 28, 2019 3:43 pm

Jätit sitten tähän pienen cliffhangerin?

AVRO kirjoitti: Nämä mm. eivät lähteneet varsin sutjakalla 12-kulmaisella nivelöidyllä tulppahylsyllä kun tulpasta pyöristyi kulmat.
1994 XJS 4.0, 2+2 (heh) Convertible
1990 RRC V8 3.9
1989 LR Defender 110 Pick Up V8
2003 MB 220 CDI W203
2013 MB 220 CDI W204

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » To Marras 28, 2019 5:08 pm

jööran kirjoitti:Jätit sitten tähän pienen cliffhangerin?

AVRO kirjoitti: Nämä mm. eivät lähteneet varsin sutjakalla 12-kulmaisella nivelöidyllä tulppahylsyllä kun tulpasta pyöristyi kulmat.



En kai? Kaikki 12kpl tuli vaihdettua, mutta lienikö tässä joku ulosannin töksähdys. 12-kulmaisella nivelhylsyllä olisi mahtunut asiallisesti lähes kaikkiin tulppiin mutta kun joku oli vääntänyt ne niin tiukalle että tulpan nurkat pyöristyi. Kuusikulmaisella aukesi mutta kun ne hylsyt oli ilman niveltä niin puratti lisää että sai mahtumaan about suoraan.
Toisaalta noi nivelöidyt markettihylsyt on kysymysmerkki laadultaan niin pitkällä varrella näiden vääntäminen on arveluttavaa, ehkä parempikin että joutui heti purkuhommiin eikä käynyt sitä että nivel hajoaa kun tarjoaa tarpeeksi voimaa. Joutui nääs käyttämään tommosta ~50cm vääntövartta ja sitäkin sai kääntää varsin topakasti ennenkuin tulpat aukesivat kunnon napsahduksella.
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » La Marras 30, 2019 8:12 pm

Rupesin tuossa konehuonetta ihmetellässä funtsimaan tota vakkarin bellowsia. Ameriikan poikien voorumeilla tuntuu olevan kaikenlaisia ongelmia tämän kanssa, tosin niillä on ongelmia ihan kaiken kanssa. :)
Yhtäkaikki, mulla cruise toimii mutta se on kaikkea muuta kuin tarkka. Nopeus vaeltaa tyyliin +-10kmh ja esimerkiksi ylämäen jälkeen kissa vaan kiihtyy hiljalle kunnes joku tajuaa että himmataanpa vähän -> vauhti hiipuu alle asetetun. (Ja mulla kun hihnaa päässä luistattaa pumppujalkaisten kanssa-autoilijoiden humpaaminen erityisen paljon.

Vaikka olin vielä touhuamassa noiden bensasuuttimien kanssa niin se mokoma bellow näyttää hankaavan aika topakasti konepellin eristefylliin, bellowsin muotoinen kuluma näkyy fyllissä. Tämähän saattaisi hyvinkin aiheuttaa vakkarin hidasta reagointia kun bellow ei pääse vapaasti pidentymään-lyhentymään? Tuskin ainakaan parantaa toimintaa.
Onko kellään ollut vastaavaa pohdiskelua ko. aiheen kanssa?
Kiusallista kun tätähän ei nyt pääse ollenkaan kokeilemaan, kelit eivät houkuta isoa kisua ollenkaan. :D
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89

HEF
Viestit: 553
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja HEF » Ma Joulu 02, 2019 3:11 pm

Mukavia seurattavia nämä sun remonttipäivitykset. 12 reikäistä ei kovin moni uskalla rassata mutta sulta tuo homma tuntuu luonnistavan. Ja onhan se autona mahtava kulkija. Veto on aivan tolkuton koko kierroslukualueen läpi. Olen tuollaisilla päässyt ajelemaan eikä se nautinto hevillä unohdu. Bensaa tietysti kuluu mutta jostainhan se voima on otettava.
Kerro vaan jatkossakin miten yhteiselo XJ-S:n kanssa sujuu. :)
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.

AVRO
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: XJ-S V12 muutti ranchille

ViestiKirjoittaja AVRO » Ti Joulu 03, 2019 7:47 am

Mukavaa että joku näitä jaksaa lueskella, ja tiedä vaikka olisi avuksikin jollekkin joskus. Ite pitää kaikki tehdä kun näitten rassailu on jollain tapaa terapeuttista vaikka välillä tuntuu että tarttis mennä terapiaan kun joku homma tökkii tai on muuten vaan hankala.

Onhan tuo aika puhutteleva kulkija, ei millään tavalla raivoava vaan just semmoinen sivistyneesti hyökkäävä. Toi toinen kesäkulkine, Rover P6, on toista maata. Varsin liukas mutta sillä meno on enemmänkin semmoista reuhaamista jos aikoo vähän kiihdytellä, toki silläkin voi lotkotella leppoisasti kun kasi jaksaa kuskata kevyttä autoa ihan pintakaasullakin.

Juuri tuossa jollekkin mainitsin että kaikkien maailmassa pitäisi ajella vanhoilla (britti)autoilla niin sodat sun muut tyhmyydet unohtuisi. Eihän siinä ehtis kun autoa vaan korjailla. :mrgreen:
Range Rover P38A, -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC, 72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89


Palaa sivulle “Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa