I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
Nyt tämä alkaa sen verran realisoitua, että avataas ketjua.
Tammikuun loppupuolella rouva eräänä iltapäivänä vahingossa kysymään "mitä maksaisi neliveto, kun noi naapurit pääsee aina helposti tosta kotipihasta mäen ylös". Tämähän vinksahti päässäni avoimeksi valtakirjaksi ostaa toiseksi nelivetoauto. Lokakuussa tuli pihaan MG4 ja vuosia sitten jo totesin etten osta enää ikinä yhtään polttomoottoriautoa.
Avoimen valtakirjan myötä mobile.de auki ja selaamaan, hemmetti nuo I-Pacethan alkaa olemaan jo halvimmat karvan päältä 20k.
Yhden illan intensiivisen selailun jälkeen oli muutama auto kiikarissa etenkin Hollannissa ja vähän tarjoustakin tein, mutta outoa väkeä ovat puukenkämaassa, kun eivät muutamaa sataa tingi.
Tunnen automallin varsin hyvin, kun noita on perheessä ollut muutama kappale.
Lopulta eräs harmaa HSE valikoitui kohteeksi, vaikka sen hinnassa oli monenlaisia määritelmiä. Ajatukset adaptiivisen vakkarin pakollisuudesta siirtyi HSE:n ilma-alustaan.
Aluksi oltiin melkein kolmessakympissä, sitten markkinoitiin verollisena verottomana hinnalla ja lopulta auto olikin marginaaliverollinen. 74tkm ajettu ja renkaatkin oli kerran jo vaihdettu, joten tehtiin tulppaaninpurijoiden kanssa kaupat.
Päivähän oli tässä vaiheessa 29.1 eli vain muutama kuukausi sitten
Autossa piti olla vain pienenpieni latausvika, eli type2 lukitussolenoidi ja yhteistyökumppani korjaisi sen ihan heti ensi viikolla, jolloin auto saataisiin Suomeen helmikuun puoleen väliin. Rahditukset Hollannin päässä oli jo napin painallusta odottamassa, mutta sitten alkoi takuta.
Alussa ei naurattanut, kun kuume oli kova, mutta tässähän tämä on laantunut ja vähän naurattaa.
8.2 tuli tieto että auton pitää mennä Jaguarille ja aika tutkintaan oli 20.2.
Raportti tuli 21.2 että autossa menee vaihtoon BCCM ja autoliikkeelle tuli 4,5k€ remontti..
Välissä käytiin lomallakin ja tuli kuvan kera että auto on nyt noudettavissa. Tietenkin tässä samassa yhteydessä lumipallo pyöri ja kommunisti-mafioosojen lakot jätti Irmaliisan tuonne seisomaan. Eilinen ilmoitus laivojen liikkumisesta ei vielä mahdollistanut auton saantia tänne ensi viikolle, mutta 18.4 pitäisi päästä tämä korkkaamaan n. 3kk ostosta. Incontrol saatiin eilen pinnalle, joten pystyy auttavasti auton liikehdintöjä seuraamaan sitäkin kautta.
Talvirenkaatkin tuli hätäpäissä hommattua, mutta kyllähän niitä seuraavana talvena sitten tarvitsee. Tämä auto on H484 -kampanjassa, josta tietoa tulennee myöhemmin. Toivotaan että myös Euroopassa tehdään samat temput kuin jenkeissä, eli ajoakut vaihdetaan täysin uusiin.
Yksivaihelataus vähän mietitytti alussa, mutta kun toinen auto lataa kolmesta vaiheesta voidaan tarvittaessa vaihdella autoja varaustilanteen mukaan. Latausinfraakin kotona tekisi mieli päivittää ns. kerralla, mutta vielä en ole lopullista päätöstä saanut tehtyä ja mennään tuolla tällä hetkellä n. 13A per vaihe mahdollistavalla ratkaisulla.
Tammikuun loppupuolella rouva eräänä iltapäivänä vahingossa kysymään "mitä maksaisi neliveto, kun noi naapurit pääsee aina helposti tosta kotipihasta mäen ylös". Tämähän vinksahti päässäni avoimeksi valtakirjaksi ostaa toiseksi nelivetoauto. Lokakuussa tuli pihaan MG4 ja vuosia sitten jo totesin etten osta enää ikinä yhtään polttomoottoriautoa.
Avoimen valtakirjan myötä mobile.de auki ja selaamaan, hemmetti nuo I-Pacethan alkaa olemaan jo halvimmat karvan päältä 20k.
Yhden illan intensiivisen selailun jälkeen oli muutama auto kiikarissa etenkin Hollannissa ja vähän tarjoustakin tein, mutta outoa väkeä ovat puukenkämaassa, kun eivät muutamaa sataa tingi.
Tunnen automallin varsin hyvin, kun noita on perheessä ollut muutama kappale.
Lopulta eräs harmaa HSE valikoitui kohteeksi, vaikka sen hinnassa oli monenlaisia määritelmiä. Ajatukset adaptiivisen vakkarin pakollisuudesta siirtyi HSE:n ilma-alustaan.
Aluksi oltiin melkein kolmessakympissä, sitten markkinoitiin verollisena verottomana hinnalla ja lopulta auto olikin marginaaliverollinen. 74tkm ajettu ja renkaatkin oli kerran jo vaihdettu, joten tehtiin tulppaaninpurijoiden kanssa kaupat.
Päivähän oli tässä vaiheessa 29.1 eli vain muutama kuukausi sitten
Autossa piti olla vain pienenpieni latausvika, eli type2 lukitussolenoidi ja yhteistyökumppani korjaisi sen ihan heti ensi viikolla, jolloin auto saataisiin Suomeen helmikuun puoleen väliin. Rahditukset Hollannin päässä oli jo napin painallusta odottamassa, mutta sitten alkoi takuta.
Alussa ei naurattanut, kun kuume oli kova, mutta tässähän tämä on laantunut ja vähän naurattaa.
8.2 tuli tieto että auton pitää mennä Jaguarille ja aika tutkintaan oli 20.2.
Raportti tuli 21.2 että autossa menee vaihtoon BCCM ja autoliikkeelle tuli 4,5k€ remontti..
Välissä käytiin lomallakin ja tuli kuvan kera että auto on nyt noudettavissa. Tietenkin tässä samassa yhteydessä lumipallo pyöri ja kommunisti-mafioosojen lakot jätti Irmaliisan tuonne seisomaan. Eilinen ilmoitus laivojen liikkumisesta ei vielä mahdollistanut auton saantia tänne ensi viikolle, mutta 18.4 pitäisi päästä tämä korkkaamaan n. 3kk ostosta. Incontrol saatiin eilen pinnalle, joten pystyy auttavasti auton liikehdintöjä seuraamaan sitäkin kautta.
Talvirenkaatkin tuli hätäpäissä hommattua, mutta kyllähän niitä seuraavana talvena sitten tarvitsee. Tämä auto on H484 -kampanjassa, josta tietoa tulennee myöhemmin. Toivotaan että myös Euroopassa tehdään samat temput kuin jenkeissä, eli ajoakut vaihdetaan täysin uusiin.
Yksivaihelataus vähän mietitytti alussa, mutta kun toinen auto lataa kolmesta vaiheesta voidaan tarvittaessa vaihdella autoja varaustilanteen mukaan. Latausinfraakin kotona tekisi mieli päivittää ns. kerralla, mutta vielä en ole lopullista päätöstä saanut tehtyä ja mennään tuolla tällä hetkellä n. 13A per vaihe mahdollistavalla ratkaisulla.
Viimeksi muokannut bluri, Ke Touko 01, 2024 7:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitöpäiväkirja
Dodiin, tuleehan se sieltä vihdoin.
Tämän hetken ajatuksena on, että kun tässä jossain välissä intoutuu rakentamaan autokatoksen, niin sinne vedetään syötöt kahdelle laturille, molemmat erikseen dynaamisella kuormantasauksella. Tällei saa laturit priorisoitua, eli se jonka shuntit on myöhemmin lataa eka ja jos/kun sähköä jää tarjolle, saa myös toinen laturi tuupata sähköä patteriin. Sitten vaan kotiautomaatioon nappula josta tarvittaessa saa boostin päälle sammuttamalla lämmitystä tarpeeksi, niin pärjää 3*25A liittymällä mainiosti. Tällei toteutettuna myös laturit pysyy erillisinä, ettei yksittäisestä pömpelistä tule SPOFia kahdelle käyttökulkineelle.
Laturit tulee sitten katoksen päässä kiinni siirrettävällä telineellä ja pistokkeellisilla kaapeleilla niin, että sen pystyy helposti ja ilman sähkäriä siirtämään mihin kulmaan ruutua tahansa, niin ei tartte tinkiä pysäköintimukavuudesta vaikka seuraavassa autossa sattuisi tökkeli olemaan täysin vastakkaisessa kulmassa.
Heti kaamea (ainakin lähes) off-topicci, sori siitä , mutta aattelin oman ajatukseni tarjota kun kerran samaa aatosta on ilmassa.
Pähkäilin jossain vaiheessa itekin, että kun autoilu jossain vaiheessa taatusti sähköistyy (vaikka yhtään sähkäriä ei vielä itellä ole, kun ekat potentiaaliset mallit on vasta tulossa myyntiin) niin pitää jo valmiiksi miettiä että miten saa järkevän latauksen kahdelle autolle. Meillähän on molemmilla työmatkaa yli 80km/sivu, joten latuutehoa on pakko saada vähintään yhdelle autolle tarvittaessa kohtuuvella jos tarttee useana päivänä käydä töissä samalla viikolla.bluri kirjoitti: ↑Pe Huhti 05, 2024 9:06 am Yksivaihelataus vähän mietitytti alussa, mutta kun toinen auto lataa kolmesta vaiheesta voidaan tarvittaessa vaihdella autoja varaustilanteen mukaan. Latausinfraakin kotona tekisi mieli päivittää ns. kerralla, mutta vielä en ole lopullista päätöstä saanut tehtyä ja mennään tuolla tällä hetkellä n. 13A per vaihe mahdollistavalla ratkaisulla.
Tämän hetken ajatuksena on, että kun tässä jossain välissä intoutuu rakentamaan autokatoksen, niin sinne vedetään syötöt kahdelle laturille, molemmat erikseen dynaamisella kuormantasauksella. Tällei saa laturit priorisoitua, eli se jonka shuntit on myöhemmin lataa eka ja jos/kun sähköä jää tarjolle, saa myös toinen laturi tuupata sähköä patteriin. Sitten vaan kotiautomaatioon nappula josta tarvittaessa saa boostin päälle sammuttamalla lämmitystä tarpeeksi, niin pärjää 3*25A liittymällä mainiosti. Tällei toteutettuna myös laturit pysyy erillisinä, ettei yksittäisestä pömpelistä tule SPOFia kahdelle käyttökulkineelle.
Laturit tulee sitten katoksen päässä kiinni siirrettävällä telineellä ja pistokkeellisilla kaapeleilla niin, että sen pystyy helposti ja ilman sähkäriä siirtämään mihin kulmaan ruutua tahansa, niin ei tartte tinkiä pysäköintimukavuudesta vaikka seuraavassa autossa sattuisi tökkeli olemaan täysin vastakkaisessa kulmassa.
Heti kaamea (ainakin lähes) off-topicci, sori siitä , mutta aattelin oman ajatukseni tarjota kun kerran samaa aatosta on ilmassa.
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitöpäiväkirja
Onnittelut.
Edellisestä viisastuneena et sitten tällä kertaa lähtenyt itse hakemaan!
Kiitokset edellisestä päiväkirjasta, mielenkiinnolla seuraten tätä uutta.
Köpi
Edellisestä viisastuneena et sitten tällä kertaa lähtenyt itse hakemaan!
Kiitokset edellisestä päiväkirjasta, mielenkiinnolla seuraten tätä uutta.
Köpi
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitöpäiväkirja
Nooh kyllä tässä kalenteria on kaivettu toooodella tiheällä kammalla, mutta elämäntilanne nykyään hieman erilainen kuin silloin vähän vajaa 7v sitten
Eikä tuo sinänsä olis juuri enempää kuin ykkössatasia, jos sitäkään, halvemmaksi tullut hakea itse, joten arvotin perheen parissa vietetyn ajan arvokkaammaksi.
Myyjä kävi tänään ajamassa SoCin laivauksen vaatimalle 30-50% välille ja hyvin näyttää Remote sekä myös Wattcat toimivan. TCU:n softa pitää kyllä valittaa päivitettäväksi tuon H484 yhteydessä, koska siellä on joku ikivanha versio. Saisivat muutenkin päivittää aivan kaikki uusimpiin, koska kuulen tässä olevan hyvin konservatiiviset versiot.
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitöpäiväkirja
Näin on ekat parisataa Irmaliisan kanssa kuljettu ja seuraavat huomiot:
-Auto oli jopa parempikuntoinen kuin oletin
-Kauhia kulimalli kun peltikatolla eikä edes hudia tai jäähdytettyjä penkkejä -> No enpä noita kyllä kaivannutkaan
-Eka 12v-akkujen härö ilmestyi jo tänään "Jarrupolkimesi voi tuntua sieneltä" -tms, mikä näihin viittaa.
Toki auto seisoi 1,5 viikkoa lukitsematta, jolla voi olla kiusaava vaikutus pikkuakkuihin, joten pistin varmuudeksi tulemaan molemmat uudet.
-H484 ei vielä mitään tietoa miten tehään
-Auto oli jopa parempikuntoinen kuin oletin
-Kauhia kulimalli kun peltikatolla eikä edes hudia tai jäähdytettyjä penkkejä -> No enpä noita kyllä kaivannutkaan
-Eka 12v-akkujen härö ilmestyi jo tänään "Jarrupolkimesi voi tuntua sieneltä" -tms, mikä näihin viittaa.
Toki auto seisoi 1,5 viikkoa lukitsematta, jolla voi olla kiusaava vaikutus pikkuakkuihin, joten pistin varmuudeksi tulemaan molemmat uudet.
-H484 ei vielä mitään tietoa miten tehään
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitöpäiväkirja
Alkoipa se kivasti
Auto seisoi päivän ja lähdettiin kauppakeskukseen. Sinnepäin jarruhäiriö, mutta päästiin hyvin perille ja näytti latausjännitettä & virtaa kunnolla.
No oltiin lähdössä lasten kanssa teatteriin tunnin jälkeen - > Hybridiakkuvika yms
Bussilla kotiin hakemaan MG alle, teatteriin ja takaisin kotiin. Työpaikalle josta 8mm, 10mm, 13mm hylsyt, sähköteippiä, ristipäämeisseli, taskulamppu ja yleismittari mukaan.
Motonetin kautta Ek151 ja varmuudeksi myös pääakku matkaan ja kohti kauppakeskuksen parkkihallia. Frunkin huijaus kiinni, ovet lukkoon ja muovit auki. Hätävilkkukolmion sammuttua mittaamaan: pikkuakussa 3.41V. Mutterit ja kannakkeet varovasti auki, plussapuolen eristykset sähköteipillä, akku ylös ja uus tilalle.
Parhaillaan istun Bussipysäkillä, niin on aamulla taas molemmat rivissä.
Toivotaan että tämä pikkuakku oli nyt kuollut BCCM:n vaihdon ja yleisen pitkään seisonnan vuoksi. Vuodelta 2022 siinä oli leimat, eli ei se tajuttoman vanha ollut. Täytyy vähän käyttää kontakteja, että on huollossa oikeasti ukaasi "päivittäkää kaikki viimeisen päälle kuntoon".
Auto seisoi päivän ja lähdettiin kauppakeskukseen. Sinnepäin jarruhäiriö, mutta päästiin hyvin perille ja näytti latausjännitettä & virtaa kunnolla.
No oltiin lähdössä lasten kanssa teatteriin tunnin jälkeen - > Hybridiakkuvika yms
Bussilla kotiin hakemaan MG alle, teatteriin ja takaisin kotiin. Työpaikalle josta 8mm, 10mm, 13mm hylsyt, sähköteippiä, ristipäämeisseli, taskulamppu ja yleismittari mukaan.
Motonetin kautta Ek151 ja varmuudeksi myös pääakku matkaan ja kohti kauppakeskuksen parkkihallia. Frunkin huijaus kiinni, ovet lukkoon ja muovit auki. Hätävilkkukolmion sammuttua mittaamaan: pikkuakussa 3.41V. Mutterit ja kannakkeet varovasti auki, plussapuolen eristykset sähköteipillä, akku ylös ja uus tilalle.
Parhaillaan istun Bussipysäkillä, niin on aamulla taas molemmat rivissä.
Toivotaan että tämä pikkuakku oli nyt kuollut BCCM:n vaihdon ja yleisen pitkään seisonnan vuoksi. Vuodelta 2022 siinä oli leimat, eli ei se tajuttoman vanha ollut. Täytyy vähän käyttää kontakteja, että on huollossa oikeasti ukaasi "päivittäkää kaikki viimeisen päälle kuntoon".
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitöpäiväkirja
Muutaman viikon on Irmaliisa palvellut ja hymyilyttää. Viimein sain myös kovan onnen mustan kissan listattua tarjolle muuhun käyttöön.
Kävin ilmoittautumassa Inchcapella, että yksi H484-auto on täällä vielä ilman kilpeä.
H288 johtosarjan vaihtoa ei löytänyt koneelta, mutta Hollannista kun kyselin niin se on siellä tehty.
Nyt pitää tehdä vähän kulutustestiä, kun velipojan MY22 tuli pariksi viikoksi meidän "lentoparkkiin". Sillä ilman lämmitystä pääsin työmatkan 9km n. 14kWh/100km, mihin en tunnu pääsevän edes lähellekään tämän kanssa.
Siinä toki Contin kitkat alla, mutta ajelee vuoropäivinä tuota niin saa hyvän vertailun
Kävin ilmoittautumassa Inchcapella, että yksi H484-auto on täällä vielä ilman kilpeä.
H288 johtosarjan vaihtoa ei löytänyt koneelta, mutta Hollannista kun kyselin niin se on siellä tehty.
Nyt pitää tehdä vähän kulutustestiä, kun velipojan MY22 tuli pariksi viikoksi meidän "lentoparkkiin". Sillä ilman lämmitystä pääsin työmatkan 9km n. 14kWh/100km, mihin en tunnu pääsevän edes lähellekään tämän kanssa.
Siinä toki Contin kitkat alla, mutta ajelee vuoropäivinä tuota niin saa hyvän vertailun
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Su Marras 26, 2023 12:44 am
- Paikkakunta: Espoo
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
Mahtavaa lukea uutta ketjua, odotan innolla jatkoa!
Nykyinen: Jaguar XE 2,0D Ingenium vm. 2019
---
Ex: Jaguar XF 2,7D V6 vm. 2008
---
Ex: Jaguar XF 2,7D V6 vm. 2008
-
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitöpäiväkirja
Minun on OG eli vm 2018. Jäi hieman vähäiseksi nuo testailut, oli kaikkea hässäkkää.
Hyvin irmaliisa kulkee, ei valittamista. Pitäisi vielä saada tuo XF myytyä pihasta tilaa viemästä.
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
-
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitöpäiväkirja
Minkäslaista moottoritie rangea saat näiden vuosien jälkeen vielä irti autosta? Ihan kunnon ajoa vähintään se 120+ mittarissa, ei millään "ecoilulla".
Tästä olisi kiva kuulla keneltä tahansa "vanhimpien" I-Pacejen omistajilta. Itsellä tulee ajettua toistuvasti 2x150 km matkaa (aamulla 150 km, illalla sama takaisin) motaria päivittäin ja kiinnostaisi kuinka I-Pace soveltuisi tuohon ympäri vuoden - täytyykö esim. talvella päivällä saada ladattua välissä vai menisikö aina yhdellä latauksella varmasti kelistä riippumatta.
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
30kWh/100km kuluu moottoritiellä kun viisarissa +10 päälle nopeusrajoituksen. Sama kesällä kuin talvipakkasilla kun talvirajoitus säästää mutta lämmitys kuluttaa säästön. Eli ei ihan 300km pääse mutta 250km kyllä kun reservin huomioi. Kulutus nousee yllättävän jyrkästi, 80km/h teillä 20kWh, 100km/h 25kWh ja 120km/h 30kWh. Eli vauhdin noustessa 50% kulutus kasvaa saman verran No sama se oli bensa-autollakin.
Jos kohteessa laturi, niin 2x150km moottoritietä menee helposti. 10-15 min pikalaturissa, niin saa riittävästi reserviä paluuseen. Tai AC laturillakin saa parissa tunnissa riittävästi, jos sellainen löytyy kohteen parkkipaikalta.
Jos kohteessa laturi, niin 2x150km moottoritietä menee helposti. 10-15 min pikalaturissa, niin saa riittävästi reserviä paluuseen. Tai AC laturillakin saa parissa tunnissa riittävästi, jos sellainen löytyy kohteen parkkipaikalta.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitöpäiväkirja
Eilinen reissu Pirkkalaan ja takaisin, motarilla noin niiku oikeesti ajettuna (140 gps) kuten monta vuotta XF Dieselillä ja ilman mitään ecoiluja. Kotona soc 10%. 120 tai edes 130 tiputtaisi varmasti kulutusta jo paljon.DiltWasney kirjoitti: ↑To Kesä 06, 2024 6:06 amMinkäslaista moottoritie rangea saat näiden vuosien jälkeen vielä irti autosta? Ihan kunnon ajoa vähintään se 120+ mittarissa, ei millään "ecoilulla".
Tästä olisi kiva kuulla keneltä tahansa "vanhimpien" I-Pacejen omistajilta. Itsellä tulee ajettua toistuvasti 2x150 km matkaa (aamulla 150 km, illalla sama takaisin) motaria päivittäin ja kiinnostaisi kuinka I-Pace soveltuisi tuohon ympäri vuoden - täytyykö esim. talvella päivällä saada ladattua välissä vai menisikö aina yhdellä latauksella varmasti kelistä riippumatta.
n. 190km on suuntaansa. Isäukon I-Pacella aikanaan ajelin tätä niin, että päivän schukossa ja sitten pikalaturilta tarvittavat kotimatkalla. Joitain kertoja annoin ABC:n 22kW tolpassa seisoa päivän kilsan päässä.
Velipojan MY22 kanssa oli helppoa lyödä töissä matkalaturi voimavirtaan ja päivän päätteeksi täynnä.
300km motaria Oikeasti ajettuna ei onnistu, tai korkeintaan näin kesäkeleillä.
Töihin onneksi tulossa 22kW laturit, joten jää kikkailut pois jatkossa.
Ja tosiaan Car Scanner näytti SOH 92,5%. Uusi akku tulee joskus sitten kun on tullakseen, ei haittaa vaikka venyy
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
Eka viis huoletonta tonnia alun hässäkän jälkeen Irmaliisan kanssa takana ja Ai että olen tyytyväinen. Miten tuon kehtaa rouvalle antaa kun talvirengaskausi alkaa
Hieman taisi olla myös osaamattomuutta / hätäisyyttä, kun kyllä pehin ja sehin torjuntapatteristo penkeistä löytyy. En uskaltanut rouvalle kokeilla, josko ois jäähtyny liikaa...
Pe-Su tuli heitettyä espoo-mli-jns-ilomantsi-kitee-espoo -retki eikä missään kohtaa tehnyt edes tiukkaa. Yksivaihelataus Ilomantsi nimisessä kylässä teettää hieman haasteita, kun ei yhtäkään edes 22kW julkista tolppaa löydy kylästä, DC:stä puhumattakaan. Hotellissa oli onneksi 11kW asema niin pe-su välillä saatiin helposti akku täyteen. Hintaa ei tullut kysyttyä ennakkoon, joten maksun hetkellä 30snt/kWh tuntui hieman suolaiselta, varsinkin kun vastapuolella tietä olisi apsiapinan vastaava ollut melkein 20% halvempi.
Nämä kulut toki on niin pieniä pisaroita meressä, mutta kotiautomaatio ja 7kW latausteho pörssisähkölle optimoiden on tulossa, kunhan vauhtiin päästään.
Toki kesäkeli on hyvin helppoa, mutta tätä varten tilasin Vgate obd BLE-palikan, jolla saa ABRP:n kanssa auton keskustelemaan. Rentouttaa kummasti, kun ei tarvitse itse laskea, vaan antaa ABRP:lle koordinaatit ja loppu on historiaa. Toki myös langaton AA on huippua, kun sellaiseen adapteri oli jo valmiina.
Vielä pitäisi tuo talvirenkaiden mutteridilemma ratkaista. Pitäisi löytää joku Pks-alueelta, jolla olisi LR, missä tasakartio muttereissa, niin voisi käydä testaamassa.
Toki voisi myös miettiä 18" E-Pace / F-Pace tai miksei myös I-Pacen vanteiden ostoa vielä, niin ei olisi mutterirumbaa sesongin vaihtuessa.
XF yrittää huudella alapihalta että hän ei kyllä täältä hevillä lähde, mutta kaipa aika tavaran nauttii.
Hieman taisi olla myös osaamattomuutta / hätäisyyttä, kun kyllä pehin ja sehin torjuntapatteristo penkeistä löytyy. En uskaltanut rouvalle kokeilla, josko ois jäähtyny liikaa...
Pe-Su tuli heitettyä espoo-mli-jns-ilomantsi-kitee-espoo -retki eikä missään kohtaa tehnyt edes tiukkaa. Yksivaihelataus Ilomantsi nimisessä kylässä teettää hieman haasteita, kun ei yhtäkään edes 22kW julkista tolppaa löydy kylästä, DC:stä puhumattakaan. Hotellissa oli onneksi 11kW asema niin pe-su välillä saatiin helposti akku täyteen. Hintaa ei tullut kysyttyä ennakkoon, joten maksun hetkellä 30snt/kWh tuntui hieman suolaiselta, varsinkin kun vastapuolella tietä olisi apsiapinan vastaava ollut melkein 20% halvempi.
Nämä kulut toki on niin pieniä pisaroita meressä, mutta kotiautomaatio ja 7kW latausteho pörssisähkölle optimoiden on tulossa, kunhan vauhtiin päästään.
Toki kesäkeli on hyvin helppoa, mutta tätä varten tilasin Vgate obd BLE-palikan, jolla saa ABRP:n kanssa auton keskustelemaan. Rentouttaa kummasti, kun ei tarvitse itse laskea, vaan antaa ABRP:lle koordinaatit ja loppu on historiaa. Toki myös langaton AA on huippua, kun sellaiseen adapteri oli jo valmiina.
Vielä pitäisi tuo talvirenkaiden mutteridilemma ratkaista. Pitäisi löytää joku Pks-alueelta, jolla olisi LR, missä tasakartio muttereissa, niin voisi käydä testaamassa.
Toki voisi myös miettiä 18" E-Pace / F-Pace tai miksei myös I-Pacen vanteiden ostoa vielä, niin ei olisi mutterirumbaa sesongin vaihtuessa.
XF yrittää huudella alapihalta että hän ei kyllä täältä hevillä lähde, mutta kaipa aika tavaran nauttii.
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
Jahans, nythän se alko.
Vuorokauden oli laturissa, 99% lopetti latauksen ja rouva otti illalla piuhan irti.
Aamulla lähdin liikkeelle niin hybridiakkuhäiriö tauluun, muttei muuta. Enklanniksi kertoi että ajelevan varovasti, niin minä aina.
Eli eiköhän joku moduuli tunnistettu "sököks" ja ei enää lataa yli 72%. Inchapelle yritin tuossa soittaa, josko akkuvaihdosta ois mitään osviittaa. Suostuiskohan ne ennakoivasti vaihtaa PTC-moduulinkin samalla sitten
190km tälle päivälle ajettu eikä muuta erikoista. 12V virrat / jännitteet näytti ok:lta OBD:n kautta eli ei +50-60A virtoja ja +15V jännitteitä vaan 25-30A 14.2-14.4V
Vuorokauden oli laturissa, 99% lopetti latauksen ja rouva otti illalla piuhan irti.
Aamulla lähdin liikkeelle niin hybridiakkuhäiriö tauluun, muttei muuta. Enklanniksi kertoi että ajelevan varovasti, niin minä aina.
Eli eiköhän joku moduuli tunnistettu "sököks" ja ei enää lataa yli 72%. Inchapelle yritin tuossa soittaa, josko akkuvaihdosta ois mitään osviittaa. Suostuiskohan ne ennakoivasti vaihtaa PTC-moduulinkin samalla sitten
190km tälle päivälle ajettu eikä muuta erikoista. 12V virrat / jännitteet näytti ok:lta OBD:n kautta eli ei +50-60A virtoja ja +15V jännitteitä vaan 25-30A 14.2-14.4V
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
Tuolloin 18.6 soiteltiin Inchcapen huollon kanssa ja kommentti tuli että laittavat akun tilaukseen saa helmikuussa.
Noh viikko sitten sunnuntaina pölähti tekstiviesti että autollenne on huoltoaika huomenna, kun olin toisella paikkakunnalla. Olivat alustavasti varanneet siihen tämän akunvaihdon, kun akkuja oli juhannuksen jälkeen tullutkin rekallinen.
Vein sitten tiistaina auton tähän "vajaaseen päivän hommaan" ja siitä lähtien olen ajellut F-Pace plugarilla
Perjantaina tuli puhelu, että akku on saatu vaihdettua, mutta ei mene sopeutukset läpi.. Pärjäilethän sijaisautolla
22kW laturi odottaa asennusta ja muutenkin alkaa kotiautomaatiot olla valmiita syyskuussa alkavaa pörsseilyä varten. Hieman vielä pohdituttaa miten saisin automaatioon SoC-tiedon, kun perkeleet menivät API:n sulkemaan ulkopuolisilta.
Noh viikko sitten sunnuntaina pölähti tekstiviesti että autollenne on huoltoaika huomenna, kun olin toisella paikkakunnalla. Olivat alustavasti varanneet siihen tämän akunvaihdon, kun akkuja oli juhannuksen jälkeen tullutkin rekallinen.
Vein sitten tiistaina auton tähän "vajaaseen päivän hommaan" ja siitä lähtien olen ajellut F-Pace plugarilla
Perjantaina tuli puhelu, että akku on saatu vaihdettua, mutta ei mene sopeutukset läpi.. Pärjäilethän sijaisautolla
22kW laturi odottaa asennusta ja muutenkin alkaa kotiautomaatiot olla valmiita syyskuussa alkavaa pörsseilyä varten. Hieman vielä pohdituttaa miten saisin automaatioon SoC-tiedon, kun perkeleet menivät API:n sulkemaan ulkopuolisilta.
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
Alexan pitäisi toimia I-Pacen kanssa, saisikohan sen kautta tietoa. En ole kokeillut itse, kun Siri häärää meillä
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
Taisin keksiä tähän SoC tietoon ratkaisun. Puhelin+OBDBLE aina ABRP:ssä Android Autossa kiinni. ABRP:n kautta saa API:lla tietoja, joten voin käyttää viimeisintä sieltä saatua dataa lähtöpisteenä.
Auton päivän akunvaihto on nyt kahdeksan päivän mittainen. Akku vaihdettu, mutta ei lataa "BCCM Pimeänä" . Sain viimein laskun mitä Hollannissa oli tehty: BCCM oli siellä vaihdettu 4kk / 6tkm sitten, kuten myös pikkuakut ja Power Distribution Box, joten totesin että laittakaas vaan reippahasti kuntoon.
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
Päivitystähän tämä taas kaipaa:
BCCM on taas rikki ja varaosatakuuna vaihtavat uuden. Syytä miksi se rikkoutuu ei vaan ymmärrä kukaan.
Jännä nähdä milloin Irmaliisa tulee taas takaisin, ainakin sijaisautossa on 28.7 asti lupaa
Sijaiseksi sain vielä enempi IRMaliisan rekkarin pohjalta ja vähän uudemman. Harmi ettei vaan penkeissä ole jäähdytystä..
Talvirengasasia / mutteriasia ratkesi ostamalla Range Evoquen vanteet renkaineen, joten täytyy hävitellä keväällä hätäpäissä hommatut.
EDIT: BCCM tulossa jo äkkiä, eli ei siinä kauaa nyt mene!
BCCM on taas rikki ja varaosatakuuna vaihtavat uuden. Syytä miksi se rikkoutuu ei vaan ymmärrä kukaan.
Jännä nähdä milloin Irmaliisa tulee taas takaisin, ainakin sijaisautossa on 28.7 asti lupaa
Sijaiseksi sain vielä enempi IRMaliisan rekkarin pohjalta ja vähän uudemman. Harmi ettei vaan penkeissä ole jäähdytystä..
Talvirengasasia / mutteriasia ratkesi ostamalla Range Evoquen vanteet renkaineen, joten täytyy hävitellä keväällä hätäpäissä hommatut.
EDIT: BCCM tulossa jo äkkiä, eli ei siinä kauaa nyt mene!
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
Ja näin:
Päivän nopea akunvaihto on nyt kestänyt vain neljä viikkoa. Empähän o malttanu hätyytellä kun on sijais-Irmeliisa alla, reilu kolme tonnia sillä on tullu nyt ajettua
Päivän nopea akunvaihto on nyt kestänyt vain neljä viikkoa. Empähän o malttanu hätyytellä kun on sijais-Irmeliisa alla, reilu kolme tonnia sillä on tullu nyt ajettua
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: I-Pace "Irmaliisa" hankinta- ja ylläpitopäiväkirja
Näin tämä akunvaihtosaaga on päättynyt. Kesto seitsemän viikkoa ja kolme päivää. Sijais IRMeliisaan tuli 5370km..
Jotenkin tuli ihan erilainen (positiivisesti) fiilis ajaa omalla tuohon faceliftiin jo viidessä viikossa tottuneena, kun musta sisusta ja huomattavasti paremmat musiikkivermeet.
Lopulta kesti uuden BCCM:n saannin ja korjaamon sairaslomien takia noin pitkään. Nyt SOH 100% ja ei kun kovaa ajoa. Toki parin viikon päästä on 6v huolto, jossa tämä idiotismi jarruletkujen vaihto..
Jotenkin tuli ihan erilainen (positiivisesti) fiilis ajaa omalla tuohon faceliftiin jo viidessä viikossa tottuneena, kun musta sisusta ja huomattavasti paremmat musiikkivermeet.
Lopulta kesti uuden BCCM:n saannin ja korjaamon sairaslomien takia noin pitkään. Nyt SOH 100% ja ei kun kovaa ajoa. Toki parin viikon päästä on 6v huolto, jossa tämä idiotismi jarruletkujen vaihto..
Buy British!
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'