Otin Jaken tallista ulkoilmaan ja vaihtelin moottoriöljyn ja suodattimen. Siinä sitten kiinnitin huomion vihreään väriin ilmastoinnin kompurassa kun auton alla olin. Varmaan vuotanut jo viime kesänä, tosin kylmän puutetta en silloin huomannut.
No nettiä selasin ja vaihto vaikuttaa aika työläältä tässä STR-mallissa. Ja kompuroita löysin kaksi merkkiä, NISSENS ja THERMOTEC. Onkohan noista mihinkään, kiinalaisia lienevät?
Se varsinainen kysymys on, onko suosituksia minne uskaltaa viedä kompuran vaihtoon ilman että ryöstetään asiakas tolkuttomilla hinnoilla?
Olen Jyväskylän lähistöllä, mutta voin ajaa toki kauemmas, kuten Tampereelle tai ylipäätään jonnekin jossa homma hoituisi asiallisesti.
Vai vienkö vain ilmastointihuoltoon täytettäväksi, ja katson kaunko vielä toimii?
S-type R ilmastoinnin kompuran vaihtoko
S-type R ilmastoinnin kompuran vaihtoko
Jaguar S-type R 2004
Re: S-type R ilmastoinnin kompuran vaihtoko
Ehkä kantsii selvittää vuotaako kompura itesessään vai putkien liitos. Ehkä ite lähtisin tiivisteiden vaihdolla jos siltä vaikuttaisi että niiden suunnalla on vihreää. Eli kaasut pois, tiivisteet vaihtaen ja perus huoltotäyttö perään. Sitten seuraat tilannetta.
XJR -00.
Re: S-type R ilmastoinnin kompuran vaihtoko
Joo hyvä pointti. Pitääpä putsata aluetta että erottaisi mistä vihreää tulee.
Jaguar S-type R 2004
Re: S-type R ilmastoinnin kompuran vaihtoko
Putkien liitos ei näytä vuotavan.
Halogeenivalolla ei näy väri, mutta mielenkiintoinen havainto, että tavallisella led-taskulampulla näkyy hyvin, ei tarvi UV-taskulamppua.
On varsin ikävässä paikassa tuo kompressori. Olen lueskellut noita vaihtotarinoita englannin kielisiltä foorumeilta ja näyttää olevan ainakin kaksi metodia vaihtoon. Toisessa irrtoitetaan hammastanko tai siis sen kiinnityspultit että se laskehtii vähän alemmas. Toisessa metodissa sitten ei irroiteta hammastankoa mutta laturi ja molemmissa vissiin moottorin kiinnityshärdelli(t). Ja nostetaan tunkilla moottoria ylöspäin että saadaan tilaa uittaa kompura takakautta pois.
Onko suosituksia minne uskaltaisi viedä kompressorin vaihtoon?
Halogeenivalolla ei näy väri, mutta mielenkiintoinen havainto, että tavallisella led-taskulampulla näkyy hyvin, ei tarvi UV-taskulamppua.
On varsin ikävässä paikassa tuo kompressori. Olen lueskellut noita vaihtotarinoita englannin kielisiltä foorumeilta ja näyttää olevan ainakin kaksi metodia vaihtoon. Toisessa irrtoitetaan hammastanko tai siis sen kiinnityspultit että se laskehtii vähän alemmas. Toisessa metodissa sitten ei irroiteta hammastankoa mutta laturi ja molemmissa vissiin moottorin kiinnityshärdelli(t). Ja nostetaan tunkilla moottoria ylöspäin että saadaan tilaa uittaa kompura takakautta pois.
Onko suosituksia minne uskaltaisi viedä kompressorin vaihtoon?
Jaguar S-type R 2004