X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Yleinen Jaguar-keskustelu
Jaeger
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Elo 24, 2020 9:44 am
Paikkakunta: Helsinki

X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja Jaeger »

Käykö nuo Mondeon etujarrulevyt myös tähän X-Type 3.0 V6 -04 ja nelivedolla olevaan Jaggeen??
Vaihdettava ne on ja säästöähän siinä tulisi jos ne Fordin etujarrulevyt olisivat samaa kokoa eli sopivat ??
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Käy jossain asiansa osaavassa varaosaliikkeessä (mtään ketjua tässä mainostamatta), kerro autosi rekkari, niin saat heti tiedon sekä saatavuudesta että hinnan. Ei se sen vaikeempaa oo. Muistaakseni elää vähän vuosimallin mukaan.
i
Jaeger
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Elo 24, 2020 9:44 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja Jaeger »

Sitä vaan ajettelin kun minulla on ollut 2 Estatea 2.0D ja siihen ne Mondeon levyt olivat täysin sopivat.
Rupesi tosiaan mietityttämään että onkohan nuo 3.0 V6:ssa isommat ja ehkä paremmin jäähdytetyt ne levyt,
Mutta juu noin se taitaa selvitä nopeiten kuten kerroit.
Molempiin farkkuihin olen joutunut uusimaan jarrulevyt n.200tkm kohdalla ja tällä 3.0 V6 nelivedolla on ajettu nyt 232tkm ja sama tivoli edessä ne vaan ovat menneet kieroiksi jokaisessa omistamassani jaguarissa (x-Type).
Kertokaa jos muillakin on ollut samaa ongelmaa..
Jukikyy
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 10:07 pm

Re: X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Jaeger kirjoitti:Käykö nuo Mondeon etujarrulevyt myös tähän X-Type 3.0 V6 -04 ja nelivedolla olevaan Jaggeen??
Vaihdettava ne on ja säästöähän siinä tulisi jos ne Fordin etujarrulevyt olisivat samaa kokoa eli sopivat ??
Sopii. Itse ostin Motonetista Brembon levyt ja palat joka nurkkaan viime syksynä vm.2008 samalla tekniikalla olevaan X-typeen.
Jaeger
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Elo 24, 2020 9:44 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja Jaeger »

Ok hyvä homma. Autodoc:ilta löytyy tosin vähän halvemmat (RIDEX-merkkiset),ei niin nimekkäät kuin Brembo mutta täsmälleen saman kokoiset levyt kaikinpuolin 17.71e/kpl + 10e rahti, kiitokset tiedosta.
Siinä säästäisi vielä vajaat 30e jos tilaisi tuolta Autodoc liikkeestä nuo Ridexit.
Vauxi
Viestit: 658
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Kun tuppaa nuo rivimalli brembot vetämään kieroiksi hereesti. Niin en luottaisi kovinkaan paljon Ridexeihin.
XJR -00.
pta
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2015 1:12 pm

Re: X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja pta »

Brembon levyt XJ,ssä olleet varmaan surkeimmat mitä mulla on missään autossa ollut . Seuraavaksi tilaan kyllä jotain muuta . Taitavat tulla kiinasta nykyään . Vaikka ottaisi nuo Ridexin levyt kokeeksi ensi kerralla . Niitä saa kaI 3 settiä Brembon hinnalla . Ei ainakaan ole sitten niin iso pettymys .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Mulla toisenlaista kokemusta, taitaa olla niin että laatu näissäkin maksaa ja laatumerkeiksi mielletyillä on halpis sarjansa...ja laatu?

Mä ajoin omat tehdasasenteiset brembot edessä alamittaan asti ja olivat ominaisuuksiltaan loistavat loppuun asti. Takana on vieläkin alkuperäiset 20 vuotta vanhassa autossa. Kokemuksesta tiesin että kuski väsyy radalla ennen kun jarrut joten eteen tuli edelleen alkuperäistä bremboa jaguarin leimoilla kun levyt uusin. Italiassa olivat leimojen mukaan tehty. Jos maksaa niin kyllä kestääkin ja ominaisuuksia löytyy.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaeger
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Elo 24, 2020 9:44 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja Jaeger »

Kävin tänään sitten Motonetista varaamassa Brembon levyt sekä palat tuohon X-Typeeni.
Kyllä mä olen sen verran "uskovainen" Bremboon merkkinä,sen käyttöä superautojen alkuperäis jarruina ja kilpailukäytössä ne on olleet jo varmaan 40-50v. ihan F1:iin asti,ei ne voi olla huonommat kuin 17e maksavat Ridexit tai sitten on kyllä maailmankirjat sekaisin ja pahasti.
Koko setille tuli hintaa 148e eli Brembon levyt ja Brembon palat eteen ja eiköhän nuo samat osat tule parin viikon sisällä myös taakse.
Päätöksessäni oli kyllä ratkaisevin tekijä Brembon kilpailu käytöstä saatu tietotaito joka on siirretty siviili autoihin ja mitä tehokkaammalla tekniikalla auto on sen paremmin tuon laiset jarrujen osat on todettu parhaiten toimiviksi.
Olen ajanut melko paljon rataa,ralleja ja tosi paljon cartinkia ja mulla on omassa kilpurissakin Brembon jarrut (250cc/Yamaha,vaihteellinen) mikro-auto ja ikääkin on 55v..
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Sehän näissä varaosissa on myös vaikeaa että saako aitoja osia. Luotettava toimija ja hinta kyllä pääsääntöisesti kait korreloi mutta silti voi joskus saada ihan kuraa vaikka on ostavinaan laatua ja maksaa siitä.
Mutta se kait on fakta että kukaan ei pysty myymään alkuperäistä/tasoista osaa halvimman kiinalaisen tarvikkeen hinnalla. Harvassa taitaa olla tapaukset että satasen laatua saa kympillä? Toisinpäin kyllä saattaa käydä :shock:
Jarruosista ja muistakin noin yleisesti kait vois todeta että jos haluaa autonsa ominaisuuksien olevan yhtä hyviä kuin ne joskus tehtaalta tullessaan on ollut niin kait siihen kannattaa vähintään alkuperäisosien tasoisia varaosiakin ruuvata kiinni.

Tässä otsikon mukaisessa tapauksessa aiempien viestin perusteella ymmärsin että alkuperäisillä levyillä on ajettu 232tkm niin ei ne huonoja ole voineet olla, samantasoiset nikaleet kun ruuvaa tilalle niin on melkein puoli miljoonaa mittarissa kun seuraavan kerran tarvii vaihtaa :shock:
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaeger
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Elo 24, 2020 9:44 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: X-Type -04 3.0 V6 Neliveto

Viesti Kirjoittaja Jaeger »

Kyllä juuri noin.Muutamaan Jaguarin huoltoon soitot toivat toivotun varmistuksen siitä että alkuperäis asennus jarrylevyinä
on X-Type 3.0 V6 mallissa Brembon levyt ja palat edessä.
Ne kesti suorina sen 230tkm ja nyt vaatii vaihdon uusiin,niin loppuu muiden alustan osien "kiduttaminen" kierojen levyjen vuoksi.
Vastaa Viestiin