Eniten tuossa sopassa ihmetyttää, että 200000e entisöinnissä ei saada kuntoon alkuperäistä,
vain 35tkm ajettua konetta, joka olisi säilyttänyt auton arvon parempana ja mahdollistanut
museorekisteröinnin.
https://www.is.fi/autot/art-2000006700321.html
Köpi
E-typen ostajalla murheita
Re: E-typen ostajalla murheita
Moi,
Ei siinä 5.3L ollut varmaan mitään vikaa, kauppamiehellä vaan oli ylimääräinen 6.0L tekniikka jostain purkuautosta, olihan täällä Kissakulmassakin joskus taannoin jotain ihme selityksiä ettei alkuperäinen kone olisi muka hyvä. Noh toki US mallissa oli alunperinkin vähän vähennän tehoa, mutta jopa 1973/1974 low compression smog-malleissa on kuitenkin sama mahtava vääntö ja ainakin 240hv mikä pieneen avoautoon on mielestäni ihan jees.
Ainakin meidän 1972 saa renkaat vinkumaan vielä kolmosella ja GPS:n mukaan vauhtia oli 229km/h vähän alle 6.000rpm viimeksi kun oltiin Saksassa. Ei ihan huono 46 vuotta vanhalle koneelle, jota ei ole koskaan renpattu.
-Jakuvaari
Jk. Ai niin, nyt ajettu noin 110tkm.
Ei siinä 5.3L ollut varmaan mitään vikaa, kauppamiehellä vaan oli ylimääräinen 6.0L tekniikka jostain purkuautosta, olihan täällä Kissakulmassakin joskus taannoin jotain ihme selityksiä ettei alkuperäinen kone olisi muka hyvä. Noh toki US mallissa oli alunperinkin vähän vähennän tehoa, mutta jopa 1973/1974 low compression smog-malleissa on kuitenkin sama mahtava vääntö ja ainakin 240hv mikä pieneen avoautoon on mielestäni ihan jees.
Ainakin meidän 1972 saa renkaat vinkumaan vielä kolmosella ja GPS:n mukaan vauhtia oli 229km/h vähän alle 6.000rpm viimeksi kun oltiin Saksassa. Ei ihan huono 46 vuotta vanhalle koneelle, jota ei ole koskaan renpattu.
-Jakuvaari
Jk. Ai niin, nyt ajettu noin 110tkm.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: E-typen ostajalla murheita
Soppa sai päätöksensä (tuskin KO antaa valituslupaa), kauppa purettiin ja myyjä maksaa oikeuskulut.
Onko jo Suomen kallein E-type: XXke ostohinta, 200ke entisöintiin, 100ke hinnanpalautusta ja 100ke oikeuskuluja.
https://www.is.fi/autot/art-2000008568864.html
Köpi
Onko jo Suomen kallein E-type: XXke ostohinta, 200ke entisöintiin, 100ke hinnanpalautusta ja 100ke oikeuskuluja.
https://www.is.fi/autot/art-2000008568864.html
Köpi
Re: E-typen ostajalla murheita
Eihän tossa tarinassa ole alunperinkään mitään järkeä. Käytetty 200000 kun niin paljon on jouduttu käsityönä teettämään. Mäkin olen aikoinaan tehnyt museoleimaan asti yhden - 73 avon ja kyllä suurimman osan osista saa kun vaan ilmoittaa Visa kortin numeron. Ja ovat aika paljon halvempia kun esim. Porschen. Sekin koppa oli tehnyt saman reissun kun jutussa oleva, mutta sitä ei oltu säilytetty liikkeen ikkunassa vaan navetan takana.
i