Inchcapen uusi myymälä

Yleinen Jaguar-keskustelu
DiltWasney
Viestit: 280
Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am

Inchcapen uusi myymälä

Viesti Kirjoittaja DiltWasney »

Länsiauton tarina Jaguarin jälleenmyyjänä oli sitten lyhyt, edustus on jo otettu pois - ilmeisesti eivät saaneet autoja liikkumaan myymälästä ulos? Maahantuoja Inchcape avaa oman Inchcape JLR myymälänsä Helsingin Herttoniemeen näillä hujakoilla (alkuperäinen tieto oli että marraskuussa aukeaa, tosin kuukausi on jo lopuillaan, noinkohan ehtii). Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta, milloin aukeaa, mitä kävi Länsiauton kanssa? Jatkuuko Länsiautolla merkkihuolto?
DiltWasney
Viestit: 280
Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am

Re: Inchcapen uusi myymälä

Viesti Kirjoittaja DiltWasney »

Nyt on SCC:ltä otettu myyntiedustus pois. Vuoden vaihteesta eteenpäin SCC on vain huolto, ja jatkossa Inchcape vastaa Uudenmaan myynnistä kokonaan.
Avatar
bluri
Viestit: 249
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2016 2:04 pm

Re: Inchcapen uusi myymälä

Viesti Kirjoittaja bluri »

Koko JLR vai vain Jaguar osalta? Jännää, SCC on kuitenkin pitkään ollut myyjänä.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
DiltWasney
Viestit: 280
Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am

Re: Inchcapen uusi myymälä

Viesti Kirjoittaja DiltWasney »

Koko JLR.
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Inchcapen uusi myymälä

Viesti Kirjoittaja Major »

JRL:n vaatimus omista tiloista tuotteilleen on aivan liikaa täällä Suomessa. Ei kannata omaa hallia pitää niille muutamalle autolle mitä nykyään saavat myytyä. Tämän takia on maakunnista hävinneet myyntipisteet ja osa huolloista perässä. Kaatuiko Länsi-Auto tähän vaatimukseen? Ei Jaguar/Land Rover niin exlusiivinen merkki ole ettei voisi rahvaan joukosta hakea.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
DiltWasney
Viestit: 280
Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am

Re: Inchcapen uusi myymälä

Viesti Kirjoittaja DiltWasney »

Voi myös olla että Inchcapen pienempi putiikkimainen myymälä ja huomattavasti maukkaammat esittelyautot toimivat paremmin juuri eksklusiivisemmalle asiakaskunnalle. Olen tällä foorumilla joskus aiemminkin kritisoinut SCC:n toimintaa. Siellä on muutaman kerran puolison kanssa asioitu ostohousut jalassa, mutta kauppoja ei saatu aikaan. Koeajoon oli tarjolla vain karvalakkimallistoa (160hv, kangaspenkit, jne) eikä myyjiä tuntunut kiinnostavan kaupanteko (kun mainitsi että saatiin parempi tarjous toisaalta, tuli lähinnä olankohautus).
Eniten kuitenkin ihmettelin ettei SCC tuntunut mainostavan missään. Inchcapen tultua on Jaguarin kampanjat hyppineet silmille useasti esim Hesarin yhteydessä jne.
Kun uusi myymälä aukesi, kävimme mielenkiinnosta tutustumassa vaikkei auton vaihto ollutkaan enää ajankohtainen, ja kokemus miellytti, palvelu oli hyvää ja autot houkuttelevia. Uskon että on hyvä muutos merkin edustukseen. :-)
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Inchcapen uusi myymälä

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

DiltWasney kirjoitti: To Marras 04, 2021 9:01 am Olen tällä foorumilla joskus aiemminkin kritisoinut SCC:n toimintaa. Siellä on muutaman kerran puolison kanssa asioitu ostohousut jalassa, mutta kauppoja ei saatu aikaan. Koeajoon oli tarjolla vain karvalakkimallistoa (160hv, kangaspenkit, jne) eikä myyjiä tuntunut kiinnostavan kaupanteko (kun mainitsi että saatiin parempi tarjous toisaalta, tuli lähinnä olankohautus).
Moi,

Vastaa omia kokemuksia kaikista Suomen autoliikkeistä (ja MP) noin vuosilta 1984-2021.

Olen kerran ostanut Suomessa uuden moottoripyörän ja kerran käytetyn auton (XJ8). Molemmat kokemukset menivät muuten suht hyvin, mutta lähestulkoon kaikki liikkeet olivat täysin EVVK-asenteella joka asiassa. Jäivät kaupat tekemättä.

1996 keväällä olisin hyvinkin saattanut ostaa esim Konalan Delta-autosta (käteiskauppa) uuden 20V Fiat Turbo-coupén (Pininfarina) tai em. myymälässä silloin käytettynä olleen 2v vanhan Alfa Romeo GTV:n, mutta kumpaankaan ei ketään kiinostanut järjestää koeajoa tai oikein mitään muutakaan.

Silloinen SCC antoi kyllä pitkin hampain puolen tunnin koeajoon käyetyn Porschen 911 SC:n, mutta siinä oli ehkä hieman liikaa kunnossa sanomista plus että vaimoni huomasi ettei ko auton saanut minnekään edes sateenvarjorattaita survottua. Niinpä hankimme perheen kesäautoksi Series 1 E-type 2+2:n vuosimallia 1966, niitä ei ollut silloin Suomessa ainoatakaan myynnissä joten ostin sitten sellaisen Saksasta.

Muutaman kerran vuosien 2003-2017 välilä on vaimoni yrittänyt ostaa uutta autoa, mutta palvelu on ollut lähes olematonta joka paikassa eikä sopivia autojakaan tunnu olevan oikein missään. Hänkään ei jaksa kahta minuuttia kauempaa odotella jos yhtään myyjää ei asia tunnu kiinnostavan! :P

Olen ostanut harrasteautoja eri paikoista, yhteensä tähän mennessä kaksi Floridasta, yhden Italiasta, kolme Saksasta ja yhden tutun kautta autoliikkeestä Helsingissä. Katsomassa olen käynyt lukemattomia kertoja ja siis myös Ruotsissa, Ranskassa, Belgiassa ja Alankomaissa em lisäksi. Kaikkialla muualla olen saanut aina hyvää palvelua, paitsi että Saksassakin on ollut muutama liike, jotka eivät ole paljon korvaa lotkauttaneet, kaikkien ajan säästämiseksi kävelin ulos kahdesta paikasta vuonna 2015 Saksassa kun tajusin että vaikka olin etukäteen ilmoittanut tiettyyn aikaan tulevani katsomaan myynnissä ollutta autoa ja haluavani koeajaa sen, ei autoa oltu vaivauduttu vähääkään siirtämään niin että se olisi ollut edes mahdollista. Lisäksi kun jo pieni silmäys riitti vahvistamaan, ettei auto ollut mainostetussa kunnossa, vaan selkeästi huonompi, riitti pikainen "kiitos ja moi" (danke, tsüß!) ja ulos ovesta ja seuraavaan paikkaan. Pitkän päivän päätteeksi ostin yhden niistä viidestä autosta joita sinä päivänä kävin katsomassa.

Mutta tuohan on aivan normaalia, ymmärrän senkin että varmaan on olemasasa tyyppejä jotka vain huviksen käyvät katsomassa ja koeajamassa autoja, mutta se ei ole minun ongelmani, kyllä autoja oikeasti maailmassa riittää. 8)

Appiukko hankki hiljattain uuden hybridi-Volvon, myyjien toiminta oli aivan ala-arvoista. Hänelle olisi voinut myydä vaikka mitä, aika helpostikin lisävarusteina ja lisäpalveluna, muttei ketään tuntunut kiinnostavan. Niinpä minä siten selvitin asian ja hankin katotelineet, kuramattoja yms. yms. Ihan vaan kiltteyttäni.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Vastaa Viestiin