Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Syys 30, 2016 10:23 am
Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Ostin 3.0 X-typeeni sopivan flexfuel asennussarjan. Onko täällä kokemuksia etanoliautoilusta Fordin V6:lla ? Onnistuneista asennuksista voisin myös ottaa mielelläni kuvia ja vinkkejä vastaan.
Jaguar X-type 3.0 V6 AWD 2001
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Mielenkiintoinen projekti kun olen itse suunnitellut samaa. Minkä mallinen sarja on käytössä? Laita ihmeessä tänne infoa miten toimii yms.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Syys 30, 2016 10:23 am
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Hinta houkutteli, sillä Motonet-outletissa sarja 124€ ja 8mm tarvikkeet 17€. https://www.motonet.fi/fi/tuote/6500930 ... vitys-EV-6
Pistän vaikka tähän ketjuun kuvia ja kokemuksia.
Pistän vaikka tähän ketjuun kuvia ja kokemuksia.
Jaguar X-type 3.0 V6 AWD 2001
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Moikka!
Minulla on x-type vm 02 pikku v6 ja manuaali, tähän asennutin pirkkalassa eflex + version. Samalla vaihtui öljyt ja sekaan RVS aineet.
Tätä keskimmäisen hintaista boxia suosittelivat, ja todella tyytyväinen olen lopputulokseen! 3 eri ajotilaa, joissa huomaa hyvin suorituskykyeron ja myös re85 kulutuseron. ECONOMY ajotilalla kulutus noussut n.2 litraa/100km
Re85 Vs 95e10 on suorituskykyero huomattava ja muilla ajotiloilla vielä suurempi suorituskykyero!
Tähän pikku kutoseen ei ollut saatavilla suutinten tietoja heidän tietokannasta, mutta kännykkäsovellus näyttää suutinten kuormituksen niin kertaakaan ei ole edes täyskaasulla noussut 80% korkeammalle, eli suuttimet riittää hyvin!
N.3000km ajoa etanolilla takana ja hyvältä tuntuu! Tosin nykyisillä polttoaineiden hinnoilla ei säästöä montaa euroa tankillisella synny, mutta parantunut suorituskyky ja ekologisuus vie voiton joka tapauksessa!
Minulla on x-type vm 02 pikku v6 ja manuaali, tähän asennutin pirkkalassa eflex + version. Samalla vaihtui öljyt ja sekaan RVS aineet.
Tätä keskimmäisen hintaista boxia suosittelivat, ja todella tyytyväinen olen lopputulokseen! 3 eri ajotilaa, joissa huomaa hyvin suorituskykyeron ja myös re85 kulutuseron. ECONOMY ajotilalla kulutus noussut n.2 litraa/100km
Re85 Vs 95e10 on suorituskykyero huomattava ja muilla ajotiloilla vielä suurempi suorituskykyero!
Tähän pikku kutoseen ei ollut saatavilla suutinten tietoja heidän tietokannasta, mutta kännykkäsovellus näyttää suutinten kuormituksen niin kertaakaan ei ole edes täyskaasulla noussut 80% korkeammalle, eli suuttimet riittää hyvin!
N.3000km ajoa etanolilla takana ja hyvältä tuntuu! Tosin nykyisillä polttoaineiden hinnoilla ei säästöä montaa euroa tankillisella synny, mutta parantunut suorituskyky ja ekologisuus vie voiton joka tapauksessa!
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
aapo609 kirjoitti:Moikka!
Minulla on x-type vm 02 pikku v6 ja manuaali, tähän asennutin pirkkalassa eflex + version. Samalla vaihtui öljyt ja sekaan RVS aineet.
Tätä keskimmäisen hintaista boxia suosittelivat, ja todella tyytyväinen olen lopputulokseen! 3 eri ajotilaa, joissa huomaa hyvin suorituskykyeron ja myös re85 kulutuseron. ECONOMY ajotilalla kulutus noussut n.2 litraa/100km
Re85 Vs 95e10 on suorituskykyero huomattava ja muilla ajotiloilla vielä suurempi suorituskykyero!
Tähän pikku kutoseen ei ollut saatavilla suutinten tietoja heidän tietokannasta, mutta kännykkäsovellus näyttää suutinten kuormituksen niin kertaakaan ei ole edes täyskaasulla noussut 80% korkeammalle, eli suuttimet riittää hyvin!
N.3000km ajoa etanolilla takana ja hyvältä tuntuu! Tosin nykyisillä polttoaineiden hinnoilla ei säästöä montaa euroa tankillisella synny, mutta parantunut suorituskyky ja ekologisuus vie voiton joka tapauksessa!
Hyvältä kuulostaa. Onko ollut mitään ongelmia käynnistymisen kanssa kylmällä tms?
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Tuo eflexfuel + boxi on nimenomaan suositeltu, kun siinä on 3 eri kylmäkäynnistysasetusta. Perus asetus ei talviaikaan jaggessa oikein hyvin riittänyt, pienillä pakkasilla käytin +1 asetusta ja kovilla +2 asetusta ja hyvin toimi. Nämä ja ajotilanvaihdot ja muutakin saa tehtyä lennosta kännykkäsovelluksella.
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Ja vielä tosiaan sellainen pointti etanolin kulutukseen liittyen, että jaggessa palaa tällä hetkellä moottorin vikavalo ja lukija antaa koodin P1647 bank 2, eli auto käy sen myötä hieman rikkaalla nyt. Tämä luonnollisesti vaikuttaa nyt kulutukseen.
No, aika on varattu ensi viikon keskiviikolle Jagfinn korjaamolle niin saa tuon lambda anturin kuntoon. Tämän jälkeen selviää sitten todellinen etanolin kulutus. Pistän siitä sitten vielä lisää tietoa.
No, aika on varattu ensi viikon keskiviikolle Jagfinn korjaamolle niin saa tuon lambda anturin kuntoon. Tämän jälkeen selviää sitten todellinen etanolin kulutus. Pistän siitä sitten vielä lisää tietoa.
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Nyt on lambda Jaggesta korjattu ja RE85:lla kulutus pieneni huomattavasti! Tosiaan lambda vika tuli ennen etanoli muutosta. Nyt on kulutus tippunut ~12l/100km sinne ~10.5l/100 km Re85:lla ajettaessa. Tällä kulutuksella ja nykyisillä polttoaineiden hinnoilla alkaa jo säästöäkin syntyä!
Mutta säästö on vain yksi plussa, suurempi ilo tulee kivasti kasvaneista tehoista ja ennen kaikkea väännöistä, alakierroksilla jo economy ajotilassa 95 bensaan verratessa huomattava ero!
Puhumattakaan Dynamic ja Sport ajotiloista
Mutta säästö on vain yksi plussa, suurempi ilo tulee kivasti kasvaneista tehoista ja ennen kaikkea väännöistä, alakierroksilla jo economy ajotilassa 95 bensaan verratessa huomattava ero!
Puhumattakaan Dynamic ja Sport ajotiloista
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Kai tiesitte että jos muutoskatsastatte sen etanolimuunnoksen autoon valtio antaa 200 € muuntotukea?
Itse muutoskatsastukseen tarvitsee dokumentoidun näytön laitteiston asennuksesta, autossa ei saa olla moottorin vikakoodeja ja päästötesti pitää olla hyväksytty. Maksoi itselleni 89 € se muutoskatsastus
Eikä se silti velvoita etanolilla ajamaan, auton teknisiin tietoihin vain kirjataan esim. "ajoneuvoon asennettu flexfuel järjestelmä"
Itse muutoskatsastukseen tarvitsee dokumentoidun näytön laitteiston asennuksesta, autossa ei saa olla moottorin vikakoodeja ja päästötesti pitää olla hyväksytty. Maksoi itselleni 89 € se muutoskatsastus
Eikä se silti velvoita etanolilla ajamaan, auton teknisiin tietoihin vain kirjataan esim. "ajoneuvoon asennettu flexfuel järjestelmä"
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Itse pistin muuntotuki hakemuksen traficomille 2 päivää sitten
Muutoskatsastus maksoi 50€ Helsingin Konalan Reilu katsastuksessa.
Nyt tuli realistinen "nätisti" ajamalla etanoli kulutus. 319km oli tripissä kun tankkasin täyteen ja ~33 litraa meni etanolia tankkiin. Kulutus oli 10.35l/100km ja näin ollen 100 km ajoa maksoi 12.35€
Ei paha ollenkaan! Ja vähintään rajoitusten mukaan ajelin maantie/motari 70% ja taajama 30%
Muutoskatsastus maksoi 50€ Helsingin Konalan Reilu katsastuksessa.
Nyt tuli realistinen "nätisti" ajamalla etanoli kulutus. 319km oli tripissä kun tankkasin täyteen ja ~33 litraa meni etanolia tankkiin. Kulutus oli 10.35l/100km ja näin ollen 100 km ajoa maksoi 12.35€
Ei paha ollenkaan! Ja vähintään rajoitusten mukaan ajelin maantie/motari 70% ja taajama 30%
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Itse lähetin maaliskuun alussa oman hakemukseni eikä vielä ole kuulunut mitään.
Soitin traficomille niin sanoivat että jokunen kuukausi menee niiden käsittelyissä
Soitin traficomille niin sanoivat että jokunen kuukausi menee niiden käsittelyissä
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Mielenkiintoista jos kulutus tippuu. Eikös näiden kanssa aina tuppaa nousemaan. Pitääpä harkita itsekin muutosta kun noin hyvin toimiikin. Säätääkö boksi automaattisesti saabin laitoksen tyyliin aina polttoaineen mukaan?
Ainut mikä asiassa kyrsii ihan periaatteesta on se, että päästöpohjainen vero pysyy samana. Nehän pitäisi päivittää ja tippua reilusti.
Ainut mikä asiassa kyrsii ihan periaatteesta on se, että päästöpohjainen vero pysyy samana. Nehän pitäisi päivittää ja tippua reilusti.
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Juu flexfuelissa on polttoainelinjassa anturi joka nuuskii etanolipitoisuuden ja sen perusteella säätää adaptaatiota suoraa suuttimille
Saabissa SID mielestäni pakokaasuista mittaa jotain toteumaa jonka kautta ad85-arvo säätyy
Jos kulutus laskee etanolimuunnoksella on joku ollut aiemmin vikana joko penkin ja ratin välissä tai auton tekniikan puolella koska etanolissa on huomattavasti vähemmän energiaa kuin bensassa
Saabissa SID mielestäni pakokaasuista mittaa jotain toteumaa jonka kautta ad85-arvo säätyy
Jos kulutus laskee etanolimuunnoksella on joku ollut aiemmin vikana joko penkin ja ratin välissä tai auton tekniikan puolella koska etanolissa on huomattavasti vähemmän energiaa kuin bensassa
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Sinänsä off-topicia tälle palstalle, mutta SID on ihan vain ajotietokone, Saab Information Display. Sen sijaan Trionic eli moottorinohjaus tosiaan tekee tuon ihan lambda-arvoista laskemalla, paitsi 9-3 XWD:ssä, jossa homma hoidetaan etanolipitoisuusanturilla.
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 33 P4 '91 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08
Re: Jagge V6 flexfuel kokemuksia?
Kyllä, tarkkuuteni lipsui termistöstäni. Ja jos oikein tarkkoja ollaan, ei ad85 -arvoa saa edes näkyviin ellei openSID ole aktivoitu.Aero kirjoitti: ↑To Kesä 24, 2021 9:23 pmSinänsä off-topicia tälle palstalle, mutta SID on ihan vain ajotietokone, Saab Information Display. Sen sijaan Trionic eli moottorinohjaus tosiaan tekee tuon ihan lambda-arvoista laskemalla, paitsi 9-3 XWD:ssä, jossa homma hoidetaan etanolipitoisuusanturilla.