Jaguar - jälleenmyyntiarvo/kysyntä

Yleinen Jaguar-keskustelu
itarumaa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2017 10:17 pm

Jaguar - jälleenmyyntiarvo/kysyntä

Viesti Kirjoittaja itarumaa »

Terve,

kysyisin mielipiteitä ja/tai faktaa koskien Jaguarin jälleenmyyntiarvoa ja kysyntää ja ennenkaikkea onko sitä?

Olen miettinyt alkuvaiheissa vielä vaihtoa, mun avo-mese vaihtuisi rahan kanssa Jaguar XJ (X350) malliin, 4.2l V8 koneella ja pitkällä akselivälillä. Vuosimalli on 2005.

Auton kuluissa lasken itse pääomakuluja, koska ne ovat kulut jotka ovat tavallaan turhia, kulutetun bensan vastineeksi saa sentään jotain. Mulla oli avo-Pösö, sen pääomakulut oli 580e/v, nykyinen mese jos sen ensi vuonna myisi niin voisi olla jotain 400-500e / vuosi. No miten tuo Jaguar sitten?

Jos nyt arvioidaan sen hinnaksi noin 16k, niin onko tälläisellä autolla mitään kysyntää 3v päästä, mun pääomamatikalla hintapyynti voisi olla 14,5k ja silloin kilometrejä olisi n. 200k ja vm 2005 autohan on 3v päästä noin 19v vanha.

Tuolla rahasummalla mitä nyt Jaggeen laittaisin ostaisin muitakin autoja, Ruotista voisi hakea Lexus LS460 mallin ja Suomesta voisi ostaa MB CLS mallin 5l kasilla. CLS olis noin 13k ja Lexus itse asiassa ei juurikaan enempää verojen kanssakaan. Molemmilla on jonkinlainen jälleenmyyntiarvo tai markkina olemassa, mutta entäs Jaguar? Tuon Pösön myynti oli jo melkoisen hankalaa ja se oli sentään alle neljän tonnin auto.

Onko teillä mielipiteitä tähän asiaan? Mielelläni vaihtaisin autoja kuitenkin 2-3v välein ja ostan autot aina käteisellä (verkkopankkimaksu), en koskaan liikkeestä.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jaguar - jälleenmyyntiarvo/kysyntä

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Ennen tätä sähkö-/päästöhässäkkää jälleenmyyntiarvon pystyi ainakin jotenkin päättelemään vanhempien mallien pyynti-/myyntihinnoista, mutta tällä hetkellä pitää olla kyllä melkoinen oraakkeli, joka osaa ennustaa bensa-/dieselauton arvon 3 vuoden päähän. Sehän voi olla vaikka 0 (tai romutuspalkkio), jos eduskunta säätää lakeja, joissa bensalla/dieselillä ajamista rangaistaan niin, ettei kenenkään kannata moisilla ajaa. No, ei bensa-/dieselautot varmaankaan yhtäkkiä teiltämme katoa, mutta jokin tuntematon vaikutus näillä päästörangaistuksilla on.
Vaikka autokauppiaat kuinka vakuuttelisivat, ettei mitään hätää, ostakaa vain niitä.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Jockefeller
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 15, 2018 8:56 am

Re: Jaguar - jälleenmyyntiarvo/kysyntä

Viesti Kirjoittaja Jockefeller »

Kun sattui silmääni, en malta olla vinkkaamatta, että minä tein juuri päätöksen vaihtaa rakas XJL 4,2 Jaggeni käteiseen rahaan.
En ole vielä tehnyt asian eteen muuta kuin periaatepäätöksen.
Jagge on 2006 ja sillä on ajettu 107.000 km.
Auto on ollut minulla vajaan kolme vuotta ja minun aikana mittariin on tullut ehkäpä 15.000km?
Katsastusmies on aina kehunut kuntoa kun olen katsastanut sen.
Väri on joku shampanjanvihreä?
Talvet auto on ollut lämpimässä tallissa mutta olen aina kuitenkin vaihtanut kitkat talveksi, että voi vähän käydä lataamassa akkua...
Kyseessä on toinen Jaggeni. Eka oli S-type.
Nyt vaan tarvitsen muutaman kympin rahaa, joten Jagge saa mennä mutta toivottavasti hyvään kotiin.
Hinnaksi olen suunnitellut 15.000€.
Auto sijaitsee Vaasassa. Jos kiinnostuit, niin meilaa:
jouko.pesu@vamia.fi
itarumaa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2017 10:17 pm

Re: Jaguar - jälleenmyyntiarvo/kysyntä

Viesti Kirjoittaja itarumaa »

Päätin nyt, että ei kiitos. Jaguarin ongelma on, että harrastajia on aika vähän joten jälleenmyynti voi olla sen verran hankalaa, että ehkä on parempi miettiä joko edullisempaa Jaggea, niin voi kilpailla hinnalla tai jotain muuta merkkiä.
Vastaa Viestiin