Jagge-kuumeilua....

Yleinen Jaguar-keskustelu
jagmigger
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2021 2:00 pm

Jagge-kuumeilua....

Viesti Kirjoittaja jagmigger »

Moikka kaikki jagge-ihmiset! Ja kiitos ylläpidolle pääsystä foorumiin.

En vielä omista jaggea, mutta olen päättänyt, että tuommoinen Jaguar s-type pitää saada. Tämä foorumi on ollut itsellä ahkerassa luvussa ja sen olen huomannut, että täällä on kaikilla sama agenda ja vilpitön halu auttaa ja trollaukset loistavat poissaolollaan. Se on hienoa!

Täällä näyttää olevan mukana todella spesialisoituneita asiantuntijoita, joiden neuvot menevät välillä niin syvälle, että googlausta pitää käyttää suomentamiseen.

Minun kaltaisiani jaggekuumeiljoita on varmasti kirjoitellut ja kysellyt näillä palstoilla ennenkin neuvoja ostoprosessiin. Eli jos jollain on jo hyvä keskusteluketju minun kysymyksiini, voisi ystävällisesti linkata sen minulle.

S-typeä on monenlaisilla koneilla. Itse olen avoin kaikille konevaihtoehdoille. Olisi kiinnostava esimerkiksi tietää, millainen maine 2,7 dieselillä on? Niitä näyttää olevan ihan Volvojen lukemiin ajettuja. Toisaalta tälläkin forumilla näkee vähän ajettuja hajonneita ja varaosiksi myytäviä. Mitä pitäisi huomioida, jos harkitsee tällaista diesel-vaihtoehtoa.

Eurooppaa tsekatessa pistää silmään dieselien edullinen hinta ja usein alhaiset ajokilometrit. Pystyykö esim. italialaiseen ajokilometrimäärään luottamaan. Saksalaisiin kilometreihin ilmeisesti voi luottaa?
DiltWasney
Viestit: 280
Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am

Re: Jagge-kuumeilua....

Viesti Kirjoittaja DiltWasney »

Itsellä ei ole ollut 2,7 litraista dieseliä, oma dieselini oli 3,0 versio. Silloin ostopohdinnoissa googlailin ja kyselin paljon. 2,7 litraisessa taisi olla jonkin verran kampiakselin laakeriongelmia mikä kai useimmat "hajonneet moottorit" selitti. Isommassa versiossa näitä ongelmia ei kuulemma esiintynyt yhtä paljoa. Kannattaa googletella joillain jaguar 2,7 diesel crankshaft bearing tyyppisillä hakusanoilla jos englanti taipuu. Isoin syy omaan valintaani oli kuitenkin se kuinka paljon miellyttävämpi 3,0 litrainen oli ajaa.

Jos on mahdollisuus jutella jonkun jaguar-spesialistikorjaamon kanssa niin suosittelen. Nykyään tuntuu että googletat minkä tahansa moottorin tai automallin niin "ongelmia" löytyy. Netissähän ei ihmiset raportoi sitä että auto toimii, vaan sitä että se ei toimi. Ja kun samalle foorumille osuu kolme tyyppiä joille on käynyt sama vika niin äkkiä siellä puhutaan "tämä on tyyppivika". Ja sitten koitetaan kiukutella merkkiliikkeessä "luin netistä että tämä on tunnettu tyyppivika, ainakin kolmella oli käynyt näin" - ja ihmetellään kun merkkiliike ei ole samaa mieltä. Samat tyypit vielä kirjoittelevat eri foorumeille samoista aiheista mikä lisää "nettikirjoittelua aiheesta". Tekee vaikeaksi arvioida kunnolla kuinka yleinen vika oikeasti on. Aikanaan kun asioin jaguar-korjaamolla, höpöttelin tarkoituksella omistajan kanssa eri vioista mitä netistä lukee että onko näitä tapauksia teillä näkynyt, saa vähän parempaa infoa kun 20 vuotta jaggepajaa pyörittänyt mies kertoo todellisia kokemuksia. Aika monesta omasta huolenaiheestani korjaamonpitäjä sanoi "ei ole meidän pajalla sellaisia näkynyt", mikä oli aina huojentavaa kuulla.
jagmigger
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2021 2:00 pm

Re: Jagge-kuumeilua....

Viesti Kirjoittaja jagmigger »

Kiitos vastauksesta. Varmasti järkevää kysyä todellakin jaguar-korjaamoilta, jos haluaa tietoa jostain itseä askarruttavasta ominaisuudesta. Ainahan autoihin voi tulla erilaisia vikoja. Forumia selatessa monet korostavat Jaguarien kohdalla vaihtamaan moottori- ja vaihteistoöljyt mieluummin aikaisemmin murheiden välttämiseksi.

Pysytyykö kukaan kommentoimaan Jaggen tuontia Euroopasta. Millaisia kokemuksia on siitä kertynyt? Voiko vaikkapa italialaisen Jaggen kilometreihin luottaa?
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Jagge-kuumeilua....

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Ei kait ne Italian kilsat ole sen luotettavammat kun Saksalaiset olivat n. 8 vuotta sitten. Pitää sit kanssa tietysti muistaa että kun auto on kelannut 50 km mittariin Milanossa kone on voinut olla 3 tuntia käynnissä kun seisonut ruuhkissa tyhjäkäynnillä.
i
jagmigger
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2021 2:00 pm

Re: Jagge-kuumeilua....

Viesti Kirjoittaja jagmigger »

Coupe kirjoitti:Ei kait ne Italian kilsat ole sen luotettavammat kun Saksalaiset olivat n. 8 vuotta sitten. Pitää sit kanssa tietysti muistaa että kun auto on kelannut 50 km mittariin Milanossa kone on voinut olla 3 tuntia käynnissä kun seisonut ruuhkissa tyhjäkäynnillä.
Hyvä pointti.
Lord Keystroke
Viestit: 16
Liittynyt: La Maalis 30, 2019 4:25 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Jagge-kuumeilua....

Viesti Kirjoittaja Lord Keystroke »

Voi ne autobahnin staussakin seistä aika kauan.
Lord Keystroke
Jaguar XF 4.2 2009
Vastaa Viestiin