Uusi Jaguaristi

Yleinen Jaguar-keskustelu
Teuski
Viestit: 5
Liittynyt: La Kesä 12, 2021 8:01 am

Uusi Jaguaristi

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Terve vaan täältä Eurajoelta. Tuli toteutettua vanha haave kun sattui sopiva vastaan ja ostin '90 4-litraisen XJ:n.
Teknisesti toimivan tuntuinen peli eikä mikään mädän oloinen vaikka kukkaa onkin siellä täällä. Sisusta suht hyvä, puuosat kaipaa lakkaa. Ajattelin tämän kesän nautiskella kyydistä ja syksymmällä alkaa katsomaan mitä tuolle tekisi. Leiman kissa sai viikko sitten. Ohjaus on oikealla, mutta kyllä sen kanssa tuntuu pärjäävän...

Kuvaa en nyt jostain syystä saa puhelimella liitettyä, tulee myöhemmin.
Viimeksi muokannut Teuski, Ma Kesä 21, 2021 11:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uusi Jaguaristi

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Teuski kirjoitti: Ma Kesä 21, 2021 2:42 pm Kuvaa en nyt jostain syystä saa puhelimella liitettyä, tulee myöhemmin.
Onnea hankinnalle! Kuvaa et saa millään muullakaan liitettyä, mutta linkitys onnistuu,
katso ohjeet Köpin FAQ:n lopusta.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Teuski
Viestit: 5
Liittynyt: La Kesä 12, 2021 8:01 am

Re: Uusi Jaguaristi

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Noniin, tässä kuvaa:
http://imgur.com/a/wjzaBnW

Jotain pikkujuttuja tässä tullut mieleen:
Tankin luukku ei aukea painamalla, vain takaluukun vivusta. Mikä avuksi?

Tuulilasinpesurin suuttimet huonot, olisko joku helpommin saatava korvaava malli?

Kuskin penkin selkänoja säätyy vain taaksepäin. Moottori kai on sama joten vika napissa tai johdoissa?

Näillä keleillä toimiva ilmastointi olis kyllä poikaa...
Teuski
Viestit: 5
Liittynyt: La Kesä 12, 2021 8:01 am

Re: Uusi Jaguaristi

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Lämppärin puhaltimen ääni muuttuu nopeuden mukaan, mutta suuttimista ei paikoillaan tule juuri lainkaan ilmaa. Puhallin kaivannee herkistelyä, mutts miten sitä kannattaa lähteä irrottamaan?

Ilmastoinnista ei ole mitään tietoa, mutta venttiilistä painamalla tulee heikko suhahdus. Voinee olettaa, että on suht tiivis mutta tyhjä?

Olisko painekytkimelle arvoja? Korvaamalla sen sopivalla vastuksella voisi koittaa, lähteekö kompura päälle. Aikoinaan Renault Safraneen onnistuin testaamaan ylä- ja alarajan noin ja tuurilla Dacia Dusterin painekytkin sattui sopimaan.
Teuski
Viestit: 5
Liittynyt: La Kesä 12, 2021 8:01 am

Re: Uusi Jaguaristi

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Tuleehan sitä ilmaa kun ajaa, ei kuitenkaan kovin paljon. Tossa taitaa olla joku alipaineohjaus läpillä?
Vauxi
Viestit: 658
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 2:38 pm

Re: Uusi Jaguaristi

Viesti Kirjoittaja Vauxi »

Vieno suhahdus kylmästöinnin nipasta tarkoittaa tyhjää järjestelmää. Myöskin juurikin että ei sormen mentävää reikää missään. Kompuraa ei saa tällöin käyttää kun sen voitelu on tällähetkellä nolla. Veikkaan että autossa ei ole painetunnistimia vaan painekytkimiä mitkä toimii tietyillä rajapaineilla. Kytkimet voi tietty ohittaa hyppylangalla. Mutta eka kyllä systeemiin kama sisään uv aineella ja seuraamaan että mistä pissii. Samalla tietää että toimiiko järjestelmä muutenkaan.
XJR -00.
Teuski
Viestit: 5
Liittynyt: La Kesä 12, 2021 8:01 am

Re: Uusi Jaguaristi

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Lähinnä ajattelin sen verran pyöräyttää kompuraa että näkis että pyörii ja magneettikytkin pelaa ennen kuin täytän aineet turhaan.

Painekytkinhän siellä lienee tai kaksi, voi olla molemmat rajat samassa ja silloin ei hyppylanka riitä.

Hurjimmat ovat kuulemma jopa paineilmalla paineistaneet sen verran, että saa toiminnan todettua. Sen jälkeen taitaa kyllä mennä kuivain viimeistään vaihtoon. Nyt kun kerran järjestelmä on oletettavasti jotenkuten tiivis, voisi ilman kuivaimen vaihtoakin edetä...
Vastaa Viestiin