Jaggessa jenkkimoottori
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Jaggessa jenkkimoottori
Tuolla ison meren takana on kai tapana vaihtaa halpa ja helppohoitoinen jenkkimoottori Jaggen oman tilalle jos menee rikki. Ilmeisesti tässä on tehty joku semmoinen konversio, ei kai Jaguarilla ole 5.7 V8 konetta? Itseä vain häiritsee ettei tuosta ole mainintaa ilmoituksessa.
https://www.nettiauto.com/jaguar/xj6/12684086
https://www.nettiauto.com/jaguar/xj6/12684086
Re: Jaggessa jenkkimoottori
Terve,
Niin siellä ikävä kyllä on. Moiset autot ovat aika usein lähes täysin arvottomia sen jäkeen.
Tiedän joitakin tapauksia joissa on suurella vaivalla palautettu alkuperäisen kaltainen Jaguaarin moottori, joko XK-kone tai V12 E-typeen, mutta useimmiten on samalla tarvinnut uusia koko etuapurunko (auton kantava rakenne) ja johtosarja, koska molempia on "puukotettu" että on saatu se SBC tai 289 sinne tungettua.
Esim. E-typessä auton hienoin asia on juurikin se moottori. Ja koska ne hyvin entisöityinä maksavat nykyään sen €50k-€450k voi homma olla ihan kannatavaa siinä mielessä.
Jos haluaa ameriiikan V8:n niin niitä kyllä löytyy, ostaa sitten jonkun Corveten tai Camaron tai mitä niitä nyt on.
-Jakuvaari
Jk. Jag-Loversisssa on oma fooruminsa moisille harrastajille, eli termiä "Lump" taikka "Lumped" käytetään slelaisita Jaguaareista joissa on jonkin muun merkkinen moottori. Samasata paikasta lötyy Lounge-keskutelualueelat kiinnostava projekti, jossa on Willys Overlandin Jeep-pohjaiseen Jeepsteriin laitettu Jaguarin XK-moottori. Omistajansa kutsuu jitä "Jee-Typeksi".
Jk. 2. Oli parikymmentä vuotta sitten hiuskarvan varassa että olisin ostanut halvalla Englannista Aston Martin DBS:n josta oli otettu "parempaan käyttöön" (uskokaa tai älkää, DBS.t maksoivat silloin ihan toimivina ja kilvissä vain parisenkymmentä tuhatta puntaa) alkuperäinen Astonin suora kuutonen ja ZF:n 5-v aski. Minulla oli silloin 8 ja on vieläkin) yksi ylimääräinen 4.2L XK-kone ja ajattelin laittaa sen manuaaliaskin ja ylivaihteen sekä kolmen 2" SU:n kera Astonin konehuoneeseen. Olisi sopinut sinne ihan hyvin, on tosin hieman painavampi kuin Astoni oma täysalumiini suora kuutonen, muttei paljoa. laatkiko taas on kevyempi kuin ZF.
Niin siellä ikävä kyllä on. Moiset autot ovat aika usein lähes täysin arvottomia sen jäkeen.
Tiedän joitakin tapauksia joissa on suurella vaivalla palautettu alkuperäisen kaltainen Jaguaarin moottori, joko XK-kone tai V12 E-typeen, mutta useimmiten on samalla tarvinnut uusia koko etuapurunko (auton kantava rakenne) ja johtosarja, koska molempia on "puukotettu" että on saatu se SBC tai 289 sinne tungettua.
Esim. E-typessä auton hienoin asia on juurikin se moottori. Ja koska ne hyvin entisöityinä maksavat nykyään sen €50k-€450k voi homma olla ihan kannatavaa siinä mielessä.
Jos haluaa ameriiikan V8:n niin niitä kyllä löytyy, ostaa sitten jonkun Corveten tai Camaron tai mitä niitä nyt on.
-Jakuvaari
Jk. Jag-Loversisssa on oma fooruminsa moisille harrastajille, eli termiä "Lump" taikka "Lumped" käytetään slelaisita Jaguaareista joissa on jonkin muun merkkinen moottori. Samasata paikasta lötyy Lounge-keskutelualueelat kiinnostava projekti, jossa on Willys Overlandin Jeep-pohjaiseen Jeepsteriin laitettu Jaguarin XK-moottori. Omistajansa kutsuu jitä "Jee-Typeksi".
Jk. 2. Oli parikymmentä vuotta sitten hiuskarvan varassa että olisin ostanut halvalla Englannista Aston Martin DBS:n josta oli otettu "parempaan käyttöön" (uskokaa tai älkää, DBS.t maksoivat silloin ihan toimivina ja kilvissä vain parisenkymmentä tuhatta puntaa) alkuperäinen Astonin suora kuutonen ja ZF:n 5-v aski. Minulla oli silloin 8 ja on vieläkin) yksi ylimääräinen 4.2L XK-kone ja ajattelin laittaa sen manuaaliaskin ja ylivaihteen sekä kolmen 2" SU:n kera Astonin konehuoneeseen. Olisi sopinut sinne ihan hyvin, on tosin hieman painavampi kuin Astoni oma täysalumiini suora kuutonen, muttei paljoa. laatkiko taas on kevyempi kuin ZF.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Jaggessa jenkkimoottori
Sehän ois ihan komee, jos ei olis pilattu jenkkikasilla.
Tuotu Suomeen 2001, hyvinkin mahdollisesti jo nykyisessä olomuodossaan. Trafikoomikoiden palvelu ei palauttanut tarkempia erikoisehtoja näkyville, joten kaikkea ei näy mitä otteelle on kirjailtu.
Tuotu Suomeen 2001, hyvinkin mahdollisesti jo nykyisessä olomuodossaan. Trafikoomikoiden palvelu ei palauttanut tarkempia erikoisehtoja näkyville, joten kaikkea ei näy mitä otteelle on kirjailtu.
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 33 P4 '91 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: Jaggessa jenkkimoottori
Asiaan mitenkään liittymättä, mutta mielenkiintoisena kuriositeettina tuli mieleen Panther De Ville, joka on "uus-vanha" auto jossa on Jaguarin moottori. Sehän on moderni - siis 70-80 luvuilla - jenkkiviritelmä joka tarkoituksella näyttää joltain 30-40 luvun vanhalta autolta. Siihen on sattumalta valittu Jaguarin XK6 ja V12 moottorit. Tämä auto pisti silmään kun pohdittiin perheen kanssa millä autolla 101 Dalmatialaisten Cruella De Vil eli se paha nainen ajaa.
Re: Jaggessa jenkkimoottori
Kyllä. Rumat Jenkkipuskurit ja yhtä rumat sivuvalot. (Ainakin mulla on ollut tapana poistaa ne). Sen verran teen töitä tonkin ketjun vaihtoautoihin ettei noi nuoret myyjät välttämättä edes tiedä että autoon on tehty sydämensiirto. Tilavuus otteessa eikä prosentteja mainittu. Kromikopissa Jaguar tarrat. En tiedä onko näin, mutta hämää useimmat ns. maallikot
Jk. Löytyy S2 perus kone ja siihen kuuluva tomaatti. Seisseet niin kauan että on avattava.
Jk. Löytyy S2 perus kone ja siihen kuuluva tomaatti. Seisseet niin kauan että on avattava.
i
Re: Jaggessa jenkkimoottori
Moi,DiltWasney kirjoitti: ↑Ti Helmi 08, 2022 1:21 pm Asiaan mitenkään liittymättä, mutta mielenkiintoisena kuriositeettina tuli mieleen Panther De Ville, joka on "uus-vanha" auto jossa on Jaguarin moottori. Sehän on moderni - siis 70-80 luvuilla - jenkkiviritelmä joka tarkoituksella näyttää joltain 30-40 luvun vanhalta autolta. Siihen on sattumalta valittu Jaguarin XK6 ja V12 moottorit. Tämä auto pisti silmään kun pohdittiin perheen kanssa millä autolla 101 Dalmatialaisten Cruella De Vil eli se paha nainen ajaa.
Sen verran vaan korjaan, että Panther on tietenkin britti-merkki, siksi Jaggen koneilla!
Niillähän oli vuosien varrella montakin retromallia, Kallista ja se J72 joka oli vähän kuin SS100 XJ6:n tekniikalla. Ja oli jotain hyvinkin erikoisia luomuksia, kuten se Lazer-rantakirppu Jaggen V12-koneella.
Sellainen löytyy Teheranin automuseosta, kuten muutamat harvat ehkä tietääkin.
-Jakuvaari
Jk. Ainakin Callistaa ja J72 ja varmaan sitä Panther De Villeäkin on tehty sekä RHD että LHD:nä.
JK. 2 Wikistä: https://en.wikipedia.org/wiki/Panther_Westwinds
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
-
- Viestit: 280
- Liittynyt: Su Helmi 01, 2015 10:39 am
Re: Jaggessa jenkkimoottori
Hyvä korjaus. Itselle oli jäänyt väärä käsitys kun luin asiasta jossa kaiketi puhuttiin jostain jenkkiharrastajista jotka noita väsäilivät, niin jäi itselle väärä käsitys että autokin on jenkkien keksimä.jakuvaari kirjoitti: Sen verran vaan korjaan, että Panther on tietenkin britti-merkki, siksi Jaggen koneilla!
Nämä kaksi "sukulaisliikettä" Saka ja Kamux ovat ihan tavallisissakin autoissa usein pihalla. Viimeksi ostin Passatin näistä ketjuista ja jälkikäteen kävi selväksi että myyjä puhui aivan umpipuutaheinää näiden huoltoväleistä ja muista asioista. Hänen tietonsa eivät olleet "täysin hatusta vedettyjä" vaan pätivät eri Passattiin, mutta ei tiennyt että tässä mallissa oli toisenlainen kuvio. Caveat emptor pätee autokaupoissa.Coupe kirjoitti:Sen verran teen töitä tonkin ketjun vaihtoautoihin ettei noi nuoret myyjät välttämättä edes tiedä että autoon on tehty sydämensiirto.
Re: Jaggessa jenkkimoottori
Joo jenkeissä yleistä tuo LS-swap. Car wizard kanavalla ukko rassaa noita Jaguarejakin ja kertoi tuosta. Harva paja kuulemma huolii korjattavaksi ja kun kyllästyvät ongelmiin niin laittavat 350-padan tilalle.
https://youtu.be/OVH1mrLuneI
Tuli muuten mieleen, että mitähän suomalainen suikkalakki tuumaa moisesta konversiosta. Mitenhän tuokin nettiauton tapaus on saatu kilpiin.
https://youtu.be/OVH1mrLuneI
Tuli muuten mieleen, että mitähän suomalainen suikkalakki tuumaa moisesta konversiosta. Mitenhän tuokin nettiauton tapaus on saatu kilpiin.
Re: Jaggessa jenkkimoottori
Muutoskatsastus. Siinä se. Onhan koneswappeja, ainakin ennen, tehty vaikka kuinka paljon ihan rehellisesti. Nyt uudemmissa tuo päästöpykälät oman mielenkiintonsa.
i
Re: Jaggessa jenkkimoottori
Useissa Jenkeistä 80-luvulla tuodussa Jaggessa tuppasi olemaan Chevyn pikkulohko, niitähän ne siellä suosivat yleisesti. Joskus 1989? käytiin katsomassa Helsingissä myynnissä olleita MKVII, MK2 ja MKX yksilöitä, niissä kaikissa oli SBC keulalla.
Mutta tämähän on oikeastaan jo hieno, https://m.nettiauto.com/jaguar/xj12/13219650
Kannattaa muuten katsoa muutaman vuoden vanha elokuva Uusia aikoja (Begin Again), jossa esiintyy niin merkittävässä roolissa arvokkaasti kauhtunut MK10, että tuotantoyhtiö päätyi ostamaan harrastajalta kuvauksiin lainatun auton, joka vilahtaa myös trailerin alussa https://m.youtube.com/watch?v=zqRL2dY5-us
Mutta tämähän on oikeastaan jo hieno, https://m.nettiauto.com/jaguar/xj12/13219650
Kannattaa muuten katsoa muutaman vuoden vanha elokuva Uusia aikoja (Begin Again), jossa esiintyy niin merkittävässä roolissa arvokkaasti kauhtunut MK10, että tuotantoyhtiö päätyi ostamaan harrastajalta kuvauksiin lainatun auton, joka vilahtaa myös trailerin alussa https://m.youtube.com/watch?v=zqRL2dY5-us
Re: Jaggessa jenkkimoottori
”Ilves” on vanha tuttu. Suomi-auto jolla on pitkä historia (alunperin XJ6) ja siinähän on Jaguarin V12 eikä mikään SBC.1300ti kirjoitti: ↑Su Helmi 19, 2023 11:11 pm Useissa Jenkeistä 80-luvulla tuodussa Jaggessa tuppasi olemaan Chevyn pikkulohko, niitähän ne siellä suosivat yleisesti. Joskus 1989? käytiin katsomassa Helsingissä myynnissä olleita MKVII, MK2 ja MKX yksilöitä, niissä kaikissa oli SBC keulalla.
Mutta tämähän on oikeastaan jo hieno, https://m.nettiauto.com/jaguar/xj12/13219650
Kannattaa muuten katsoa muutaman vuoden vanha elokuva Uusia aikoja (Begin Again), jossa esiintyy niin merkittävässä roolissa arvokkaasti kauhtunut MK10, että tuotantoyhtiö päätyi ostamaan harrastajalta kuvauksiin lainatun auton, joka vilahtaa myös trailerin alussa https://m.youtube.com/watch?v=zqRL2dY5-us
-Jakuvaari
Jk. Nähty omin silmin viimeksi syksyllä 2021.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Jaggessa jenkkimoottori
Joo, mullakin on jossain kopiot Tekniikan Maailman jatkojutusta missä pureuduttiin autoon tehtyihin muutoksiin.
i
Re: Jaggessa jenkkimoottori
No niinpäs onkin! Mainio laite
Re: Jaggessa jenkkimoottori
No nyt on kasi, https://m.youtube.com/watch?v=VvGTDdsL34Y