paperit hukassa
paperit hukassa
moro, kaverilla ois xj6 4.2 jotain 70luvun autoa tarjolla eikä löydä papereita, oisin ostanut. auto tuli tontin mukana tietääkseni ilman mitään omistajamvaihdoksia, seissyt paikallaan siinä todella kauan englannin tuonti auto ja vieläkin englannin kilvissä. mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä, konttorille?
Re: paperit hukassa
Olisko tästä apua?
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssa ... 20ajoneuvo
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssa ... 20ajoneuvo
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Re: paperit hukassa
Olen muutamia tuonut itse ja se ulkomaan "title"eli rek ote on se tärkein tai ainakin oli.Tuossa on nyt varmaankin tärkein juttu et milloin tuotu,onko tullattu vaiko ei?Tuo onkin salapoliisitehtävä ellei ole paperia milloin on tuotu eli päivämäärä se tärkein kun sen perusteella tullin arkistoista löytyisi.
Ainakin ennen oli tekemätön paikka jos ei tullin paperia ollut,jos tietäisi keneltä hommattu ulkomailta voisi pieni mahdollisuus hommata uudet paperit sieltä.Jos mielenkiintoa niin kysele tullilta varovasti et onko niillä säännöt muuttuneet helpommaksi.Itse kyllä hommaisin vastaavan Suomi Jaggen paperit ja pikku tempulla olisi kilvissä.
Ainakin ennen oli tekemätön paikka jos ei tullin paperia ollut,jos tietäisi keneltä hommattu ulkomailta voisi pieni mahdollisuus hommata uudet paperit sieltä.Jos mielenkiintoa niin kysele tullilta varovasti et onko niillä säännöt muuttuneet helpommaksi.Itse kyllä hommaisin vastaavan Suomi Jaggen paperit ja pikku tempulla olisi kilvissä.
Re: paperit hukassa
Jos Englannin tuonti seissyt vuosia ulkona, ei kait siitä ole muuhun kun varaosiksi, jos edes sitäkään. Varaosinahan voi myydä ilman papereita. Kyllähän noi Brittikilvet tarkoittanee sitä ettei ole ikinä tullattu yms joten kilpiin saaminen ilman papereita ei onnistu. Rattihan on varmaankin ns väärällä puolella joten suomipapereista ei taida olla paljoakaan iloa.
i
Re: paperit hukassa
Kun sinulla on kuitenkin rekisterinumero ja valmiste numero, niin auton tiedot voisivat löytyä yhä Britanniasta. Googlella lost old car title in the UK löytyi heti https://www.warrington-worldwide.co.uk/ ... destroyed/
Ironisesti tämä on varmasti helpompaa kuin jos kyseessä olisi Suomeen uutena tuotu auto, jota ei löydy enää vanhoista kantakorteista. Traficom on viime vuosina säätänyt säädöksiään monta kertaa eikä aiempi kymmenen vuoden tiedetty omistajuus enää riitä uusien paperien saamiseen. Suomesta on Mobilistin taannoisen jutun perusteella viety autoja entisöitynä Saksaan, katsastettu siellä ja tullattu sitten Suomeen uudella identiteetillä.
Ei se Jaguar muutamassa vuodessa täysin pilalle ulkona mene ja peltiä se vain on. Ilman muuta kannattaa ottaa talteen jos hinta on kohtuullinen (nimellinen).
Ironisesti tämä on varmasti helpompaa kuin jos kyseessä olisi Suomeen uutena tuotu auto, jota ei löydy enää vanhoista kantakorteista. Traficom on viime vuosina säätänyt säädöksiään monta kertaa eikä aiempi kymmenen vuoden tiedetty omistajuus enää riitä uusien paperien saamiseen. Suomesta on Mobilistin taannoisen jutun perusteella viety autoja entisöitynä Saksaan, katsastettu siellä ja tullattu sitten Suomeen uudella identiteetillä.
Ei se Jaguar muutamassa vuodessa täysin pilalle ulkona mene ja peltiä se vain on. Ilman muuta kannattaa ottaa talteen jos hinta on kohtuullinen (nimellinen).
Re: paperit hukassa
Saako täältä https://www.jaguarheritage.com/ vielä auton valmistetiedot? Mä lähtisin konttorille taistoon kaikesta huolimatta auton 10-15v. selvitetyn taustan, brittirekisteritunnuksen, ostokuittien ja valmistenumeron kanssa. Auton voi tullata myös jälkeenpäin ajamalla satamaan, kokemusta on.