Tauti pahenee !!!
Tauti pahenee !!!
Iltaa, hyvät tämän alan asiantuntijat.
Noviisilla on jo jonkun aikaa ollut oireita kun on nähnyt jossain Jaguarin XJ6 mallisen ajoneuvon. Sutjakan näköinen ! Kerran olen kyytiinkin päässyt ja varsin mukavaa oli kyyti.
Nyt oireet ovat menneet niin pahaksi, että Nettiauton selailu ei taida enää auttaa...
Nurkkiin on jäänyt yksi ylimääräinen Japanialainen uudempi ajoneuvo, jonka vaihtoa Jaggeen olen mentaalitasolla pyöritellyt.
Suunnitelmissa olisi hankkia museokatsatettu XJ6 ja muutamaa olen jo kysellyt.
Nettiautossa muutama tyrkyllä, esim ID 549888, lieneekö kellään tietoa ajokin kunnosta,olisiko joku käynyt katsomassa tai onko peräti entisiä omistajia linjoilla?
Missä miinat vanhassa Jagessa?
Mitään aiheesta ymmärtämättömänä ja satasella tunteella touhutessa tulee tehtyä yleensä älyttömyyksiä, niitä tässä yritän vältellä.
Miten haaveellista muuten on kuvitella ajelevansa tuommoisella museoajoneuvolla jonkinverran jopa talviaikaan?
Noviisilla on jo jonkun aikaa ollut oireita kun on nähnyt jossain Jaguarin XJ6 mallisen ajoneuvon. Sutjakan näköinen ! Kerran olen kyytiinkin päässyt ja varsin mukavaa oli kyyti.
Nyt oireet ovat menneet niin pahaksi, että Nettiauton selailu ei taida enää auttaa...
Nurkkiin on jäänyt yksi ylimääräinen Japanialainen uudempi ajoneuvo, jonka vaihtoa Jaggeen olen mentaalitasolla pyöritellyt.
Suunnitelmissa olisi hankkia museokatsatettu XJ6 ja muutamaa olen jo kysellyt.
Nettiautossa muutama tyrkyllä, esim ID 549888, lieneekö kellään tietoa ajokin kunnosta,olisiko joku käynyt katsomassa tai onko peräti entisiä omistajia linjoilla?
Missä miinat vanhassa Jagessa?
Mitään aiheesta ymmärtämättömänä ja satasella tunteella touhutessa tulee tehtyä yleensä älyttömyyksiä, niitä tässä yritän vältellä.
Miten haaveellista muuten on kuvitella ajelevansa tuommoisella museoajoneuvolla jonkinverran jopa talviaikaan?
XJ6 Series mallin hankinta
Laita yhteystietosi YV:nä, niin toimitan sinulle laatimani osto-oppaan. Löytyy myös maailmalta kerätyt, englannin ja saksankielinen osto-opas.
Täältä Kissankulman vanhoista jutuista löydät varmasti jotain vinkkejä. Ja täälläkin kirjoittava "Saku" kirjoitti aikoinaan (5.10.2004) hyvän jutun Suomi 24 sivuilla (silloin ei tainnut olla vielä "Kissankulmaa").
Jos et ole ennen ajanut Jaggella, niin jäitä hattuun tyypityksen jälkeen. Yleensä sitä on "mennyttä miestä" koeajon jälkeen. Vaarana on, että tulee ostettua iso tai erittäin iso projekti. Eihän siinä projektissa mitään, mutta hinta on suhteutettava auton kuntoon.
Ja kannattaa muistaa vanha viisaus: Osta niin hyvä kuin mahdollista. Itse laittaminen tulee aina kalliimmaksi. Toisaalta, kun laitat Jaggen hienoon kuntoon, ikinä et saa siitä omiasi takaisin, monesti et edes materiaalikuluja.
Täältä Kissankulman vanhoista jutuista löydät varmasti jotain vinkkejä. Ja täälläkin kirjoittava "Saku" kirjoitti aikoinaan (5.10.2004) hyvän jutun Suomi 24 sivuilla (silloin ei tainnut olla vielä "Kissankulmaa").
Jos et ole ennen ajanut Jaggella, niin jäitä hattuun tyypityksen jälkeen. Yleensä sitä on "mennyttä miestä" koeajon jälkeen. Vaarana on, että tulee ostettua iso tai erittäin iso projekti. Eihän siinä projektissa mitään, mutta hinta on suhteutettava auton kuntoon.
Ja kannattaa muistaa vanha viisaus: Osta niin hyvä kuin mahdollista. Itse laittaminen tulee aina kalliimmaksi. Toisaalta, kun laitat Jaggen hienoon kuntoon, ikinä et saa siitä omiasi takaisin, monesti et edes materiaalikuluja.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: XJ6 Series mallin hankinta
Toisaalta kaikkea ei voi rahassa mitata, se tunne kun on itse saanut jotakin kunnostettua on mittaamattoman arvokas, verrattuna siihen että ostaa valmiina. Varsinkin jos päivätyö on "näkymätöntä", niin on kiva edes joskus saada käsillään jotain näkyvää aikaan. Puhumattakaan siitä mitä henkisiä ja fyysisiä etuja on autotallissa värkkäämisellä verrattuna sohvalla Salattujen Eläimien ääreellä istumiseen ja jääkaapilla juoksemiseen.matsu kirjoitti: Ja kannattaa muistaa vanha viisaus: Osta niin hyvä kuin mahdollista. Itse laittaminen tulee aina kalliimmaksi. Toisaalta, kun laitat Jaggen hienoon kuntoon, ikinä et saa siitä omiasi takaisin, monesti et edes materiaalikuluja.
Siitä olen samaa mieltä että taloudellisesti se tappiolle menee, mutta eikö lähes kaikki harrastukset mene. Hyvän harrastuksen määritelmähän on että se vie kaiken rahan ja ajan ja siinä on jatkuvasti uutta opeteltavaa.
Siihen talviajoon sen verran, että jos kyseessä on todella museoauto ja se on museoautovakuutuksessa, niin eikö kaikki 30 ajopäivää kulu jo kesällä?
Köpi, joka seuraavaksi aikoo opetella kytkinrempan, never done before
Se kyseinen kaupan oleva yksilö
en suosittele ja voin kertoa yksityisesti siihen hyvät perustelutkin
Kiitoksia, kiitoksia informaatiosta.
Kyllä tää taitaa onneksi mennä ohi sillä perinteikkäällä tyhjällä lompsalla ohimoiden voitelulla.
Projektina on tälle talvelle Vespa 150 GL -61, taitaa siihen vielä aika ja rahat jotenkin riittää.
Tuosta näkymättömästä päivätyöstä; on tosiaan niin, että kun päivät tietsikan ruutua tuijottaa,naputtaa konetta, tulostaa papereita ja seuraavana aamuna mättää valtaosan edellisen päivän papereista silppuriin ja aloittaa saman alusta, alkaa jossain vaiheessa kaivata jotain konkreettisempaa...
Porukkavehkeenä mm. museokatsastettu Kontio-Sisu -68 ja sen kanssa on jo jotain wanhojen ajoneuvojen kanssa puuhastelusta opittu. Ei kuitenkaan vissiin riittävästi kun vielä lisää haaveilen.
On se Jagge vaan siltikin niin pirun hyvän mallinen ajoneuveo, että jospa sitä kuitenkin jonain päivänä....
Kyllä tää taitaa onneksi mennä ohi sillä perinteikkäällä tyhjällä lompsalla ohimoiden voitelulla.
Projektina on tälle talvelle Vespa 150 GL -61, taitaa siihen vielä aika ja rahat jotenkin riittää.
Tuosta näkymättömästä päivätyöstä; on tosiaan niin, että kun päivät tietsikan ruutua tuijottaa,naputtaa konetta, tulostaa papereita ja seuraavana aamuna mättää valtaosan edellisen päivän papereista silppuriin ja aloittaa saman alusta, alkaa jossain vaiheessa kaivata jotain konkreettisempaa...
Porukkavehkeenä mm. museokatsastettu Kontio-Sisu -68 ja sen kanssa on jo jotain wanhojen ajoneuvojen kanssa puuhastelusta opittu. Ei kuitenkaan vissiin riittävästi kun vielä lisää haaveilen.
On se Jagge vaan siltikin niin pirun hyvän mallinen ajoneuveo, että jospa sitä kuitenkin jonain päivänä....
Jagge Kontio-Sisun kaveriksi
Kyllä se Jagge kannattaa hankkia, Kontio-Sisun kaveriksi. Onhan se Leyland-moottori samalta sumujen saarelta kotoisin kuin Jaggekin.
Meikällä haaveitten toteutus on mennyt niinpäin, että Jagge on jo, mutta se Vanaja puuttuu. Vanajan AEC-mootorikin on sumujen saarelta.
Meikällä haaveitten toteutus on mennyt niinpäin, että Jagge on jo, mutta se Vanaja puuttuu. Vanajan AEC-mootorikin on sumujen saarelta.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Wanha piikkinokka Vanaja, siinä tosiaan komea kuorma-auto !
Voi perskeles, Leylantti on sotkeutunut Jaggeen ! Huhuijjaa, pitää tosiaan voidella lompsalla toisenkin kerran ! On siinä nelisatasessa Leylandissa pirun kitkerä savu muuten, varsinkin vähän viileänä. Kuumana ei oo kitkerä kun kansipahvi on palanu ja auto seisoo pajalla...
Voi perskeles, Leylantti on sotkeutunut Jaggeen ! Huhuijjaa, pitää tosiaan voidella lompsalla toisenkin kerran ! On siinä nelisatasessa Leylandissa pirun kitkerä savu muuten, varsinkin vähän viileänä. Kuumana ei oo kitkerä kun kansipahvi on palanu ja auto seisoo pajalla...
Hyvä XJ on hauska ajaa ja hieno omistaa
Referoin tässä lähinnä XJ ser. 1-3 sekä XJ-S malleja joista on hieman tullut ymmärrystä.
Kyllä XJ kannattaa ostaa kunhan vaan ostohinta täsmää yksilön kuntoon ja on realistinen näkemys mahdollisten kunnostusten työmäärästä ja kustannuksista. Katso hyvä teksti http://www.trianglemotor.com/fi/entis.htm. Toisaalta jos itsellä on aikaa ja osaaminen / intoa oppia sekä tilat ja laitteet, onnistuu XJ:n kunnostaminen harrastajalta hyvin toki teettäen erikoistyöt asiantuntijoilla. Tärkeintä on miettiä realistinen tavoitetaso, aikataulu ja kustannusarvio jo ennakkoon.
Kannattaa huolella tutustua Matsun XJ:n ostajan oppaaseen yms. materiaaliin ja ellei ole 'jyvällä' Jaguaarien tyyppivioista / tyypillisistä vikapaikoista, kannattaa ottaa asiaa tunteva mukaan kaupan tekoon. Kuten monesti olen todennut 'autokuumeinen pitää saattaa ostettavan auton luo suu teipattuna ja kädet sidottuina ja auton tutkiminen ja kaupanteko kannattaa jättää asiaan objektiivisemmin suhtautuvan kaverin / asiaa tuntevan huoleksi'. Kuten Matsu totesi, (ekaa) Jaggea ostaessa varoitukset unohtuu kun istuu Jaggen rattiin (pähkinäpuuta, nahkasisustus, tehoa, paljon rautaa per euro...).
Mutta näinhän ei autokuumeisen kaupanteko yleensä mene; on tullut maksettua oppirahoja itsekin...
Toisaalta jos jää liikaa pohtimaan asioita, joku muu saattaa ehtiä ostaa hyvän yksilön eli jos sopiva yksilö sattuu kohdalle, se kannattaa ottaa.
Miksi hyvä kunnostettu / entisöity XJ on hyvä valinta?
1) Huippuhieno muotoilu, kaunis auto
2) Tehoa ja vääntöä riittävästi
3) Kesäajossa kilometrejä tulee niin vähän että edullinen ylläpitää (mm. edulliset huolto-osat)
4) Kesäajossa kilometrejä tulee niin vähän että bensan kulutuksella ei ole merkitystä ja toisaalta kunnostettu / entisöity auto ei paljon kulu eli entisöinnin jälkeisiin korjauksiin ei yleensä mene paljon rahaa.
XJ:n ostossa kannattaa huomioida:
1) XJ:tä on paljon tehty ja tarjolla eli valinnan varaa löytyy; XJ ser. 1-3 ja XJ-S alkaa hinnat jo olla nousussa hyvien yksilöiden osalta
2) Hinnat ovat edullisia yleensä; hyvä valinta ekaksi harraste-jaggeksi edellä mainituin varoituksin
3) Auton todellinen arvo saattaa olla negatiivinen eli huonoon yksilöön uppoo iso määrä rahaa
4) Usein auton myyjän näkemys auton kunnosta ja arvosta ei täsmää auton todelliseen kuntoon ja/tai markkinahintaan (tunnesyyt, 'uutena tää maksoi...' jne.)
5) Huippuhyviäkin yksilöitä löytyy järkevään hintaan (elämäntilanne, vaihtelu halu, uusi ihastus, ...)
6) Itse valitsisin vain täysin ruosteettoman yksilön; paljon peltiä ja monimutkaisia rakenteita mm. takapyörän kaaret joissa moninkertaisia peltejä joiden väliin vuosien ja vuosikymmenten saatossa vesi kondensoituu ja ruostuminen on väistämätön.
7) Osia on saatavissa hyvin
Terv. Hane
Kyllä XJ kannattaa ostaa kunhan vaan ostohinta täsmää yksilön kuntoon ja on realistinen näkemys mahdollisten kunnostusten työmäärästä ja kustannuksista. Katso hyvä teksti http://www.trianglemotor.com/fi/entis.htm. Toisaalta jos itsellä on aikaa ja osaaminen / intoa oppia sekä tilat ja laitteet, onnistuu XJ:n kunnostaminen harrastajalta hyvin toki teettäen erikoistyöt asiantuntijoilla. Tärkeintä on miettiä realistinen tavoitetaso, aikataulu ja kustannusarvio jo ennakkoon.
Kannattaa huolella tutustua Matsun XJ:n ostajan oppaaseen yms. materiaaliin ja ellei ole 'jyvällä' Jaguaarien tyyppivioista / tyypillisistä vikapaikoista, kannattaa ottaa asiaa tunteva mukaan kaupan tekoon. Kuten monesti olen todennut 'autokuumeinen pitää saattaa ostettavan auton luo suu teipattuna ja kädet sidottuina ja auton tutkiminen ja kaupanteko kannattaa jättää asiaan objektiivisemmin suhtautuvan kaverin / asiaa tuntevan huoleksi'. Kuten Matsu totesi, (ekaa) Jaggea ostaessa varoitukset unohtuu kun istuu Jaggen rattiin (pähkinäpuuta, nahkasisustus, tehoa, paljon rautaa per euro...).
Mutta näinhän ei autokuumeisen kaupanteko yleensä mene; on tullut maksettua oppirahoja itsekin...
Toisaalta jos jää liikaa pohtimaan asioita, joku muu saattaa ehtiä ostaa hyvän yksilön eli jos sopiva yksilö sattuu kohdalle, se kannattaa ottaa.
Miksi hyvä kunnostettu / entisöity XJ on hyvä valinta?
1) Huippuhieno muotoilu, kaunis auto
2) Tehoa ja vääntöä riittävästi
3) Kesäajossa kilometrejä tulee niin vähän että edullinen ylläpitää (mm. edulliset huolto-osat)
4) Kesäajossa kilometrejä tulee niin vähän että bensan kulutuksella ei ole merkitystä ja toisaalta kunnostettu / entisöity auto ei paljon kulu eli entisöinnin jälkeisiin korjauksiin ei yleensä mene paljon rahaa.
XJ:n ostossa kannattaa huomioida:
1) XJ:tä on paljon tehty ja tarjolla eli valinnan varaa löytyy; XJ ser. 1-3 ja XJ-S alkaa hinnat jo olla nousussa hyvien yksilöiden osalta
2) Hinnat ovat edullisia yleensä; hyvä valinta ekaksi harraste-jaggeksi edellä mainituin varoituksin
3) Auton todellinen arvo saattaa olla negatiivinen eli huonoon yksilöön uppoo iso määrä rahaa
4) Usein auton myyjän näkemys auton kunnosta ja arvosta ei täsmää auton todelliseen kuntoon ja/tai markkinahintaan (tunnesyyt, 'uutena tää maksoi...' jne.)
5) Huippuhyviäkin yksilöitä löytyy järkevään hintaan (elämäntilanne, vaihtelu halu, uusi ihastus, ...)
6) Itse valitsisin vain täysin ruosteettoman yksilön; paljon peltiä ja monimutkaisia rakenteita mm. takapyörän kaaret joissa moninkertaisia peltejä joiden väliin vuosien ja vuosikymmenten saatossa vesi kondensoituu ja ruostuminen on väistämätön.
7) Osia on saatavissa hyvin
Terv. Hane
xj6
Itse entisöin isäni kanssa koko viime talven series1 Daimleria(sama kuin jaguar, pienin poikkeuksin). Ostin auton pääkaupunki seudulta näkemättä ja haetutin auton kuljetusfirmalla tänne pohjanmaalle 500€.auto maksoi 1800€, eli oli halpa suomen autoksi. Myyjä lähetti kuvia ja kehui hyväpeltiseksi, auto oli seissyt 5-6vuotta pihalla. Auton saadessani asia oli onneksi niin, pohja, helmat ja kori ylipäätänsä oli yllättävän hyvässä kunnossa, maalipinta todella huono. Purimme auton osiin ja laitoin sisälattiat kuntoon, ruostetta oli mutta vain yksi pieni reikä kuskin puolella(tyypillinen), hioin ja lakkasin puut, putsasin nahat ja pesin matot+muut. Kone otettiin auki, alakertaa ei. Mitään suurempaa ei löytynyt, remontin jälkiä näkyi. Kone saatiin käymään ja auto maalattavaksi. MAALAUTTAMINEN ON SITTEN KALLISTA. soitin kaikki lähialueen maalaamot ja onnekseni löysin edullisen ja hyvän maalaajan. arviot pelkästä maalauksesta johon itse olisi pitänyt hioa pellille ja paikata olisivat olleet 3500-5000€. Omani hiottiin pellille, paikattiin pari kohtaa,pohjat, maalaus ja lakka 1500€, jälki oli hyvä. Mutta kannattaa ostaa auto jossa maalipinta on hyvä ja kori mahd.ruosteeton. Maaliahan saa myös hiottua joten pieni sumentuminen pinnassa ei haittaa. sitten KROMIT: katso että kaikki kromiosat on moitteettomat, XJn taka ja etupuskurit liikkuvat 500-1500€, kromaus min.1500€ puskurille ja vissiin suomessa ei kovin hyvää kromaamoa ole?
Hyvä yleis-sääntö: jos joku näyttää huonolle, se on 3 kertaa huonompi.
Moottoria kannattaa tutkia tarkasti, kuuntele kilinät ja kolinat. Itselläni kävi niin että katsastuksen jälkeen ajoin 200km vaihdoin oljyt ja koneesta alkoi samantien kuulumaan kumma rummutus. syytä ei löytynyt, joten kone pois ja kokonaan auki. Kaikki koneen ketjut olivat todella lopussa ja hydraulinen kiristäjä pulpahtanut ulos viimeisestä pykälästään, uudet ketjut, tiivisteet ja kaiken muun tarkistus, eilen saatiin kone paikoilleen...ehkä on muuten järkevää ottaa se kone laatikoineen niinkuin oppaassa neuvotaan.
Sitten niitä hyviä asioita: 1-2sarjalaiset ovat todella kauniita autoja, erityisesti kaupunkikuvassa loistavan upeita muotoilultaan, kaunein auto mitä tiedän. On aika upea tunne joka päivä nähdä oma XJ pihassa ja aina tuntea se mukava tunne kun näkee jotain kaunista, niinkuin oma nainen. Kaupungilla on mielestäni hiukan epämukavaa ajella kun ihmiset tuijottavat(en ihmettele), mutta en haluaisi autollani leuhkiakaan ja niin ihmiset sen yleensä ottavat, joten saa varautua jopa agressiivisiin komentteihin. XJ on todella mukava ajaa, ohjaus on mielestäni vertaansa vailla. Auto liikkuu juuri niinkuin ajattelet, parin millin polkimen painallus ja auto reagoi heti. Jokin magia siinä ajamisessa on, nahka ja puu, miellyttävät penkit, koneen matala murina. Ja onhan se näkymä siihen konepellillekin aika mukava, varsinkin jos vertaa 2.autoni escortin näkymiin. Bensaahan se vie mutta on sitä turhempaankin tuhlattu menovettä. Ja seikka jonka olen huomannut: auto kiinnittää enemmän naisten kuin miesten huomion. parhaimmillaan kaupungilla autoa ihasteli ja kyseli 3 naista! en laita pahakseni.
Oma autoni on tullut maksamaan kaikenkaikkiaan n.4500€ ja en pidä summaa pahana siihen nähden mitä se on jo antanut. En ole aikeissa myydä sitä joten joka pennin jonka siihen laittaa on omaksi iloksi ja siinähän ne sitten ovat. Mukavaa se on laittaa sellaista autoa joka sykähdyttää, sillävälin kun muut katsovat telkkua tai riitelevät, voi tehdä jotain hyödyllistä.
Niin, hyvät tilat ja ne kirotut tuumaset avaimet kannattaa hankkia vaikkei mitään isoa projektia tekisikään. Aina kun purat jotain säilytä ne hyvin tallessa jotta löydät ja tiedät mihin ne tulevat.
Onnea ja malttia etsintään! itse meinasin alussa ostaa 9000€ jossa jalat meni pohjasta läpi, onneksi maltoin odottaa ja etsiä!
tässä vielä autostani kuvia jos kiinnostaa:
http://www.jag-lovers.org/snaps/snap_vi ... 1156923594
Hyvä yleis-sääntö: jos joku näyttää huonolle, se on 3 kertaa huonompi.
Moottoria kannattaa tutkia tarkasti, kuuntele kilinät ja kolinat. Itselläni kävi niin että katsastuksen jälkeen ajoin 200km vaihdoin oljyt ja koneesta alkoi samantien kuulumaan kumma rummutus. syytä ei löytynyt, joten kone pois ja kokonaan auki. Kaikki koneen ketjut olivat todella lopussa ja hydraulinen kiristäjä pulpahtanut ulos viimeisestä pykälästään, uudet ketjut, tiivisteet ja kaiken muun tarkistus, eilen saatiin kone paikoilleen...ehkä on muuten järkevää ottaa se kone laatikoineen niinkuin oppaassa neuvotaan.
Sitten niitä hyviä asioita: 1-2sarjalaiset ovat todella kauniita autoja, erityisesti kaupunkikuvassa loistavan upeita muotoilultaan, kaunein auto mitä tiedän. On aika upea tunne joka päivä nähdä oma XJ pihassa ja aina tuntea se mukava tunne kun näkee jotain kaunista, niinkuin oma nainen. Kaupungilla on mielestäni hiukan epämukavaa ajella kun ihmiset tuijottavat(en ihmettele), mutta en haluaisi autollani leuhkiakaan ja niin ihmiset sen yleensä ottavat, joten saa varautua jopa agressiivisiin komentteihin. XJ on todella mukava ajaa, ohjaus on mielestäni vertaansa vailla. Auto liikkuu juuri niinkuin ajattelet, parin millin polkimen painallus ja auto reagoi heti. Jokin magia siinä ajamisessa on, nahka ja puu, miellyttävät penkit, koneen matala murina. Ja onhan se näkymä siihen konepellillekin aika mukava, varsinkin jos vertaa 2.autoni escortin näkymiin. Bensaahan se vie mutta on sitä turhempaankin tuhlattu menovettä. Ja seikka jonka olen huomannut: auto kiinnittää enemmän naisten kuin miesten huomion. parhaimmillaan kaupungilla autoa ihasteli ja kyseli 3 naista! en laita pahakseni.
Oma autoni on tullut maksamaan kaikenkaikkiaan n.4500€ ja en pidä summaa pahana siihen nähden mitä se on jo antanut. En ole aikeissa myydä sitä joten joka pennin jonka siihen laittaa on omaksi iloksi ja siinähän ne sitten ovat. Mukavaa se on laittaa sellaista autoa joka sykähdyttää, sillävälin kun muut katsovat telkkua tai riitelevät, voi tehdä jotain hyödyllistä.
Niin, hyvät tilat ja ne kirotut tuumaset avaimet kannattaa hankkia vaikkei mitään isoa projektia tekisikään. Aina kun purat jotain säilytä ne hyvin tallessa jotta löydät ja tiedät mihin ne tulevat.
Onnea ja malttia etsintään! itse meinasin alussa ostaa 9000€ jossa jalat meni pohjasta läpi, onneksi maltoin odottaa ja etsiä!
tässä vielä autostani kuvia jos kiinnostaa:
http://www.jag-lovers.org/snaps/snap_vi ... 1156923594
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Komea peli
Kyllä on upean näköinen! Vilpittömät onnittelut XJ:n laitosta. Tuosta pitäisi saada jo jokin entisöintipalkinto.
Jaguar S-Type, vm 2000 (3,0 V6 manual)