Mula vissiin raskas kaasujalka tai sit tuossa on joku pikkuvika päällä, pienimmillään oon tuon 3.2 kasin saanu nyt kuluttamaan 9.8l/100km ja nopeus on työmatkalla 80-120 välillä.
Normi ajotavalla 10.5l/100km
Onko vinkkejä ? auto toimii normaalisti, ei pätki tai nyi ja menee tasasesti.
Vai hörppääkö tuo välittömästi tuota luokkaa kun nopeus käy tuola 120-130km/h osan matkasta?
Cruise päällä siis mittailtu nuo luvut ja ilmastointi pois päältä.
xj300 vai 308?
Re: xj300 vai 308?
Moi,
Ohhoh, enpä ole tainnut koskaan päästä noin pieniin lukemiin 8 vuoden aikana.
Ota nyt huomioon, että se painaa kuitenkin jotain 1800kg ja siinä on yli kakssataaheppainen V8.
Siihen nähden se on musta aikamoinen talousihme. Kokeilepa samankokoisia Maseratin merkin alla tehtyjä vehkeitä. Alkaa menna bensaa ihan eri tahtiin, mut se onkin eri juttu.
-Jakuvaari
Ohhoh, enpä ole tainnut koskaan päästä noin pieniin lukemiin 8 vuoden aikana.
Ota nyt huomioon, että se painaa kuitenkin jotain 1800kg ja siinä on yli kakssataaheppainen V8.
Siihen nähden se on musta aikamoinen talousihme. Kokeilepa samankokoisia Maseratin merkin alla tehtyjä vehkeitä. Alkaa menna bensaa ihan eri tahtiin, mut se onkin eri juttu.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: xj300 vai 308?
Normi kulutus työmatkalla on tuolla Sportilla on 11.8.
Tuohon 9 litran lukemaan pääsi vaan ajamalla rauhallisesti ja pitkään.
Tuohon 9 litran lukemaan pääsi vaan ajamalla rauhallisesti ja pitkään.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: xj300 vai 308?
Moi !
Muutaman prosentin saisi varmaan nipistettyä tällä paljon jauhetulla RVS käsittelyllä http://www.rvs.fi/products/page8.html Ainakin mun autoissa on tullut tuo 5-10% laskema kulutuksessa.
Muutaman prosentin saisi varmaan nipistettyä tällä paljon jauhetulla RVS käsittelyllä http://www.rvs.fi/products/page8.html Ainakin mun autoissa on tullut tuo 5-10% laskema kulutuksessa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: xj300 vai 308?
Taisi olla ahdetulla kulutus 10.2 litraa satasella kun ajoin 500km etelästä Kalajoelle rajoitusten mukaisesti cruise päällä alusta loppuun. Tuo siis tankkauksesta tankkaukseen mahdollisimman tarkkaan mitattuna. Muistaakseni kerran koskin jarruun Jyväskylän kiertoliittymässä. Kaasupedaaliin en kait kertaakaan kun vauhtia muuttelin cruisen viiksellä. Tuollaista ekoautoilua ei kyllä viitsi noin pitkään toista kertaa harrastaa Niin, liekö se RVS auttanut....ken tietää.
Re: xj300 vai 308?
Itse itseäni lainaten jos jollekkin joskus on apua tästä.henu kirjoitti: löytyykö näihin ihan oikee lohkoon tuleva lämmitin... onko muuten miten ahdas paikka laittaa ?
Defan lämmittimen ostin jo sillon kun auton ostin ja nyt kerkesin laittaa kiinni.
Homma on täysin ihmisen tehtävissä joskin nosturi on hyvä olla käytössä, itsellä oli ajosiltanosturi mut homma olis helpompi "käpälä" nosturilla.
Tulpan saa lohkosta pois metrin jatkolla vasemmasta pyöräkotelosta (rengas edestä pois niin helpottaa) jossa on kartio kiinike hylsylle, täysin suoralla ei saa, pikku naputusta pulttikoneella ni hyvin irtos lohkosta.
Lämmitin paikalleen ja tähän sit piti tehdä avain ku ei semmosta valmiiks löytynyt, eli 8mm latakasta tein about 27-28mm avaimen johon hitsasin metrin putken kiinni ja kiristys taas rengaskotelon puolelta.
Oikeestaan ainut ongelma on johtojen kanssa kun defalta ei löydy 90asteen kulmaa niin johdon joutuu vetämään aika pinkeelle ettei hankaa tukivarteen.