Voiko tämä olla totta?
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Kyllä tuo varmasti ihan oikea on - paitsi otsikko. Tuo ei ole Jaguar, vaan Daimler Double Six, sama 6.0 V12 mutta varustelu vielä hieman parempi. V12 on halpa Euroopassa ihan ymmärrettävistä syistä: auto on jo vanha, vie bensaa rauhallisessakin ajossa aika hurjasti, sen tieverot ovat huiman korkeita (esim. Belgiassa € 2200/vuosi), joten niille ei todellakaan ole kysyntää.
Joten siis: joka haluaa kokea autoilua milloin se on todella huipussaan: markkinat ovat avoimet ja suotuisat! Nuo ovat usei erittäin hyvin hoidettuja autoja, kestävät kilometrejä enemmän kuin mikään muu bensakone, ja onhan Jaguar V12 6.0 pidetty moottorihistorian kaikkein upeimpana suorituksena - ei aivan syyttäkään! Ja vielä hyvä asia: X300 V12:ssa ei enää edes Marelli-tauti ole pelottamassa!
Vinkkinä vielä: Belgiassa taitaa edelleenkin olla myynnissä samanikäinen, samanverran ajettu ja suurinpiirtein vielä samanhintainen, mutta Jaguar. Auto on kuin pakasta vedetty, ja omaa vielä kiinnostavan historian: entinen omistaja on Jerry Hall, nykyisin jo rupsahtaneen oloinen entinen huippumalli joka vietti elämänsä parhaat vuodet kuuluisan huuliveikon, Mick Jaggerin kainalossa!
Joten siis: joka haluaa kokea autoilua milloin se on todella huipussaan: markkinat ovat avoimet ja suotuisat! Nuo ovat usei erittäin hyvin hoidettuja autoja, kestävät kilometrejä enemmän kuin mikään muu bensakone, ja onhan Jaguar V12 6.0 pidetty moottorihistorian kaikkein upeimpana suorituksena - ei aivan syyttäkään! Ja vielä hyvä asia: X300 V12:ssa ei enää edes Marelli-tauti ole pelottamassa!
Vinkkinä vielä: Belgiassa taitaa edelleenkin olla myynnissä samanikäinen, samanverran ajettu ja suurinpiirtein vielä samanhintainen, mutta Jaguar. Auto on kuin pakasta vedetty, ja omaa vielä kiinnostavan historian: entinen omistaja on Jerry Hall, nykyisin jo rupsahtaneen oloinen entinen huippumalli joka vietti elämänsä parhaat vuodet kuuluisan huuliveikon, Mick Jaggerin kainalossa!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Joku tuossa mättää
... kaiken kukkuraksi Verhandlungsbasis tarkoittaa että hinta on neuvoteltavissa!
Muutama kuukausi sitten - syys-lokakuussa - tuli koluttua Autoscoutia ja Mobilea sattuneesta syystä viikkotolkulla, yhteensä vähintään 100 vaihtoehtoa. Tämän haarukoinnin perusteella sanoisin että jos tuo on totta niin myyjä on heittänyt hinnan useamman tonnin alakanttiin siitä mitä saisi. Keskityin enemmänkin 3,2/4,0/XJR -osastoon, mutta jo 1995 perusmallin hinta oli 5,5-8 k€, kilometreista ja kunnosta riippuen. Alle kuuden tonnin autot oli Nur Für Händler/Export, so. myyjä nimenomaan haluaa ettei kuule autosta enää mitään kaupan jälkeen. Näissä ei myöskään mainittu huoltokirjaa tai omistajien lukumäärää. Kuten ei myöskään oheisessa autossa.
Minusta tuollaisen normaali pyyntihinta SAKSASSA on >10 k€. Ja jos se on moitteettomassa kunnossa ja kilometrit on totta niin pyynti saattaa olla jo tasoa 12+ k€.
Muutama kuukausi sitten - syys-lokakuussa - tuli koluttua Autoscoutia ja Mobilea sattuneesta syystä viikkotolkulla, yhteensä vähintään 100 vaihtoehtoa. Tämän haarukoinnin perusteella sanoisin että jos tuo on totta niin myyjä on heittänyt hinnan useamman tonnin alakanttiin siitä mitä saisi. Keskityin enemmänkin 3,2/4,0/XJR -osastoon, mutta jo 1995 perusmallin hinta oli 5,5-8 k€, kilometreista ja kunnosta riippuen. Alle kuuden tonnin autot oli Nur Für Händler/Export, so. myyjä nimenomaan haluaa ettei kuule autosta enää mitään kaupan jälkeen. Näissä ei myöskään mainittu huoltokirjaa tai omistajien lukumäärää. Kuten ei myöskään oheisessa autossa.
Minusta tuollaisen normaali pyyntihinta SAKSASSA on >10 k€. Ja jos se on moitteettomassa kunnossa ja kilometrit on totta niin pyynti saattaa olla jo tasoa 12+ k€.
X300 3,2 96
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Sen verran voi sanoa, että enemmän kuin auton hinta menee veroja. vajaat 70000 ajettu Daimler Six Century (puolet koneesta mutta erikoismalli) - kenen muuten auto on? - on tullattu muistaakseni syyskuussa, tulli + alv muistaakseni 9000 pintaan. Veikkaus - joka taitaa olla paras mihin Tullin suhteen pystyy - on siinä 8 ja 9 tonnin välissä.
Tällaista arvioidessa kannattaa muistaa että vaikka V12:n käyttöarvo pidemmän päälle on kehno verrattuna kuutoskoneisiin, käyttökulujen takia, jolloin sillä selkeästi on vaikutusta jälleenmyyntihintaa vielä monta vuotta (nyt en siis puhu pyynti- vaan myyntihinnoista ), niin silti tuollaisen vehkeen katuhinnaksi Suomeen tuotuna ja tullattuna todennäköisesti olisi korkeimmillaan 15000. Jos miettii toiselta kantilta: V12 on erittäin upea vekotin, ja tuollainen auto on mitä ilmeisimmin klassikko kymmenen vuoden kuluttua, harvinaisuus Jaguarien joukossa se on jo nyt! Eli miten tuon asian nyt sitten kääntääkään, niin tuo € 5999 taitaa olla aika 'jees' hinta pirssille - jos se vähääkään vastaa kuvien ja kuvaelman antamaa käsitystä.
Tällaista arvioidessa kannattaa muistaa että vaikka V12:n käyttöarvo pidemmän päälle on kehno verrattuna kuutoskoneisiin, käyttökulujen takia, jolloin sillä selkeästi on vaikutusta jälleenmyyntihintaa vielä monta vuotta (nyt en siis puhu pyynti- vaan myyntihinnoista ), niin silti tuollaisen vehkeen katuhinnaksi Suomeen tuotuna ja tullattuna todennäköisesti olisi korkeimmillaan 15000. Jos miettii toiselta kantilta: V12 on erittäin upea vekotin, ja tuollainen auto on mitä ilmeisimmin klassikko kymmenen vuoden kuluttua, harvinaisuus Jaguarien joukossa se on jo nyt! Eli miten tuon asian nyt sitten kääntääkään, niin tuo € 5999 taitaa olla aika 'jees' hinta pirssille - jos se vähääkään vastaa kuvien ja kuvaelman antamaa käsitystä.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Pieni varoitus Münsterin seudun suhteen: ainoa paikka maailmassa missä olen jäänyt Jaguarilla tienposkeen - ja vielä kahdesti, eri autoilla, on Münsterin lähiseutu. Olen siis tullut tulokseen että tuolla kaupungilla on jotenkin epäsuotuisa vaikutus tähän merkkiin!
Toisaalta, pitää sekin todeta: juuri Münsterissä olen saanut kaikkein upeimman palvelun ja kohtelun Jaguar merkkihuollossa!
Centurystä muuten, on erittäin harvinainen (100 kpl 4.0 l AJ16 koneella ja toinen mokoma 6.0 V12:lla - täyskoeella siis). Kaikki mahdolliset varusteet, viimeistely huipussaan, todella upea pirssi! Todellinen keräilyauto siis.
Toisaalta, pitää sekin todeta: juuri Münsterissä olen saanut kaikkein upeimman palvelun ja kohtelun Jaguar merkkihuollossa!
Centurystä muuten, on erittäin harvinainen (100 kpl 4.0 l AJ16 koneella ja toinen mokoma 6.0 V12:lla - täyskoeella siis). Kaikki mahdolliset varusteet, viimeistely huipussaan, todella upea pirssi! Todellinen keräilyauto siis.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Saksan lisäksi kannattaa vakavasti harkita Belgiaa ja miksei myös Hollantia auton noutomaana. Belgiassa ajetaan tunnetusti melko ranskalaisen ronskisti ja autot voivat olla myös sen näköisiä. Tämä on kyllä helposti autosta nähtävissä jo päältäpäin. Belgialaisissa autoissa on muutamia hyviä puolia saksalaisiin verrattuna; ei suolatuilla teillä ajeluja, ei pakkaskäynnistyksiä juuri lainkaan - meri pitää kelit plussan puolella melkein koko vuoden. Tietysti voisi ajatella merellisten suolojen vaikuttavan pelteihin, mutta jos autoa ei ole meressä uitettu, niin ei syytä huoleen.
Stefan on oikeassa Centurysta - parempaa autoa ei voi yksinkertaisesti saada. Pirssi on lähes käsintehty, pitkään runkoon tietty, istuinten nahat erikoislaatua, D kirjailtu kaikkiin niskatukiin, jotka toimivat sähköllä kuten myös kaikki penkit , takana katosta laskeutuvat valaistut peilit , erikoislattiamatot jne. Kannattaa kyllä huomioida, että auto on puhtaasti nelipaikkainen. Takana on istuinten välissä kiinteä käsinoja ja turvavöitäkin vain neljälle.
Kyllä se täyskone tietysti bensaa vie, mutta saahan sitä lisää huoltoasemalta.
Aki
Stefan on oikeassa Centurysta - parempaa autoa ei voi yksinkertaisesti saada. Pirssi on lähes käsintehty, pitkään runkoon tietty, istuinten nahat erikoislaatua, D kirjailtu kaikkiin niskatukiin, jotka toimivat sähköllä kuten myös kaikki penkit , takana katosta laskeutuvat valaistut peilit , erikoislattiamatot jne. Kannattaa kyllä huomioida, että auto on puhtaasti nelipaikkainen. Takana on istuinten välissä kiinteä käsinoja ja turvavöitäkin vain neljälle.
Kyllä se täyskone tietysti bensaa vie, mutta saahan sitä lisää huoltoasemalta.
Aki
Daimler Double Six, series 3
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
Tuosta täydellisen positiivisen tyhjentävästä kommentista 10 points & papukaijamerkki.aki kirjoitti:Kyllä se täyskone tietysti bensaa vie, mutta saahan sitä lisää huoltoasemalta.
Hienoa saada lisää asiantuntijoita mukaan keskusteluihin - taidat Aki olla ainoa jolta löytyy DOUBLE DBL6(!) Ja vielä Century..
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
- Jaguaristi
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Ei ole Century Saksassa kallis, autoscout24.be ilmoittelee ilman kuvaa Centurya lähes 20.000 euron pyynnillä. Saksan autossa huomio kiinnittyi siihen, että tuunattu on! Kissa loikkaa toisessa kuvassa konepellillä ja toisessa ei.
Aina sitä kuulee kerrottavan, ainakin paljon kulkeneiden autojen omistajat sitä mainostavat, että ei pidä peljästyä korkeaa km-määrää. Näin se on, varsinkin jos on autoa pidetty kunnossa. Toisessa DD6:ssani on mittarissa jo lähes 400.000 km ja auto on melkein kuin pakasta vedetty. No totuuden nimissä sanottakoon, että on sitä laitettukin. 8 vuoden huoltolaskut 50.000 euroa.
Aki
Aina sitä kuulee kerrottavan, ainakin paljon kulkeneiden autojen omistajat sitä mainostavat, että ei pidä peljästyä korkeaa km-määrää. Näin se on, varsinkin jos on autoa pidetty kunnossa. Toisessa DD6:ssani on mittarissa jo lähes 400.000 km ja auto on melkein kuin pakasta vedetty. No totuuden nimissä sanottakoon, että on sitä laitettukin. 8 vuoden huoltolaskut 50.000 euroa.
Aki
Daimler Double Six, series 3
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
- Paikkakunta: Pieksämäki
Ei kukaan olisi noilla seuduilla ajelemassa joskus? Pari liikettä lyösin jotka toimii Munssenissä mutta niistä ei aina tiedä ymmärtävätkö mitään jaggejen päälle. joku voisi käväistä ohimenne katsomassa ja kertoa sit täällä miltä vaikutti. Voisi olla varteen otettava yksilö jopa minun budjetilla.[/u]Jaguaristi kirjoitti:http://www.mobile.de/SIDEStuarq.EVDHhcS ... 237176839&
ei tuo century kamalan kallis ole..
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia