Jaguar ja koriräätälit

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

No niin, rohkeasti kiinni aiheeseen.

Edellisen "harvinaiset Jaguarit" palstan innoittamana yritetäänpä koota yhteen tietoa (ja kuvia) muiden kuin Jaguarin omien peltiseppien korittamista Jaguareista kautta aikojen.

Mieluiten sellaisista, jotka ovat sittemmin päätyneet vapaille markkinoille, eli myyty ja rekisteröity tai alunperinkin erikoismalleina tilattu, eikä vain tuotekehitystarkoituksissa tehtyjä prototyyppejä tai konseptiautoja, mutta miksei nekin käy, jos vain muuten sopivat joukkoon.

Aiheet voisi muistaa nimetä koritehtaan tai mallin nimen mukaan, niin saisi sitten helpommin joskus koottua tiedot yhteen. Yritän itse näyttää aluksi mallia. Hyvä olisi pitää mukana otsikossa se, mitä Jaguar-mallia ko. autossa on käyetty.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Bertone

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Löysin pari mv-kuvaa näistä:

* Jaguar FT -Bertone MK2, Korjaus: Onkin siis Jaguar S-type vm. 1966 3.8 LHD manual.
Niiin, MK2:ssahan ei olekaan IRS:ää, muutoin sama tekniikka.

Kuva

Jaguar FT (Ferruccio Tarchini) by Marcello Gandini

Kuva

Loikkaava kissa tässäkin, vaikka onkin aika bemarinoloinen...

* Jaguar Piranha -Bertone E-type 2+2 (Ser. 1 tai 1.5)
-tästä on saatavilla vieläkin jopa pienoismalli (muovimallin rakennussarja)
-näitä tehtiin ainakin RHD jonkinverran tuotantoonkin, vm. n. 1967

Kuva

Huomatkaa keulalla ainakin vanhin mun tuntema poikittain loikkaava kissa!
Tässä se loikkaa vasemmalle... :D

Kuva

Kuva

Auto on periaatteessa E-type 4.2 Ser. 1.5 2+2 RHD ja ainakin tuon värikuvan mukaan rekisteröity Englannissa.
Daily Telegraph oli suunnitelman rahoituksen takana ja malli esiteltiin Earl's Court Motor Show'ssa vuonna 1967.
Kovin montaa ei käsittääkseni tehty, mutta tosiaan pienoismallina saa ja Lamborghini Espada oli kaksi vuotta myöhemmin ilmestyessään jollakin tapaa samaa sukua...

Löytyi vielä kuva ohjaamosta! Kyllä sen E-typeksi tunnistaa :D

Kuva

* Jaguar E-type -Bertone E-type FHC (Ser.1, ehkä 3.8 ) mallin nimi ei tiedossa
-tämän näin Hollannissa, se on punainen ja näyttää aikalailla Alfalta,
veikkaan olevan n. 1962-1963 tehty, laitan linkin kuvasta myöhemmin

Lisää Bertonen muotoilemia Jaguareja?

-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, Su Tammi 14, 2007 10:37 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Pininfarina

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kuva

* MK VII -Pininfarina, 1950-luvun alku, LHD
-sivukuva (mv) 2-ovisesta isosta coupésta MK VII alustalle
-lyhyt siro kromilista kyljessä, Pininfarinan logo, kokonaan upotettu ovenkahva kuten Cicitaliassa
(mutta itse auto on ainakin kaksi kertaa isompi ;-)
-hahmo muistuttaa jotenkin Bristolia tai jotain Alvis coupéa


Kuva

* MK VII -Pininfarina, 1950-luku, LHD
-keulakuva, keskellä syvä pystymaski ja päällä pieni skuuppi
-vaakamaskit kahteen pyöreään lamppuun saakka
-sileä pyöreä alapuskuri edessä, kiertää etukulmat kokonaan
-keulan vaakamaskien yläreuna yhtyy etulokasuojan takakaareen
-syylarin pystymaskin yläosassa taitaa olla "JAGUAR" teksti

Jossain muistan nähneeni myös Ghian MK VII:n ja jotakin vastaavaa XK-alustalle, täytyy jatkaa penkomista... :)

Löytyi! Tässä:

Kuva


Kuva

Auto on siis Ghian korittama RHD MK VII vuodelta 1953. Ranskan kilvet, om. silloin Ranskan FJDC:n presidentti ja ex-stuntmies Roland Urban.
Molemmat kuvat Jaguar-uutisista nro 31 vuodelta 1992, North Cape rallysta, Jaakko Vesanen.

-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, Pe Tammi 12, 2007 10:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Viesti Kirjoittaja HEF »

Oi voi, nyt mentiin kyllä mielenkiintoiselle alueelle, sillä näitä kyllä löytyy.
Täytyy vaan alkaa penkomaan nivaskoja.
Esimerkiksi:
MK X avo versio
MK II farmari
XK 150 "farmari"
Raiders of The Lost Ark leffa, jossa sakemannien "avomersut" olivat itseasiassa
MK IX pohjalle tehtyjä.
jne. jne.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Ruumisautot

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Tälle listallehan kuuluu kai myös ruumisautot?

Aiemmin jo mainittu XJ8000, ymmärtääkseni Eagle-koritehtaan tekemä:
http://kissakulma.jagclub.net/viewtopic.php?t=1288

Ja toinen Bennett Funeral Coaches:n tekemä:
http://www.hearse.com/

Ja Harold & Maude elokuvassa (1971) oli E-type Hearse:
Kuva

Vanhemmista malleista löytyy Mk IX:
http://www.modelcars.co.uk/mile/milesto ... mgc25.html

En tunnusta että olisin mitenkään erityisesti viehtynyt aiheeseen ja
yritän pysyä erossa noista mahdollisimman pitkään! :)

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Mursu
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:34 pm
Paikkakunta: Kantvik

Jopa Saksassa

Viesti Kirjoittaja Mursu »

Talven 2002-2003 aikana katselin mobile.de:stä myytäviä XJS:iä. Siellä oli sinä talvena myytävänä XJS, joka oli rakenneltu farmariautoksi. En tiedä, mikä koritehdas niitä on tehnyt, mutta ilmeisesti pieni määrä sellaistakin farmarisporttia on räätälöity. Valitettavasti kuvaa en löydä tähän hätään, mutta sellaisiakin tässä netin ihmemaailmassa liikkuu, jopa myynti-ilmoituksina.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Lynx Eventer XJS

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Mursu kirjoitti:Talven 2002-2003 aikana katselin mobile.de:stä myytäviä XJS:iä. Siellä oli sinä talvena myytävänä XJS, joka oli rakenneltu farmariautoksi. En tiedä, mikä koritehdas niitä on tehnyt, mutta ilmeisesti pieni määrä sellaistakin farmarisporttia on räätälöity. Valitettavasti kuvaa en löydä tähän hätään, mutta sellaisiakin tässä netin ihmemaailmassa liikkuu, jopa myynti-ilmoituksina.
Jep, se on Lynx Eventer niminen malli, XJS:stä tehty 2+2 paikkainen tila-auto. Määristä en tiedä, mutta käsittäkseni ainakin 50 kpl tai enemmän, olen myös itse nähnyt mm. Ranskassa LHD.

Siitä pitäisi ainakin löytyä hyviä kuvia, myyntiesitekin on käsittääkseni olemassa.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lynx Eventer XJS

Viesti Kirjoittaja Kopi »

jakuvaari kirjoitti: Jep, se on Lynx Eventer niminen malli

Siitä pitäisi ainakin löytyä hyviä kuvia
Löytyy, esim niin vaikeasti kuin kirjoittamalla Googleen tuo nimi... :)
http://images.google.fi/images?hl=fi&q= ... Etsi+kuvia

Kaikenlaista jännää löytyy kun kirjoittelee Google imageen/Flickr/Youtubeen hakusanaksi Jaguar.

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruumisautot

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kopi kirjoitti:Tälle listallehan kuuluu kai myös ruumisautot?

Aiemmin jo mainittu XJ8000, ymmärtääkseni Eagle-koritehtaan tekemä:
http://kissakulma.jagclub.net/viewtopic.php?t=1288

Ja toinen Bennett Funeral Coaches:n tekemä:
http://www.hearse.com/

Ja Harold & Maude elokuvassa (1971) oli E-type Hearse:
snip

Vanhemmista malleista löytyy Mk IX:
http://www.modelcars.co.uk/mile/milesto ... mgc25.html

En tunnusta että olisin mitenkään erityisesti viehtynyt aiheeseen ja
yritän pysyä erossa noista mahdollisimman pitkään! :)

Köpi
Kuin myös! Ehkä nämä ovat vähän niinkuin oma aiheensa: Ruumisauto = hearse

Nautin näistä brittituotteista itsekin mielummin elävänä... 8)

Daimler DS420:stä näitä on kai aika merkittäväkin osa
ja ne toimitettiin tehtaalta ko. tarkoitukseen sopivalle korittajalle.

Monet muut taitaa nyt lukuunottamatta tätä uutta XJ8000:sta olla sitten
"kustomeja" mutta ihan listaamisen ja tutkimisen arvoisia.

Ja ikävä kyllä usein nämä autot tuntuvät päätyvän huonoihin käsiin uransa lopussa.
Jossain oli juttu kahden DS420 ruumisauton muuttamisesta rantakirpuiksi ja kilpaileminen.
Niitä on nähty myös romuralleissa.

Eli sopii ne tänne, mutta voisi olla hyvä tehdä näistä oma juttunsa esim. kerhon lehteen,
eikä yrittää laittaa samaan nippuun muiden "erikoiskorien" kanssa.

Eli korittajia ja nk. malleja olisi siis Eagle, Bennett.
Kukahan sen "Harold & Maude" E-tyypin on tehnyt?
Joku Kalifornian custom-paja?
Sinne ei yllä mahdu kovin pitkä arkku! Tai ehkä vinoon pelkääjän paikalta takaikkunaan asti? :?

-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, La Tammi 13, 2007 12:48 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lynx Eventer XJS

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kopi kirjoitti:
jakuvaari kirjoitti: Jep, se on Lynx Eventer niminen malli

Siitä pitäisi ainakin löytyä hyviä kuvia
Löytyy, esim niin vaikeasti kuin kirjoittamalla Googleen tuo nimi... :)
http://images.google.fi/images?hl=fi&q= ... Etsi+kuvia

Kaikenlaista jännää löytyy kun kirjoittelee Google imageen/Flickr/Youtubeen hakusanaksi Jaguar.

Köpi
Jep, ja aika hyvin löytyy kuvia ja tietoa tuolta:
http://www.lynxmotors.co.uk ja "Model range"

Joku voisi koota Lynxin omaksi jutukseen.

* Eventer XJS, selkeästi "oma" malli, tehty kohtuullisesti (XJS, XJ-S 3.6, XJ-S HE, XJS 6.0)
* E-type Lightweight (Low drag coupé + OTS) replika
* D-type ja XK SS replika
* C -type replika

Käsittääkseni Lynx on myös tehnyt muutaman:

* XJC convertible conversion

Nämä autot ovat sitten tavallaan poissa "tavallisten" Jaguarien joukosta, vähemmän XJS:iä, E-tyyppejä ja XJC:ja.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Hienoa!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

HEF kirjoitti:Oi voi, nyt mentiin kyllä mielenkiintoiselle alueelle, sillä näitä kyllä löytyy.
Täytyy vaan alkaa penkomaan nivaskoja.
Esimerkiksi:
MK X avo versio
MK II farmari
XK 150 "farmari"
Raiders of The Lost Ark leffa, jossa sakemannien "avomersut" olivat itseasiassa
MK IX pohjalle tehtyjä.
jne. jne.
Tuosta Indiana Jones jutusta en tiennytkään, se sitten vähensi entisestään
LHD MK IX:jä Jenkkilässä, näkyykö levyjarrut vuoden 1939 takaa-ajoissa? :lol:

MK X avosta löytyy kuvia ja hieman tietoa:
http://www.jag-lovers.org/include/iv3.p ... rwoQ%3D%3D

tehty siis ehkä noin tusina RHD.

XK150 "farmari" (Shooting brake? Estate?) nähtiin kesällä Porvoossa, löytyy kuvia.

Muistan myös nähneeni jossain tehtaan myötävaikuttaman XK140 "four seaterin"

Tänne ehkä uskaltaa ottaa mukaan chopatut, laikka-avot ja tila-autotkin jos
joku on semmoisen uskaltanut tehdä. Kenellä oli joskus aikaisemmin
linkki täällä Kissakulmassa siihen avolava-Daimleriin?

Ehkä näitä pitää vielä jakaa eri kategorioihin:

* modified: Lynx Eventer, MK X avo, XJS avo, kaikki farmarit, kustomit
* concept cars and prototypes: tehtaan tilaamat, tai ainakin sallimat tunnettujen designerien luomukset: Bertone, Pininfarina, Frua, Ghia, Michelotti, jne.
* kilpa-autot: Lister, Tojeiro, TWR
* ruumisautot

Ehdotuksia?

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Laiton sen linkin sihen avolava daimleriin... Oli ebayssa myynnissä. Nyt taitaa olla jo poistunut uuteen kotiin kun en enää löytänyt moista laitetta.

Tällainenhan olisi oviva ostokohde tämänvuoden Coventryn matkalle?! :wink:

ps.

LÖYTYI!

http://cgi.ebay.co.uk/Damiler-Jaguar-Co ... dZViewItem
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Jaguar Uutisiin tuli joskus kirjoitettua erikoiskorisista Jaguareista...onko "jakuvaarilla" hallussaan/käytössään FJDC:n vanhat lehdet? Jos ei, voisin tarvittaessa penkoa sen artikkelin esiin ja skannata sekä lähettää sähköpostina?
kari tt
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Jaguar SS100 Bidee

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

No niin, nyt yritän taas olla kronologinen. Yksi tapaus 314 SS100:sta.

Kuva

Tästä on huonosti tietoja, enkä ole edes varma miten korittajan nimi kirjoitetaan, mutta siis 1938 (tai 1939?) Jaguar SS100 uudelleen koritettu 1951 Special-kilpuriksi Belgiassa. SS100 Bidee.


Kuva

Kuva

Kuva


-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

C-type XKC016

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Tämmöinen tällä kertaa, eli yksi 54 C-typestä.

Kuva

Kuva: Jaakko Vesanen, Jaguar-uutiset nro 31, 1992 North Cape Rally
Omistaja silloin Roland Urban, sen "toisen" FJDC:n silloinen presidentti.
Taustalla näkyy muuten myös se MK VII Pininfarina. Ja MK IV DHC sekä MK IX.

Ohessa Kari TT:n kertomaa:

Se kysymäsi C erikoiskorilla on alustaltaan XKC 016 (body number K1016 ja moottori E1016) väri sininen - toimitettiin 16/10 1952 Delacroix'ille Pariisiin ja myytiin Henry Peignaux'ille Lyoniin. Luc Descollanges oli kuski ja tuli mällejä, ensin 1953 Soleil cannes rallissa ja sitte kuolonkolari ja täystuho Mille Migliassa. Lyonissa kuitenkin rakennettiin jäänteistä uusi kotitaiteellinen kori ja auto on nyt ollut näytillä siellä, täällä...


-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Jaguar XK140 OTS Boano - Raymond Loewy

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

No niin, tämä tapaus.

En löytänyt mistään parempia kuvia, joten en tiedä onko Loewy itse tai lähipiiri päättänyt, ettei tätä kannata päästää ihmisten ilmoille.
Eli ei mitään tietoa siitä, missä auto nyt on tai onko sitä nähty 50 vuoteen...

Kuva

Toki aikanaan (vuonna 1953) Torinon autonäyttelyssä esitelty luomus on kovin radikaali ja moderni. (mm. kaareva etu- ja takalasi) Mutta kyllä se häviää kaikille tehtaan luomille XK:ille kauneudessa 6-0!

Kuva

Ranskalaissyntyinen muotoilija Raymond Loewy sai USA:ssa aikanaan jokinlaisen jumalstatuksen.
Ja kyseinen herra ei kenenkään topisen muotoilemia autoja tallinsa ja alleen halunnut, vaan muotoili korin jokaiseen ostamaansa autoon itse. Tässä siis yksi tulos, valitettavsti ei enempää numerotietoja tai numeroita.
Kirjoissa lukee vain XK140, LHD, näyttää olevan myös Jaguarin optiona ollut valkoinen ratti! (Jaguarilla oli mm. messuautona XK120 OTS joka oli valkoinen, ulkoa, sisältä ja vielä valkoinen rattikin!)

Ihmetyttää tietysti hieman mistä Loewy sai jo vuonna 1953 käsiinsä XK140:sen kun se käsittääkseni esiteltin vasta seuraavana vuonna ja hihnalta valmistui edelleen XK120:stä?

Tietysti voi olla virhekin taas kirjoissa, ainakin 1955 Pariisin Auto Salonissa oli esillä: http://perso.numericable.fr/~encyclo/70 ... n1955.html

Ja pienoismalleja 1/43 saa: http://cgi.ebay.fr/JAGUAR-XK-140-BOANO- ... dZViewItem

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Raymond Loewy suunnitteli XK-140-pohjaisen Jaguarinsa vasta 1955, joten vuosiluvuissa ja Jaguarin tuotantomalleissa ei ole ristiriitaa...
kari tt
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Oikea vuosi, Jaguar XK140 Boano 1955 LHD, Raymond Loewy

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Jep, sehän selittää, niin arvelinkin, kun malliksi mainittiin kaikkialla XK140. Ilmeisesti ABC Brianza nimisellä pienoismallivalmistajalla on mennyt vuodet sekaisin, sillä netissä on enimmäkseen tätä:

http://cgi.ebay.co.uk/Ltd-Ed-1953-JAGUA ... dZViewItem

Se netin luotettavuudesta, ja niissä on monessa juuri tuo: "1953 Turin Auto Show" vaikka kuvia on näkynyt lähinä vuoden 1955 Pariisin Auto Salonista. Kyllähän se varmaan oli esillä Torinossakin, kun Boano on sentään sieltä kotoisin, muttei kuitenkaan vielä vuonna 1953.

Yksi kuva löytyi vielä: Kuva

Hieman vielä ihmetyttää, mutta ilmeisesti tuota ei oltu aiottukaan koskaan tuotantoon, tyypillisellä ranskalaisella itsetunnolla varustettu Loewy ei varmaan vaan olisi mitenkään voinut ajaa jonkun moukan muotoilemalla autolla. Oli se sitten miten hieno tahansa! :lol:

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Tässä osoitteessa on esimerkiksi useampi kuva:
http://memory.loc.gov/cgi-bin/query/r?a ... cho:@FIELD(SUBJ+@band(+Acetate+negatives++))
kari tt
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Jaguar XK140 Zagato 1954-1957

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Tosin tässäkin tapauksessa tämän mallin vuosiluku on hieman harhaanjohtava. Varmaan alusta on vuodelta 1954, mutta italialainen diileri, Guido Modiano oli tilannut Zagatolta uuden korin yhteen vaurioituneeseen XK140:seen. Tarinan mukaan auto olisi ollut esillä vuoden 1957 Pariisin Auto Salonissa ja olisi tehty myyntiesite XK150 Zagato korituksia varten (onkohan kukaan nähnyt tätä esitettä?) ja yksi ja ainoa valmistunut XK150 Zagato olisi ollut esillä sitten Geneven autonäyttelyssä vuonna 1958. Ko. autosta en ole löytänyt itse vielä kuvia ja ilmeisesti sen olinpaikastakaan ei ole tietoja.

Tiedä sitten miten hyvin nämä tiedot pitävät paikkaansa:
http://www.supercars.net/cars/2980.html

Kuva

Todennäköisesti nuo tiedot ovat auton nykyisen omistajan antamia ja niihin voi suhtautua sillä varauksella.
Ainakin Jaguarin syylarin maski, ajovalot ja merkit (edessä ja takana) on hyvin käytety tuohon koriin.

Kuva

Varsinkin takaa näyttää auto lähes täysin samalta kuin esim. Maserati A6G Zagato vm. 1955, lukuunottamatta kattoa joka on normaali, eikä "doppio boppio" eli double-bouble. :)

Kuva

Sisustus on aika kiinnostava kanssa, varsin alkuperäisen näköinen, eli siis Jaguarin design, lukuunottamatta mokkanahkaa, joka tuon webbisivun tietojen mukaan oli aikanaan hyvin kallis ja ylellinen optio, jota ei käytetty ""edes monissa Ferrari 250 GT Zagatoissa", mene ja tiedä sitten.

Jokatapauksessa mittaristo ja ohjauspylväs, polkimet yms. ovat suoraan XK140 FHC tai DHC malleista ja penkit ja matot ovat samanmuotoiset kuin vakio Jaguareissa oli. Ratti on vaihdettu ilmeisesti Nardin puurattiin, mutta koska nämä kuvat ovat vuoden 2003 entisäidystä autosta on toki vaikea sano, miltä tuo näytti vuonna 1957.


-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Oh-hoh

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

kari tt kirjoitti:Tässä osoitteessa on esimerkiksi useampi kuva:
http://memory.loc.gov/cgi-bin/query/r?a ... cho:@FIELD(SUBJ+@band(+Acetate+negatives++))
Kiitos! Onpa huvittavan näköinen lisätorvineen ja -valoineen, peileineen...
Näyttelykunnossa auto oli sentään linjakas, perä on aika jännä, takalasi on tuohon aikaan maksanut varmaan maltaita... :?

-Jakuvaari

JK. Nyt näitä näyttää löytyneen NIIN paljon, etten tiedä kannattaako tänne yrittää änkeä kaikkea? No ainkin voisi listata ja linkittää kaiken, mitä löydetään, niin onpahan ainakin kunnollnen paketti!
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Bertone

Viesti Kirjoittaja Kopi »

jakuvaari kirjoitti: * Jaguar Piranha -Bertone E-type 2+2 (Ser. 1 tai 1.5)
-tästä on saatavilla vieläkin jopa pienoismalli (muovimallin rakennussarja)
-näitä tehtiin ainakin RHD jonkinverran tuotantoonkin, vm. n. 1967
"Skandisensuurin" aikana arvo01 oli huomannut tämmöisen:
Piranha oli myynnissä juuri ebayssä, taisi sulkeutua ilman myyjän asettaman
rajan täyttymistä. Myyjä väitti olevan "one and only".
http://www.classicmotor.se/hortochhant/ ... 618293.ece
(ebay-linkki tuossa artikkelissa)
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bertone

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kopi kirjoitti:
jakuvaari kirjoitti: * Jaguar Piranha -Bertone E-type 2+2 (Ser. 1 tai 1.5)
-tästä on saatavilla vieläkin jopa pienoismalli (muovimallin rakennussarja)
-näitä tehtiin ainakin RHD jonkinverran tuotantoonkin, vm. n. 1967
"Skandisensuurin" aikana arvo01 oli huomannut tämmöisen:
Piranha oli myynnissä juuri ebayssä, taisi sulkeutua ilman myyjän asettaman
rajan täyttymistä. Myyjä väitti olevan "one and only".
http://www.classicmotor.se/hortochhant/ ... 618293.ece
(ebay-linkki tuossa artikkelissa)
Köpi
Jep, siitä oli jonkin verran keskusteluakin Jag-loversin E-type foorumilla (valitse siellä "Search" ja "E-type" ja pistä hakusanaksi "Bertone" tai väärin kirjoitettu "Bertoni" niin löytyy.

Myös itse autosta on lisää tietoa tuolla http://www.xkedata.com eli auto on siis oikestaan S1 RHD E-type 2+2, mutta tuo Bertonen kori tekee siitä hiukan erikoisen. Huuto päättyi $195k USD:iin ja se ei ilmeisesti vielä kelvannut, mielestäni outoa, itse myisin sen heti jos joku maksaisi noin paljon! ;)
http://www.xkedata.com/cars/detail/?car=1E50950

Kuten moni muukin erikoiskoritettu Jaguar, "tarkoitus" oli siis tehdä niitä jonkin verran tuotantoon, MUTTA se jäikin ainoaksi. (Kuten myös Fruan S1 E-type, sekä coupé että OTS)
Tuon ko. auton nykyistä arvoa laksee mielestäni erittäin merkittävästi:

a) takasillan alta pilkistävä ilmeisen ruosteinen kori, voi olla hankala entisöitävä
b) joku taliaivo on mennyt vaihtamaan alkuperäisen manuaalilaatikon jossain vaiheessa jonkin sortin automaattiin
c) jollakin on taas ollut se BRG pakkomielle ja auto on maalattu oudon vaalealla vihreällä, vaikka kaikki tietävät että se oli alunperin hopeinen (sopii mielestäni noihin muotoihin 100x paremmin

-Jakuvaari

JK. Taidan tyytyä tähän "erikoisuuteen" jossain 1:18 mittakaavassa taikka pienemmässä! :D
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Moi,

Niin, se listattiin vielä uudestaan, lähtöhinta $150k, eikä tullut yhtään huutoa, ekalla kertaa päättyi siis $195k mutta "reserve not met" eli alle hintavarauksen. Ei ole siis varmaan tosissaan myymässä, ainakaan e-bayn kautta, jos kiinnostaa kannattaa varmaan olla suoraan yhteydessä myyjään, on se aika jännä auto!

Vaikka tuolla rahalla saisi aika monta huippukuntoista Espadaa! (samannäköinen, tehokkaampi räyheempi nelinokkainen V12 kuudella kaasuttimella, syö tosin varmaan ainakin tuplasti sen, minkä E-type! ;)

-Jakuvaari

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Other-Ma ... 0681793430
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja HEF »

Moikka,

löysin aikoinaan Ahveniston moottoriradalla olleen tapahtuman yhteydessä olleesta
rompetorista tätä autoa käsittelevän Daily Mailin esitteen/folderin.

Mielenkiintoista, että sellaisen löytää sieltä. En tiedä, kuinka harvinainen painoteos
lienee. Tuliko kenties sanomalehden liitteenä? En ole kuitenkaan toisen törmännyt.
En taida vissiin alkaa autoa Ebaysta huutelemaan. Tyydyn tuolla hyllyssä vielä
kasaamattomana olevaan Otakin 1/16 malliin. :D
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Antsu
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja Antsu »

--------------------------------------
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Antsu kirjoitti:Outo lintu myynnissä:

http://www.classicdriver.com/uk/find/41 ... ID=1701073

Antsu
Moi,

no ei niin kauheen outo, kyllä noita avoversioita XJC:istä on siellä täällä, joskus hintapyynnit on ihan älyttömiä. Niitä on tehnyt mm. Avon Coachworks, ja niitä voisi pitää "puoli-laillisina konversioina".

Yleensä nää jakautuu kahteen kategoriaan:

a) ne jotka näyttää hienoilta katto ylhäällä, mutta katto alhaalla ihan hulluilta, koska se kuomu ei mene piiloon vaan jää sellainen 30-luku tyylinen valtava möykky siihen takapenkin taakse

b) ne jotka näyttää ok:ltä katto alhaalla, koska rätti menee aika hyvin piiloon (ja on siis ilmeisesti vain rätti), mutta joiden katto on siten ylhäällä kaikkea muuta kuin tyylikäs

Jos itse tällaisen koskaan ostaisin, niin saisi olla jälkimmäistä versiota, koska ilman kattoahan sitä oliis takoitus ajaa. :mrgreen:

Tuo on ollut vuositolkulla Sveitsiläisessä Lamborghini-kaupssa myynnissä, hp. on muistaakseni ollut jotain melko älytöntä €80-100k Sveitsin frangin arvosta vaihdellen. Mutta on melko hyvä kompromissi, katto menee melkein kokonaan piiloon, vaan ei näytä kovin hyvältä ylhäällä, IMO!

-Jakuvaari

JK. Se Bertonen Pirana voisi päästä itseoikeutetusti Pebble Beachiin taikka Villa d'Esteen, tällainen laikka-cabrio ei taatusti ikinä! (Vain tehtaan X300 Daimler Corsica voisi kelvata, koska se on sentän aito tehtaan prototyyppi!)
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bertone

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

jakuvaari kirjoitti:Löysin pari mv-kuvaa näistä:

* Jaguar FT -Bertone MK2, Korjaus: Onkin siis Jaguar S-type vm. 1966 3.8 LHD manual.
Niiin, MK2:ssahan ei olekaan IRS:ää, muutoin sama tekniikka.

Kuva

Jaguar FT (Ferruccio Tarchini) by Marcello Gandini

Kuva

Loikkaava kissa tässäkin, vaikka onkin aika bemarinoloinen...

* Jaguar Piranha -Bertone E-type 2+2 (Ser. 1 tai 1.5)
-tästä on saatavilla vieläkin jopa pienoismalli (muovimallin rakennussarja)
-näitä tehtiin ainakin RHD jonkinverran tuotantoonkin, vm. n. 1967

Kuva

Huomatkaa keulalla ainakin vanhin mun tuntema poikittain loikkaava kissa!
Tässä se loikkaa vasemmalle... :D

Kuva

Kuva

Auto on periaatteessa E-type 4.2 Ser. 1.5 2+2 RHD ja ainakin tuon värikuvan mukaan rekisteröity Englannissa.
Daily Telegraph oli suunnitelman rahoituksen takana ja malli esiteltiin Earl's Court Motor Show'ssa vuonna 1967.
Kovin montaa ei käsittääkseni tehty, mutta tosiaan pienoismallina saa ja Lamborghini Espada oli kaksi vuotta myöhemmin ilmestyessään jollakin tapaa samaa sukua...

Löytyi vielä kuva ohjaamosta! Kyllä sen E-typeksi tunnistaa :D

Kuva
No niin korjauksia ja täydennyksiä omiin tietoihin, näitä on nyt ollut myynnissäkin, viime vuonna tuo "Pirana" oli pari kertaa e-bayssä, auto on ilmeisesti Kaliforniassa ja on valitettavasti maalattu BRG:ksi (tietenkin!) ja muutettu automaatiksi, lähtöhuuto toisessa $195k USD ei innostanut ketään, ehkä alustassa piilevän ruosteen ansiosta.

FT on ilmeisesti tehty peräti 2 kpl (oli aiottu tehdä 6 kpl, mutta vain kahden tiedetään valmistuneen) ja on siis oikesti Jaguar 420 mallinen tekniikaltaan eli 4.2L ja "normaalit, erillisripustus edessä ja takana, levyjarrut kaikissa pyörissä jne. vakio pinnavanteet ja molemmat valmistuneet autot olivat ilmeisesti manuaaleja ylivaihteella. S-type oli vain 3.4L ja 3.8L ja näissä on 420 koneen ja alustannumero.

Tässä muuten videolla (tai siis siihen aikaan se oli ihan filmiä) menneen ajan (vuosi 1967) autonäyttelymeinikiä:

http://www.britishpathe.com/record.php?id=44954

Tuossa vilahtaa paljon kiinostavaa sen ajan uutuutta, mm. Triumph TR5 ruiskulla, Lamborghini Marzal joka keväällä myytiin yli puolellatoista (!) miljoonalla huutokaupassa, sekä Maserati ja tuon Jaguar Piranan ratissa nähdään itse Nuccio Bertone! Samalla tajusin että auto olikin alunperin valkoinen, olin niiden ulkokuvien takia aina luullut, että se olisi ollut hopeinen, ehkä se siis maalattiin pariin kertaan jo elämänsä alkutaipaleella. ja aika kummajaiseksi se kai jäin, jos maileja on oikeasti tullu 45 vuodessa vain 16.000.

http://www.rmauctions.com/auction-resul ... eCode=VE11

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja HEF »

Tuo autonäyttelyfilkka oli kyllä mainio. Englannin autoteollisuuden alamäki alkoi muutaman vuoden kuluttua, mutta tässä sitä vielä oltiin voimissaan.
Noi kuskit olivat kyllä niin ihastuttavia, että kyytiin olisin mennyt vaikka vaatimattomampaankin kärryyn.
"Äija dokaa ja muija ajaa" noin niinkuin vapaasti käännettynä. Jos nykyjään joku kommentaattori heittäisi yhtä huolettomasti läppää, niin kyllä tänä poliittisen korrektiuden aikana jäbä olisi marssitetu pääkassan kautta noutamaan loparia ja iltapäivälehdistö saisi taas etusivunsa pelatettua.
Tuo loppukohtauksessa esitetty Cortina oli aika mielenkiintoinen. En ainakaan Suomessa muista moista versiota nähneeni. :)
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Tätä ei taida vielä olla listoilla? Coombs-Frua-E-type:
Kuva
Ja tarkempaa tietoa:
http://www.newcarnet.co.uk/Jaguar_news.html?id=9329
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Jos joku lukijoista voitti PAF:n 17 milliä, niin voisi hommata Suomeen tommosen:
http://www.ddclassics.com/car-sales/Jag ... e/6742.htm
Köpi
Kuva
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys!
Jag cornerista löytyy vielä Karin itsensä tekemä pick-up xj myynnissä. http://www.jagcorner.fi/myynnissa
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Tuon punaisen Alfa Romeon näköisen yksilön Hollannin kilvissä tunnen ja olen itse nähnytkin vuonna 2002. Todella kaunis, ollut pitkään Tom Zwakmanin omistuksessa. Hänellä on melko upeita ja uniikkeja autoja paljon, mutta hp. on yleensä aivan astronominen!
http://www.zwakmanmotors.com/
Nyt siellä pyydetän mm. vuoden 1934 SS2 Coupésta (4-paikkainen ilman takasivuikkunoita) £750.000 GBP. :shock:
Todella hyvästä yksilöstä voisin maksaa £25.000 GBP mutten yhtään enempää, tosin Zwakman ei kai tavoittelekaan asiakkaikseen pussihousumobilisteja tai autotallientisöijiä, vaan mieluiten asioihin perehtymättömiä intoilijoita, joilla on enemmän rahaa kuin järkeä, mutta niitä ei taida Saunalahden mainoskampanjasta huolimatta Euroopasta enää kovin montaa löytyä. 8)

Tuo punainen auto on siis Jaguar XK150 Bertone Coupé ja niitä on tehty muistaakseni 2-3 kpl, varmaan on aiottu tehdä enemmänkin koska minullakin on sellaisesta myyntiesite.

Em. tosiseikat tekevät tuosta "oikean" auton, sillä se on uutena myyty tuonnäköisenä, ja sen alustan on tehdas toimittanut tarkoituksella Bertonelle koritettavaksi. Tuollainen auto pääsee tai voidaan jopa kutsua Pebble Beachin, Amelian ja Villa d'Esten concourseihin, sitävastoin kaikenlaiset muut tekeleet ovat niinsanotusti "modattuja" tai jenkkitermein "customeita" eivät mitään muuta. Enkä menisi Karia ihan koriräätäliksi tituleeraamaan...

Mutta ei siinä mitään pahaa ole, nämä XJ:t ovat olleet massatuotantoautoja, olipa Englannissa aika veikeä isompi kuusipyöräinen Daimlerista tehty leimassa ollut pick-upkin, joskus taisi olla linkki täälläkin.

Tässä olisi ihan tehtaan omaa tuotantoa, tosin ainoa koskaan tehty umpikorinen yksilö:
http://www.carandclassic.co.uk/car/C359839

(sekin taitaa olla saman hepun omistuksessa, ainakin oli vuonna 2002)

Takavalot näyttää uudemmilta kuin vm. 1938?

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja HEF »

Mä olen kanssa joskus seuraillut tuon Zwakmannnin hinnoittelua ihan mielenkiinnosta ja
täytyy myöntää, että heppu selvästi kalastelee näitä parempiosaisia "konkurssi eleganssi" tyyppejä
asiakkaakseen. Sillä on välillä ihan mielenkiintoista kalustoa myynnissä, kuten esim. tuo XK150 Bertone.

Nuo perävalot tuossa SS100:ssa viittaavat rajusti myöhempään ajankohtaan, kuin MKI ja XK-140.
Jos tunnin viitsis plärätä kirjastoa, niin ehkä jokin kuva löytyisi. Mutta tuo on nyt sitten "entisöity".

Ei Kari tuota Pick Uppia ole tehnyt, se on tuollaisena ostettu.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Tuosta pick upista vielä. Kävin siis maanantaina siellä ja mulle sanottiin kun kysyin että kuka tuon on tehnyt niin työntekijä sanoi että Kari sen on tehnyt. Ei siis suoraan Karin suusta vaan työntekijän. Jos ei ole niin sitten mulle on valehdeltu !!! Tietysti oletin tämän olevan totta koska tietolähde on kuitenkin myymässä tätä työntekijänä. Helvata ! Pitää seuraavan kerran vielä vähän kysellä Karilta itseltään autosta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja HEF »

Kysyppä! :)
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
1300 TI
Viestit: 12
Liittynyt: To Joulu 08, 2022 12:37 pm

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja 1300 TI »

Vanha ketju, mutta tämä on hieno, https://www.trianglemotor.com/portfolio ... rina-1973/ ja lisää aiheesta, https://driventowrite.com/2018/07/10/19 ... gn-review/

Myös Bertone FT olisi törkeen magee!
1300ti
Viestit: 95
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 2:22 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Jaguar ja koriräätälit

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Jos tuosta Pininfarinasta puuttuu penkit niin vinkkinä rohkelle uudelle omistajalle, että Bertone-Volvon tyylikkäät istuimet sopisivat hyvin johonkin vanhaan Maseratiin, Espadaan tai tällaiseen koripajan erikoisuuteen. Vertailun vuoksi, XJ12 Pininfarina sisältä Kuva ja Volvo 262C Kuva.
Vastaa Viestiin