Avaimen valosta...

Yleinen Jaguar-keskustelu
ML
Viestit: 89
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 9:35 am
Paikkakunta: Heinola

Avaimen valosta...

Viesti Kirjoittaja ML »

Tämä EI ole kauheen tärkeä juttu, mutta tuli tässä päivänä eräänä mieleen että mistähän pystyis ostamaan uuden "valomoduli" -jutskan tohon xj40:n avaimeen...? onkohan se kohtuuttoman tyyris?

Muuta kysyttävää ei ole, koska kelkka on pelittäny hienosti. Ahkerasti oon vaan tankannu... :D
Vastatuuli
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Avaimen valo!

Viesti Kirjoittaja Vastatuuli »

Hei!
Tarkoitatko sitä keskuslukituksen ohjainta? Minulla on se aika kulunut ja joskus aattelin, että uusisko sen. Soittelen Laatuvaunuun Hollolaan ja Harri kertoili, että samalla pitää vaihtaa vastaanotin auton sisätilaan. Muistelen molempien yhteishinnaksi 200-250€. Saatavana on myös uudempi ja tehokkaampi (avaa kaukaa) ohjaus, mutta sen hinta hirvitti sen verran että päätin kävellä lähemmäs autoa.
T:Vastatuuli
Jaguar Xj40 4.0S -94
ML
Viestit: 89
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 9:35 am
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja ML »

En minä tiedä mitä se ohjaa??? ei siinä mun mielestä ole kuin valo...tosin se ei ole koskaan (se valo siis) mun omistuksessa toiminut. Autoni on vm-91 (xj40), onkohan siinä edes mitään kaukosäätöistä lukitusta/ajonestoa, tuskin...
Avatar
Tero
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 10:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tero »

Se on infrapunaohjain, toimii samalla periaatteella kuin kaukosäätimet. Se toimii vain keskuslukitukselle. Omassani tilalle on asennettu radiolähettimellä oleva hälytin.
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
Kopi
Viestit: 1964
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

infra

Viesti Kirjoittaja Kopi »

ML kirjoitti:En minä tiedä mitä se ohjaa??? ei siinä mun mielestä ole kuin valo...tosin se ei ole koskaan (se valo siis) mun omistuksessa toiminut. Autoni on vm-91 (xj40), onkohan siinä edes mitään kaukosäätöistä lukitusta/ajonestoa, tuskin...
En tunne XJ40:stä, mutta infrapuna ei välttämättä näy silmälle vaikka toimiikin, siitähän se nimikin juuri tulee että on näköalueen ulkopuolella. Eli voihan se vaikka toimiakin, et vain näe sitä. Tai sitten patteri tyhjä? Jos se ei tee mitään, niin onko synkassa auton vastaanottimen (valkoinen muovikupu peilin lähellä, väittää Jag-lovers) kanssa? Nuohan "paritetaan" keskenään. Jos paritus ei onnistu ohjelmallisesti (käyttöohje? google?), niin sitten tuo mainittu molempien uusiminen. Väittävätpä tuolla Jag-loversissa että vuosien myötä lähetin ja vastaanotin ajautuvat eri taajuudelle ja vaativat tahdistuksen valmistajalla (Laserline?).

Jos taas haluat siihen näkyvän valon (taskulamppu) eikä ole tarvetta alkuperäiselle kauko-ohjaukselle, niin etsi joku elektroniikkaharrastaja ja pyydä vaihtamaan siihen (kirkas)LED infra-LEDin tilalle. Tosin helpompi voi olla ostaa uusi moinen LED-avaimenperälamppu.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

No niin! Köpi puhuu asiaa kuten yleensä! Pari tarkennusta: ensinnäkin, X300 ja uudemmat 'key-fobit' pystyy hyvin helposti ohjelmoimaan, mutta XJ 40 joutuu todellakin hankkimaan tilaamalla uuden jos vanha rikkoutuu. Mutta vastaanotinta ei tarvitse hommata, alustanumerolla saat maahantuojalta tilattu autollesi oikean avainperän.

XJ40:n avainperä on suorakaiteen muotoinen, napin päällä Growler ja vehjettä ympäröi kullanvärinen metallikehä. Siinä ei ole valoa! Jos uuden tilaa siihen se todennäköisesti on pitkänmallinen mutta samalla tavalla luonnollisesti toimiva.

Ennen kuin lähtee lompakkoa keventämään kannattaa avata vekotin, paineilmasprayllä puhaltaa pölyt pois, puhdistaa paristonliittimet ja vaihtaa paristo. Veikkaan että tällä saat sen taas 'pelittämään'!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
ailes
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Loka 17, 2005 5:11 pm
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja ailes »

Tervehdys!
ML ilmeisesti tarkoittaa siihen normaaliin mekaaniseen avaimeen tulevaa irroitettavaa valomoduulia eikä lukkojen kauko-ohjainta. Mokkulan sisällä on vain paristo ja polttimo ja Laatuvaunu pystyy sellaisen tilaamaan. Hinta oli muistaakseni 38 €.
terv. Ilkka
ML
Viestit: 89
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 9:35 am
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja ML »

Kiitos Ailes, juuri näin... :D
Eli vastaus kysymykseeni, että onko se kallis -niin on, ja raivokallis onkin. Ostan ennemmin mäklaitin. Sillä näkyy koko auto, eikä vain pelkkä lukko :D
Vastaa Viestiin