Custom Jagge by Yankees

Yleinen Jaguar-keskustelu
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Custom Jagge by Yankees

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Joo, tuosta oli kuvia kerhon lehdessäkin, ja laaja esittely myös JEC:n lehdessä. Omasta mielestäni aikalailla nätti, ei mikään ihan "pimp-my-ride", sisustus menee kenties hivenen mauttoman puolelle vaikka onkin upeasti toteutettu krokotiilinahkoineen kaikkineen... Muistelen että konehuoneen puolelle on asennettu joku amerikkalainen, 5.7 small block tai vastaava... sääli, olisihan tuohon kuulunut ennemminkin XK 4.2 supercharger... :wink:

Tuollainen "stailaus" on varmasti omiaan herättämään ainakin kahdenlaisia tuntemuksia. Omalla kohdallani pitää vaan todeta että kenttä on avoin, ja liberalismi on ahdasmielisyyttä huomattavasti miellyttävämpi olotila! MkX tai 420G nyt ei ihan harvinaisuuksiin kuulu, eli miksei näitä kokeiluja voisi tehdä - kunhan tehdään kunnolla ja asiantuntevasti. Niin kuin tämä yksilö: JEC:in lehdessä oli kerrottuna myös stailaustyöstä, ja se on todella kunnan peltimieshommaa, ei mitään guttaperkalevitysten laminointia.

Itseäni on jo vuosia kutkuttanut kombinaatio 420G + 6.0 V12 - ei mikään hullumpi peli! Ja mikäli vielä modernisoisi tekniikkaa sopivasti voisi olla jopa erittäin hauska! Kunhan lakkaisi tästä köyhtymästä, tiedä häntä... 8)

Harvinaisten, ja erityisesti erikoisen ja kiinnostavan historian omaavien yksilöiden ollessa kyseessä olen kuitenkin erittäin tiukasti alkuperäisyyden kannalla - tai jos lähtee muuntelemaan (esim jarruja...) tuliisi varmistua siitä että auton saa palautettua alkuperäisasuunsa.

Kiinnostava treadi voisi kehkeytyä siitäkin, kuinka monta alkuperäisasuun kunnostettua MkII:sta, Series I XJ:tä, tai vaikkapa Eetua:ta maailma tarvitsee? Tai Vauxhall Vivaa, Kuplaa, Grossmutter-Mersua... Siis kun on kyse n.s. normaalissa käytössä olleesta autosta - tavallisen asiakkaan liikkeestä aikoinaan ostama käyttöauto jossa ei erikoisempia varusteita eikä esim. kilpahistoriaa ole?
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Heheh, tämä taisi olla se kenkäkauppiaan teettämä unelma. Onhan jenkeistä meille vielä tutumpi eräs toinen kenkäkauppias, se TV-sarjan "Pulmuset" päähenkilö (olisivatkohan sielunveljiä?)':roll:'
kari tt
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Itselleni jos olisin tilannut, niin olisin kyllä jättänyt vihreän kylkivärin pois kokonaan.

Mutta sellainen auto tietysti kuin mikä oma maku on. Tämä kenkäkauppias ainakin on toteuttanut unelmansa.

Oma unelma tällä hetkellä olisi se, että joku Kissakulmalaisista antaisi oman X308 minulle, tai edes myisi tai vaíkka vaihtaisi X-typeen :D Ei ole Suomesta myynnistä vielä sopivaa löytynyt.

Vapaaehtoiset ilmoittautukoot!

Olin tässä jo lähdössä Saksaan. Löysin täydellisen yksilön myynnistä, mutta tämä täydellinen meni samana päivänä kuin oli tullutkin liikkeeseen. :cry: :evil: Uudelle omistajalle sinne jonnekin vain onnittelut :D
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Customi on

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Joo, ja kun JWM:ssä oli kanssa se 900hp MK X, tosin siitäkin oli taidettu XK-kone vaihtaa johonkin ameriikan isolohkoon.

Ihan nättihän toi on, mutta vähän huvittaa kun joidenkin mielestä normaalikin MK X on "pullukka", entäs sitten tuolla kustomoinnilla ja värityksellä?

No kyllähän tuolla varmasti kelpaa kruisailla ihan lunkisti... 8)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Koskaan ei ole liikaa

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

stefanantinaho kirjoitti:Itseäni on jo vuosia kutkuttanut kombinaatio 420G + 6.0 V12 - ei mikään hullumpi peli! Ja mikäli vielä modernisoisi tekniikkaa sopivasti voisi olla jopa erittäin hauska! Kunhan lakkaisi tästä köyhtymästä, tiedä häntä... 8)

Harvinaisten, ja erityisesti erikoisen ja kiinnostavan historian omaavien yksilöiden ollessa kyseessä olen kuitenkin erittäin tiukasti alkuperäisyyden kannalla - tai jos lähtee muuntelemaan (esim jarruja...) tuliisi varmistua siitä että auton saa palautettua alkuperäisasuunsa.

Kiinnostava treadi voisi kehkeytyä siitäkin, kuinka monta alkuperäisasuun kunnostettua MkII:sta, Series I XJ:tä, tai vaikkapa Eetua:ta maailma tarvitsee? Tai Vauxhall Vivaa, Kuplaa, Grossmutter-Mersua... Siis kun on kyse n.s. normaalissa käytössä olleesta autosta - tavallisen asiakkaan liikkeestä aikoinaan ostama käyttöauto jossa ei erikoisempia varusteita eikä esim. kilpahistoriaa ole?
No koskaan en ole nähnyt liikaa alkuperäisesti entisöityjä Jaguareja, E-typeistä puhumatakaan...

Mutta se on sinänsä jo rikkaus, että niitä on niin paljon, ettei kustomointi ole mikään kulttuuri-rikoskaan.

Voin sopivan tilaisuuden tuleen heittää lisää vettä (V12-) myllyyn MK X:n suhteen, varmaan onnistuisi moinen projekti ihan hyvin. Onhan tehtaan prototyypeissäkin ollut hyviä esimerkkejä siitä, kuinka huomaamattomasti XK ja V12 on samaan autoon laitettu, JAG-75 on varman tuosta 6.0L istutuksesta oivallinen esimerkki. Jos Jaguar olisi tehnyt V12-myllyn jo aikaisemmin olisi sellainan ivana varmasti laitettu myös 420G:henkin!

Niin mutta kun se "tavallisen asiakkaan liikkeestä aikoinaan ostama käyttöauto" on E-type. Onko niitä tavallisia käytössä olevia E-typejä tullut viime aikoina vastaan paljonkin? Itse tunnen vain yhden, ja senkin omistaja kävi aikakaan Coventrystä hakemassa... (AD-700)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Joo, Eetu on kyllä aina ollut erikoisten ja autoilusta intomielisten valinta - varmaan kuten XK tänään. Jakuvaari on oikeassa siinä että harva E-type on koskaan valittu jokapäiväseksi - tai pikemminkin arkiseksi kulkuvälineeksi! Huonosti valittu esimerkki siis...

Toinen kiinnostava ajausleikki voisi olla mitkä tämänpäivän malleista tulevat olemaan tulevaisuuden harrastaautoja - joita kunnostetaan ja pidetään silmänterinä. Valmistusmäärät tahtovat olla niin suuret tänäpäivänä, toisaalta onko se sitten vakavan harrastamisen esteenä?

Nykymalleissa toisaalta myös tekniikka ja elektroniikka alkavat olla tasolla jossa harrastajan harrastus voisi vastaisuudessa tapahtua lähinnä erikoisliikeiden tiskin ylitse... verrattuna siihen kaikkeen muuhunkin kuin varsinaiseen ajamiseen mihin tämänpäivän klassikko ja semi-klassikkokalusto vielä antaa mahdollisuuksia (mustat kynnenaluset j.n.e.) - lainkaan väheksymättä ohjauspyörän takana tapahtuvaa harrastamista - joka omastakin mielestäni on loputonta nautintoa - oli ajopeli lähes mikä tahansa!

No, myönnän, olen ajatusteni kanssa kulkemassa erittäin heikolla jäällä... enpähän minäkään lähtisi edes omaa XJR:ää tuunaamaan... ja se on sentään massatuote!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

hauska kuulla!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

stefanantinaho kirjoitti:Nykymalleissa toisaalta myös tekniikka ja elektroniikka alkavat olla tasolla jossa harrastajan harrastus voisi vastaisuudessa tapahtua lähinnä erikoisliikeiden tiskin ylitse... verrattuna siihen kaikkeen muuhunkin kuin varsinaiseen ajamiseen mihin tämänpäivän klassikko ja semi-klassikkokalusto vielä antaa mahdollisuuksia (mustat kynnenaluset j.n.e.) - lainkaan väheksymättä ohjauspyörän takana tapahtuvaa harrastamista - joka omastakin mielestäni on loputonta nautintoa - oli ajopeli lähes mikä tahansa!

No, myönnän, olen ajatusteni kanssa kulkemassa erittäin heikolla jäällä... enpähän minäkään lähtisi edes omaa XJR:ää tuunaamaan... ja se on sentään massatuote!
No, ei tuota miksikään arvosteluksi ollut tarkoitettu, se V12 istuttaminen moneen paikkaan on aina kiehtovaa..

Ja tuon tuunaamisen suhteen on usein se tilanne, että Coventryn (tai nyk. Birminghamin) tuotteita on paha parantaa! :)

Siitä on esimerkkinä tuolla "Jaguar ja koriräätälit" esiintynyt Frua E-type FHC myytävänä: http://www.classicdriver.com/uk/find/41 ... ID=1736230

Kiinnostavia kuvia kylläkin!

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

ok

Viesti Kirjoittaja joni »

sisusta näyttää tietyistä kulmista yllättävänkin luxukselle, tuo krokotiilin nahkainen katto on kyllä aika hieno!

tässä on ihan ok väännös:

http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... farina.jpg

taas täällä on mersumies haaveillut omasta s-typestä:

http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... eclass.jpg

ja tässä:

http://www.kitcarmag.com/featuredvehicl ... to_47.html

katsokaa miten kissa loikkaa nokalla...siis tuo on e-type.

meitä on niiiiin moneen junaan.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: ok

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

joni kirjoitti:sisusta näyttää tietyistä kulmista yllättävänkin luxukselle, tuo krokotiilin nahkainen katto on kyllä aika hieno!

tässä on ihan ok väännös:

http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... farina.jpg

taas täällä on mersumies haaveillut omasta s-typestä:

http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... eclass.jpg

ja tässä:

http://www.kitcarmag.com/featuredvehicl ... to_47.html

katsokaa miten kissa loikkaa nokalla...siis tuo on e-type.

meitä on niiiiin moneen junaan.
Toi eka ei ehkä ole kuitenkaan "tuunattu" kun omistaja on Brunein sultaani ja tuunauksen on suorittanut Pininfarina, niin voidaan kai puhua "räätälöidystä korista". Noista on ollut juttua lehdissä, Brunein sultaani ja veljensä ostivat 1990-luvulla kai käsittääkseni noin 15 kpl XJ220:stä, halvalla kun saivat! No niistä piti sitten tietty tehdä vähän eksklusiivisempi versio sultaanille, ettei ihan sekoitu rahvaaseen... :)

Toi S-type juttu on ihan kamala romu...onko tosiaan Mersu?

Ja se viimeinen E-type on tuttu juttu, siitä on ollut joskus kuvia Jaguar-uutisissa, ko. auto on mm. ollut esillä Pebble Beachissä ja siinä on valitettavasti ameriikan V8 siinäkin. Mutta todella erikoista ko. autossa oli muistaakseni se, että se on yhä ensimmäisellä omistajallaan, eli ko. kaveri on ostanut sen muistaakseni uutena vuonna 1967, ajellut sillä 30 vuotta ja sitten kun tuli ison remontin paikka, päätti "hieman" tuunata kisua! :shock:
Eli Chevyn V8 sisään ja muodot uusiksi! Näyttää paikoin melkein E-typen negatiivilta, mutta kyllä sieltä alta löytyy ihan vakio tuulilasi kromilistoineen, ovet yms. yksityiskohdat. Se loikkaava kissa voisi yhtä hyvin olla H.R. Gigerin luomus loikkaamassa ulos masusta Alienissä... :(

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Custom Jagge by Yankees

Viesti Kirjoittaja jjj »

Eikö tässä seiskassakin ole selvää jenkkityyliä. Huonompiakin on nähty!
Kuva
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Vastaa Viestiin