Custom Jagge by Yankees
Custom Jagge by Yankees
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Joo, tuosta oli kuvia kerhon lehdessäkin, ja laaja esittely myös JEC:n lehdessä. Omasta mielestäni aikalailla nätti, ei mikään ihan "pimp-my-ride", sisustus menee kenties hivenen mauttoman puolelle vaikka onkin upeasti toteutettu krokotiilinahkoineen kaikkineen... Muistelen että konehuoneen puolelle on asennettu joku amerikkalainen, 5.7 small block tai vastaava... sääli, olisihan tuohon kuulunut ennemminkin XK 4.2 supercharger...
Tuollainen "stailaus" on varmasti omiaan herättämään ainakin kahdenlaisia tuntemuksia. Omalla kohdallani pitää vaan todeta että kenttä on avoin, ja liberalismi on ahdasmielisyyttä huomattavasti miellyttävämpi olotila! MkX tai 420G nyt ei ihan harvinaisuuksiin kuulu, eli miksei näitä kokeiluja voisi tehdä - kunhan tehdään kunnolla ja asiantuntevasti. Niin kuin tämä yksilö: JEC:in lehdessä oli kerrottuna myös stailaustyöstä, ja se on todella kunnan peltimieshommaa, ei mitään guttaperkalevitysten laminointia.
Itseäni on jo vuosia kutkuttanut kombinaatio 420G + 6.0 V12 - ei mikään hullumpi peli! Ja mikäli vielä modernisoisi tekniikkaa sopivasti voisi olla jopa erittäin hauska! Kunhan lakkaisi tästä köyhtymästä, tiedä häntä...
Harvinaisten, ja erityisesti erikoisen ja kiinnostavan historian omaavien yksilöiden ollessa kyseessä olen kuitenkin erittäin tiukasti alkuperäisyyden kannalla - tai jos lähtee muuntelemaan (esim jarruja...) tuliisi varmistua siitä että auton saa palautettua alkuperäisasuunsa.
Kiinnostava treadi voisi kehkeytyä siitäkin, kuinka monta alkuperäisasuun kunnostettua MkII:sta, Series I XJ:tä, tai vaikkapa Eetua:ta maailma tarvitsee? Tai Vauxhall Vivaa, Kuplaa, Grossmutter-Mersua... Siis kun on kyse n.s. normaalissa käytössä olleesta autosta - tavallisen asiakkaan liikkeestä aikoinaan ostama käyttöauto jossa ei erikoisempia varusteita eikä esim. kilpahistoriaa ole?
Tuollainen "stailaus" on varmasti omiaan herättämään ainakin kahdenlaisia tuntemuksia. Omalla kohdallani pitää vaan todeta että kenttä on avoin, ja liberalismi on ahdasmielisyyttä huomattavasti miellyttävämpi olotila! MkX tai 420G nyt ei ihan harvinaisuuksiin kuulu, eli miksei näitä kokeiluja voisi tehdä - kunhan tehdään kunnolla ja asiantuntevasti. Niin kuin tämä yksilö: JEC:in lehdessä oli kerrottuna myös stailaustyöstä, ja se on todella kunnan peltimieshommaa, ei mitään guttaperkalevitysten laminointia.
Itseäni on jo vuosia kutkuttanut kombinaatio 420G + 6.0 V12 - ei mikään hullumpi peli! Ja mikäli vielä modernisoisi tekniikkaa sopivasti voisi olla jopa erittäin hauska! Kunhan lakkaisi tästä köyhtymästä, tiedä häntä...
Harvinaisten, ja erityisesti erikoisen ja kiinnostavan historian omaavien yksilöiden ollessa kyseessä olen kuitenkin erittäin tiukasti alkuperäisyyden kannalla - tai jos lähtee muuntelemaan (esim jarruja...) tuliisi varmistua siitä että auton saa palautettua alkuperäisasuunsa.
Kiinnostava treadi voisi kehkeytyä siitäkin, kuinka monta alkuperäisasuun kunnostettua MkII:sta, Series I XJ:tä, tai vaikkapa Eetua:ta maailma tarvitsee? Tai Vauxhall Vivaa, Kuplaa, Grossmutter-Mersua... Siis kun on kyse n.s. normaalissa käytössä olleesta autosta - tavallisen asiakkaan liikkeestä aikoinaan ostama käyttöauto jossa ei erikoisempia varusteita eikä esim. kilpahistoriaa ole?
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Itselleni jos olisin tilannut, niin olisin kyllä jättänyt vihreän kylkivärin pois kokonaan.
Mutta sellainen auto tietysti kuin mikä oma maku on. Tämä kenkäkauppias ainakin on toteuttanut unelmansa.
Oma unelma tällä hetkellä olisi se, että joku Kissakulmalaisista antaisi oman X308 minulle, tai edes myisi tai vaíkka vaihtaisi X-typeen Ei ole Suomesta myynnistä vielä sopivaa löytynyt.
Vapaaehtoiset ilmoittautukoot!
Olin tässä jo lähdössä Saksaan. Löysin täydellisen yksilön myynnistä, mutta tämä täydellinen meni samana päivänä kuin oli tullutkin liikkeeseen. Uudelle omistajalle sinne jonnekin vain onnittelut
Mutta sellainen auto tietysti kuin mikä oma maku on. Tämä kenkäkauppias ainakin on toteuttanut unelmansa.
Oma unelma tällä hetkellä olisi se, että joku Kissakulmalaisista antaisi oman X308 minulle, tai edes myisi tai vaíkka vaihtaisi X-typeen Ei ole Suomesta myynnistä vielä sopivaa löytynyt.
Vapaaehtoiset ilmoittautukoot!
Olin tässä jo lähdössä Saksaan. Löysin täydellisen yksilön myynnistä, mutta tämä täydellinen meni samana päivänä kuin oli tullutkin liikkeeseen. Uudelle omistajalle sinne jonnekin vain onnittelut
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Customi on
Joo, ja kun JWM:ssä oli kanssa se 900hp MK X, tosin siitäkin oli taidettu XK-kone vaihtaa johonkin ameriikan isolohkoon.
Ihan nättihän toi on, mutta vähän huvittaa kun joidenkin mielestä normaalikin MK X on "pullukka", entäs sitten tuolla kustomoinnilla ja värityksellä?
No kyllähän tuolla varmasti kelpaa kruisailla ihan lunkisti...
-Jakuvaari
Ihan nättihän toi on, mutta vähän huvittaa kun joidenkin mielestä normaalikin MK X on "pullukka", entäs sitten tuolla kustomoinnilla ja värityksellä?
No kyllähän tuolla varmasti kelpaa kruisailla ihan lunkisti...
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Koskaan ei ole liikaa
No koskaan en ole nähnyt liikaa alkuperäisesti entisöityjä Jaguareja, E-typeistä puhumatakaan...stefanantinaho kirjoitti:Itseäni on jo vuosia kutkuttanut kombinaatio 420G + 6.0 V12 - ei mikään hullumpi peli! Ja mikäli vielä modernisoisi tekniikkaa sopivasti voisi olla jopa erittäin hauska! Kunhan lakkaisi tästä köyhtymästä, tiedä häntä...
Harvinaisten, ja erityisesti erikoisen ja kiinnostavan historian omaavien yksilöiden ollessa kyseessä olen kuitenkin erittäin tiukasti alkuperäisyyden kannalla - tai jos lähtee muuntelemaan (esim jarruja...) tuliisi varmistua siitä että auton saa palautettua alkuperäisasuunsa.
Kiinnostava treadi voisi kehkeytyä siitäkin, kuinka monta alkuperäisasuun kunnostettua MkII:sta, Series I XJ:tä, tai vaikkapa Eetua:ta maailma tarvitsee? Tai Vauxhall Vivaa, Kuplaa, Grossmutter-Mersua... Siis kun on kyse n.s. normaalissa käytössä olleesta autosta - tavallisen asiakkaan liikkeestä aikoinaan ostama käyttöauto jossa ei erikoisempia varusteita eikä esim. kilpahistoriaa ole?
Mutta se on sinänsä jo rikkaus, että niitä on niin paljon, ettei kustomointi ole mikään kulttuuri-rikoskaan.
Voin sopivan tilaisuuden tuleen heittää lisää vettä (V12-) myllyyn MK X:n suhteen, varmaan onnistuisi moinen projekti ihan hyvin. Onhan tehtaan prototyypeissäkin ollut hyviä esimerkkejä siitä, kuinka huomaamattomasti XK ja V12 on samaan autoon laitettu, JAG-75 on varman tuosta 6.0L istutuksesta oivallinen esimerkki. Jos Jaguar olisi tehnyt V12-myllyn jo aikaisemmin olisi sellainan ivana varmasti laitettu myös 420G:henkin!
Niin mutta kun se "tavallisen asiakkaan liikkeestä aikoinaan ostama käyttöauto" on E-type. Onko niitä tavallisia käytössä olevia E-typejä tullut viime aikoina vastaan paljonkin? Itse tunnen vain yhden, ja senkin omistaja kävi aikakaan Coventrystä hakemassa... (AD-700)
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Joo, Eetu on kyllä aina ollut erikoisten ja autoilusta intomielisten valinta - varmaan kuten XK tänään. Jakuvaari on oikeassa siinä että harva E-type on koskaan valittu jokapäiväseksi - tai pikemminkin arkiseksi kulkuvälineeksi! Huonosti valittu esimerkki siis...
Toinen kiinnostava ajausleikki voisi olla mitkä tämänpäivän malleista tulevat olemaan tulevaisuuden harrastaautoja - joita kunnostetaan ja pidetään silmänterinä. Valmistusmäärät tahtovat olla niin suuret tänäpäivänä, toisaalta onko se sitten vakavan harrastamisen esteenä?
Nykymalleissa toisaalta myös tekniikka ja elektroniikka alkavat olla tasolla jossa harrastajan harrastus voisi vastaisuudessa tapahtua lähinnä erikoisliikeiden tiskin ylitse... verrattuna siihen kaikkeen muuhunkin kuin varsinaiseen ajamiseen mihin tämänpäivän klassikko ja semi-klassikkokalusto vielä antaa mahdollisuuksia (mustat kynnenaluset j.n.e.) - lainkaan väheksymättä ohjauspyörän takana tapahtuvaa harrastamista - joka omastakin mielestäni on loputonta nautintoa - oli ajopeli lähes mikä tahansa!
No, myönnän, olen ajatusteni kanssa kulkemassa erittäin heikolla jäällä... enpähän minäkään lähtisi edes omaa XJR:ää tuunaamaan... ja se on sentään massatuote!
Toinen kiinnostava ajausleikki voisi olla mitkä tämänpäivän malleista tulevat olemaan tulevaisuuden harrastaautoja - joita kunnostetaan ja pidetään silmänterinä. Valmistusmäärät tahtovat olla niin suuret tänäpäivänä, toisaalta onko se sitten vakavan harrastamisen esteenä?
Nykymalleissa toisaalta myös tekniikka ja elektroniikka alkavat olla tasolla jossa harrastajan harrastus voisi vastaisuudessa tapahtua lähinnä erikoisliikeiden tiskin ylitse... verrattuna siihen kaikkeen muuhunkin kuin varsinaiseen ajamiseen mihin tämänpäivän klassikko ja semi-klassikkokalusto vielä antaa mahdollisuuksia (mustat kynnenaluset j.n.e.) - lainkaan väheksymättä ohjauspyörän takana tapahtuvaa harrastamista - joka omastakin mielestäni on loputonta nautintoa - oli ajopeli lähes mikä tahansa!
No, myönnän, olen ajatusteni kanssa kulkemassa erittäin heikolla jäällä... enpähän minäkään lähtisi edes omaa XJR:ää tuunaamaan... ja se on sentään massatuote!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
hauska kuulla!
No, ei tuota miksikään arvosteluksi ollut tarkoitettu, se V12 istuttaminen moneen paikkaan on aina kiehtovaa..stefanantinaho kirjoitti:Nykymalleissa toisaalta myös tekniikka ja elektroniikka alkavat olla tasolla jossa harrastajan harrastus voisi vastaisuudessa tapahtua lähinnä erikoisliikeiden tiskin ylitse... verrattuna siihen kaikkeen muuhunkin kuin varsinaiseen ajamiseen mihin tämänpäivän klassikko ja semi-klassikkokalusto vielä antaa mahdollisuuksia (mustat kynnenaluset j.n.e.) - lainkaan väheksymättä ohjauspyörän takana tapahtuvaa harrastamista - joka omastakin mielestäni on loputonta nautintoa - oli ajopeli lähes mikä tahansa!
No, myönnän, olen ajatusteni kanssa kulkemassa erittäin heikolla jäällä... enpähän minäkään lähtisi edes omaa XJR:ää tuunaamaan... ja se on sentään massatuote!
Ja tuon tuunaamisen suhteen on usein se tilanne, että Coventryn (tai nyk. Birminghamin) tuotteita on paha parantaa!
Siitä on esimerkkinä tuolla "Jaguar ja koriräätälit" esiintynyt Frua E-type FHC myytävänä: http://www.classicdriver.com/uk/find/41 ... ID=1736230
Kiinnostavia kuvia kylläkin!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
ok
sisusta näyttää tietyistä kulmista yllättävänkin luxukselle, tuo krokotiilin nahkainen katto on kyllä aika hieno!
tässä on ihan ok väännös:
http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... farina.jpg
taas täällä on mersumies haaveillut omasta s-typestä:
http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... eclass.jpg
ja tässä:
http://www.kitcarmag.com/featuredvehicl ... to_47.html
katsokaa miten kissa loikkaa nokalla...siis tuo on e-type.
meitä on niiiiin moneen junaan.
tässä on ihan ok väännös:
http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... farina.jpg
taas täällä on mersumies haaveillut omasta s-typestä:
http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... eclass.jpg
ja tässä:
http://www.kitcarmag.com/featuredvehicl ... to_47.html
katsokaa miten kissa loikkaa nokalla...siis tuo on e-type.
meitä on niiiiin moneen junaan.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Re: ok
Toi eka ei ehkä ole kuitenkaan "tuunattu" kun omistaja on Brunein sultaani ja tuunauksen on suorittanut Pininfarina, niin voidaan kai puhua "räätälöidystä korista". Noista on ollut juttua lehdissä, Brunein sultaani ja veljensä ostivat 1990-luvulla kai käsittääkseni noin 15 kpl XJ220:stä, halvalla kun saivat! No niistä piti sitten tietty tehdä vähän eksklusiivisempi versio sultaanille, ettei ihan sekoitu rahvaaseen...joni kirjoitti:sisusta näyttää tietyistä kulmista yllättävänkin luxukselle, tuo krokotiilin nahkainen katto on kyllä aika hieno!
tässä on ihan ok väännös:
http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... farina.jpg
taas täällä on mersumies haaveillut omasta s-typestä:
http://cache.jalopnik.com/assets/resour ... eclass.jpg
ja tässä:
http://www.kitcarmag.com/featuredvehicl ... to_47.html
katsokaa miten kissa loikkaa nokalla...siis tuo on e-type.
meitä on niiiiin moneen junaan.
Toi S-type juttu on ihan kamala romu...onko tosiaan Mersu?
Ja se viimeinen E-type on tuttu juttu, siitä on ollut joskus kuvia Jaguar-uutisissa, ko. auto on mm. ollut esillä Pebble Beachissä ja siinä on valitettavasti ameriikan V8 siinäkin. Mutta todella erikoista ko. autossa oli muistaakseni se, että se on yhä ensimmäisellä omistajallaan, eli ko. kaveri on ostanut sen muistaakseni uutena vuonna 1967, ajellut sillä 30 vuotta ja sitten kun tuli ison remontin paikka, päätti "hieman" tuunata kisua!
Eli Chevyn V8 sisään ja muodot uusiksi! Näyttää paikoin melkein E-typen negatiivilta, mutta kyllä sieltä alta löytyy ihan vakio tuulilasi kromilistoineen, ovet yms. yksityiskohdat. Se loikkaava kissa voisi yhtä hyvin olla H.R. Gigerin luomus loikkaamassa ulos masusta Alienissä...
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Custom Jagge by Yankees
Eikö tässä seiskassakin ole selvää jenkkityyliä. Huonompiakin on nähty!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05