DAIMLER Supercharged LWB 4.0 V8 - harvinaisuus myynnissä
DAIMLER Supercharged LWB 4.0 V8 - harvinaisuus myynnissä
Siinä se nyt olisi taas:
http://www.sportscarcenter.fi/vinfo.asp ... M8&yid=930
Veljet kun on heikko kohta meikäläiselle. Onko peräti ns. suomi-auto.. Joku aiemmin veikkaili, ettei olisi koskaan uutena Suomessa aiemmin rekisteröityä yksilöä? Saksasta saisi kyllä 30keur veroineen.
Uskaltaiskohan käydä katsomassa. Tiedän jo, että kävisi huonosti (HYVIN, mutta vaimon mielestä huonosti..)
http://www.sportscarcenter.fi/vinfo.asp ... M8&yid=930
Veljet kun on heikko kohta meikäläiselle. Onko peräti ns. suomi-auto.. Joku aiemmin veikkaili, ettei olisi koskaan uutena Suomessa aiemmin rekisteröityä yksilöä? Saksasta saisi kyllä 30keur veroineen.
Uskaltaiskohan käydä katsomassa. Tiedän jo, että kävisi huonosti (HYVIN, mutta vaimon mielestä huonosti..)
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Ei hassumpi!
Joo, kai ton on pakko olla Suomi-auto, jos siinä lukee 1. om. vai laittaisko ne tuollaisen omiin nimiin ja kilpiin, jos olisivat tuoneet sen ulkomailta? No kysymällähän tuo selviää.
Paha näissä on nirsoilla, mutta henk. koht. nyky-Daimlereissa on pari juttua joista en tykkää, verrattuna vielä esim. X300 Six ja DoubleSix malleihin:
Penkit: jonkun mielstä varmaan ylellisemmät, mutta se klassinen "fluted" istuinosa on musta se parhaan näköinen Jaguarin penkki.
Ja vielä takapenkki: oli aiemmin mun mielestä optiona, eli jos otti ne erikseen lämmitetyt takapenkit, niin sitten on keskikonsoli siinä välissä, eikä sovi silloin viidelle.
Jos takana ei koskaan istusi enempää kuin kaksi henkeä, niin sitten ei ole väliä ja on toki ylellistä menoa takapenkillä, mutta esim. meikäläisen perspektiivistä ei tarjoa silloin enempää käytännön kuljetuskapasiteettia kuin E-type 2+2 tai Aston DBS/V8...
Mutta meitä on moneksi ja on tuo hieno auto! Tällä hetkellä ei ole FJDC:ssä vielä yhtään Super V8:ia.
-Jakuvaari
Paha näissä on nirsoilla, mutta henk. koht. nyky-Daimlereissa on pari juttua joista en tykkää, verrattuna vielä esim. X300 Six ja DoubleSix malleihin:
Penkit: jonkun mielstä varmaan ylellisemmät, mutta se klassinen "fluted" istuinosa on musta se parhaan näköinen Jaguarin penkki.
Ja vielä takapenkki: oli aiemmin mun mielestä optiona, eli jos otti ne erikseen lämmitetyt takapenkit, niin sitten on keskikonsoli siinä välissä, eikä sovi silloin viidelle.
Jos takana ei koskaan istusi enempää kuin kaksi henkeä, niin sitten ei ole väliä ja on toki ylellistä menoa takapenkillä, mutta esim. meikäläisen perspektiivistä ei tarjoa silloin enempää käytännön kuljetuskapasiteettia kuin E-type 2+2 tai Aston DBS/V8...
Mutta meitä on moneksi ja on tuo hieno auto! Tällä hetkellä ei ole FJDC:ssä vielä yhtään Super V8:ia.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Ei hassumpi!
Kun Daimler SV8 oli hankintalistalla, niin tutkiskelin tuota penkkijärjestelyä monesta eri lähteestä. Ilmeisesti ollut vakiona sekä LWB. Mutta optiona on saanut ns. normaalin sohvan myös taakse ja SWB:nä myös. Tuollaisen jälkimmäisen olen livenä myös nähnyt. Korjatkaa viisaammat jos olen saanut väärää infoa.jakuvaari kirjoitti:Ja vielä takapenkki: oli aiemmin mun mielestä optiona, eli jos otti ne erikseen lämmitetyt takapenkit, niin sitten on keskikonsoli siinä välissä, eikä sovi silloin viidelle.
Mutta niin...päätin, että en mene katsomaan. Liian riskaabeli touhua
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: DAIMLER Supercharged LWB 4.0 V8 - harvinaisuus myynnissä
Jos ei ole ihan välttämättä tarvis V8 ja ahdettu, vaan riittäisi 6-sylinterinen Daimler six, tai kenties double six, niin Saksasta saisi kyllä veroineen ehkä jopa 20keur. Ja se on jo aika paljon vähemmän, kuin tämän suomi-auton hintapyyntö.sinberg kirjoitti: Saksasta saisi kyllä 30keur veroineen.
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Joo, totta mitä Mursu sanoo, mutta ymmärrän samalla sen hohteen mitä SV8 sisältää! Olihan se huippujen huippua aikanaan, ja itse kokeilleena voin vaan todeta että: on se hieno. Juuri sitä tietynlaista hienostuneisuutta johon Jaguar/Daimlerissa on tuttunut - saattaa ensisilmäyksellä vaikuttaa jopa pelkistetyltä, mutta kun paremmin tutustuu avautuu aivan uusia ulottuvuuksia. Kaukana Maybachista... onneksi!
Ikuinen esteettikko tuo Jakuvaari - ja jaan mielelläni taas kerran hänen mielipiteensä: 'fluted' (onkohan Suomalainen termi putkitettu?) penkki on jotenkin Jaguarinomainen - ja sitäpaitsi: taitaa sietää kulutusta (lue venytystä) näitä moderneja littanapenkkejä paremmin? Mutta kyllä jo X300:ssa jätettiin nuo putkitukset - vissiin pidettiin vanhanaikaisina?
Daimlerissa taitaa ihan tähän päivää saakka olla no-cost-optionina mahdollisuus saada yhtenäinen takapenkki. Todellakin, tuo kahde istuttava on hyvin selkeästi vain kahdelle tarkoitettu!
Ikuinen esteettikko tuo Jakuvaari - ja jaan mielelläni taas kerran hänen mielipiteensä: 'fluted' (onkohan Suomalainen termi putkitettu?) penkki on jotenkin Jaguarinomainen - ja sitäpaitsi: taitaa sietää kulutusta (lue venytystä) näitä moderneja littanapenkkejä paremmin? Mutta kyllä jo X300:ssa jätettiin nuo putkitukset - vissiin pidettiin vanhanaikaisina?
Daimlerissa taitaa ihan tähän päivää saakka olla no-cost-optionina mahdollisuus saada yhtenäinen takapenkki. Todellakin, tuo kahde istuttava on hyvin selkeästi vain kahdelle tarkoitettu!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Alitajuntaa
Hmmmm... ehkäpä siksi olen alitajuisesti sitä mieltä, että tuo "fluted" istuinkin sopii Daimlerin imagoon paremmin...stefanantinaho kirjoitti:Fluted on sana joka myös kuvastaa Daimlerin säleikön ja takapoksinkahvan yläpintaa, uritettu!
Daimlerin syylarissa on ollut tuo uritus yli 100 vuotta, muistan nähneeni kuvan ainakin vuosimallista 1905...
Vanhanaikainen? Tuota nimitystä kai käyttivät yltiöpäiset design-gurut mm. 1970-luvulla ja 80-luvulla Jaguarista ja sen designereista. Aika on ainoa ja armoton tuomari loppupelissä! Kuinka moni näistä aikanaan "moderneista" ajopeleistä Euroopan design-maista (Italia, Ranska) tänä päivänä kelpaisi allekirjoittaneiden ajoväylälle talon eteen? (en asu omakotitalossa, mutta tuo on se mielikuva)
Sanotaanko vain, että se on "ajaton" ?
-Jakuvaari
Jk. Ja ei varmaan ole suuri yllätys, että Jaguar-harrastaja on jonkin sortin esteetikko...
Jk.2. Ja Sinbergille vielä, jos V8 on se mikä vie, niin anna mennä. Itse olin kyllä etsimässä mahdollisimman hyvää Daimler Six:iä Euroopasta, mieluiten 5-paikkainen SWB kattoluukulla, mutta ehkä "se oikea" olisi voinut myös olla LWB, muttei nelipaikkainen. Tämä siksi, että se olisi ollut mahdollisimman käytännöllinen ja tyylikäs. Ja jotenkin tuntui kivalta ajatukselta, että olisi ollut kaikki Jaguarin valmistamat 6-sylinteriset omassa tallissa! (nk. push-rod kuutonen, XK ja AJ16) mutta sitten osui eteen hieno XJ8 Jos haluaa vain hulppeata kyytiä, niin kyllä sitten viimeiset Double Six:it on niitä, mitä kannattaa katsoa. Ahdettu on hieno, mutta kyllä se 6.0L V12 on HIENO!
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
uudempi saksasta?
Itse haaveilin hetki sitten tästä...
http://home.mobile.de/SID8OC048yppxjaDs ... 1244931845
Onhan tuo hieman kolhittu mutta hinta kuulostaa silti houkuttelevalta. Toisaalta vero suomeen taitaa olla jotain AIVAN järjetöntä...
http://home.mobile.de/SID8OC048yppxjaDs ... 1244931845
Onhan tuo hieman kolhittu mutta hinta kuulostaa silti houkuttelevalta. Toisaalta vero suomeen taitaa olla jotain AIVAN järjetöntä...
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Daimler & "fluted"?
Kyl maar Daimlerin maskissa rypyläinen reuna "fluted" on käännettävä suomeksi suoraan "uritettu", mikä on eräs em. sanan suomenkielinen merkitys. Vanhassa Vauxhallissa oli (kuuluisassa Prince Henryssäkin) vielä viisikymmenluvulla konepellin kahtapuolen pituussuunnassa koverrettu uurre, jossa oli kromikoriste. Niitä kutsuttiin nimellä "silver flute", mutta vaikka helppo olisi kääntää "hopeahuilut", niin kaipa on käytettävä erästä toista oikeaa käännöstä eli sanaa ura tai uurre.
Koskien näitä mitä hienoimmin kalustettuja 5 h. LWB V8-Daimlereita, serkkuni sivumennen sanoen alkaa olla valmis luopumaan sellaisesta. Auto on hopeinen + vaalea sisustus, tehty muistaakseni 1999.
Kyl maar Daimlerin maskissa rypyläinen reuna "fluted" on käännettävä suomeksi suoraan "uritettu", mikä on eräs em. sanan suomenkielinen merkitys. Vanhassa Vauxhallissa oli (kuuluisassa Prince Henryssäkin) vielä viisikymmenluvulla konepellin kahtapuolen pituussuunnassa koverrettu uurre, jossa oli kromikoriste. Niitä kutsuttiin nimellä "silver flute", mutta vaikka helppo olisi kääntää "hopeahuilut", niin kaipa on käytettävä erästä toista oikeaa käännöstä eli sanaa ura tai uurre.
Koskien näitä mitä hienoimmin kalustettuja 5 h. LWB V8-Daimlereita, serkkuni sivumennen sanoen alkaa olla valmis luopumaan sellaisesta. Auto on hopeinen + vaalea sisustus, tehty muistaakseni 1999.
kari tt
Re: Ei hassumpi!
Tosimies menee ja kotimatkalla miettii uudessa jaggessa jotain tosi hyvää selitystä vaimolle. Vähintään kukkakaupan kautta joutuu varmaan kiertämään.sinberg kirjoitti: Mutta niin...päätin, että en mene katsomaan. Liian riskaabeli touhua
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
En nyt mitenkään halua yllyttää järjettömyyteen, mutta DD6 kuuden litran koneella, LWB ja erillisillä takapenkeillä on kyllä vautsi! Kannattaa käydä katsomassa, jos on tarjolla, jättää vaimo kotiin ja soittaa sitten sieltä mahdollisimman kaukaa ja kysäistä, että josko saisi ostaa sellaisen käytetyn halvan auton...
Aki
Aki
Daimler Double Six, series 3
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
Re: Ei hassumpi!
Tero kirjoitti:Tosimies menee ja kotimatkalla miettii uudessa jaggessa jotain tosi hyvää selitystä vaimolle. Vähintään kukkakaupan kautta joutuu varmaan kiertämään.sinberg kirjoitti: Mutta niin...päätin, että en mene katsomaan. Liian riskaabeli touhua
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Mites Aki muuten tuossa Centuryssäsi - onko siinä tripla vai tupla sohva takana?aki kirjoitti:En nyt mitenkään halua yllyttää järjettömyyteen, mutta DD6 kuuden litran koneella, LWB ja erillisillä takapenkeillä on kyllä vautsi! Kannattaa käydä katsomassa, jos on tarjolla, jättää vaimo kotiin ja soittaa sitten sieltä mahdollisimman kaukaa ja kysäistä, että josko saisi ostaa sellaisen käytetyn halvan auton...
Aki
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Takana on kaksi istuinta ja välissä avattava lokero ynnä takaistuinten ja pääntukien sähkoiset säädöt ja lämmitysnamiskat. Auto on rekisteröitykin vain neljälle - suurin näkemäni neljän hengen pirssi. Toisistaan kiinteästi erotetut takapenkit ovat muuten vähentäneet lasten "sä oot mun puolellani"-taisteluita eli Jagge tai Dagge kahden hengen takapenkillä on siis mitä suositeltavin perheauto kahden lapsen ruokakunnille.
Aki
Aki
Daimler Double Six, series 3
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
Kävin tänään katsomassa autoa paikan päällä..*huokaus* Mukaanhan se olisi pitänyt ottaa.. Mutta kun ei taida 10keur hinnasta pudota.
Auto todellakin Suomessa uutena rekisteröity ja vain yksi omistaja. Oli vaihtanut uuteen samanlaiseen ja kovin huolissaan, ettei tuleva omistaja vain säilytä autoa taivasalla öisin. Kun ei ole kertaakaan kuulemma ollut.
Kunto oli hieno ja kilometrit aika kohtuulliset siihen nähden, että rekisteröity kuitenkin jo 1998 marraskuussa. Täydellinen Inchcape huoltohistoria.
Taitaa olla ainoa SV8, joka uutena Suomessa rekisteröity...
Auto todellakin Suomessa uutena rekisteröity ja vain yksi omistaja. Oli vaihtanut uuteen samanlaiseen ja kovin huolissaan, ettei tuleva omistaja vain säilytä autoa taivasalla öisin. Kun ei ole kertaakaan kuulemma ollut.
Kunto oli hieno ja kilometrit aika kohtuulliset siihen nähden, että rekisteröity kuitenkin jo 1998 marraskuussa. Täydellinen Inchcape huoltohistoria.
Taitaa olla ainoa SV8, joka uutena Suomessa rekisteröity...
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Eipä tuossa enää vaihtoehtoja ole
On senverta harvinainen pirssi Suomen oloissa että neuvon kättelemään ko.yksilön heti hyvään kotiin.
Saat luksusta koko rahalla ja mikäs on nauttiessa kun maisema vaihtuu...reippaamminkin jos siltä tuntuu
Itse olen aina tuntenut vetoa LWB:hen...olisko syynä se että on ollut halua sinne takapenkille...siitä herkusta pääsee harmi kyllä itse harvemmin nauttimaan.
Hain aikanani kissojen ja koirien kanssa LWB SV8:a viidelle rekisteröitynä mutta eipä semmoista meinannut mistään löytyä. Aina tuntui olevan tuo takapenkin konsoli välissä. Muutama olisi ollut, mutta sitten puuttuivat taas lampunpesimet jne. Tuli sitten XJ8 "kompromissina" vastaan.
Ai ai kun oli aikanaan hieno systeemi olevinaan se S-mersujen sähkösäätöinen takapenkki...liikkui koko penkki.
Hauska juttu on Jaguarin käsitys varustelusta...eipä ole sähkölämmitteisiä takapenkkejä ylipäätään kovin paljoa taidettu laittaa...vertailuna 90-luvun lopun Volvo S70 tai Peugeot 607 joissa asiaan perehdytty enemmänkin.
Toki autot ovat eri maailmoista, mutta nämä pikku varusteet ovat joskus parempia käytössä kuin kolme- tai kuusiasentoinen etupenkin lämmitys
On senverta harvinainen pirssi Suomen oloissa että neuvon kättelemään ko.yksilön heti hyvään kotiin.
Saat luksusta koko rahalla ja mikäs on nauttiessa kun maisema vaihtuu...reippaamminkin jos siltä tuntuu
Itse olen aina tuntenut vetoa LWB:hen...olisko syynä se että on ollut halua sinne takapenkille...siitä herkusta pääsee harmi kyllä itse harvemmin nauttimaan.
Hain aikanani kissojen ja koirien kanssa LWB SV8:a viidelle rekisteröitynä mutta eipä semmoista meinannut mistään löytyä. Aina tuntui olevan tuo takapenkin konsoli välissä. Muutama olisi ollut, mutta sitten puuttuivat taas lampunpesimet jne. Tuli sitten XJ8 "kompromissina" vastaan.
Ai ai kun oli aikanaan hieno systeemi olevinaan se S-mersujen sähkösäätöinen takapenkki...liikkui koko penkki.
Hauska juttu on Jaguarin käsitys varustelusta...eipä ole sähkölämmitteisiä takapenkkejä ylipäätään kovin paljoa taidettu laittaa...vertailuna 90-luvun lopun Volvo S70 tai Peugeot 607 joissa asiaan perehdytty enemmänkin.
Toki autot ovat eri maailmoista, mutta nämä pikku varusteet ovat joskus parempia käytössä kuin kolme- tai kuusiasentoinen etupenkin lämmitys
XJR-05,
edellinen XJ8 Executive-00
edellinen XJ8 Executive-00
Tässä yksilössä oli kyllä ihan sellanen perinteisen näköinen sohva, takapenkin keskeltä sai vedettyä esiin käsinojan. Oli kyllä tosi makeen oloinen auto, voi veljet. Kävin jo perjantaina kysymässä välirahan nykyiseen pirssiin ja olen siitä lähtien emäntää suostutellut.. Äsken huomasin harmikseni, että taitaa olla auto löytänyt uuden omistajan, kun sitä ei enää näy Sports Car Centerin sivuilla. Onnea vaan uudelle omistajalle, on kyllä todella hieno auto.aki kirjoitti:Takana on kaksi istuinta ja välissä avattava lokero ynnä takaistuinten ja pääntukien sähkoiset säädöt ja lämmitysnamiskat. Auto on rekisteröitykin vain neljälle - suurin näkemäni neljän hengen pirssi. Toisistaan kiinteästi erotetut takapenkit ovat muuten vähentäneet lasten "sä oot mun puolellani"-taisteluita eli Jagge tai Dagge kahden hengen takapenkillä on siis mitä suositeltavin perheauto kahden lapsen ruokakunnille.
No jopas meni nopeasti. Yleensä tuollaiset odottavat sitä oikeaa ostajaa hieman kauemmin. Mutta toisaalta on niin äärimmäisen harvinainen meidän leveysasteilla, että todennäköisesti vain asiaan perehtynyt on sen ostanut.
Kuka lienetkään siis, niin rutkasti onnea! Siinä on autoa isolla A:lla ja vielä paljon päälle.
Kuka lienetkään siis, niin rutkasti onnea! Siinä on autoa isolla A:lla ja vielä paljon päälle.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga