Jatketaanpas jag-loversin viestien kopiointia tänne, jos joku ei vaikka sitä seuraa:
Genevessä on julkistettu XJ:n ensi vuoden facelift. Uusi "alahuuli" ja muutama muu pieni viilaus. Varsin maltillista.
http://tinyurl.com/yuk56a
t. Köpi
XJ 2008 Facelift
Eipä tule seurattua koko ajan...
No joo, makuja on monia. Mielestäni muistuttaa taas hieman enemmän X300/308:a mutta muutama juttu ainakin mun silmääni häiritsee.
-peilit näyttää suhteessa liian isoilta, varmaan on hyvä näkyvyyden kannalta, mutta ne näyttää jotenkin paksuilta
-tuo alahuuli on mielestäni liian hallitseva, tulee liikaa eteen. Voi tietty näyttää luonnossa erilaiselta mutta pelkään pahinta...verratkaa ihmeessä vaikka Ser.3 E-typessä vaikka siinä on kromilistakin, ei sitä äkkiseltään huomaa ollenkaan, tai XJ Ser.2. kuinka puskurin alapuolinen ilmanotto on naamioitu ja sovitettu keulan ilmeeseen. Toki niiden kasaaminen vaatikin käsityötä aivan eri tavalla kuin näiden nykyautojen...
-kokonaisuudessa ja varsinkin puskureissa on liian suuria tasaisia turpean oloisia pintoja. Ei mitään listoja tms. jakamassa eli artikuloimassa ko. muotoja kokonaislinjoihin sopiviksi. Koko etupuskuri/alaspoileriyhdistelmä näyttää enemmänkin jonkin tuning-firman tuotteelta, IMHO.
Ko. malli on varmaan XJR, ehkä kidukset tulee kaikkiin malleihin, mutta luulisi, että verkkomaski syylarissa on vakiona vain R:ssä, muissa joku perinteisempi maski.
-Jakuvaari
-peilit näyttää suhteessa liian isoilta, varmaan on hyvä näkyvyyden kannalta, mutta ne näyttää jotenkin paksuilta
-tuo alahuuli on mielestäni liian hallitseva, tulee liikaa eteen. Voi tietty näyttää luonnossa erilaiselta mutta pelkään pahinta...verratkaa ihmeessä vaikka Ser.3 E-typessä vaikka siinä on kromilistakin, ei sitä äkkiseltään huomaa ollenkaan, tai XJ Ser.2. kuinka puskurin alapuolinen ilmanotto on naamioitu ja sovitettu keulan ilmeeseen. Toki niiden kasaaminen vaatikin käsityötä aivan eri tavalla kuin näiden nykyautojen...
-kokonaisuudessa ja varsinkin puskureissa on liian suuria tasaisia turpean oloisia pintoja. Ei mitään listoja tms. jakamassa eli artikuloimassa ko. muotoja kokonaislinjoihin sopiviksi. Koko etupuskuri/alaspoileriyhdistelmä näyttää enemmänkin jonkin tuning-firman tuotteelta, IMHO.
Ko. malli on varmaan XJR, ehkä kidukset tulee kaikkiin malleihin, mutta luulisi, että verkkomaski syylarissa on vakiona vain R:ssä, muissa joku perinteisempi maski.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- Jaguaristi
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Nuo uudet xj-mallit ovat kyllä niiiiiiin tylsiä muotoilullisesti ,ettei jaksaisi edes ottaa kantaa. Yhtä tylsiä ovat kaikki muutkin nyky-mallit (myös xk).Haukotus...
X-300 oli mielestäni viim. KAUNIS/linjakas/tyylikäs malli. Sen erottaa yhdellä vilkaisulla esim. vaikka ooppelista...
Mikähän on nykyisen xj;n kori tyyppi? Se näyttää ihan samalle kuin se pikku jagen malli, x vai s vai..., joka on myös todella epäkiinnostava.
Miksi nykyautojen on oltava lyhyitä ja korkeita, eikä pitkiä ja matalia, niinkuin kaikki maailman kauneimmat autot ovat/olivat???
Parempia aikoja/muotoiluja odotellessa....
XJ6 -72
XJ6 -91
X-300 oli mielestäni viim. KAUNIS/linjakas/tyylikäs malli. Sen erottaa yhdellä vilkaisulla esim. vaikka ooppelista...
Mikähän on nykyisen xj;n kori tyyppi? Se näyttää ihan samalle kuin se pikku jagen malli, x vai s vai..., joka on myös todella epäkiinnostava.
Miksi nykyautojen on oltava lyhyitä ja korkeita, eikä pitkiä ja matalia, niinkuin kaikki maailman kauneimmat autot ovat/olivat???
Parempia aikoja/muotoiluja odotellessa....
XJ6 -72
XJ6 -91