Projekti mielessä

Yleinen Jaguar-keskustelu
PikkuMatti
Viestit: 45
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
Paikkakunta: Pieksämäki

Projekti mielessä

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti »

Tässä kevään edetessä on alkanut taas kesäautokuume nousemaan. Mielessä on pyörinyt xj6:nen ja nyt kysyisinkin teiltä viisaammilta mielipidettä siihen mikä olisi paras vaihtoehto series 1, 2 vai 3?
Ykkönen on mielestäni kaikkein kaunein päältäpäin, sisustalta tahtoisin enemmän ylellisyyttä.
Kakkosesta ei oikein ole mitään mielipidettä se on aika neutraali niin sisältä kuin päältäkin toki sekin on kaunis.
Kolmonen on sisältä mukavan näköinen ja juttujen perusteella ajo-ominaisuudet ovat hyvät joka on pelkästään hyvä juttu. Ulkoakuori on varmaan vaihtoehdoista rumin mutta kyllä se japanilaiset autot pesee mennen tullen.
Yhtään näistä malleista en ole nähnyt livenä joten mielipiteet voivat muuttua kun näkee ja kokee autot oikeasti.
Tarkoituksena olisi etsiä jokin prejektikuntoinen yksilö mahdollisimman ylellinen tietenkin eli sove tai daimleri varustelutaso kiinnostaa.
Jos on joku jolla on kokemusta noista vaihtoehdoista olisin kovin kiitollinen jos kertoisit kokemuksistasi.
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
Avatar
en-invest
Viestit: 76
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 12:24 am
Paikkakunta: Käpälämäki

jaguar xj-6 automat ykkössarjalainen.

Viesti Kirjoittaja en-invest »

suosittelen ykkössarjalaista,osia saa helposti (rahalla) se on kaunis auto ja pitää arvonsa.ensimmäiset tulivat -68,suomeen -69. kone pitää olla ehdottomasti 4.2 ja automaatti on järkevämpi. vuosimalli saisi olla -69...70 saa mennä päällekin. mr-kuntoisena on tosi kiva harrastepeli. itsekin olen katsellut ehjää ykkössarjalaista.turun suunnalta saa hyvin osiakin, uusia ja käytettyjä.triange motorsilta.
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

series1

Viesti Kirjoittaja joni »

omalta kohdaltani voin suositella series 1 jaggea tai daimleria. tuolla nettiautossahan on yksi myynnissäkin, eikä hintakaan ole mielestäni paha:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... search=Hae


Tuosta voisi olla vaikka mihin. Automaatilla tuo oikeanpuoleinen ohjauskaan ei ole niin nuukaa.

Älä osta ruostekasaa! melkein kaikkea muuta saa olla, mutta ruostunut jaguaari vie painonsa verran kultaa, eli tulee maksamaan ja viemään aikaa.

Kuuntele että kone kehrää, laatikko ja perä terveet. sisustaa saa aina fiksattua, mutta kromiosat kiven takana ja kalliita.

Series 1 sisusta on mielestäni XJ-sarjan kaunein, siinä on vielä sitä Mk2, Mk10 aikalaisten tyyliä. ja myös korimalleista 1-sarjalainen on kaunis, toki 2-sarja myös.

Hinnoista sen verran, että ero hyvän ja huonon välillä voi olla todella pieni, joskus jopa toisinpäin, eli huono voi maksaa ostaessakin enemmän kuin hyvä. olin alkukuumeessa jo ostamassa 2-sarjalaista 9000€, pohja puhkiruostunut, niin että maantie näkyi ajaessa... 9000€ saa jo museokatsastetunkin. omasta projektistani maksoin 1700€ ja sattui olemaan lähes ruosteeton. mutta loppulaskussa sitten näkyykin maalaus ja muut kulut. eli hyvässä "projektissa" pellit ja maali on ok, moottorikin saisi käydä. jos itse ostaisin nyt XJ:tä ostaisin suoraan museorekkarissa olevan ja varmistuisin että on juuri katsastettu peli, eikä niinkuin muutamassa tapauksessa kun papereita katseli, niin olikin ilmennyt laittamista ja siksi kiire päästä autosta eroon(toki samalla hinnalla).

ajo-ominaisuuksista: mielestäni 1-sarjalainen on uskomattoman mukava auto ajaa. auto ei paljoa montuista välitä ja kone on mukavan vievä. kävin syksyllä kokeilemassa myynnissä ollutta X300:ta ja kun lähdin kotia omallani, oli ajotuntuma yllättävän samankaltainen. 4.2litrainen kone tuntui vievän autoa hiukan kevyemmin kuin koeajossa ollutta X300:a. Äänekkäämpi vanha XJ on tietysti, mutta mielelläni kuuntelen sen miellyttävää kehräystä.

Ruotsissa nämä vanhat XJ:t ovat lähes ilmaisia, kannattaa katsoa:

http://www.blocket.se

ei se ole kova vaiva käydä laivalla hakemassa vaikkapa tukholmasta autoa.

parhaiten saa ehdokkaita laittamalla ilmoituksen esim.keltaiseen pörssiin, voi löytyä joku helmikin, kuka ties...

voit kysyä jos jotain jäi kaivelemaan.

oma autoni on tässä:

http://www.jag-lovers.org/snaps/snap_vi ... 1156923594

ja

http://www.jag-lovers.org/snaps/snap_vi ... 1164477192

hankkiudu ihmeessä elävän XJ:n eteen ja kyydillekin. Lykkyä!
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
PikkuMatti
Viestit: 45
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
Paikkakunta: Pieksämäki

Kiitoksia

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti »

Kyllä kai sitä on alettava etsimään ykkös sarjalaista kun on se sen verran kaunis auto. Jos ottaisi tavoitteeksi ensi kesän niin ei tulisi hätäpäissään ostettua liian isoa projektia..
Jos joku kaipaa viimeistelyä vailla olevan projekti niin löysin tälläisen
http://jaguar.familjenknutsson.se/ :D
Ja tietysti alkuperäiseen viestiin saa laittaa lisää kommenttia on mukava lukea kokeneempien harrastajien kommentteja.
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: series1

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

joni kirjoitti:
ajo-ominaisuuksista: mielestäni 1-sarjalainen on uskomattoman mukava auto ajaa. auto ei paljoa montuista välitä ja kone on mukavan vievä. kävin syksyllä kokeilemassa myynnissä ollutta X300:ta ja kun lähdin kotia omallani, oli ajotuntuma yllättävän samankaltainen. 4.2litrainen kone tuntui vievän autoa hiukan kevyemmin kuin koeajossa ollutta X300:a. Äänekkäämpi vanha XJ on tietysti, mutta mielelläni kuuntelen sen miellyttävää kehräystä.
En voi olla tarttumatta tähän! Huomatkaa paino sanalla "tuntui". Esim. E-typen kohdalla meno "tuntuu" paljon urheilullisemmalta, oikeat äänet, korin liikkeet yms. mutta veikkaan, että X300 on todellisuudessa nopeampi (!?!)

Enkä siis halua mitenkään vähätellä sitä, päinvastoin. Varmaan meidänkin E-type sekä kiihtyy että ottaa huippua enemmän kuin 4.0 X300 tai 3.2 X308, mutta se nyt vain johtuu paremmasta teho-/painosuhteesta ja pienemmästä poikkileikkauksesta, mutta olen aika varma, että mutkaisella tiellä (tai radalla ;-) ) ei XJ:n vauhdissa pysyisi...se vaan tuntuu niin mukavalta! :D

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiitoksia

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

PikkuMatti kirjoitti:Kyllä kai sitä on alettava etsimään ykkös sarjalaista kun on se sen verran kaunis auto. Jos ottaisi tavoitteeksi ensi kesän niin ei tulisi hätäpäissään ostettua liian isoa projektia..
Jos joku kaipaa viimeistelyä vailla olevan projekti niin löysin tälläisen
http://jaguar.familjenknutsson.se/ :D
Ja tietysti alkuperäiseen viestiin saa laittaa lisää kommenttia on mukava lukea kokeneempien harrastajien kommentteja.
Joo, toi on siis vielä ihan oikea ilmoitus !?!? :-O

Nämä eivät ole, mutta on joskus painettu tekijän luvalla kerhon lehdessäkin:

http://www.boicey.com/comics/partscar.html

http://www.boicey.com/comics/finishing.html

-Jakuvaari

Jk. Toisia pilkka naurattaa sitä paremmin, mitä enemmän sattuu omaan nilkkaan...
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

tuntumasta

Viesti Kirjoittaja joni »

juu, en väitä mitään, vaan totesin ratista toiseen hypätessä että vanhukseni reagoi kaasuun ärhäkämmin, hyökkii, toisin kuin X300 joka kiihdyttää...vaikea selittää. vanhus on kaupunki nopeuksissa räyhäkkäämpi kun taasen X300 rauhallinen lipuja. ja tämä ero siis vain näiden kahden yksilön kohdalla. voi kyse myös olla juuri tuosta tuntumasta, huonosta äänieristyksestä(vaikuttaa yllättävän paljon tunteisiin toim.huom: tehopakari suzuki pv50!), voipi olla että mitattuna X300 liikkuu vikkelämmin. kiihdytystunteeseen vaikuttaa tietysti myös se että X300 alusta on rauhallisempi, kontrolloidumpi. eniten kuitenkin yllätti näiden kahden selvä sukulaisuus jota ei muihin autoihin verrattuna ole ollut, se on kait sitä Jaguaaria.

Tänään noudan kultani talvihorroksesta. puhkun ja pihisen intoa päästä kuulemaan, tuntemaan, ajamaan!
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
PikkuMatti
Viestit: 45
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti »

Voisipa hakea jonkun vaan talviunilta olisi se helppoa ei tarvitsisi selata joka päivä kymmeniä auto sivuja läpi ja etsiä sitä oikeaa :) Kovasti houkuttelisi vaasassa oleva kakkossarjalainen daimleri ei olisi edes pahan hintainen siihen tosin joutuisi vaihtamaan muutaman peltiosan. Minulle tärkeämpää on se että moottori on terve niiden päälle kun en mitään ymmärrä. Jonilla kallein homma oli maalaus, minä taas etsin mahdollisimman huono maalista yksilöä kun olen itse kuitenkin automaalari niin ei maalaus tulisi maksamaan mitään :D
Tässä on osoite Daimlerin osoite jos joku haluaa siitä kommentoida jotain.
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

vaasan daimler

Viesti Kirjoittaja joni »

onko se tämä:

http://www.porssilehdet.fi/veteraaniaut ... 51774.html

vaikea sanoa kuvista mitään, ihan hyvälle näyttää. miksiköhän 3.8moottori? olisihan se mukava kun olisi se alkuperäinen, jos vaikka joskus museoi. oikeanpuoleiselta näyttää ohjaus.

ota myyjään yhteyttä ja käske kuvaamaan digikameralla kaikki pahat paikat ja laittamaan sähköpostiin. värihän on tuossa aika pirteä :P

paremmalle tuo näyttää kuin oma projektini. jälkeenpäin mietittynä olin aika hullu kun ostin sen näkemättä ja tuotatin rekan kyydillä kotipihalle, jossa vasta näin todellisuuden.

onkohan tuossa keltaisessa kaunottaressa alkuperäinen laatikko vaiko tuon 3.8koneen oma? kyhäelmiä kannattaa varoa.

kai noista paikoista ammattilainen selviää ja sehän on todella iso säästö jos pystyt itse maalaamaan. pelkkä maalaus oli täällä päin alkaen 3500-5000€, löysin kaverin tutun joka teki paikkaukset hioi pellille ja maalasi 1500€, eli ilmaiseksi suunnilleen ja jälki on hyvä. alkuperäinen väri oli golden sand ja nyt maalattiin jaguaarin winter-gold sävyllä joka on mielestäni uskomattoman upea sävy, todellinen shampanja-herkku(makuasia).

hain omani tänään ajoon ja kyllä oli mahtava ajella 54km kotiapäin, ilta-aurinko ja kuivat tiet, kone kehrää tasaisesti, ei tuota tunnetta oikein millään muulla saa. tuskin maltan nukkua, aamulla saa pestä ja vahata, kruisailla kaupungilla, hymyillä keväälle!(mukava tunteilla talven jälkeen)
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
PikkuMatti
Viestit: 45
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti »

Kyllä juuri sitä tarkoitin jostain syystä ei osoite näkynytkään. Itsekkin mietin sitä moottorin kokoa jos ei ilmoituksessa ole virhettä niin sit unohdan koko jutun, kyllä sen pitää olla se 4.2 litrainen tai isompi... Jonin kanotar on kyllä toiminut jonkinlaisena innoittajana vanhoihin jaggeihin/daimlereihin se on niin hieno! Olen näyttänyt kaikille sen kuvia että tuollaisen haluan itsellenikin entisöidä olen jopa etsinyt saman tapaisia värisäyjä jo valmiiksi :D
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Veikkaan pientä virhettä

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Eli luulen, että on joko 4.2 tai sitten 2.8L. 3.8 oli tuotannossa noin 1958-1964 ja tuntuisi oudolta, että joku olisi sellaisen tuonne laittanut. Tehoa oikeassa 3.8:ssa (MK10 tai E-type) on saman verran kuin 4.2:ssa, ko. kone on jopa kierrosherkempi, mutta vääntää alhaalta hiukan huonommin (ei perustu omaan kokemukseen, vaan oli kirjojen mukaan yksi syy tuohon muutokseen 4.2L mm. automaattivaihteisissa autoissa.) Mutta jos tuo kerran on RHD niin se voisi olla myös 3.4L jota myytiin ainakin Englannissa usein nimenomaan manuaalina.

Parasta olisi kuitenkin selvittää ensin, mikä tuo auto on, 3.8L se ei voi olla, yksinkertaisinta on pyytää vin# numero ja sitten siitä selviää ainakin mikä se oli Browns Laneltä lähtiessään...

-Jakuvaari

Jk. Mutta veikkaus siis RHD 3.4 Daimler Sovereign SWB automaatti. Hinta on ok jos tekniikka on ok. On siinä silti laittamista...

Jk.2. Ja myyjä on tod.näk. ruotsinkielinen, ilmoituksesta päätellen, mutta Vaasassa sekin on tavallista. :)
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

mites tämä?

Viesti Kirjoittaja joni »

mites tämä?

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... search=Hae

näyttää hyvälle ja kuulostaa hyvältä!

hintakin on kohtuullinen jos kaikki pelaa edes sinnepäin.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
PikkuMatti
Viestit: 45
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
Paikkakunta: Pieksämäki

Kyllä Kyllä

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti »

Tässä suunnittelen et mikä päivä lähden sitä katsomaan. Jos se olisi varkaudessa niinkuin ilmoituksessa luki niin ei olisi edes pitkä matka.
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
parsakaali
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 4:36 am
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja parsakaali »

Mulla saattaa löytyä projekti kuntoinen XJ12 -75. "saattaa" tarkoittaa tän päivän "*itutusta" kun kävin hakemaan taka-akselin tukivarren uloimpia laakereita Helsingistä laakeri systemsistä. Org. olis olleet halvempia, mutta järkytyin hinnasta niin pahoin, että tyrkytin mykkänä pankkikortin ja maksoin ja SAIN *itutuksen.

Purin koko taka-akselin tuhanneksi *illun päreiksi ja huomasin nää vauriot mm. ostin yhden ristinivelen myöskin tänään. Toinen vetari on vielä purkamatta.

Projekti sisältää 99% peltipuhtaan (meni n.20l nitro morsea) auton josta purettu suurin osa (ei rullaava) saa kuitenkin liikkeelle tarvittaessa jotenkin. Jonkin verran osia kuten rosteri pakoputkisto (uusi), astinlaudat uudet, kone tehty "kokonaan" uusiksi (en itse vaan työkaveri joka on vieläkin hullumpi autoharrastaja kuin minä, sorry Reijo), 2tkm ajettu vaihteisto ja *aatanan kalliit tuumaiset laakerit, yms.

Töitä vielä paljon, ei kuitenkaan paljoa ruostetöitä. Toki niitäkin on, mutta niihin paikkoihin riittää yhden käden sormet.

Autossa on: aut.ilmastointi, s.lasit, s.lukot.

En ole koskaan ajanut autolla metriäkään joten on turha kysellä millainen on ajoltaan. Auto on ilmeisesti Canadan vientimalli sieltä Saksaan ja sieltä Suomeen (triangle motors). Auto on Suomen rekisterissä, joskin poistettu sieltä.

EI ole halpa, mutta kovapeltinen ja suht koht runsailla osilla.

Jos vielä tämän jälkeen kiinnostaa PROJEKTIT ota yhteyttä. Mutta mieti tarkkaan oletko oikeasti valmis sijoittamaan omaisuuden (palkansaajan näkökulmasta) autoon.

Kuvia järjestyy jos joku muukin "hullu" kiinnostuu.

Roni

0400-415747
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

ostitko?

Viesti Kirjoittaja joni »

PikkuMatti, kävitkö ostamassa XJ:n?? huomasin että auto on hävinnyt nettiautosta.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
PikkuMatti
Viestit: 45
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
Paikkakunta: Pieksämäki

En aivan ehtinyt

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti »

En kerennyt aivan ostaa joku oli 2 tuntia aikaisemmin luvannut ostaa sen. Silti sovimme näytön kun noin lähellä sattu olemaan. Ostajalle oli tullut hätäkäteen kun oli laittanut käsirahankin näkemättä etten vie autoa käsistä :D Myyjä kyllä lupasi soittaa heti minulle jos kauppa peruuntuu jostain syystä. Ei pidä lannistua löysin jo ruottista yhden -69 jagen. Pitää vielä selvittää missä suuruuksissa liikkuu tuontivero, toivottavasti ei paljoa kun auto ei maksas kun 2500 euroo.
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
Avatar
wiili
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 3:48 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wiili »

Tuosta Keltaisesta Daimlerista on myynti-ilmoitus Mobilistin numerossa 7/2005. Siinä vuosimalli on -74 ja hintaa 4800 euroa. Moottoriksi on myös tuossa ilmoituksessa mainittu 3.8. Myyjä on sama yhteystietojen perusteella.
PikkuMatti
Viestit: 45
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
Paikkakunta: Pieksämäki

Keltainen daimler

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti »

Vaasassa olevasta daimlerista soitin viimen viikolla ja sekin oli juuri myyty. En sit kehdannut kysellä miksi siihen oli sellainen moottori vaihdettu kun ei myyjä osannut kunnolla suomea.
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
Avatar
wiili
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 3:48 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wiili »

Onko kukaan tiedustellut nettiautossa olevasta sinisestä Daimlerista? Käynyt paikan päällä katsomassa? Onko sellaisessa kunnossa, jotta kannattaisi harkita ostamista? Itse asustelen "väärässä" päässä Suomea, joten ei helposti pääse paikan päälle katsomaan.
Ex 1994 XJ6 4.0S
Vastaa Viestiin