xj 6 rojekti

Yleinen Jaguar-keskustelu
timppa77
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Kemi

xj 6 rojekti

Viesti Kirjoittaja timppa77 »

morjensta, ollaan tuossa käynnistelemässä pientä entisöinti projektia. Kohteen XJ6 4.2 vm.-69. Lähinnä sisusta, kuten penkit yms. on hieman heikossa kunnossa. Elikkäs onko netissä paikkaa josta voisi katsoa/tilata entisöityjä penkkejä autoon?
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: xj 6 rojekti

Viesti Kirjoittaja Kopi »

timppa77 kirjoitti: Elikkäs onko netissä paikkaa josta voisi katsoa/tilata entisöityjä penkkejä autoon?
En tiedä löytyykö ihan valmiita penkkejä ja voipi tulla kalliiksi lähetellä, mutta uusia verhoiluja saa maailmalta useammastakin pajasta, esim
http://www.basjaguartrim.com/ (USA)
http://www.aldridge.co.uk/main.htm (UK)
Muitakin on, googlaa.
Nuo voi sitten asentaa itse tai joku paikallinen verhoomo.

Itse olen tyytyväinen Aldridgen nahkoihin. Omaan asennukseenikin välttävän tyytyväinen, mutta Coventryn reisulla vieraillun MCT-verhoomon jälki oli "hieman" parempaa. Mulla tosin ei ollut hevosenjouhta pehmikkeeksi ja MCT:n omistajan mukaan vaahtomuovilla ei tule hyvä. Pitäisköhän nyt Pääsiäisenä käydä saksimassa talleilla muutamat hännät, eikös se kuulu perinteeseen... :)

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

BAS Englanti

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

BAS löytyy Euroopastakin, tulee rahti halvemmaksi, eikä tarvitse pelleillä Suomen tullin kanssa (aina iso helpotus):

Head Office.U.K.

BAS International Ltd.
10-13, Llantarnam Park Ind. Est.
Cwmbran,
S.Wales
NP44 3AX.
United Kingdom

Tel. (+44)01633 873664
Fax (+44)01633 875958
e-mail. info@bas-international.com

Penkeistä ei ole kokemusta, sillä ne oli verhoiltu jo ed. omistajan toimesta, mutta koko muun sisustuksen tilasin tuolta runsaat kymmenen vuotta sitten ja olen ollut varsin tyytyväinen. Toki siinä oli iso homma, nuo eivät suinkaan ole "valmiita" vaan lähes kaikki pitää leikata mittoihin auton mukaan yms. sovittaa.

Ei ole ihme jos MCT:llä on parempi laatu, jos oma työ olisi samaa luokkaa, kannattaisi vaihtaa ammattia! ;-)

Ja niistä hevosenharjoista: totta varmaan mitä Mick kertoi, mutta se koskee lähinnä XK:ita ja MK5-9:ä, 1960-luvulla ja 1970-luvulla käytettiin aivan varmasti superlonia, eli suomeksi vaahtomuovia, joka tosiaan menee jauhoksi ajan saatossa.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

HEVOSEN HARJAA

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Kyllä mä pari vuotta sitten ostin Robeyltä jotain " Horsehair ":ia joka tuli -73:n E-Typen penkkeihin. Ja tämä ihan tehtaan teknisten ratkaisujen mukaan. Eli ei se loppunut 60 - lukuun. En enää tarkkaan muista, mutta jotain selän muotoon prässättyä ruskeaa paksun langan tyyppistä ainetta se oli. Tuli pehmusteen ja nahan väliin.
timppa77
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Kemi

kiitos

Viesti Kirjoittaja timppa77 »

Hieno homma, alkoi löytymään ja goolella löytyi vielä lisää. Nyt ei auta kuin alkaa vertaileen ja tutkiin mistä alkaisi tekemään hankintoja.
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

ISTUIMET

Viesti Kirjoittaja Coupe »

En tiedä sisustasi väriä jne., mutta multa löytyy kolmos sarjalaisen Sovereignin etupenkit. Nehän eroavat ulkonäöllisesti omistasi. Penkeissä on sähköinen korkeuden säätö (Sovereign). Kulumat ja pinnassa olevat halkeamat on kunnostettu, uudestaan värjätyt - vaalean ruskeat / beige. Siistit. Kuskin istuinpehmuste painunut joten siltä osin eivät ole 100 %set.
Tämä tietysti myös muille tarvitsijoille tiedoksi.
Vastaa Viestiin