Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!

Yleinen Jaguar-keskustelu
Eugene V. Craddock

Re: Tervetuloa Kissakulmaan - maan parhaaseen Jaguar foorumiin!

ViestiKirjoittaja Eugene V. Craddock » Ma Huhti 01, 2019 5:41 pm

Moi!

En ole vielä jaguaristi, mutta ehkä tulevaisuudessa. Nyt hieman yli puoli vuosisataa eläneenä, olen vakavasti miettinyt tämän unelman toteuttamista. Muita unelmia on toteutunut enemmän kuin kiitettävästi ja tuumiessani että mikä vielä on toteutumatta, niin putkahti mieleen tämä, Jaguarin hankinta.

Olen elämäni varrella omistanut yli 100 erilaista autoa. Niistä suurin osa on ollut joko Mersuja tai jenkkiautoja. Yhtään brittiautoa en ole omistanut, hämmästyttävää sinänsä. Koska E-typen hankinta on kaltaiselleni duunarille ilman lottovoittoa mahdottomuus, niin kaukainen haaveeni on joskus omistaa XJ. Tuohon malliin liittyy eräs lapsuuteni kokemus, josta lisää joskus toiste, viimeistään silloin kun se XJ:n hankinta tulee eteen.

Perheen kalustoon kuuluu kaksi tylsää saksalaista perhefarmaria sekä harrasteautona Skoda Octavia vm -60. Olen kasvanut tuollaisen Skodan kyydissä varhaislapsuuteni ja kun löysin itselleni mieleisen, en enää luovu siitä. Nuo kaksi perhefarmaria taas ovat välttämätön paha, että pääsee leipätyöhön. Valintakriteereinä oli lähinnä helppo ja halpa huollettavuus, sekä osien vaivaton saanti. Ei niistä sen enempää.

Mutta takaisin Jaguar-unelmaan. XJ:n hankinta tulee väistämättä jossain vaiheessa eteen, mutta ajattelin ensin "harjoitella" helpommalla ja edullisemmalla versiolla, joka oikeasti soveltuisi ihan oikeasti matalapalkkaisellekin käyttöautoksi eli X-type diesel. Olen aloittanut mallin hintaseurannan nettiautossa ja kartoitan mallin teknillisiä ominaisuuksia ja huollettavuutta. Sen vuoksi olen myös kirjautunut tännekin.

P.S jos jollain Jaguaristilla on jouten kelpokuntoinen X-type diesel ja haluaa välttämättä vaihtaa sen tylsään mutta helppohoitoiseen saksalaiseen farmarimallin talouskoneeseen joka kulkee bensalla, olen avoin ehdotuksille. yv:llä tavoittaa.
Thunderbird saw the Jaguar gainin' speed
and waved "Goodbye, Jaguar" and pulled in the lead
Jaguar said "You ain't won the race yet"
and pulled back around the Bird like a sabre jet
-Jaguar and Thunderbird - by Chuck Berry

Lord Keystroke

ViestiKirjoittaja Lord Keystroke » Ke Touko 22, 2019 10:48 pm

Hei!

Olen nyt ollut jaguaristi noin kuukauden päivät. Tätä ennen pitkäaikainen alfisti, viimeksi Brera 3.2V6, joka vaihtui 4.2 XF:ään. Onhan tämä erilaista, mutta tuli tarve mahduttaa enempi matkustajia. Ajelu tällä on kyllä niin kivaa ja mukavaa, että huomaan melkein keksiväni jotain autolla toimitettavaa asiaa. Oli Alfoilla ajelukin yhtä juhlaa, useimmiten. Bensankulutus lienee jopa vähän pienempi kuin Brerassa, ainakin maantieajossa. Vuosittaiset kilometrini ovat kuitenkin niin vähäiset, ettei tällä ole suurta merkitystä. Niin, ja vaihteiston sporttiasento on vielä kokeilematta.

Onhan tässä vähän erilainen käyttäjä filosofia. Kuskia ei rasiteta tiedolla jäähdytysnesteen ja moottoriöljyn lämpötilasta, esimerkiksi. Valitsin vähän ajetun yksilön, jossa ei ole rikkimeneviä hienouksia, kuten kattoluukkua ym. Onneksi ei ole kaistavahtia ym. kauhistuksia myöskään. Ainoa hienous taitaa olla avaimeton entry ja käynnistys, johon kai tottuu. Hesarissa kyllä väitettiin, että sähköinen käsijarru on turhake, mutta minun mielestäni se on hyvä juttu. Ei jää käsijarru päälle, kun lähtee. Voihan se vikaantua, niinkuin kaikki ihmisen tekemä, mutta ei varmaan yhtä helposti kuin Alfojen käsijarrut.

Huomaan, että minulle on tärkeätä, että ajoneuvoni edustavat jotain hienoa autoilukulttuuria, nyt siis italialaisesta brittiläiseen. Lisäksi taidan olla jonkinlainen oldtimer. Näillä on hienoa ajella.
Lord Keystroke
Jaguar XF 4.2 2009

Rikla

ViestiKirjoittaja Rikla » Ti Elo 13, 2019 1:03 pm

Kiitos mukaan pääsystä. Eilen ostin S-typen, VM 2005, 2,7 D, Ai, että on Makia peli ja mulla on ollut todella monia merkkejä. Myöhemmin lisää.

Jarde

ViestiKirjoittaja Jarde » To Loka 10, 2019 12:44 pm

Hei. Kiitoksia hyvästä foorumista. Viime viikolla tuli hankittua elämän ensimmäinen Jagge. S-Type -04 2,5 litran bensa automaatilla. Mittarissa 215000. Ajaminen on pelkkää nautintoa. :lol:
Jaguar S-Type 2004 2,5 AT

Eugene V. Craddock

ViestiKirjoittaja Eugene V. Craddock » To Loka 10, 2019 2:51 pm

Eugene V. Craddock kirjoitti:Moi! En ole vielä jaguaristi, mutta ehkä tulevaisuudessa..

Niin, tulevaisuushan on sitten nyt, eli vajaa kuukausi sitten Volkkari vaihtui metallihohto viininpunaiseen Jaguar X-type 2,0 D vm 2005 ja jolla oli ajettu aika tasan 230 tkm. Lisää siitä omassa topicissa "Eugenen X-tyypin kaasuöljykissa"
Thunderbird saw the Jaguar gainin' speed
and waved "Goodbye, Jaguar" and pulled in the lead
Jaguar said "You ain't won the race yet"
and pulled back around the Bird like a sabre jet
-Jaguar and Thunderbird - by Chuck Berry

Palaa sivulle “Yleinen”