Tietoja uudesta XF-mallista

Yleinen Jaguar-keskustelu
Sdiesel
Viestit: 15
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 11:06 am
Paikkakunta: Turku

Tietoja uudesta XF-mallista

Viesti Kirjoittaja Sdiesel »

Oliko jollakulla tietoa uuden XF:n aikataulusta, hinnoittelusta tai moottorivalikoimasta. Pitkään panttaavat tietoja, kun vajaan vuoden päästä pitäisi auto olla jo asiakkailla alla...
ttt
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Joulu 12, 2006 10:52 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ttt »

Jaguarin UK kotisivuilta löytyy maininta: Customer deliveries of the new Jaguar XF will commence in spring 2008, dependent on market.
Siitä voi sitten yrittää tulkita Suomen toimitusten alkua...
Englannissa autolehdistössä on veikkailtu että moottorivalikoima olisi aluksi sama kuin S-typessä ja hintakin osapuilleen samalla tasolla. Spekulointiahan tämä taitaa olla, ainakaan itselläni ei faktoja ole käytettävissä.
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Aika kiireellä saavat tuotannon pystyyn, jos tuota aikataulua on uskominen. Vielä kuukausi sitten väänsivät nykyistä koria täydellä tohinalla.

Tehtaan edustaja kertoi minulle, että muutokset tuotantoon ovat massiivisia ja vaativat useiden kuukauksien pelkkää testaamista ennen varsinaisen tuotannon aloittamista..

Mielenkiinnolla odotamme..
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Design vs. todellisuus

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Jep, mutta se oli Castle Bromwichissa se, minulla oli ilo tavata tehtaan design-osaston edustajia Whitleystä, jonne ei kai vierailijoita päästetä.

Nimittäin uusi XF-konseptiauto oli esillä livenä Villa d'Estessä (ja sillä jopa ajettiin) ja naispuolinen PR-henkilö Jaguarilta kertoi todellakin, että malli tulee tuotantoon ensi vuoden alussa. Paikalla oli myös kaksi teknikkoa sekä design-pomo Ian Callum. Kyselin innoissani Ianilta erityisesti konehuoneesta:


Kuva

ja kehuin sitä, kuinka moottori näyttää paremmalta, isommalta ja tehokkaammalta kuin esim. X350:ssä, vaikka se on teknisesti sama.

Kuva

Hän kertoi heidän pyrkineensä tekemään tekniikasta jälleen kerran, myös kiehtovan ja tarkoituksenmukaisen näköistä.

Konseptiautossa on tietenkin se ahdettu 4.2L V8, tiedä sitten miltä 3.0L V6 tai 2.7L Dieseli mahtavat tuossa konehuoneessa näyttää.

-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, Ti Touko 08, 2007 3:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Ahdasta on!

Viesti Kirjoittaja jjj »

Lieneekö tuo aktiivijousitus syypää konehuoneen ahtauteen. Ennenvanhaan iskarien päät olivat paljon alempana.
Mielestäni koneen näkyminen oli mukavaa. Toisaalta ajelee mielellään hiljaisella kärryllä ja siihenhän nämä muovit auttavat yllättävän paljon. Näkymä on kuin laatikko jossa on paljon pienempiä laatikoita - onko tuo nyt niin esteettistä?
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
IPA
Viestit: 9
Liittynyt: La Elo 19, 2006 12:56 pm
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja IPA »

Hieno on konehuone!
Mutta mieleen tulee kuitenkin että täytyykö kaikki heebelit peittää aina jollain muovihärpäkkeellä tai nikkelipellillä? Huollossa niitä sitten ruuvaillaan irti ja kiroillaan kun mihinkään ei pääse käsiksi ennen kuin purkaa merikontillisen koteloita irti. Ja arvaapa kuka siitäkin ruuvaamisajasta joutuu lopulta maksumieheksi... :roll:

-Hieno ja käytännöllinen ei aina käy käsikädessä-
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Ei aina

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Niin, ei kai tuossa ole pahemmin "ylimääräisiä" koteloita ja käsittääkseni koneen näkyvät pinnat ovat kiilloitettua alumiinia, kuten joskus ennenvanhaan.
Ja kyllä esim. E-typessä tai XK:ssakin saa aikatavalla joskus ruuvata ennenkuin edes näkee vaihdettavan/huollettavan kohteen! :o

Toki tekniikkaa on enemmän, ja voi olla, että tuo jousitus syö todella paljon tilaa.
Saisihan niistäkin hienoa visuaalista juttua aikaan, tyyliin kilpa-autot ja transaxle yms. ratkaisut (+moottoripyörät),
taitaa vaan olla sitten taas kustannuskysymys?

-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, Ke Touko 09, 2007 2:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

upea

Viesti Kirjoittaja joni »

on kyllä upean näköinen tuo kone! omasta mielestäni tuo kiillotettu alumiini voittaa milloin tahansa nuo muovihärpäkkeet. Innolla jään odottamaan milloin ensimmäinen yksilö tulee suomen teillä vastaan...
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Kone loistaa

Viesti Kirjoittaja jjj »

No nyt tuo kone vihdoin näkyy. Ei tuollaista saisi peittää!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

Konoonpanolinja

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Onhan totta että täysin uuden korimallin tuotantoonsaattaminen vie aikaa. Ainakin XK:n tuotantolinja oli tehnyt krause. Eli tekevät kokolinja valmiiksi omissa tiloissaan esim. saksassa ja testaavat siellä. Kun riittävä varmuus on saavuotettu puretaan ja rahdataan tehtaalle. Näin voivat saada uuden mallin tuotantoon suhteellisen lyhyessä ajassa.


http://www.thyssenkrupp-krause.com/index.php?lang=us

Tiedättekö muuten millä tehtaalla tuota uutukaista aletaan valmistamaan?
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
jagge fun
Viestit: 87
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 6:58 pm
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jagge fun »

Luulenpa että tuotantomallin konetila vastaa ulkonäöltään lähinnä x350 konetilaa.
Vastaa Viestiin