Tietoja uudesta XF-mallista
Tietoja uudesta XF-mallista
Oliko jollakulla tietoa uuden XF:n aikataulusta, hinnoittelusta tai moottorivalikoimasta. Pitkään panttaavat tietoja, kun vajaan vuoden päästä pitäisi auto olla jo asiakkailla alla...
Jaguarin UK kotisivuilta löytyy maininta: Customer deliveries of the new Jaguar XF will commence in spring 2008, dependent on market.
Siitä voi sitten yrittää tulkita Suomen toimitusten alkua...
Englannissa autolehdistössä on veikkailtu että moottorivalikoima olisi aluksi sama kuin S-typessä ja hintakin osapuilleen samalla tasolla. Spekulointiahan tämä taitaa olla, ainakaan itselläni ei faktoja ole käytettävissä.
Siitä voi sitten yrittää tulkita Suomen toimitusten alkua...
Englannissa autolehdistössä on veikkailtu että moottorivalikoima olisi aluksi sama kuin S-typessä ja hintakin osapuilleen samalla tasolla. Spekulointiahan tämä taitaa olla, ainakaan itselläni ei faktoja ole käytettävissä.
Aika kiireellä saavat tuotannon pystyyn, jos tuota aikataulua on uskominen. Vielä kuukausi sitten väänsivät nykyistä koria täydellä tohinalla.
Tehtaan edustaja kertoi minulle, että muutokset tuotantoon ovat massiivisia ja vaativat useiden kuukauksien pelkkää testaamista ennen varsinaisen tuotannon aloittamista..
Mielenkiinnolla odotamme..
Tehtaan edustaja kertoi minulle, että muutokset tuotantoon ovat massiivisia ja vaativat useiden kuukauksien pelkkää testaamista ennen varsinaisen tuotannon aloittamista..
Mielenkiinnolla odotamme..
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Design vs. todellisuus
Jep, mutta se oli Castle Bromwichissa se, minulla oli ilo tavata tehtaan design-osaston edustajia Whitleystä, jonne ei kai vierailijoita päästetä.
Nimittäin uusi XF-konseptiauto oli esillä livenä Villa d'Estessä (ja sillä jopa ajettiin) ja naispuolinen PR-henkilö Jaguarilta kertoi todellakin, että malli tulee tuotantoon ensi vuoden alussa. Paikalla oli myös kaksi teknikkoa sekä design-pomo Ian Callum. Kyselin innoissani Ianilta erityisesti konehuoneesta:
ja kehuin sitä, kuinka moottori näyttää paremmalta, isommalta ja tehokkaammalta kuin esim. X350:ssä, vaikka se on teknisesti sama.
Hän kertoi heidän pyrkineensä tekemään tekniikasta jälleen kerran, myös kiehtovan ja tarkoituksenmukaisen näköistä.
Konseptiautossa on tietenkin se ahdettu 4.2L V8, tiedä sitten miltä 3.0L V6 tai 2.7L Dieseli mahtavat tuossa konehuoneessa näyttää.
-Jakuvaari
Nimittäin uusi XF-konseptiauto oli esillä livenä Villa d'Estessä (ja sillä jopa ajettiin) ja naispuolinen PR-henkilö Jaguarilta kertoi todellakin, että malli tulee tuotantoon ensi vuoden alussa. Paikalla oli myös kaksi teknikkoa sekä design-pomo Ian Callum. Kyselin innoissani Ianilta erityisesti konehuoneesta:
ja kehuin sitä, kuinka moottori näyttää paremmalta, isommalta ja tehokkaammalta kuin esim. X350:ssä, vaikka se on teknisesti sama.
Hän kertoi heidän pyrkineensä tekemään tekniikasta jälleen kerran, myös kiehtovan ja tarkoituksenmukaisen näköistä.
Konseptiautossa on tietenkin se ahdettu 4.2L V8, tiedä sitten miltä 3.0L V6 tai 2.7L Dieseli mahtavat tuossa konehuoneessa näyttää.
-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, Ti Touko 08, 2007 3:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Ahdasta on!
Lieneekö tuo aktiivijousitus syypää konehuoneen ahtauteen. Ennenvanhaan iskarien päät olivat paljon alempana.
Mielestäni koneen näkyminen oli mukavaa. Toisaalta ajelee mielellään hiljaisella kärryllä ja siihenhän nämä muovit auttavat yllättävän paljon. Näkymä on kuin laatikko jossa on paljon pienempiä laatikoita - onko tuo nyt niin esteettistä?
Mielestäni koneen näkyminen oli mukavaa. Toisaalta ajelee mielellään hiljaisella kärryllä ja siihenhän nämä muovit auttavat yllättävän paljon. Näkymä on kuin laatikko jossa on paljon pienempiä laatikoita - onko tuo nyt niin esteettistä?
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Hieno on konehuone!
Mutta mieleen tulee kuitenkin että täytyykö kaikki heebelit peittää aina jollain muovihärpäkkeellä tai nikkelipellillä? Huollossa niitä sitten ruuvaillaan irti ja kiroillaan kun mihinkään ei pääse käsiksi ennen kuin purkaa merikontillisen koteloita irti. Ja arvaapa kuka siitäkin ruuvaamisajasta joutuu lopulta maksumieheksi...
-Hieno ja käytännöllinen ei aina käy käsikädessä-
Mutta mieleen tulee kuitenkin että täytyykö kaikki heebelit peittää aina jollain muovihärpäkkeellä tai nikkelipellillä? Huollossa niitä sitten ruuvaillaan irti ja kiroillaan kun mihinkään ei pääse käsiksi ennen kuin purkaa merikontillisen koteloita irti. Ja arvaapa kuka siitäkin ruuvaamisajasta joutuu lopulta maksumieheksi...
-Hieno ja käytännöllinen ei aina käy käsikädessä-
Ei aina
Niin, ei kai tuossa ole pahemmin "ylimääräisiä" koteloita ja käsittääkseni koneen näkyvät pinnat ovat kiilloitettua alumiinia, kuten joskus ennenvanhaan.
Ja kyllä esim. E-typessä tai XK:ssakin saa aikatavalla joskus ruuvata ennenkuin edes näkee vaihdettavan/huollettavan kohteen!
Toki tekniikkaa on enemmän, ja voi olla, että tuo jousitus syö todella paljon tilaa.
Saisihan niistäkin hienoa visuaalista juttua aikaan, tyyliin kilpa-autot ja transaxle yms. ratkaisut (+moottoripyörät),
taitaa vaan olla sitten taas kustannuskysymys?
-Jakuvaari
Ja kyllä esim. E-typessä tai XK:ssakin saa aikatavalla joskus ruuvata ennenkuin edes näkee vaihdettavan/huollettavan kohteen!
Toki tekniikkaa on enemmän, ja voi olla, että tuo jousitus syö todella paljon tilaa.
Saisihan niistäkin hienoa visuaalista juttua aikaan, tyyliin kilpa-autot ja transaxle yms. ratkaisut (+moottoripyörät),
taitaa vaan olla sitten taas kustannuskysymys?
-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, Ke Touko 09, 2007 2:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
upea
on kyllä upean näköinen tuo kone! omasta mielestäni tuo kiillotettu alumiini voittaa milloin tahansa nuo muovihärpäkkeet. Innolla jään odottamaan milloin ensimmäinen yksilö tulee suomen teillä vastaan...
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Kone loistaa
No nyt tuo kone vihdoin näkyy. Ei tuollaista saisi peittää!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Konoonpanolinja
Onhan totta että täysin uuden korimallin tuotantoonsaattaminen vie aikaa. Ainakin XK:n tuotantolinja oli tehnyt krause. Eli tekevät kokolinja valmiiksi omissa tiloissaan esim. saksassa ja testaavat siellä. Kun riittävä varmuus on saavuotettu puretaan ja rahdataan tehtaalle. Näin voivat saada uuden mallin tuotantoon suhteellisen lyhyessä ajassa.
http://www.thyssenkrupp-krause.com/index.php?lang=us
Tiedättekö muuten millä tehtaalla tuota uutukaista aletaan valmistamaan?
http://www.thyssenkrupp-krause.com/index.php?lang=us
Tiedättekö muuten millä tehtaalla tuota uutukaista aletaan valmistamaan?
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110