Ääripäästä toiseen..
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
- Paikkakunta: Pieksämäki
Ääripäästä toiseen..
Kysytääs harrastajien mielipidettä kanssa. Eli klassikko auto olisi saatava. Kahden britti auton välinen kamppailu käynnissä v12 jaguar/daimler vai 1.3 litrainen mini autothan painivat suunnilleen samassa luokassa.
Ikä haitari olisi -81-92 mini voi kyllä olla uudempikin kun se ei mihinkään ole muuttunut. Jos mielipiteitänne kerrotte niin perustelkaa, pelkkä daimleri on paras ei kelpaa Laitan saman viestin myös miniharrastajille niin katsotaan mitä mieltä siellä ollaan (epäilyjä on kyllä mitä mieltä missäkin ollaan )
Ikä haitari olisi -81-92 mini voi kyllä olla uudempikin kun se ei mihinkään ole muuttunut. Jos mielipiteitänne kerrotte niin perustelkaa, pelkkä daimleri on paras ei kelpaa Laitan saman viestin myös miniharrastajille niin katsotaan mitä mieltä siellä ollaan (epäilyjä on kyllä mitä mieltä missäkin ollaan )
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
No huh, huh!
Jos noista nyt olisi ihan pakko valita, niin kyllä taipuisin kuitenkin V12 Daimleriin.
X300-koppainen 6.0L Double Six ei jätä kylmäksi. Toisaalta, koska en tarvitse autoa mihinkään, ja se on pelkkä nautintoväline, uskoisin, että tuo on kiitollisempi huomion kohde ja antaa kuskilleen enemmän kuin mikään Mini. Myös XJ81 oli hyvin lähellä tulla taloon yhdessä vaiheessa, todella hienoja autoja voi löytää uskomattoman halvalla, mutta voi myös löytää jotain, johon uppoaa 10-20k euroa ennen kuin saa edes autoveropäätöstä...
En ole ajanut kumpaakaan koskaan, mutta en usko, että 1300 Mini hirveesti poikkeaa hieman upgradatuista 850/1000 Mineistä...jos ajaisin kaupungissa paljon ko. kiesillä, niin Mini ainakin olisi helpompi ja huolettomampi pysäköitävä!
Olen monta kertaa pohtinut V12 vs. XK asetelmaa, ja aina päätynyt siihen vaatimattomampaan vaihtoehtoon, koskaan en ole katunut! Mutta mulla on ollut onni seurata sivusta ja nauttia V12 riemuista ilman, että tarvitsisi itse ottaa vastuuta tai maksumiehen paikkaa, se voi joskus hieman sattua!
-Jakuvaari
X300-koppainen 6.0L Double Six ei jätä kylmäksi. Toisaalta, koska en tarvitse autoa mihinkään, ja se on pelkkä nautintoväline, uskoisin, että tuo on kiitollisempi huomion kohde ja antaa kuskilleen enemmän kuin mikään Mini. Myös XJ81 oli hyvin lähellä tulla taloon yhdessä vaiheessa, todella hienoja autoja voi löytää uskomattoman halvalla, mutta voi myös löytää jotain, johon uppoaa 10-20k euroa ennen kuin saa edes autoveropäätöstä...
En ole ajanut kumpaakaan koskaan, mutta en usko, että 1300 Mini hirveesti poikkeaa hieman upgradatuista 850/1000 Mineistä...jos ajaisin kaupungissa paljon ko. kiesillä, niin Mini ainakin olisi helpompi ja huolettomampi pysäköitävä!
Olen monta kertaa pohtinut V12 vs. XK asetelmaa, ja aina päätynyt siihen vaatimattomampaan vaihtoehtoon, koskaan en ole katunut! Mutta mulla on ollut onni seurata sivusta ja nauttia V12 riemuista ilman, että tarvitsisi itse ottaa vastuuta tai maksumiehen paikkaa, se voi joskus hieman sattua!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Ääripäästä toiseen..
Ehdottomasti Mini, sillä sen voit vaihtaa Jaguariin, mutta Jaguaria et vaihda Miniin.PikkuMatti kirjoitti:Kysytääs harrastajien mielipidettä kanssa. Eli klassikko auto olisi saatava. Kahden britti auton välinen kamppailu käynnissä v12 jaguar/daimler vai 1.3 litrainen mini autothan painivat suunnilleen samassa luokassa.
Mika
XJ8 4.0 -99 Executive BRG
XJ8 4.0 -99 Executive BRG
Kerronpa kokemuksiani, minulla on MGA (-59) ja Jagge XK 150 (-60).
Osat on hinnoiteltu hyvin erilaisella periaatteella.
Lyhyesti voisin sanoa, että se mikä MGA:ssa maksoi 1000 markkaa, maksaa Jageen 1000 euroa!
Syynä on tietysti valmistettujen autojen lukumäärä, siis myös MGA:n varaosille on huomattavasti isommat markkinat.
Tietysti tuolla hintaerolla saa sitten sitä harvinaisuutta!
Siis ydinkysymys on, mitä haluat! Vanhan auton vai erikoisen vanhan auton?
Osat on hinnoiteltu hyvin erilaisella periaatteella.
Lyhyesti voisin sanoa, että se mikä MGA:ssa maksoi 1000 markkaa, maksaa Jageen 1000 euroa!
Syynä on tietysti valmistettujen autojen lukumäärä, siis myös MGA:n varaosille on huomattavasti isommat markkinat.
Tietysti tuolla hintaerolla saa sitten sitä harvinaisuutta!
Siis ydinkysymys on, mitä haluat! Vanhan auton vai erikoisen vanhan auton?
makuasia
itseäni tuo V12 pelottaa, kun 6-konekin hörppii kaupungissa aika mukavasti. Mutta, katselepas Matti näitä uusia kuvia joita kävin eilen ottamassa...vieläkään ei silmä totu, sydän pomppien en voi kuin ihmetellä näiden autojen muotoilua.
http://www.jag-lovers.org/snaps/snap_vi ... 1178696660
http://www.jag-lovers.org/snaps/snap_vi ... 1178696660
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Re: makuasia
Ota Joni yhteyttä sitten kun olet myymässä autoasi Love it!joni kirjoitti:itseäni tuo V12 pelottaa, kun 6-konekin hörppii kaupungissa aika mukavasti. Mutta, katselepas Matti näitä uusia kuvia joita kävin eilen ottamassa...vieläkään ei silmä totu, sydän pomppien en voi kuin ihmetellä näiden autojen muotoilua.
http://www.jag-lovers.org/snaps/snap_vi ... 1178696660
Millä valonlähteellä saat noin hienosti valon esiin kuvissa?
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
valokuvaustekniikasta
näissä kuvissa käytin Canon Eos400d kameraa radiolähettimellä, 2 salamavaloa radiovastaanottimilla ja Photoshop Cs2 ohjelmaa. Sitten vain tasapainoillaan päivänvalon ja salamavalojen kanssa tulos halutunlaiseksi, photoshopilla en paljoakaan kuviani väännä.
Jaguaarit ovat siitä omituisia kuvattavia, että niiden muodot ja ominaispiirteet vaihtelevat todella paljon kuvakulman ja kuvausetäisyyden mukana. Silmä näkee paljon muotoja joita ei millään saa kuvattua, kamera tahtoo aina vääristää jotain.
Jaguaarit ovat siitä omituisia kuvattavia, että niiden muodot ja ominaispiirteet vaihtelevat todella paljon kuvakulman ja kuvausetäisyyden mukana. Silmä näkee paljon muotoja joita ei millään saa kuvattua, kamera tahtoo aina vääristää jotain.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: valokuvaustekniikasta
Jep, tämä on kova juttu, silmät näkee stereona ja osaa hetkessä tarkentaa eri etäisyyksille, samoin valaistusdynamiikkaa on vaikea vangita filmille tai CMOS-kennolle, toisilta sekin näyttää onnistuvan paremmin kuin toisilta!joni kirjoitti:näissä kuvissa käytin Canon Eos400d kameraa radiolähettimellä, 2 salamavaloa radiovastaanottimilla ja Photoshop Cs2 ohjelmaa. Sitten vain tasapainoillaan päivänvalon ja salamavalojen kanssa tulos halutunlaiseksi, photoshopilla en paljoakaan kuviani väännä.
Jaguaarit ovat siitä omituisia kuvattavia, että niiden muodot ja ominaispiirteet vaihtelevat todella paljon kuvakulman ja kuvausetäisyyden mukana. Silmä näkee paljon muotoja joita ei millään saa kuvattua, kamera tahtoo aina vääristää jotain.
Ja voin myös sanoa, että olen aina ihmetellyt kritiikkiä, mm. E-type 2+2 korimallille, joo näyttäähän se kuvissa paksummalta kuin FHC, mutta luonnossa ei voi kuin ihailla...
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:14 pm
- Paikkakunta: Pieksämäki
Mitä mieltä viisammat on tästä
http://home.mobile.de/SIDjEdfVpxEfoA4eA ... 1258372582
Kauheen pitkä linkki tuli. Itsehän en ymmärrä muuta kuin kuvat laitoin kyllä firmalle viestin jos saisin tietoja englanniksi.
Kiitos jos viitsette vaivautua
http://home.mobile.de/SIDjEdfVpxEfoA4eA ... 1258372582
Kauheen pitkä linkki tuli. Itsehän en ymmärrä muuta kuin kuvat laitoin kyllä firmalle viestin jos saisin tietoja englanniksi.
Kiitos jos viitsette vaivautua
DD6 Majestic Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
ex XJ6 4.0L Sovereign/Insignia
- Jaguaristi
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Käännettynä
Tässä englanniksi...
Description:
usual full equipment inclusive electrical sun roof, 4 letter entries, vehicle confessed longer time, various corrosion damages, engine runs only on 11 cylinders, has zero compression, very beautiful interior equipment, property wood, for which or to away-place experienced nut runner.
Eli "pientä laittoa"...
ps Googlaa Babelfish. Näppärä käännöskone jolla saat koko sivun käännettyä esim. saksasta englanniksi.
Description:
usual full equipment inclusive electrical sun roof, 4 letter entries, vehicle confessed longer time, various corrosion damages, engine runs only on 11 cylinders, has zero compression, very beautiful interior equipment, property wood, for which or to away-place experienced nut runner.
Eli "pientä laittoa"...
ps Googlaa Babelfish. Näppärä käännöskone jolla saat koko sivun käännettyä esim. saksasta englanniksi.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110