Remuksen vaimentajat S-typeen

Yleinen Jaguar-keskustelu
ästype
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:30 am
Paikkakunta: Kymenlaakso

Remuksen vaimentajat S-typeen

Viesti Kirjoittaja ästype »

Tervehdys vaan kaikille, täällä yksi uusi S-typen omistaja, tyytyväinen sellainen...

Auto ollut nyt muutaman viikon ajossa ja hyvin on yhteiselo toiminut -99 3,0 V6:n kanssa.

Onko kellään kokemusta/tietoa Remuksen takapöntöistä S-typessä?
Lähhinnä kiinnostaa kuinka äänimaailma muuttuu, eli pitävätkö häiritsevän kovaa murinaa normaaliajossa? Kiihdyttäessähän saa murista niin että tuntuu...

Ehkä yllättävin havainto jagesta tähän mennessä on alustan kautta sisään kuuluvat äänet. Vaihdoin uudet renkaatkin mutta meteliä on kyllä tämän luokan autoon uskomattoman paljon (vrt C5 sitikka johon tottunut). Ensi viikolla vien ruostesuojaukseen ja samalla laitetaan äänieristemassaa pohjaan/koteloihin, toivottavasti auttaa.

Eli jos Remuksen pöntöt tuovat lisää koko ajan kuuluvaa meteliä, niin täytynee jättää väliin.

Muita fiiliksiä S-typestä muutaman viikon kokemuksella:

- ajettavuus hyvä (paitsi että urissa vetelee, vissiin leveä rengas 225/55 16 tekee sen)
- automaattivaihteisto toimii tosi jouheasti ( paitsi tasakaasulla hiljaa ajaessa ei meinaa millään vaihtaa isompaa, onko softa päivitettävissä?)
- vaihdekeppi takeltelee kun siirtää pois P:ltä vaikka käytän myös kässäriä parkissa
( vikaa vai ominaisuus?)
- tehtaan lupaamaa suorituskykyä/tehoja tohdin noin perstuntumalla vähän epäillä (238hv, 0-100 7,9sek)
- sivupeilit peittävät aikalailla näkyvyyttä kääntyessä
- todella hyvän näköinen auto joka suunnasta, makuasioita tietty...
- jos ei halua kerätä katseita ja uteliaita, ei kannata hankkia... 8)
- terävät poikkisaumat tiessä kuuluvat ikävästi sisään
- kattoluukku saisi mennä kiinni kun lukitsee ovet keskuslukosta

Kokonaisuutena olen todella tyytyväinen hankintaan ja jokainen kilometri on hintansa väärtti! :D

Ottakaa kantaa, tietäen tai tietämättä...
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Remuksen vaimentajat S-typeen

Viesti Kirjoittaja Kopi »

ästype kirjoitti:- kattoluukku saisi mennä kiinni kun lukitsee ovet keskuslukosta
Ainakin XJ:ssä luukun (ja ikkunat) saa kiinni kääntämällä avaimesta kuskin oven lukossa oliko se nyt vastapäivään pari sekuntia. Tietysti työläämpää kuin suoraan kaukosäätimestä, mutta kuitenkin helpompaa kuin mennä sisään niitä sulkemaan.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
ästype
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:30 am
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja ästype »

Kiitos vinkistä, toimii, ja on todellakin helpompaa avaimella kuin kömpiä sisälle säätämään.
Vielä kun aina muistais että luukku on auki, se on kiva käydä kaupassa kun tyrkkää kunnon ukkoskuuron.. :oops:
ojala
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 19, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ojala »

Ainakin tuoreemmassa S-type:ssä saa kaikki ikkunat avattua tai suljettua, mukaanlukien kattoluukku, jos painaa kauko-ohjaimen open tai close nappulaa pitkään.
ästype
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:30 am
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja ästype »

Kokeilin, ei toimi. Vanha malli on aina vanha malli.

Eiks nyt löydy mitään kokemuksia noista Remuksen saundeista... :shock:

Laajennetaan vähän, Ardenin pöntöistä nyt ainakin luulisi olevan jollain kokemusta..?
Benighted
Viestit: 18
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 7:13 pm

Viesti Kirjoittaja Benighted »

- tehtaan lupaamaa suorituskykyä/tehoja tohdin noin perstuntumalla vähän epäillä (238hv, 0-100 7,9sek)
Eikös tuo ole sillä 6 lovisella automaatilla?. Mielestäni vaihdelaatikko on tähän 0-100 7,9sek kerennyt vaihtua jo kahdesti. Eka oli se Fordin(?) jokin tekele, ja sitten tuli ZF:n 5 lovinen ja nyt on 6 lovinen. Varsin mutua, mutta muistaakseni tuolla ekalla laatikolla 3litran S-type kiihty 8,5sek 0-100. Joku jolla on parempaa tietoa voi tulla korjaamaan.
ojala
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 19, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ojala »

Benighted kirjoitti:Eka oli se Fordin(?) jokin tekele, ja sitten tuli ZF:n 5 lovinen ja nyt on 6 lovinen.
Siitä Fordin kuminauhasta hypättiin suoraan tuohon "täydelliseen" 6-loviseen ZF:ään automaattien osalta.
ästype
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:30 am
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja ästype »

Milloin uusi loota astui kuvioihin mukaan? -02 faceliftin muassako?

Tästä vanhasta "kuminauhalootasta" ei oikein ota selvää, ilmeisesti 4 lovinen?

Eli eli... :roll: jos nyt loota sanoisi poks, menisikö uudempi 6 lovinen heittämällä tämän vanhemman tilalle? Siinähän tulisi samalla laakilla näennäisesti lisää tehojakin, sikäli mikäli tuo vanhan mallin 8,5 sek kiihtyvyys pitää paikkansa.
ojala
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 19, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ojala »

6-lovinen ZF tuli tosiaan 2002 faceliftissä kaikkiin S-type -malleihin, 2.5:sesta R:ään. Uusi 2.5 S tuntui paljon vikkelämmältä ajaa kuin vanha 3.0 S.

Vanha oli 4-lovinen, olisikohan tuttu esimerkiksi Ford Explorerista.
Vastaa Viestiin