Remuksen vaimentajat S-typeen
Remuksen vaimentajat S-typeen
Tervehdys vaan kaikille, täällä yksi uusi S-typen omistaja, tyytyväinen sellainen...
Auto ollut nyt muutaman viikon ajossa ja hyvin on yhteiselo toiminut -99 3,0 V6:n kanssa.
Onko kellään kokemusta/tietoa Remuksen takapöntöistä S-typessä?
Lähhinnä kiinnostaa kuinka äänimaailma muuttuu, eli pitävätkö häiritsevän kovaa murinaa normaaliajossa? Kiihdyttäessähän saa murista niin että tuntuu...
Ehkä yllättävin havainto jagesta tähän mennessä on alustan kautta sisään kuuluvat äänet. Vaihdoin uudet renkaatkin mutta meteliä on kyllä tämän luokan autoon uskomattoman paljon (vrt C5 sitikka johon tottunut). Ensi viikolla vien ruostesuojaukseen ja samalla laitetaan äänieristemassaa pohjaan/koteloihin, toivottavasti auttaa.
Eli jos Remuksen pöntöt tuovat lisää koko ajan kuuluvaa meteliä, niin täytynee jättää väliin.
Muita fiiliksiä S-typestä muutaman viikon kokemuksella:
- ajettavuus hyvä (paitsi että urissa vetelee, vissiin leveä rengas 225/55 16 tekee sen)
- automaattivaihteisto toimii tosi jouheasti ( paitsi tasakaasulla hiljaa ajaessa ei meinaa millään vaihtaa isompaa, onko softa päivitettävissä?)
- vaihdekeppi takeltelee kun siirtää pois P:ltä vaikka käytän myös kässäriä parkissa
( vikaa vai ominaisuus?)
- tehtaan lupaamaa suorituskykyä/tehoja tohdin noin perstuntumalla vähän epäillä (238hv, 0-100 7,9sek)
- sivupeilit peittävät aikalailla näkyvyyttä kääntyessä
- todella hyvän näköinen auto joka suunnasta, makuasioita tietty...
- jos ei halua kerätä katseita ja uteliaita, ei kannata hankkia...
- terävät poikkisaumat tiessä kuuluvat ikävästi sisään
- kattoluukku saisi mennä kiinni kun lukitsee ovet keskuslukosta
Kokonaisuutena olen todella tyytyväinen hankintaan ja jokainen kilometri on hintansa väärtti!
Ottakaa kantaa, tietäen tai tietämättä...
Auto ollut nyt muutaman viikon ajossa ja hyvin on yhteiselo toiminut -99 3,0 V6:n kanssa.
Onko kellään kokemusta/tietoa Remuksen takapöntöistä S-typessä?
Lähhinnä kiinnostaa kuinka äänimaailma muuttuu, eli pitävätkö häiritsevän kovaa murinaa normaaliajossa? Kiihdyttäessähän saa murista niin että tuntuu...
Ehkä yllättävin havainto jagesta tähän mennessä on alustan kautta sisään kuuluvat äänet. Vaihdoin uudet renkaatkin mutta meteliä on kyllä tämän luokan autoon uskomattoman paljon (vrt C5 sitikka johon tottunut). Ensi viikolla vien ruostesuojaukseen ja samalla laitetaan äänieristemassaa pohjaan/koteloihin, toivottavasti auttaa.
Eli jos Remuksen pöntöt tuovat lisää koko ajan kuuluvaa meteliä, niin täytynee jättää väliin.
Muita fiiliksiä S-typestä muutaman viikon kokemuksella:
- ajettavuus hyvä (paitsi että urissa vetelee, vissiin leveä rengas 225/55 16 tekee sen)
- automaattivaihteisto toimii tosi jouheasti ( paitsi tasakaasulla hiljaa ajaessa ei meinaa millään vaihtaa isompaa, onko softa päivitettävissä?)
- vaihdekeppi takeltelee kun siirtää pois P:ltä vaikka käytän myös kässäriä parkissa
( vikaa vai ominaisuus?)
- tehtaan lupaamaa suorituskykyä/tehoja tohdin noin perstuntumalla vähän epäillä (238hv, 0-100 7,9sek)
- sivupeilit peittävät aikalailla näkyvyyttä kääntyessä
- todella hyvän näköinen auto joka suunnasta, makuasioita tietty...
- jos ei halua kerätä katseita ja uteliaita, ei kannata hankkia...
- terävät poikkisaumat tiessä kuuluvat ikävästi sisään
- kattoluukku saisi mennä kiinni kun lukitsee ovet keskuslukosta
Kokonaisuutena olen todella tyytyväinen hankintaan ja jokainen kilometri on hintansa väärtti!
Ottakaa kantaa, tietäen tai tietämättä...
Re: Remuksen vaimentajat S-typeen
Ainakin XJ:ssä luukun (ja ikkunat) saa kiinni kääntämällä avaimesta kuskin oven lukossa oliko se nyt vastapäivään pari sekuntia. Tietysti työläämpää kuin suoraan kaukosäätimestä, mutta kuitenkin helpompaa kuin mennä sisään niitä sulkemaan.ästype kirjoitti:- kattoluukku saisi mennä kiinni kun lukitsee ovet keskuslukosta
Köpi
Eikös tuo ole sillä 6 lovisella automaatilla?. Mielestäni vaihdelaatikko on tähän 0-100 7,9sek kerennyt vaihtua jo kahdesti. Eka oli se Fordin(?) jokin tekele, ja sitten tuli ZF:n 5 lovinen ja nyt on 6 lovinen. Varsin mutua, mutta muistaakseni tuolla ekalla laatikolla 3litran S-type kiihty 8,5sek 0-100. Joku jolla on parempaa tietoa voi tulla korjaamaan.- tehtaan lupaamaa suorituskykyä/tehoja tohdin noin perstuntumalla vähän epäillä (238hv, 0-100 7,9sek)
Milloin uusi loota astui kuvioihin mukaan? -02 faceliftin muassako?
Tästä vanhasta "kuminauhalootasta" ei oikein ota selvää, ilmeisesti 4 lovinen?
Eli eli... jos nyt loota sanoisi poks, menisikö uudempi 6 lovinen heittämällä tämän vanhemman tilalle? Siinähän tulisi samalla laakilla näennäisesti lisää tehojakin, sikäli mikäli tuo vanhan mallin 8,5 sek kiihtyvyys pitää paikkansa.
Tästä vanhasta "kuminauhalootasta" ei oikein ota selvää, ilmeisesti 4 lovinen?
Eli eli... jos nyt loota sanoisi poks, menisikö uudempi 6 lovinen heittämällä tämän vanhemman tilalle? Siinähän tulisi samalla laakilla näennäisesti lisää tehojakin, sikäli mikäli tuo vanhan mallin 8,5 sek kiihtyvyys pitää paikkansa.