XJ6 vm -84

Yleinen Jaguar-keskustelu
einojuhani
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 8:56 am
Paikkakunta: Tampere

XJ6 vm -84

Viesti Kirjoittaja einojuhani »

Moron,
Ostin vuosi sitten XJ6 vm-84, eli series III ja nyt tarvitsisin apua seuraaviin kysymyksiin. Auto on tuotu jokunen vuosi sitten jenkeistä ja on muuten tosi hyvässä kunnossa, mutta aina jotain pientä.
1. Autossa on isot ja rumat jenkkipuskurit, eli siihen ei taida saada kromipuskureita (series III)? Mistä saa Eurooppalaiset? Voisiko selvitä kumien vaihdolla?
2. Kukahan osaisi (lähellä Tamperetta) laittaa automaatti-ilmastoinnin kuntoon?
3. Radion koodi on hukassa, eli kuinkahan sen saisi ohitettua tai selville?
4. Toisen bensatankin mittari ei pelaa, eli näyttää aina tyhjää, mitä tehdä?
5. Kukahan osaisi korjata katon verhoilun, se hieman repsottaa?
6. Mistä saa kohtuu hintaisia pinnavanteita?
Kiitos tiedoista ja vinkeistä etukäteen!
-harri-
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

SERIES KOLME

Viesti Kirjoittaja Coupe »

TERVEHDYS

ALOITETAAN ONGELMIEN PURKAMINEN TÄSTÄ:

1. Kromipuskureitahan kolmosessa ei ole ollut. Mulla on hyvä Euro-mallinen etupuskuri, ja joitain takapuskurin osia.
3. Helpoin tie on kääntyä maahantuojan puoleen. Korvausta vastaan sen saa sieltä. On myös tapauksia että Jenkeissä on ennen myyntiä laitettu toisen Jaggen radio, ja silloinhan ei koodista ole mitään hyötyä.
4. Takavalo irti, sen takana on tankissa anturi. Anturin ( ja tiivisteen ) vaihto auttaa yleensä. Kannattaa tietysti mitata anturin toiminta ennen uuden hankintaa. Tai sitten kokeilla toisen puolen anturilla. Silloin tietää varmasti onko vika anturissa.
5. Pätevä autoverhoomo. Mikäli verhoilu roikkuu pikkasen kannatta yrittää ruiskuliimata se paikoillaan. Mikäli se on irti pohjasta isolta alueelta on sisäkatto poistettava autosta. Sanotaan ettei kattoa saa ulos autosta irroittamatta esim. tuulilasia. Kun kyseessä on kolmos sarjalainen puhutaan liimalasista joka aika usein hajoaa irroitettaessa.
Kyllä sen katon saa sieltä ulos, mutta vaatii kikkailua ja sorminäppäryyttä.
Aika usein katon liimauksessa tulee ongelmia kun alkuperäinen liima jää pohjamateriaaliin joka on joko pahvia tai sitten jotain prässättyä lasivillan tyyppistä ainetta. Uusi liima ei siihen tartu ja verhoilu irtoaa uudestaan.
Mikäli verhoilija tietää tilanteen hän ei anna työlle takuuta vaikka hän tekisi kaiken niin oikein kuin vaan voi.
Vastaa Viestiin