Ratapäivät / Ajokoulutus

Yleinen Jaguar-keskustelu
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Ratapäivät / Ajokoulutus

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Tulipa mieleen, että olisi upeaa joskus ajella hieman radalla ja mahdollisesti vaikka saada ensin hieman neuvoja/opetusta asiaan perehtyneeltä.

Koitin netistä tonkia asiasta, mutta kohtuullisen laihoin tuloksin. Radalla.com näyttää järjestävän tilaisuuksia joissa voi hieman kokeilla omaa autoaan turvallisesti :roll:

Onko kenelläkään kokemuksia omalla autolla ajettavista ratapäivistä tai rata-ajo opetuksesta?

Nimimerkki: Pakko Päästä Radalle Tai Lähtee Pian Kortti :shock:
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Samat sanat. Tätä keskustelua jo jonkin verran virittelin tuolla FJDC-osion puolella. Otin asiasta jonkin verran selvää. Esimerkiksi Ahvenistolle pääsee ajamaan melkein milloin tahansa jos ei siellä ole jotain varauksia. Hinta on joitain kymppejä tunti vai olikohan kaksi tuntia. Toinen paikka on esimerkiksi Alastaro. Sielläkin sama systeemi.

Et sitten Audia ostanut ;)

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Joo, sen Audin kanssa kävi niin, että ei ollut yhtään A8 koeajoautoa, eikä ollut kuulemma tulossakaan, koska syksyllä tulee jokin facelift-malli ja maahantuoja odottaa tietysti sitä.

Noh, tuli sitten koeajettua XKR:ää viikonloppu ja tottapuhuen olisin ennemmin luopunut toisesta kiveksestäni kuin siitä autosta :wink:

Tuosta ratahommelista vielä sen verran, että olisi mahtavaa päästä ajamaan jossain rajoitetussa porukassa (esim Jagge-klubi tms).

Kauhistuttaa ajatus, että samalla radalla ajelisi jotain amis-viiksiä viritetyillä Taunuksilla lökäpöksyt lepattaen :shock:
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Olen samaa mieltä. Koko radan vuokraaminen ja maksimissaan noin 15 autoa mahdollistaa hyvät olosuhteet. Muutama auto kerralla radalla jne. Kovin montaa kierrosta ei normaaliauton jarrut ja renkaat kuitenkaan kerralla kestä kovaa ajoa, joten sopiva automäärä radalla tulee melkeenpä automaattisesti kun osa huilaa. Kuiva keli on myös ihan jees, muuten menee vallan kruisailuksi. Olisi hyvä jos järjestäjäksi saisi jonkun joka on ollut tekemisissä asian kanssa aiemminkin, koska koheltamaan tuonne ei kannata lähteä. Olen ollut BMW-klubin järjestämillä ratapäivillä ja ne on ainakin olleet äärimmäisen leppoisia ja suosittelen radalla ajamista kaikille. Hauska kokemus ja leppoisa meininki.

Itse lähden ylihuomenna joko Alastarolle tai Ahvenistolle kokeilemaan omaa peltiläjääni mutta jos tällainen jossain vaiheessa klubilaisille järjestetään niin olen ilman muuta mukana.

Ja onnea vielä uuden auton johdosta.

Ps. Jos en väärin muista niin Sinberg ja Jakuvaari olivat asiasta kiinnostuneita. Aloittamani thread on jostain syystä poistettu tuolta klubiosiosta.
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
HarriL
Viestit: 39
Liittynyt: La Touko 20, 2006 12:59 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja HarriL »

Voisin olla myös kiinnostunut ko. sessiosta.
Entinen: X300 XJR -95 British Racing Green / Ivory
Haaveissa: RAM XKSS -projekti
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Joo, ei ainakaan meikäläisen peltilehmien jarrut kovin montaa kovaa kierrosta kestä, että eiköhän sovita xjr-98 niin, että uusi XKR:si on kaikkien halukkaiden käytössä 2euroa/2tuntia nimellistä korvausta vastaan :roll: :wink:

Kaikille sopinee... :lol:
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

hkm kirjoitti:Ps. Jos en väärin muista niin Sinberg ja Jakuvaari olivat asiasta kiinnostuneita. Aloittamani thread on jostain syystä poistettu tuolta klubiosiosta.
Sama juttu, yksi aloittamistani threadeista poistettu. Tuskin syynä ainakaan kyseenalaiset aiheet. Ettei hakkerit taas ole olleet asialla - kun muutenkin pääsy koko forumille on ollut viime aikoina taas enempivähempi hankalaa...
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

sinberg kirjoitti:Joo, ei ainakaan meikäläisen peltilehmien jarrut kovin montaa kovaa kierrosta kestä, että eiköhän sovita xjr-98 niin, että uusi XKR:si on kaikkien halukkaiden käytössä 2euroa/2tuntia nimellistä korvausta vastaan :roll: :wink:

Kaikille sopinee... :lol:
(tottakai autoa saa kokeilla, koitan päästä ens tapaamiseen Tampereella 1.8.2007)
Nykyisillä bensanhinnoilla 2 euroa / tunti on ryöstöä. Sovitaanko mielummin hinnaksi Jaguar-veljille ja -siskoille 1 euroa tunti? :P

Ja jos jarrut huolettavat niin vedetään sitten driftaus-tyylillä. Renkaathan ovat nykyään niin edullisia, heh.

Täytyypä muuten samantien käydä liittymässä FJDC:iin, kun tuo on jotenkin aina jäänyt... :oops:
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Kävin eilen Ahvenistolla kokeilemassa omaa koslaani. Tuo ei välttämättä ole ihan paras paikka ulkoiluttaa näitä siirtolohkareita. Rata on niin syheröinen tiukkoine mutkineen että alla pitäisi olla ketterämpi peli. Hevosvoimista ei ole tuolla juurikaan hyötyä ja massivisesta painosta äärimmäisen paljon haittaa. Esimerkiksi Motopark tai vastaava voisi olla parempi paikka. Tämä vaan siis infona jos/kun jonkinmoista ratapäivää aletaan järjestää.

HKM

Ps. Sanotaan että X308:n jarrut on alimitoitetut auton kokoon ja suorituskykyyn nähden. Olen samaa mieltä.
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Hei HKM, mukava kuulla, että pääsit radalle hieman testaamaan.

Mites ajaminen käytännössä sujui? Eli siis oliko radalla tilaa ajella ns. omaan tahtiin vai oliko kokoajan muita perässä roikkumassa?

Ilmeisesti tuonne radalle vaan mennään paikanpäälle ja sitten ajamaan jos tilaa löytyy?

Pitääkö olla kypärä? Radalle.com sivuilla mainitaan vaatimuksena kypärä ja jossain tapahtumissa jopa ajopuku, hanskat jne. Mutta ne lienevät jotain kilpailuja tms.

Niistä jarruista vielä. Itse en XJR:ssä kokenut jarruja yhtään riittämättömiksi, mutta en tosin radalla kokeillutkaan vaikka välillä tuli aikas vahdikkaasti ajettuakin. Olisikohan R-mallissa sitten hieman isommat levyt, en tiedä.

Ratakäyttöön pitäisi olla komposiitti-levyjarrut. Sellaiset muuten saa lisävarusteena Audi S8:iin kokonaisedulliseen 18 000 euron hintaan :shock:
Toisaalta sitten ei kaiketi tarvitse koskaan vaihtaa levyjä. XJR:ssä meni kahdet etujarru-levyt ja yhdet takalevyt 70 000 km aikana.
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Jarrutehojen osalta viittasin lähinnä tuonne rataolosuhteisiin. Normaaliliikenteeseen ja erityisesti Suomen olosuhteisiin noi on varsin riittävät. Toisaalta Saksan autobaanoille tehoja olisi varmasti hyvä olla enemmän enkä ihmettele yhtään että R-performance-paketti keskittyy nimenomaan Brembon jarruihin. Omassa autossani on muistaakseni 285mm etulevyt. Jossain vaiheessa levyä on muistaakseni kasvatettu 305mm ja Brembo on 325mm. Brembossa sitten tietenkin jo muutakin verrattuna vakiojarruihin.

Ajo radalla sujuu varsin jouhevasti. Järjestäjä päästää radalle moottoripyörät ja autot eri aikoihin. 15 minuuttia kerrallaan. Aika on varsin riittävä ja jos tuon ajan lujaa ajaa niin tietää sitä tehneensä. Rata on lisäksi sen verta nöyryyttävä että hyvällä itsetunnollakin varustettu kuljettaja huomaa ensimmäisen kierroksen jälkeen että mellastamaan ei kannata alkaa. Itse en ole ainakaan törmännyt minkäänlaisiin sekopäihin kun olen paikanpäällä ollut. Eli en olisi huolissaan turvallisuuden puolesta. Sen muutaman kerran kun olen radalla ollut niin voin sanoa että harvassa paikassa on niin lepposa meininki. Mitään perässäroikkumista tai muuta ärsyttävää käytöstä ei ole ollut. Pikemminkin päinvastoin ja omassa tapauksessani joudun toteamaan että peräpeiliin jouduin silloin tällöin vilkuilemaan etten jää jalkoihin.

Kävin ostamassa kypärän ennen kuin menin ajamaan. Luokitellun kypärän saa bensatankillisen hinnalla joten se ei hommaa paljon hidasta. Ahvenistolla ei ole kypäräpakkoa mutta on toki suositeltavaa.


Mutta joo, kannattaa mennä käymään ja suosittelen kaikille lämpimästi. Klubin ratapäivä olisi kyllä myös mukava.

HKM

EDIT: Lievennän kantaani vakiojarrujen tehoista. Vaihdoin juuri uudet takajarrut ja avot. Nyt alkaa auto jo pysähtyä. Vanhoissa jarruissa alkoi levyn pinta olla jo hivenen lasittunut ja sitä rataa. Samalla myös pieni tärinä ajossa hävisi kokonaan. Kohta tämä auto täyttää ne odotukset jotka sille mielessäni asetin ;)
Viimeksi muokannut hkm, Pe Elo 31, 2007 2:40 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

hkm kirjoitti:
Mutta joo, kannattaa mennä käymään ja suosittelen kaikille lämpimästi. Klubin ratapäivä olisi kyllä myös mukava.

HKM
Kiitos raportistasi. Nousi hillitön ratakuume 8)

Jaguar klubin ratatapahtuma olisi kyllä nannaa. Ehkä tutummassa porukassa ei hävettäisi niin paljon kun jengiä lappaa ohi vasemmalta ja oikealta :roll:

Tuli muuten mieleeni, että kasko ei varmaankaan korvaa jos moottoriradalla paalaa autonsa. Ehkäpä on olemassa jotain eritysvakuutuksia ratapäivän ajaksi?

Voisi laittaa aika hiljaiseksi jos onnistuu vetämään näyttävän kolmioissalkovin kierteellä jättäen auton ainoaksi ehjäksi osaksi takarekisterikilven...
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Yritin soittaa omaan vakuutusyhtiööni asian tiimoilta. "...tällä hetkellä ruuhkaa...odotelkaa hetkinen" ja pan-huilu-musiikin kuuntelu alkoi korpeamaan 20 minuutin jälkeen, joten tämä jäi tarkistamatta ennen radalle menoa. No, selvisin vammoitta ja peltiä telomatta mutta pitää tarkastaa vielä kunhan pääsen läpi arvon yhtiöön.
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Oma vakuutuseni on Nordeassa ja vakuutusehdot toteavat seuraavaa: "Osallistuttaessa ajo- tai nopeusharjoitteluun moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella, on vahingon sattuessa omavastuu 25 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä. Omavastuukorotus ei koske liikenneopettajan antamaa ajokoulutusta."

Vakuutus siis korvaa ajoharjoittelutapauksessa radalla sattuneen vahingon mutta omavastuu on normaalia kolariturvaa korkeampi. Poikkeuksena mainittu liikenneopettajan antama ajokoulutus. Juttelin vakuutusneuvojan kanssa "liikenneopettajan" määritelmästä ja hän totesi että jos kyseessä on kokenut ja asiaan perehtynyt henkilö niin hänet luokitellaan liikenneopettajaksi. Mitä sitten taas kokenut ja asiaan perehtynyt käytännössä tarkoittaa jää epäselväksi ja ainakaan Nordean asiakaspalvelija ei tiennyt, että onko määritelmästä esimerkiksi käräjöity mutta totesi että ratahenkilökuntaan kuuluvan henkilön hänen mielestään pitäisi olla pätevä.

Tämä siis Nordean näkemys. Muiden yhtiöiden ehdoista minulla ei ole tietoa.

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

OUCH! :shock:

25% omavastuu!!!

Kyllä siinä tulee sitten hieman rattia puristettua jos alkaa kokeilemaan rajojaan radalla (ja sen takiahan sinne mennäänkin, eikös.)

Kiitos kun selvitit tuon vakuutusasian, HKM.
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Hyvää seuraa?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

xjr-98 kirjoitti:
Kauhistuttaa ajatus, että samalla radalla ajelisi jotain amis-viiksiä viritetyillä Taunuksilla lökäpöksyt lepattaen :shock:
Ai? Oli aika mielenkiintoinen fiilis, kun yli 10-vuoden tauon jälkeen ajoin Ahveniston portista sisään varikkoalueelle (aiemmin vain kaksipyöräisellä) kaverin Aston Martin Vantagella kymmenen Astonin seurueessa pari vuotta sitten, ja varikkoalue oli aivan täynnä Ladoja! Olimme ystävällisesti paikalla muistaakseni Suomen Lada 1500 racing-klubin suostumuksella. Ja on totta, että tuolla radalla nuo autot olivat varmuudella nopeampia kuin yksikään paikalla olleista Astoneista! Sama pätenee Jaguareihin, parhaiten pärjäisi varmaan kevyin malli, ehkä Ser. 1 E-type OTS... ;-)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Hakkerit tai automaatti

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

sinberg kirjoitti:
hkm kirjoitti:Ps. Jos en väärin muista niin Sinberg ja Jakuvaari olivat asiasta kiinnostuneita. Aloittamani thread on jostain syystä poistettu tuolta klubiosiosta.
Sama juttu, yksi aloittamistani threadeista poistettu. Tuskin syynä ainakaan kyseenalaiset aiheet. Ettei hakkerit taas ole olleet asialla - kun muutenkin pääsy koko forumille on ollut viime aikoina taas enempivähempi hankalaa...
Jep, olisi kiva jos nuo pysyisivät tuolla edes hieman kauemmin, tyyliin ainakin 6kk...samalla foorumilla kun on ihmetelty, että miksei siellä ole mitään keskustelua. Ei ole kovin suuri motivaatio naputella jotain mikä, kohta häviää bittiavaruuteen....

-Jakuvaari

JK. Mutta sihen edellisee threadiin vastasi kai ainakin 20 kpl jäseniä, ei ihan huono otos. :)
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

hkm kirjoitti:Kävin eilen Ahvenistolla kokeilemassa omaa koslaani. Tuo ei välttämättä ole ihan paras paikka ulkoiluttaa näitä siirtolohkareita. Rata on niin syheröinen tiukkoine mutkineen että alla pitäisi olla ketterämpi peli. Hevosvoimista ei ole tuolla juurikaan hyötyä ja massivisesta painosta äärimmäisen paljon haittaa. Esimerkiksi Motopark tai vastaava voisi olla parempi paikka. Tämä vaan siis infona jos/kun jonkinmoista ratapäivää aletaan järjestää.

HKM

Ps. Sanotaan että X308:n jarrut on alimitoitetut auton kokoon ja suorituskykyyn nähden. Olen samaa mieltä.
Hmmm.... tosin se nyt on varmaan aikalailla tuosta käyttötarkoituksesta kiinni. Rata-ajoon aivan varmasti, normaaliin maantie- ja moottoritieajoon ovat mielestäni aika hyvät ja kai R:ssä on tosiaan hieman isommat levyt ja palat +tehokkaampi jäähdytys?

Huomasin huvikseni ostettuani uudet Mintexin jarrupalat eteen, että samat palat käyvät näköjään XJ220:seenkin....mitenköhän riittävät siinä? Vain onko sitten levyt ja tehostus järeämmät ko. autossa?

-Jakuvaari

JK.- Hyvä tietää, jos joskus tarttis itse ylläpitää ja huoltaa XJ220:stä, ;-) No unissa ehkä! Se voisi kyllä kulkea Ahvenistollakin, vaikka varmaan ohjaamossa olisi käsillä aika paljon hommia...E-typellä ajaessani, en muistaakseni päässyt millään käyttämään kuin kakkosta ja kolmosta...
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viestien katoaminen

Viesti Kirjoittaja jjj »

Jakuvaari ja muut minun ohellani ovat ihmetelleet viestien katoamista, erikoisesti Klubikeskusteluosiosta. Tämä on yhä täysi arvoitus, aikoinaan katosi aika merkittävä jutun juuri FJDC roolista. Jokainen kirjoittajahan voi poistaa oman juttunsa mutta kaikkien katoaminen on ihmeellistä. Ylläpito, siis minä, en ole poistanut mitään! Tietääkseni muista osioista ei ole kadonnut mitään vain onko?

Siis pls, koitetaan viitsimisellä voittaa paholaisen puuhat ja jatketaan kirjoittelua.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Viestien katoaminen

Viesti Kirjoittaja Kopi »

jjj kirjoitti:Jakuvaari ja muut minun ohellani ovat ihmetelleet viestien katoamista, erikoisesti Klubikeskusteluosiosta. Tämä on yhä täysi arvoitus, aikoinaan katosi aika merkittävä jutun juuri FJDC roolista.
En tiedä yhtään mitään foorumi-ohjelmistosta, mutta joudutko palauttamaan jotain vanhempia varmuuskopioita noiden hakkerihyökkäysten jälkeen? Silloinhan olisi mahdollista että palautuisi versio, jossa ei ole kyseistä myöhempää aihetta.

Just guessing,
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
evilHR
Viestit: 10
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 4:03 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja evilHR »

Terve,

Tohon rata-asiaan kommentoisin, et Ahvenisto ei varmaan ole ihan paras paikka näille meidän autoille kahdesta syystä. Siellä on kaiteet todella lähellä rataa paikoittan ja rata on parissa kohtaa todella vaativa ja arvaamaton. Et kokemattomalta lähtee kyl helposti lapasesta ja siinä kohtaa on just ne kaiteet ihan vastassa. (lue: Pahaa jälkeä). Toinen syy on korkeuserot eli mäkiin saa polkee niin paljon et alkaa suonikohjut puristaa (ainakin X-type 3.0 manuallilla). Väännöt loppuu.

Parempi rata olisi Alastaro. Tasasempaa (jonkun mielestä tylsä) ja pitkiä suoria. Rata on verrattain helppo oppia. Miinuksena tietty se, et se on kauempana.

Ilmoitelkaa jos otte millon menossa. Ellen oo ajamassa Enskaa niin voisin lähtee verestelemään rata-ajomuistoja (tosin nyt sit nelipyöräisellä).
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta ratapäivien järjestämisestä? Toisaalta tiedättekö mistä saisi mukaan ammattitaitoisen ajokouluttajan, joka voisi opettaa ajolinjoja jne. Vakuutusyhtiökin tarjoaa paremmat "edut" paalaustilanteissa jos mukana on ajokouluttaja.
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
evilHR
Viestit: 10
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 4:03 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja evilHR »

Olli Haapalainen olis todella hyvä. Taitaa olla Holiday Clubin Myyntijohtajana tällä hetkellä.

http://www.akk-motorsport.fi/super2000race/5692.html
jutu
Viestit: 53
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 3:19 pm
Paikkakunta: Fuengirola (Malaga)

Ratapäivät

Viesti Kirjoittaja jutu »

Mulla oli nuorempana alla uudehko Ukkoslintu ja olin jäsenenä Ford Freaks -nimisessä kerhossa. Freaks järjesti kerran kesässä Ahvenistolla ratapäivän, johon kerhon jäsenet pääsivät testaamaan autojaan. Radalla ei muistaakseni ollut muita kuin Freaksin porukkaa kyseisenä ajankohtana.

Autoja oli aina muutamia kappaleita kerrallaan radalla, ja koska kyseessä on aika väkkärä rata, oli kattonopeutena 80 km/h (ettei kukaan spedeile itseltään henkeä, kun mutka tulee vastaan). Osa jengistä oli vähän enemmän pro-kuskeja eli Musseja ulkoilutettiin kunnon slikseillä, joita jengi vaihteli varikkoalueella.

Pystyisköhän joku organisoimaan FJDC:n kautta vastaavan? Ei välttämättä Ahvenistolle :-) - kamalan vaikea rata noviisille...
S-Type Executive 3.0 -01
Avatar
Pete
Viestit: 8
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 11:28 am
Paikkakunta: Espoo

FJDC ratapäivät

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tervehdys!
Fjdc on kyllä suunnitellut jo pitempään rata-ajoja ja nyt tuntuisi kiinostuneita olevan.
Radan saaminen viikonlopuksi on vaan aika onnenkauppaa. Yritetään ensi kesäksi saada Alastaro.

Jos et halua tuhota omaa autoasi niin tämänvuoden Syysajoissa on vielä tilaa.

Syyskuun 1 päivä kohteena Vaasa, ja seuraavana päivänä Härmän PowerPark/Mika Salo circuit, jossa 30 ensimmäistä ilmoittautunutta pääsevät kokeilemaan ja ohentamaan rata-ajotaitojaan - ensi vuoden ratatapahtumaakin mielessä pitäen!

pete

KATSO FJDC:n OSIOSTA LISÄÄ "Clubikeskustelu"
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Re: FJDC ratapäivät

Viesti Kirjoittaja hkm »

Laittakaahan nimiä listalle niin saadaan elämysmatka aikaiseksi

http://www.jagclub.net/foorumi/viewtopi ... =8195#8195
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
timco
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:30 am
Paikkakunta: Kangasala

Re: FJDC ratapäivät

Viesti Kirjoittaja timco »

hkm kirjoitti:Laittakaahan nimiä listalle niin saadaan elämysmatka aikaiseksi

http://www.jagclub.net/foorumi/viewtopi ... =8195#8195
Onko pakko olla jäsen että pääsee radalle? :(
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Re: FJDC ratapäivät

Viesti Kirjoittaja hkm »

timco kirjoitti:
hkm kirjoitti:Laittakaahan nimiä listalle niin saadaan elämysmatka aikaiseksi

http://www.jagclub.net/foorumi/viewtopi ... =8195#8195
Onko pakko olla jäsen että pääsee radalle? :(
Mun puolesta ei tarvi olla jäsen. Mitäs muut on mieltä?

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: FJDC ratapäivät

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

hkm kirjoitti:
timco kirjoitti:
hkm kirjoitti:Laittakaahan nimiä listalle niin saadaan elämysmatka aikaiseksi

http://www.jagclub.net/foorumi/viewtopi ... =8195#8195
Onko pakko olla jäsen että pääsee radalle? :(
Mun puolesta ei tarvi olla jäsen. Mitäs muut on mieltä?

HKM
No eihän siinä muuten ole mitään ongelmaa, mutta toki se periaate, että kun näitä tapahtumia järjestetään klubin toimesta ja niihin myös klubin varoja käytetään, ei oikein vapaamatkustajia voi mukaan päästää.

Mutta jos tulee paikalle oikeanmerkkisellä autolla, niin varmasti on sittenkin tervetullut. Varsinainen osallistuminen klubin toimintaan ja siis myös tapahtumiin kyllä edellyttää jäsenyyttä.

Ei siitä mitään kynnyskysymystä silti tarvitse tehdä, ehkä klubimestari voi laskea erilaisen osallistumismaksun niille Jaguar-kuskeille, jotka ei ole FJDC:n jäseniä?

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
HarriL
Viestit: 39
Liittynyt: La Touko 20, 2006 12:59 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja HarriL »

Toi kaksiportainen osallistumismaksu kuulostaa hyvältä idealta...
Entinen: X300 XJR -95 British Racing Green / Ivory
Haaveissa: RAM XKSS -projekti
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: FJDC ratapäivät

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

jakuvaari kirjoitti: Ei siitä mitään kynnyskysymystä silti tarvitse tehdä, ehkä klubimestari voi laskea erilaisen osallistumismaksun niille Jaguar-kuskeille, jotka ei ole FJDC:n jäseniä?

-Jakuvaari
joo, eihän siitä minunkaan mielestä todellkaan mitään kynnyskysymystä tehdä, mutta aivan kuten Jakuvaari totesi: klubin tapahtumiin käytetään myös klubin = jäsenten rahoja, joten lähdettäköön siitä että tapahtumaan tulee kaksi osallistumismaksua: jäsenille, ja toisaalta ei-jäsenille, jolloin maksu kattaa kaikki kulut!

Mutta: eipähän klubiin kuuluminenkaan mikään hassumpi asia ole - vai mitä?
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

"Mutta: eipähän klubiin kuuluminenkaan mikään hassumpi asia ole - vai mitä?"


Jep, jäsenmaksuun ei nitkahda kukaan. Suosittelen liittymistä.
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Mr. Grayhead
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 12:53 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mr. Grayhead »

Heippa Porukat!
Olen ollut kilpailemassa keski-Euroopassa koko kesän, enkä ole ehtinyt lukea Kissakulmaa. Ajan kilpaa historic formulalla ja kilpailukokemusta on autolla yli 10 vuotta ja moottoripyörällä n. 20 vuotta radalla. Joku kaipaili ajolinjoihin opastusta ja "jotain muutakin", voisin antaa jonkunmoisia neuvoja. Alastaro on ehkä tämmöiseen tapahtumaan turvallisempi paikka kuin Ahvenisto ja löytyy Suomesta muitakin ratoja, Kemora Vetelissä, Botniaring Jurvassa, Motopark Juvalla ja sitten on muutamat pien lentokentät vuokrattavissa ajoharjoitteluun ( esim. Räyskälä ).
Olen kyllä käytettävissä kilpailu-ohjelman ulkopuolella ja uskoisin "vanha ratakettu" Juha Liukkonen Lohjan Laatu-autosta antaa hyviä rata-ajo vinkkejä.
Olen kilpailemassa 27.9-6.10. 2007 Assenissa Hollannissa, viimeinen kauden koitoksista,, sen jälkeen tai ennen 27.9 tulen mielelläni Kissojen tai Kissan ratatapahtumaan.
Syys terveisin Juke Puurunen
XJ 12 -93, Triumph Thunderbird 900, -00, AJS 18CS -54, 2 Formula Veetä: Veemax MK I 1966, Veemax MK IVB 1970, Super Vee: Veemax MK X 1979, MB 1117 -86, VW Vento -97
Vastaa Viestiin