Mikä Jaguar-aiheinen lehti kannattaa tilata?

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Mikä Jaguar-aiheinen lehti kannattaa tilata?

Viesti Kirjoittaja hkm »

Moro

Mitä Jaguar-lehteä suosittelette tilattavaksi? Etsin lehteä, joka käsittelelisi mahdollisimman paljon DIY-tyyppisiä juttuja ja olisi muutenkin informatiivinen. Erityisen kiinnostunut olen Jaguar XJ6 X300-mallista

Kiitoksia jo etukäteen neuvoista

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
MrBitter
Viestit: 50
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 4:24 am
Paikkakunta: Espoo

JWM

Viesti Kirjoittaja MrBitter »

Noviisi täällä taas vastailee...
Jaguar World Monthly on näemmä käsitellyt aika paljon X300:sta, noin DIY-mielessäkin. Noita vanhoja lehtiä saa tilailtua netinkin välityksellä - itse ajattelin pistää vetämään tilausta nimenomaan niistä lehdistä, joissa tuon auton vikoja yms. on käsitelty.
Osoitteesta
http://www.jaguar-world.com/
löytyy vanhojenkin lehtien tiedot. Ja meitä molempia voisi kiinnostaa helmikuun numeron (ei ollut ainakaan vielä eilen Akateemisessa) juttu "Buying Your First Jaguar" :)
'95 XJ6 3,2 (X300)
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Kiitos tiedosta. Itse asiassa mulle tuli aikoinaan jokin noista lehdistä mutten muista kuolemaksenikaan mikä se oli. Nolo homma. Mulla on agendalla myös noiden osto-oppiaden ja muiden ohjeiden keräileminen.

Sattuuko joku foorumilaisista tietämään mitä lehtiä, siis vanhojakin, kannattaisi haeskella jos on kiinnostunut nimenomaan tuosta X300-mallista?

HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Lehtiä

Viesti Kirjoittaja HEF »

Jaguar World Monthly - ehdottomasti. Tätä pitäisin ykköslehtenä.

Toinen hyvä lehti on Jaguar Enthusiast Clubin Jaguar Enthusiast, joka on korkealuokkainen ja sisältää niin ikään paljon teknisiä artikkeleita.
Kuulun itse tähän kerhoonn, joten lehti tulee automaattisesti.

Näillä kahdella pärjää jo oikein mukavasti..Jos X 300:n artikkeleita hakee,
niin vanhempia numeroita saa myöskin tilattua.

Kolmaskin on olemassa, eli Jaguar Drivers Clubin Jaguar Driver, mutta kun en kuulu kerhoon tätä nykyjään, niin en osaa lehdestä sanoa juuta enkä jaata. Olettaisin sen kuitenkin olevan varsin hyvää tasoa
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Re: JWM

Viesti Kirjoittaja hkm »

MrBitter kirjoitti:Noviisi täällä taas vastailee...
Jaguar World Monthly on näemmä käsitellyt aika paljon X300:sta, noin DIY-mielessäkin. Noita vanhoja lehtiä saa tilailtua netinkin välityksellä - itse ajattelin pistää vetämään tilausta nimenomaan niistä lehdistä, joissa tuon auton vikoja yms. on käsitelty.
Osoitteesta
http://www.jaguar-world.com/
löytyy vanhojenkin lehtien tiedot. Ja meitä molempia voisi kiinnostaa helmikuun numeron (ei ollut ainakaan vielä eilen Akateemisessa) juttu "Buying Your First Jaguar" :)
Akateemisen kirjakaupan mukaan tuo mainitsemasi numero tulee tällä viikolla myyntiin
H
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Lehtiä

Viesti Kirjoittaja HEF »

Pienellä etsiskelyllä löytyi nyt ainakin JWM - lehti numero October 2003, jossa artikkeli "Living with an X300." Muutaman sivun juttu auton hyvistä ja huonoista puolista. Pätevän tuntuinen artikkeli mielestäni.

Sitten Jaguar Enthusiast - lehdessä numeroissa June, July ja August 2004
erittäin tyhjentävä artikkeli " X-300 Engine Management System." Tässä käydään läpi kuvin ja piiroksin moottorin ongelmat ja niiden selvittely.
Itseasiassa "must" artikkeli sellaiselle joka haluaa itse kaivella koneen saloja.

Nämä artikkelit löysin ainakin näin ensi alkuun. :)
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
William Lyons
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 9:44 am
Paikkakunta: Helsinki

JWM

Viesti Kirjoittaja William Lyons »

Olen lukenut lehteä vuodesta 2000 ja se on paras lehti (tavallaan myös ainoa).

Erittäin hyvää faktaa, tosin aika imperialististä on seuranta, mutta niinhän niitä autoja myydäänkin eniten näissä em maista. Paljon juttuja Englannista, Jenkeistä ja Australiasta ja myös Etelä-Afrikasta.

Olen samaa mieltä kun herrat yllä, mutta olen ylenpalttisen väsynyt kömpelöihin mainos/story juttuihin.

Olen huomannut että kun he tekevät jonkun jutun jossa esim. diileri/huoltopaja on mukana, niin yllätys yllätys samalla aukeamalla tai seuraavalla sivulla on kyseisen liikkeen mainos. Onko joku muu huomannut tätä?

Parhaimmat jutut kirjottaa Skilleter, Thorley ja nyt lopettava Weeden lähtee (luojan kiitos, hän muuten ei arvostanut X300 mallia vaan hyppäsi usein XJ40 suoraan X308 malliin).
e-type
Viestit: 72
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 8:26 am
Paikkakunta: Espoo

Magazinet

Viesti Kirjoittaja e-type »

Itse imen tietoa juuri Jaguar Worldistä.Myös Brittien "yleis-mobilisti"-lehdet kuten mm. Practical Classic ja Classic Car ovat mainioita läpysköjä.Em.mainitut lehdet keskittyvät uudehkoihin ja lähinnä 60-luvun autoihin.Sisältävät mm. hyviä ostajanoppaita.Tuosta Jaguar Worldin "mainoksista".Itseäni ei kyllä häiritse artikkeleiden ohessa olevat mainokset koska Skilleter ja kumppanit saavat asiantuntemusta ko.pajoista ja tietenkin antavat mainostilaa heille että voivat ilmoitaa palveluksistaan niillekin jotka eivät koske itse autoihinsa.Olettekos ukkelit kuulleet Jaguar Heritage Magazinestä.Se on kuukausittain ilmestyvä,tehtaan Heritage-thrustia lähellä oleva lehti.Sisältää mainioita artikkeleita tehtaan historista,malleista ja tulevaisuudesta.Kannattaa tilata jos em. historia kiinnostaa.Onhan myös olemassa yksi lehti jonka olemassaolosta ja sisällöstä vastaamme itse,nimittäin Jaguar-Uutiset.En usko että Päätoimittaja pistää pahakseen jos FJDC/HJK:n jäsenet pistävät kokemuksiaan paperille ja antavat muidenkin tietää niistä.Olen saanut käsiini useiden erimaiden Jaguar- kerholehtiä ja voin vakuuttaa että oma lehtemme ei ole ainakaan huonommasta päästä!.Päinvastoin.Tarinaa muistiin ja lähettäkää ne Pekalle.Yhteystiedot lehdessä.
Saku
Avatar
sovereign12
Viestit: 74
Liittynyt: La Marras 20, 2004 11:09 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja sovereign12 »

tuo jaguar heritage on mielestäni hyvä lehti, jos on kiinnostunut historiasta ja mahtavista kuvista. lehti on ilmestynyt nyt reilun vuoden ja omistan onnellisesti jokaikisen numeron. jos tuo JWM ei pidä lupauksia tilaajalahjojen osalta, niin heritage vastaa aina sähköposteihin samana päivänä ja kaikki jutut toimii tilausvahvistuksia myöten mahtavasti. tuntuu kuin siellä olisi jokaista asiakasta kohti yksi myyjä/tilaustenkäsittelijä. :)

onko muilla kokemuksia tuon JWM:n lupaamista tilaajalahjoista? onko tullut koskaan? en ole saanut kertaakaan ylimääräisiä kahta vanhaa numeroa enkä
viimeksi valitsemaani auton puhdistukseen tarkoitettua settiä. ei , ettenkö olisi tullut toimeen ilman näitäkin, mutta tuntuu oudolta kysellä edes tuollaisia, jos ei ole aikomustakaan toimittaa niitä. :(
xj12 -89
Koti porsaan routaan ajaa.
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

"Lahjat"

Viesti Kirjoittaja HEF »

Siellä on pieni ruksi ilmoituksessa, joka tarkoittaa että lahja lähetetään vain
Brittiläisille tilaajille. Itse sain tuollaisen Kelseyn kirjan sitä erikseen ruinattuani.
Kovasti on huomaamattomasti präntätty. :?
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Vastaa Viestiin