Jaguar valmis vihdoinkin.
Jaguar valmis vihdoinkin.
Kaksi vuotinen urakka on päättynyt ja Jaguar on saanut alkuperäiset suomikilvet takaisin oltuaan täyskunnostuksen kohteena jona aikana se purettiin aivan osisksi viimeistäkin ruuvia myöten ja hiekkapuhalletiin ruostevauriot korjattiin, koripeltipuhtaaksi,akselit ,jarrut ja mitä kaikkea auto nyt sisältääkin .
Kaikki työvaiheet paitsi pintmaalaus olen itse suorittanut ja 20 vuoden kokemus vanhojenautojen parissa on mahdollistanut tämän sekä hyvät suhteet joihinkin teollisuudenalan firmoihin esiim, hiekkapuhallus.
Auto on mallia -77 mutta ensirekisteröity vuonna -81 Helsinkiin mainostoimisto "Tuuliruusu" omistukseen sen jälkeen ollut muutamilla omistajilla joista jokunen on osoittautunut varsin huolimattomaksi.
Entisöinti on olut väliin yhtä tuskaa varsinkin mittavien ruostevaurioiden takia ja joskus jopa kivaakin mutta niinhän sen pitääkin olla ja kilvet ruuvattuaan paikalleen kaikki on yhtä auringonpaistetta ja kissan hyrinää.
P.S mikäli jollakin on auton vaiheisiin liittyvää tarinaa niin kirjoittele palstalle kokemuksia.
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0016.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0088.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0105.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0168.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0129.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0130.jpg
Kaikki työvaiheet paitsi pintmaalaus olen itse suorittanut ja 20 vuoden kokemus vanhojenautojen parissa on mahdollistanut tämän sekä hyvät suhteet joihinkin teollisuudenalan firmoihin esiim, hiekkapuhallus.
Auto on mallia -77 mutta ensirekisteröity vuonna -81 Helsinkiin mainostoimisto "Tuuliruusu" omistukseen sen jälkeen ollut muutamilla omistajilla joista jokunen on osoittautunut varsin huolimattomaksi.
Entisöinti on olut väliin yhtä tuskaa varsinkin mittavien ruostevaurioiden takia ja joskus jopa kivaakin mutta niinhän sen pitääkin olla ja kilvet ruuvattuaan paikalleen kaikki on yhtä auringonpaistetta ja kissan hyrinää.
P.S mikäli jollakin on auton vaiheisiin liittyvää tarinaa niin kirjoittele palstalle kokemuksia.
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0016.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0088.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0105.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0168.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0129.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0130.jpg
Tunteja en ole yhteenlakenut koko projektissa,kaksi talvea ja tämä alku kesä siinä meni, esim vapaapäivät leipätyöstä tämän parissa venyivät talven pimeimpinä aikoinä jopa 14 tuntisiksi yht soittoa jona aikana en poistunut ollenkaan hallilta, oli eväät mukana,ohessa parikuvaa siitä mihin ne tunnit tärvääntyi,jaggen lokarin etukärjet on erittäin ruosteherkät ehyitä tosi hankala löytää, joten peltiä ja pilli käteen.
Rahallinen kustannus pysyi melko hyvin hanskassa kiitos monien erilaisten osien hankintakanavien,pääasiassa osat tuli USA,sta seuraavaksi GB ja Saksa,suomesta hankittuna osat olisi olleet moninverroin kalliimmat.
Jaguaria ei oltu aiemmin purettu olenkaan joten kaikki pisteosat oli erinomaiset mutta kulutusosat on kulutusosia.
Sisusta jäi originaaliksi vain penkinsaumat ommeltiin uusiksi näin sain sisälle pientä ajanpatinaa säilymään joka luo oman tunnelmansa.
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0570.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0575.jpg
Rahallinen kustannus pysyi melko hyvin hanskassa kiitos monien erilaisten osien hankintakanavien,pääasiassa osat tuli USA,sta seuraavaksi GB ja Saksa,suomesta hankittuna osat olisi olleet moninverroin kalliimmat.
Jaguaria ei oltu aiemmin purettu olenkaan joten kaikki pisteosat oli erinomaiset mutta kulutusosat on kulutusosia.
Sisusta jäi originaaliksi vain penkinsaumat ommeltiin uusiksi näin sain sisälle pientä ajanpatinaa säilymään joka luo oman tunnelmansa.
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0570.jpg
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... G_0575.jpg
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: La Helmi 03, 2007 9:55 pm
- Paikkakunta: Tampere
Onnittelut!
Kauniista Jaguareista minun mielestäni kaikkein kaunein: XJ SII
Olen kateellinen X-300:ni kanssa!
Olen kateellinen X-300:ni kanssa!
XJ SII
Onneksi olkoon! Kivan näköinen lopputulos. Minkä firman pinnapyörät laitoit? Useimmat käyttävät MWS:n 15 tuumaisia mutta näin Ardenin sivuilta että heillä olisi 17" sopivalla off setillä.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Nyt ajeltu n 400 km ei muita tarvittavia säätöjä kuin vaihtamisajankohdan entraamista 2,sen kanssa.
Uskomaton yllätys on ollut ajettavuus vaikkakin alla on edelleen vanhat iskunvaimentimet,mutkatiellä asfaltilla 140-150km istuu tiessä kuin tauti ja soratietä provinssilla kokeilin niin ei mitään sivuluisu tai puskemis ongelmia,tämähän on kuin kissa oikeasti, notkea mutta aina jalat edellä.
Uskomaton yllätys on ollut ajettavuus vaikkakin alla on edelleen vanhat iskunvaimentimet,mutkatiellä asfaltilla 140-150km istuu tiessä kuin tauti ja soratietä provinssilla kokeilin niin ei mitään sivuluisu tai puskemis ongelmia,tämähän on kuin kissa oikeasti, notkea mutta aina jalat edellä.
Onneksi olkoon!
Suuret ja parhaat onnitteluni! Aivan upea auto, ja mikä työ! Taitavien käsien jälkeä on ilo katsella. Ja auto on varmasti senkin takia moninkerroin upeampi ajaa.