Mikä mättää Jaguarissasi?
Mikä mättää Jaguarissasi?
Moro
Ajattelin lähteä arvioimaan autoja näin negaation kautta. Yleensähän omia autoja kovasti kehutaan mutta on varmasti myös niitä asioita/kohtia joista et pidä omassa Jagessasi, joten siitä tämä kysymys.
Omastani löydän oikeastaan yhden, ajoon ja käyttöön liittyvän epäkohdan. Se on ohjaus. Se on mielestäni liian kevyt siitäkin huolimatta että käytössä on servotronic-ohjaus. Tämä aiheuttaa tiettyä tunnottomuutta ajoon ja erityisesti suuremmille nopeuksille toivoisin pienempää tehostusta paremman ajotuntuman saavuttamiseksi.
Toinen "epäkohta" löytyy sisätilojen natinoista. Myönnän olevani tarkka, ehkä liiankin tarkka tästä mutta mielestäni luksus-sedanin ominaisuuksiin ei saa kuulua minkäänlaiset natinat. Omana vertailukohtana on edellinen autoni, joka oli 5-sarjan BMW. Ajoin autolla reilut 200.000 ja auto oli kuin uusi luovuttaessani sen mitä natinoihin tulee.
HKM
Ajattelin lähteä arvioimaan autoja näin negaation kautta. Yleensähän omia autoja kovasti kehutaan mutta on varmasti myös niitä asioita/kohtia joista et pidä omassa Jagessasi, joten siitä tämä kysymys.
Omastani löydän oikeastaan yhden, ajoon ja käyttöön liittyvän epäkohdan. Se on ohjaus. Se on mielestäni liian kevyt siitäkin huolimatta että käytössä on servotronic-ohjaus. Tämä aiheuttaa tiettyä tunnottomuutta ajoon ja erityisesti suuremmille nopeuksille toivoisin pienempää tehostusta paremman ajotuntuman saavuttamiseksi.
Toinen "epäkohta" löytyy sisätilojen natinoista. Myönnän olevani tarkka, ehkä liiankin tarkka tästä mutta mielestäni luksus-sedanin ominaisuuksiin ei saa kuulua minkäänlaiset natinat. Omana vertailukohtana on edellinen autoni, joka oli 5-sarjan BMW. Ajoin autolla reilut 200.000 ja auto oli kuin uusi luovuttaessani sen mitä natinoihin tulee.
HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Minulla on aivan sama mielipide tuosta ohjauksesta. Kokeilin tuossa jokin aikaa sitten miltä reilu parisataa tuntuu ja kyllä siihen vauhtiin ohjaus on aivan liian pehmeä. Tuskin on kuitenkaan ihan uutena ollut tuollainen, jotain on kulahtanut, sitä se 12 vuotta ja 160kkm teettää.
Näihin euroautoihin tottuneena minulle tämä Sovereingn on ehkä liian VandenPlas pehmeä, sen voisi ehkä korjata iskari(/jousi)vaihdolla, mutta on vaikea arvailla miten vaikuttaa kun ei ole kokemusta. XJR/Sport ovat varmaankin tässä suhteessa eri asia.
Natinoita minulla on vähän, pientä sirinää on alkanut kuulumaan kojetaulun sisältä, siellä on varmaan joku irti. No senhän saisi tarkistettua purkamalla kojetaulun mutta ei se ole vielä niin paljoa häirinnyt. Toinen ääni on kuskin puoleinen peili joka rämisee täristävällä tiellä, mutta vain talvipakkasella, kesällä ei kuulu yhtään mitään
Ja onhan noita pikkujuttuja, kaikenkaikkiaan plussan puolelle kallistuu
Näihin euroautoihin tottuneena minulle tämä Sovereingn on ehkä liian VandenPlas pehmeä, sen voisi ehkä korjata iskari(/jousi)vaihdolla, mutta on vaikea arvailla miten vaikuttaa kun ei ole kokemusta. XJR/Sport ovat varmaankin tässä suhteessa eri asia.
Natinoita minulla on vähän, pientä sirinää on alkanut kuulumaan kojetaulun sisältä, siellä on varmaan joku irti. No senhän saisi tarkistettua purkamalla kojetaulun mutta ei se ole vielä niin paljoa häirinnyt. Toinen ääni on kuskin puoleinen peili joka rämisee täristävällä tiellä, mutta vain talvipakkasella, kesällä ei kuulu yhtään mitään
Ja onhan noita pikkujuttuja, kaikenkaikkiaan plussan puolelle kallistuu
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: Mikä mättää Jaguarissasi?
Osta multa 20-tuuman vanteet niin ohjaustuntuma tiukkenee!hkm kirjoitti:Moro
-snip-
Omastani löydän oikeastaan yhden, ajoon ja käyttöön liittyvän epäkohdan. Se on ohjaus. Se on mielestäni liian kevyt siitäkin huolimatta että käytössä on servotronic-ohjaus. Tämä aiheuttaa tiettyä tunnottomuutta ajoon ja erityisesti suuremmille nopeuksille toivoisin pienempää tehostusta paremman ajotuntuman saavuttamiseksi.
Toinen "epäkohta" löytyy sisätilojen natinoista. Myönnän olevani tarkka, ehkä liiankin tarkka tästä mutta mielestäni luksus-sedanin ominaisuuksiin ei saa kuulua minkäänlaiset natinat. Omana vertailukohtana on edellinen autoni, joka oli 5-sarjan BMW. Ajoin autolla reilut 200.000 ja auto oli kuin uusi luovuttaessani sen mitä natinoihin tulee.
HKM
Mutta ihan tosi, 225/55ZR16 (8J) on aika paljon "pehmeämpi" ja musta sellainen kuin XJ:n tulee ollakin, mutta kun alla oli 255/35ZR20 oli ohjaustuntumakin tiukempi. Kokeile!
Ja muutenkin pitää vähän sitä toistemme autojen koeajoa toteuttaa, silleen niitä pääsee debuggaamaan, kun saa vertailukohtia.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
ainiin. Unohdin yhden, ehkä jonkinsortin legendaksikin muodostuneen yksityiskohdan. Se on tietenkin radioantenni. Siitä tulee mieleen kaupoissa olevat lasten ostoskärryt huomiolippuineen. Antennista ei puutu kuin lippu jossa lukee "Tämä auto sisältää radion". Tätä laitetta sadatteli kesällä myös uunituoreen XKR:n omistaja nimimerkki XJR-98. Samainen piiska löytyy nimittäin vielä 2007 vuosimallin autostakin. Jos en väärin muista niin lisävarusteena antennin saa uusiin takaluukkuun integroituna.
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Kuskin penkin pituussäätö toimii ja ei toimi... Pari viikkoa taas mennyt ettei toimi
Viime maanantaina katsastuksessa, lähemmäs parimetrinen katsastusmies vääntäytyi sisälle. Pelkäsin, että homma kusahtaa siihen. Onneksi ei
Siitä ja talviaikaisista sähkövioista huolimatta. Juuri tämä kissa on jää meille pysyvästi. Tavoitteena tosin on, että nykykissa jäisi jatkossa ns. kesäkissaksi.
Viime maanantaina katsastuksessa, lähemmäs parimetrinen katsastusmies vääntäytyi sisälle. Pelkäsin, että homma kusahtaa siihen. Onneksi ei
Siitä ja talviaikaisista sähkövioista huolimatta. Juuri tämä kissa on jää meille pysyvästi. Tavoitteena tosin on, että nykykissa jäisi jatkossa ns. kesäkissaksi.
Entinen: X300 XJR -95 British Racing Green / Ivory
Haaveissa: RAM XKSS -projekti
Haaveissa: RAM XKSS -projekti
Tuohan oli kuuminta hottia joskus 80/90 luvullahkm kirjoitti:ainiin. Unohdin yhden, ehkä jonkinsortin legendaksikin muodostuneen yksityiskohdan. Se on tietenkin radioantenni. Siitä tulee mieleen kaupoissa olevat lasten ostoskärryt huomiolippuineen. Antennista ei puutu kuin lippu jossa lukee "Tämä auto sisältää radion". Tätä laitetta sadatteli kesällä myös uunituoreen XKR:n omistaja nimimerkki XJR-98. Samainen piiska löytyy nimittäin vielä 2007 vuosimallin autostakin. ...
Niin se maailma muuttuu.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Niin, tai eikös tuo sähköpiiska ollut hieno uutuus 70-luvun alussa XJ:ssä?Safre kirjoitti:
Tuohan oli kuuminta hottia joskus 80/90 luvulla
Niin se maailma muuttuu.
Mutta täysin analoginen automaatti-ilmastointi ja V12-ruisku 70-luvun puolivälistä herättää edelleen pelonsekaista kunnioitusta!!!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Aivan niin
Jep, tosin taitaa olla alkuperäis- tai OEM-osien hinnat aika paljon kiinni siitä, mistä kysyy. Suosittelen Suomessa Brittiosaa ja sitten englantilaisten toimittajien hyviä webbipalveluita.JagRoc kirjoitti:Muutaman päivän Jaggekokemuksella, josta enin aika vietetty auton alla,
täytyy ihmetellä varaosien hintoja? Esimerkiksi tehostajan letkut 170€ kpl, kannattaa teettää hydrauliikkaliikkessä 30€ kpl.
-Jakuvaari
Jk. Kaikki konehuoneen letkut (ilmastointia lukuunottamatta) S2 XJ6:seen 50 euroa plus rahti.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Ovien automaattinen lukitus
X300:een ollaan tutustumassa ja toistaiseksi on löytynyt vain yksi piirre, joka on äärimmäisen ärsyttävä: Ovet menevät automaattisesti lukkoon, kun laittaa vaihteen päälle. Ja sitä ominaisuutta ei kuulemma pysty ohjelmoimaan pois. Tietääkö joku siihen mitään konstia?
On se ihme jos ei ala lukkomekanismit hajoamaan, kun ovia lukitaan ja avataan jatkuvasti. Kun siirrät auton vaikkapa ulkoa talliin, ovet lukkoon, ovet auki. Ja kun otat auton tallista ulos, ovet lukkoon. Sitten pihalla otat kaverin kyytiin; ovet on avattava lukituksesta joko oven kahvasta vähän nykäisemällä tai kojelaudan nappia painamalla (jos nyt löydät sen nappulan).
Mutta mitäs noista, kun pääsee tielle Kuinkahan hyvä tuo XJR on ajaa hyvillä kesärenkailla, kun keskieuroopan Pirelli kitkoillakin kulkee ja ohjautuu aivan upeasti.
On se ihme jos ei ala lukkomekanismit hajoamaan, kun ovia lukitaan ja avataan jatkuvasti. Kun siirrät auton vaikkapa ulkoa talliin, ovet lukkoon, ovet auki. Ja kun otat auton tallista ulos, ovet lukkoon. Sitten pihalla otat kaverin kyytiin; ovet on avattava lukituksesta joko oven kahvasta vähän nykäisemällä tai kojelaudan nappia painamalla (jos nyt löydät sen nappulan).
Mutta mitäs noista, kun pääsee tielle Kuinkahan hyvä tuo XJR on ajaa hyvillä kesärenkailla, kun keskieuroopan Pirelli kitkoillakin kulkee ja ohjautuu aivan upeasti.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
On tosi ärsyttävää
Mutta olen itse siinä uskossa, että tuo ON ohjelmallisesti poiskytkettävissä. Olisko Köpi jo sanonut, että pitäisi onnistua esim. maahantuojan huollossa...
Myönnän, että on ainakin mua eniten ärsyttänyt ominaisuus...täytyy sitten kesän jarruongelmista kirjoittaa tuolla tekniikassa kunhan kerkee.
Muttei siis ole "vika" vaan "ominaisuus" joka on kai must Ameriikassa...
-Jakuvaari
JK. ja minä kun olen oppinut siihen, ettei vanhan Jaguarin kytkintä paineta turhaan, eli käynnistetään vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä! Eipäs onnistunut uuden Porschen käynnistäminen, kun jenkkilässä ilmeisesti nykyään vaaditaan, että manuaalivaihteisen auton kytkin PITÄÄ olla alaspainettuna, että startti lähtee pyörimään...sekös vasta ärsytttää!
Myönnän, että on ainakin mua eniten ärsyttänyt ominaisuus...täytyy sitten kesän jarruongelmista kirjoittaa tuolla tekniikassa kunhan kerkee.
Muttei siis ole "vika" vaan "ominaisuus" joka on kai must Ameriikassa...
-Jakuvaari
JK. ja minä kun olen oppinut siihen, ettei vanhan Jaguarin kytkintä paineta turhaan, eli käynnistetään vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä! Eipäs onnistunut uuden Porschen käynnistäminen, kun jenkkilässä ilmeisesti nykyään vaaditaan, että manuaalivaihteisen auton kytkin PITÄÄ olla alaspainettuna, että startti lähtee pyörimään...sekös vasta ärsytttää!
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Aivan niin
No suurin ongelmahan oli se, että osat piti saada heti. Pääkaupunkiseudulla ollaan vissiin maahantuojan armoilla, mikäli osa pitää heti saada? Tosin maahantuojan vastaus kysymykseen, milloin olisi osat haettavissa, vastasivat että ensiviikolla joskus. Ja paras oli tämä ensimmäinen hyväkäs, jonka sain maahantuojalta luurin päähän. Väitti että en voi tietää mikä letku vuotaa, tuo tänne niin laitetaan kuntoon.jakuvaari kirjoitti:Jep, tosin taitaa olla alkuperäis- tai OEM-osien hinnat aika paljon kiinni siitä, mistä kysyy. Suosittelen Suomessa Brittiosaa ja sitten englantilaisten toimittajien hyviä webbipalveluita.JagRoc kirjoitti:Muutaman päivän Jaggekokemuksella, josta enin aika vietetty auton alla,
täytyy ihmetellä varaosien hintoja? Esimerkiksi tehostajan letkut 170€ kpl, kannattaa teettää hydrauliikkaliikkessä 30€ kpl.
-Jakuvaari
Jk. Kaikki konehuoneen letkut (ilmastointia lukuunottamatta) S2 XJ6:seen 50 euroa plus rahti.
Milläs ne laittaa sen kuntoon? Kun kerran osia saa odotella viikon?
Anteeksi purkautuminen, mutta jotenkin tuntuu että jomminkummin, minulla heittää päässä pahasti "ilmeisin vaihtoehto" tai sitten maahantuojalla on rahastuksen maku suussa, ja palvelualttius kateissa?
Jaguar Sovereign 90 Regency Red
Re: On tosi ärsyttävää
En tunnusta moista kirjoittaneeni. Volvoon se aikanaan onnistui (kolmannella kerralla, hyvä W), mutta Jaggeen en ole edes kysellyt, kun olen vielä toistaiseksi onnistunut välttämään virallisen organisaation kanssa asioinnin...jakuvaari kirjoitti:Mutta olen itse siinä uskossa, että tuo ON ohjelmallisesti poiskytkettävissä. Olisko Köpi jo sanonut, että pitäisi onnistua esim. maahantuojan huollossa...
Ja ei se edes ärsytä läheskään niin paljon kuin se että (radiokonsolin)lämpömittari näyttää asettamaani tavoitelämpötilaa (jonka kyllä tiedän kun olen sen itse asettanut ja se on ympäri vuoden sama, joten sen voisi ilmaista vaikka tarralla) mutta huomattavasti enemmän vaihtelevaa ulkolämpötilaa sitä ei saa näyttämään kuin yhden ajon kerrallaan...
Köpi
osat ja niiden hinnat
Kun ihan sattumalta minullakin on XJS:äni ohjaustehostimen hydrauliikkaletkut vaihdon alla. Mielelläni hankkisin osia netistä, kuten olisin hankkinut sen happitunnistimen Daimleriini, jos vain olisin tiennyt, minkä osan kiikutan liikkeeseen.
Vian diagnosointiin kun näköjään kuuluu automaattisesti vaurioituneen osan tilaaminen joko keskusvarastolta tai tehtaalta. Jos osaisin itse tehdä diagnooseja auton vioista, niin olisihan se mukava tilata tarvittava osa, ja saada se kohtuuhinnalla.
Yhden letkuista saapuminen on vieläkin vaiheessa.
Vian diagnosointiin kun näköjään kuuluu automaattisesti vaurioituneen osan tilaaminen joko keskusvarastolta tai tehtaalta. Jos osaisin itse tehdä diagnooseja auton vioista, niin olisihan se mukava tilata tarvittava osa, ja saada se kohtuuhinnalla.
Yhden letkuista saapuminen on vieläkin vaiheessa.
Joo, se 3 metriä korkea (almost) sähköantenni on kyllä karmea.
Paitsi ruma myös Suomen oloissa äärettömän epäkäytännöllinen eli se nyt vaan ei toimi kunnolla talvella. Ihan sama miten sitä öljyää tms.
Se siis tosiaan poistuu 2008 mallissa, mutta pitikö sitä alunperinkään siihen laittaa?!?
Jaguarin typerä selitys oli, että koska auto on alumiinikorinen niin antennin tulee olla tuollainen tai sitten ei radio kuulu.
On kumma että nyt sitten se radio kuuluu kun tilalle tulee takaspoileriin piilotettu antenni.
Vaihdan siihen takaspoileri-antenniin kunhan niitä aletaan myymään. Ihan sama mitä maksaa.
HKM, sitä XJR:ää pitää ajaa niin, että ei kuulu natinoita vaan naisten ja lasten kirkumista ja kumien vinkunaa
Paitsi ruma myös Suomen oloissa äärettömän epäkäytännöllinen eli se nyt vaan ei toimi kunnolla talvella. Ihan sama miten sitä öljyää tms.
Se siis tosiaan poistuu 2008 mallissa, mutta pitikö sitä alunperinkään siihen laittaa?!?
Jaguarin typerä selitys oli, että koska auto on alumiinikorinen niin antennin tulee olla tuollainen tai sitten ei radio kuulu.
On kumma että nyt sitten se radio kuuluu kun tilalle tulee takaspoileriin piilotettu antenni.
Vaihdan siihen takaspoileri-antenniin kunhan niitä aletaan myymään. Ihan sama mitä maksaa.
HKM, sitä XJR:ää pitää ajaa niin, että ei kuulu natinoita vaan naisten ja lasten kirkumista ja kumien vinkunaa
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Antenni
Eihän se nätti ole, mutta milloin kuski sen näkee? Sehän on piilossa kun kaunista autoa lähestyy ja sisältä sitä ei näe. No, ehkä avo-autosta, mutta eikös siinäkin olisi parempi katsella eteenpäin...xjr-98 kirjoitti:Joo, se 3 metriä korkea (almost) sähköantenni on kyllä karmea.
Talvitoiminnasta olen samaa mieltä, ainakaan yhdessä talvessa ei löytynyt ainetta/hoitoa jolla se pelaisi.
Köpi
No joo. aiemmin naureskelin kun mainitsit siitä, että renkaat kestävät 10.000 kilsaa....en naureskele enää. Ei tuota auto oikein huvita rauhallisesti ajaa vaan aina kun on mahdollista niin tulee hivenen "tumpattua" kaasua siihen malliin että rengassarjat näyttää vaihtuvan kerran kesässä.xjr-98 kirjoitti:Joo, se 3 metriä korkea (almost) sähköantenni on kyllä karmea.
Paitsi ruma myös Suomen oloissa äärettömän epäkäytännöllinen eli se nyt vaan ei toimi kunnolla talvella. Ihan sama miten sitä öljyää tms.
Se siis tosiaan poistuu 2008 mallissa, mutta pitikö sitä alunperinkään siihen laittaa?!?
Jaguarin typerä selitys oli, että koska auto on alumiinikorinen niin antennin tulee olla tuollainen tai sitten ei radio kuulu.
On kumma että nyt sitten se radio kuuluu kun tilalle tulee takaspoileriin piilotettu antenni.
Vaihdan siihen takaspoileri-antenniin kunhan niitä aletaan myymään. Ihan sama mitä maksaa.
HKM, sitä XJR:ää pitää ajaa niin, että ei kuulu natinoita vaan naisten ja lasten kirkumista ja kumien vinkunaa
Tästä tulikin mieleen että lukkoperä puuttuu XJR:stä. Sen pitäisi olla vakiovaruste kuten esimerkiksi E39 M5:ssa on.
HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
ei kukaan ole keksinyt kokeilla aseöljyä? se kun tuntuu toimivan parhaiten pakkasen paimentajana...xjr-98 kirjoitti:Paitsi ruma myös Suomen oloissa äärettömän epäkäytännöllinen eli se nyt vaan ei toimi kunnolla talvella. Ihan sama miten sitä öljyää tms.
//ari
Daimler DoubleSix | S3 | 1987
Jaguar X-Type 2.2D Executive Estate | 2006
Jaguar X-Type 2.2D Executive Estate | 2006
kokeiltu on
Jep, tuo tuli mieleen melkein ensimmäisenä, toimii ihan ok, mutta ainakin meillä osan ongelmasta aiheuttaa se, että esim. mökillä tuo varsin korkea antenni osuu aina hieman joihinkin oksiin ja vääntyy hieman. Ei niin, että sitä juuri muusta huomaisi, kuin antennin lievästä jumittamisesta.akutus kirjoitti:ei kukaan ole keksinyt kokeilla aseöljyä? se kun tuntuu toimivan parhaiten pakkasen paimentajana...xjr-98 kirjoitti:Paitsi ruma myös Suomen oloissa äärettömän epäkäytännöllinen eli se nyt vaan ei toimi kunnolla talvella. Ihan sama miten sitä öljyää tms.
//ari
Viime talven toimi mielestäni aika hyvin, mutta nyt olen huolissani kun kesälläkin jää joku osa ulostulematta tai sitten 5-10 ulos kun pitäisi mennä kokonaan sisään...
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
No jaa ...
liian vähällä käytöllä olevassa Series III Double Six:ssä harmittaa se että
jokaisella ajokaudella pitää jotain remonttia tehdä. Ja kun itse ei osaa
niin suuri osa kauden ajokilometreistä tulee matkoista Hollolaan
Ja miksi ne bensatankit ei voi olla yhteen linkitettyjä, tarttis aina voimistella
tankkauksen kanssa...
Mutta sitten taas tälläisena iltana kuin tänään, märkien katujen kiiltäessä,
loppukesän illan viileän ilman pyöriessä avoimen
kattoluukun aukossa ja lämmittimen puhaltaessa tuon mielettömän
moottorin lämmittämää ilmaa kabiiniin .... ei harmita mikään!
t. HanKi
liian vähällä käytöllä olevassa Series III Double Six:ssä harmittaa se että
jokaisella ajokaudella pitää jotain remonttia tehdä. Ja kun itse ei osaa
niin suuri osa kauden ajokilometreistä tulee matkoista Hollolaan
Ja miksi ne bensatankit ei voi olla yhteen linkitettyjä, tarttis aina voimistella
tankkauksen kanssa...
Mutta sitten taas tälläisena iltana kuin tänään, märkien katujen kiiltäessä,
loppukesän illan viileän ilman pyöriessä avoimen
kattoluukun aukossa ja lämmittimen puhaltaessa tuon mielettömän
moottorin lämmittämää ilmaa kabiiniin .... ei harmita mikään!
t. HanKi
--
-05 XJ8 4.2 - Radiance Red / Ivory
Gone but not forgotten:
-89 Double Six - Dorchester Gray / Magnolia
--
-05 XJ8 4.2 - Radiance Red / Ivory
Gone but not forgotten:
-89 Double Six - Dorchester Gray / Magnolia
--
Joo, aseöljy oli käytössä viime talven, satunnaisia muita kokeiluja lukuunottamatta. Auttoi 3-5 päivää Oulun talvessa.akutus kirjoitti:ei kukaan ole keksinyt kokeilla aseöljyä? se kun tuntuu toimivan parhaiten pakkasen paimentajana...xjr-98 kirjoitti:Paitsi ruma myös Suomen oloissa äärettömän epäkäytännöllinen eli se nyt vaan ei toimi kunnolla talvella. Ihan sama miten sitä öljyää tms.
//ari
Köpi
[quote="hkmTästä tulikin mieleen että lukkoperä puuttuu XJR:stä. Sen pitäisi olla vakiovaruste kuten esimerkiksi E39 M5:ssa on.
HKM[/quote]
Jep, lukkoperää minäkin kaipasin.
Mutta oikeastaan eniten XJR:ssä harmitti liian julma luistonesto. Se puuttuu peliin liian herkästi.
HKM[/quote]
Jep, lukkoperää minäkin kaipasin.
Mutta oikeastaan eniten XJR:ssä harmitti liian julma luistonesto. Se puuttuu peliin liian herkästi.
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
xjr-98 kirjoitti:[quote="hkmTästä tulikin mieleen että lukkoperä puuttuu XJR:stä. Sen pitäisi olla vakiovaruste kuten esimerkiksi E39 M5:ssa on.
HKM
Jep, lukkoperää minäkin kaipasin.
Mutta oikeastaan eniten XJR:ssä harmitti liian julma luistonesto. Se puuttuu peliin liian herkästi.[/quote]
Onko muuten XKR:ssä tullut muutos tähän luistoneston herkkyyteen?
HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Pakko todeta, että XKR:ssä luistonesto ei enää totaalisesti "tapa" moottoria kuten XJR:ssä (siis ainakin X308:ssa) vaan toimii oikeastaan huomaamatta.
XJR:ssä luistonestohan katkaisee vedon noin sekunniksi aiheuttaen läses "nenä tuulilasiin"-efektin. Hiukan liioiteltuna
XKR:ssä voi luistoneston ottaa pois kaksivaiheisesti, mutta silloin lähtee kyllä ajovakauden hallintakin joka ei ainakaan talvella ole välttämättä kovin smartti teko.
Pahuksen ajonhallintalaitteet, niihin tottuu liian nopeasti.
Nyt vaan ihmettelee miten ihmeessä tuli pärjättyä viritetyllä Camarolla talvella jossa ei ollut kuin ABS:t ja nekin rikki
Camaro alkoi talvella sutimaan jo kun otti jalan pois jarrulta...
No se "helmi" vei 30 litraa soppaa satasella vaikka olisi ajanut kuin kipeetä p...ua.
XJR:ssä luistonestohan katkaisee vedon noin sekunniksi aiheuttaen läses "nenä tuulilasiin"-efektin. Hiukan liioiteltuna
XKR:ssä voi luistoneston ottaa pois kaksivaiheisesti, mutta silloin lähtee kyllä ajovakauden hallintakin joka ei ainakaan talvella ole välttämättä kovin smartti teko.
Pahuksen ajonhallintalaitteet, niihin tottuu liian nopeasti.
Nyt vaan ihmettelee miten ihmeessä tuli pärjättyä viritetyllä Camarolla talvella jossa ei ollut kuin ABS:t ja nekin rikki
Camaro alkoi talvella sutimaan jo kun otti jalan pois jarrulta...
No se "helmi" vei 30 litraa soppaa satasella vaikka olisi ajanut kuin kipeetä p...ua.
Viimeksi muokannut xjr-98, Ke Syys 05, 2007 9:22 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Tuossa aiemmin oli juttua ovien automaattisesta lukituksesta.
Kyseessä on alunperin jenkkien tarpeita varten kehitetty turvallisuus juttu.
Ei pääse vekkuli carjagger (eli autoja lennosta varastava) sisään jos auto pysähtyy vaikkapa liikennevaloihin.
Mutta ei jagella silti kannata lähteä kurvailemaan jonnekin South Centraliin tai muihin ghettoihin...
Kyseessä on alunperin jenkkien tarpeita varten kehitetty turvallisuus juttu.
Ei pääse vekkuli carjagger (eli autoja lennosta varastava) sisään jos auto pysähtyy vaikkapa liikennevaloihin.
Mutta ei jagella silti kannata lähteä kurvailemaan jonnekin South Centraliin tai muihin ghettoihin...
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Joo, tuttu turvallisuusjuttu
Niin eikä silti aina auta, muistaakseni yksien kolleegojen työmatka keskeytyi Seattlessa, kun käsiaseella osoitellut kaveri viestitti haluavansa ko. turistit ulos autosta. Ei kuulemma huvittanut neuvotella edes välttämättömien matkatavaroitten mukaanottamisesta vaan olivat nätisti avanneet ovet ja poistuneet ko. vuokra-autosta. Pitäisi kai olla vakiona luodinkestävät lasit ja ovet tuolla jenkkilässä...
-Jakuvaari
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Pieni mutta ärsyttävä juttu X300:n ilmastointilaitteessa on, että kun laittaa lämpötilaa pienemmälle niin jossain kohtaa se päättelee ilmeisesti ulko/sisälämpötilojen erotuksesta yms. että laitanpa sisäkierron päälle. Tämä tapahtuu vielä sopivalla viivellä joten sitä ei huomaa lämpötilaa säätäessään vaan vasta muutaman minuutin kuluttua tunkkaista sisäilmaa ihmetellessä.
Pitäisi saada aikaan sellainen kuluttajaystävällinen direktiivi, että jos jokin asia tehdään automaagisesti, niin autonvalmistajat velvoitettaisiin luomaan 'manual override' joka on suoraan käyttäjän tehtävissä tai sitten ei valmistajakohtaisen liitännän kautta, esim. OBD2.
Pitäisi saada aikaan sellainen kuluttajaystävällinen direktiivi, että jos jokin asia tehdään automaagisesti, niin autonvalmistajat velvoitettaisiin luomaan 'manual override' joka on suoraan käyttäjän tehtävissä tai sitten ei valmistajakohtaisen liitännän kautta, esim. OBD2.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
"Ajattelin lähteä arvioimaan autoja näin negaation kautta. "
Koska Negaatio on toinen nimeni en voi muuta kuin tarttua aiheeseen
Tässä omat mielipiteeni autojen huonoista puolista.
X-Type 2.5 vm-03 (äitimuorin auto jolla on tullut ajettua paljon)
* Karmea penkki (peruspenkki). Ongelma korjaantuisi varmasti valitsemalla lisävarustelistalta penkin jossa on sähköiset säädöt.
* Nuhainen (itseasiassa kaikki autot ovat alitehoisia lukuunottamatta ehkäpä Sinbergin uutta Corvettea )
* Ei enää kovin yksilöllinen. Niitä on ainakin Tampereella todella paljon.
Muuten oikein hyvä auto hintaluokassaan.
XJR vm-98
* Auton oli ilmeisesti kasannut Kazakstanialainen entinen arbuusi-kauppias jonka pahin, mutta ei ainoa, vaiva oli väkevä dementia.
* Luistonesto oli yhtä tehokas tehtävässään kuin siveysvyö ehkäisyssä. Kivulias ja ärsyttävä.
* Sähköantenni. `Nuff said.
* Naurettavat takatilat 5m pitkään autoon. Takapenkki on tarkoitettu kääpiöille, lapsille ja vihamiehille. Tai sukulaisille. Tai sitten pannaan rattiin lapsi, kääpiö tai nainen niin takana mahtuu olemaan. Paras vaihtoehto on tietysti naispuolinen kääpiölapsi.
* Ei vakionopeuden säädintä vakiona! Auton alkuperäinen omistaja oli pihi paskiainen. (Pörssiyhtiön pääjohtaja muuten. Terveisiä! )
Upea auto kaikenpuolin. Paitsi mun kappaleeni.
XKR-07
* Sahköantenni. Siis ihan oikeasti, joku pitäisi vetää raastupaan tästä! Tai mielummin saunan taakse.
* Etusäleikkö (mesh grille). Se on MUOVIA! Katso kohta sähköantenni.
* Piip-piip-piip. Etu-taka-sivu-katto-peruutustutkat! Piip-piiiiiiip! jos turvavyö ei ole kiinni niin...jep, kuuluu loputon piippaus. Laita ostoskassi tms. etupenkille ja auto päättää, että koska turvavyö ei ole etumatkustajalla kiinni niin...PIIIIIP! Loputtomasti. Eikä auta vaikka nostat kassin tms. lattialle. Auto se vaan sanoo koko matkan kotiin PIIIIP!
Se on karmeampaa kuin Katri Helenan konsertissa!
* Tavaratilan ns. hattuhyllyn jatke, joka toimii käytännössä vain näkösuojana takakonttiin, on ilmeisesti suunniteltu näyttelyautoja silmällä pitäen. Ajossa se a) tippuu b) jää roikkumaan toisesta reunasta.
Aion ampua sen Hiltillä runkoon kiinni niin että se pysyy ellei sitten lähde koko katto irti.
* Autoon ei saa (maahantuojan ilmoituksen mukaan) bensalämppäriä eli Webastoa tai vastaavaa. Ei kuulemma mahdu. Harmillista.
Auto on ihan ok, koska mitään ei ole hajonnut. Vielä. Odotettavissa onkin, että viikko takuun loppumisen jälkeen ainoa toimiva osa on repsikanpuolen tuulilasinpyyhin. Käytettäessä tihkutoiminnolla.
Koska Negaatio on toinen nimeni en voi muuta kuin tarttua aiheeseen
Tässä omat mielipiteeni autojen huonoista puolista.
X-Type 2.5 vm-03 (äitimuorin auto jolla on tullut ajettua paljon)
* Karmea penkki (peruspenkki). Ongelma korjaantuisi varmasti valitsemalla lisävarustelistalta penkin jossa on sähköiset säädöt.
* Nuhainen (itseasiassa kaikki autot ovat alitehoisia lukuunottamatta ehkäpä Sinbergin uutta Corvettea )
* Ei enää kovin yksilöllinen. Niitä on ainakin Tampereella todella paljon.
Muuten oikein hyvä auto hintaluokassaan.
XJR vm-98
* Auton oli ilmeisesti kasannut Kazakstanialainen entinen arbuusi-kauppias jonka pahin, mutta ei ainoa, vaiva oli väkevä dementia.
* Luistonesto oli yhtä tehokas tehtävässään kuin siveysvyö ehkäisyssä. Kivulias ja ärsyttävä.
* Sähköantenni. `Nuff said.
* Naurettavat takatilat 5m pitkään autoon. Takapenkki on tarkoitettu kääpiöille, lapsille ja vihamiehille. Tai sukulaisille. Tai sitten pannaan rattiin lapsi, kääpiö tai nainen niin takana mahtuu olemaan. Paras vaihtoehto on tietysti naispuolinen kääpiölapsi.
* Ei vakionopeuden säädintä vakiona! Auton alkuperäinen omistaja oli pihi paskiainen. (Pörssiyhtiön pääjohtaja muuten. Terveisiä! )
Upea auto kaikenpuolin. Paitsi mun kappaleeni.
XKR-07
* Sahköantenni. Siis ihan oikeasti, joku pitäisi vetää raastupaan tästä! Tai mielummin saunan taakse.
* Etusäleikkö (mesh grille). Se on MUOVIA! Katso kohta sähköantenni.
* Piip-piip-piip. Etu-taka-sivu-katto-peruutustutkat! Piip-piiiiiiip! jos turvavyö ei ole kiinni niin...jep, kuuluu loputon piippaus. Laita ostoskassi tms. etupenkille ja auto päättää, että koska turvavyö ei ole etumatkustajalla kiinni niin...PIIIIIP! Loputtomasti. Eikä auta vaikka nostat kassin tms. lattialle. Auto se vaan sanoo koko matkan kotiin PIIIIP!
Se on karmeampaa kuin Katri Helenan konsertissa!
* Tavaratilan ns. hattuhyllyn jatke, joka toimii käytännössä vain näkösuojana takakonttiin, on ilmeisesti suunniteltu näyttelyautoja silmällä pitäen. Ajossa se a) tippuu b) jää roikkumaan toisesta reunasta.
Aion ampua sen Hiltillä runkoon kiinni niin että se pysyy ellei sitten lähde koko katto irti.
* Autoon ei saa (maahantuojan ilmoituksen mukaan) bensalämppäriä eli Webastoa tai vastaavaa. Ei kuulemma mahdu. Harmillista.
Auto on ihan ok, koska mitään ei ole hajonnut. Vielä. Odotettavissa onkin, että viikko takuun loppumisen jälkeen ainoa toimiva osa on repsikanpuolen tuulilasinpyyhin. Käytettäessä tihkutoiminnolla.
Viimeksi muokannut xjr-98, Ke Syys 12, 2007 2:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
EI NIIN MIKÄÄN!!!
Ajoin viikonloppuna mökille ja takaisin E-typellä, tänään pientä hiekkatietä itäisellä Kirkkonummella katto auki ja sitten taas mutkatietä ja lopuksi Länsiväylää.
Aloin aktiivisesti taas miettiä tapaa saada kaikki kissat pidettyä kotona!
Eli jos ei mikään muu (kuin järki ja se kauniimpi puolisko) puhu myymisen puolesta, niin miksi tosiaan luopua! EI HEMMETTI, nythän tää menikin väärään threadiin!!!!
-Jakuvaari
Aloin aktiivisesti taas miettiä tapaa saada kaikki kissat pidettyä kotona!
Eli jos ei mikään muu (kuin järki ja se kauniimpi puolisko) puhu myymisen puolesta, niin miksi tosiaan luopua! EI HEMMETTI, nythän tää menikin väärään threadiin!!!!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Ovet lukkoon/auki?
Seurasin tässä tätä ovien lukkoonmenemisestä kun lähtee ajamaan,tuli vain mieleen etteihän niitä käsin tarvitse avata .Omassani tämä kyllä toimii automaattisesti.Kun sammutan auton niin ohjauspyörä siirtyy etuasentoon ja samalla ylös ,istuin siirtyy takaasentoon ja samalla ovien lukot avautuu.Mikä sen helpompaa?Se on yhtä kätevä kun automaatilaatikolla ajettaessa,ei tarvitse itse miettiä mikä vaihde milloinkin pitää olla.Tarvitsee vain päättää mennäänkö eteen vai taaksepäin.Elämä on aivan liian lyhyt tällaisten asioiden miettimiseen .Me ollaan kuolleena pirun paljon kauemmin.
Hyvää syksynjatkoa.
Hyvää syksynjatkoa.
Jaguar XJ 40-91
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
antennin toimivuus
Meikän kissassa "ruma " antenni pelas hyvin viime talvena,kun ensin aina puhdistin piiskan raa`alla lasinpesuaineella ja sen jälkeen ruiskautin teflon öljyä pitkin piiskaa.Ei juuttunna kiinni eikä jäätynnä.Tosin kun nyt tuli vaihdettua cd-soitin uudempaan,niin puhdistuskehoitusta ei tule automaattisesti.pitää vaan muistaa ja nähdä vaivaa.
Re: mittari
...joo mutta nousee vielä nopeemmin ylös kun painaa siinä kojelaudan keskellä olevaa nappulaa .... jjoni kirjoitti:omassani on varmaan jotain vikaa bensaviisarissa kun laskee niin mielettömän nopeasti aina sinne alas...
No on tuossa puolensa. Sen kuulee kun lämpötila säätyy ja servot survoo. Mukava tunne. Ja seitkytluvun ruiskut -- ei niistäkään pahaa ole sanottavaa. Kuluttavat ainoastaan hieman enemmän bensaa kuin saman aikakauden kaasarit.jakuvaari kirjoitti:Safre kirjoitti: ....
Mutta täysin analoginen automaatti-ilmastointi ja V12-ruisku 70-luvun puolivälistä herättää edelleen pelonsekaista kunnioitusta!!!
-Jakuvaari
Kyllä ruisku on pihimpi
Noh, saattaa riippua ajotyylistäkin, mutta kyllä ainakin XJ12:ssa ruisku kuluttaa vähemmän bensaa kuin neljä Zenith-Strömberg kaasutinta. Ja on tyhjäkäynnillä ja kaupunkiajossa vähäpäästöisempi ja pihimpi. Siksi niitä kaasarimalleja ei enää 1975 myyty jenkkilään, toki varastossa olevat tavarat piti saada kaupaksi ja siksipä niitä myytiinkin Euroopassa niin kauan kunnes BL:n hyllyt tyhjenivät (sen verran Jaguar noudatti perinteitä uudessa hallinossakin! ONhan kaasarimallissa hauskemmat äänet, mutta V12 äänet on kivat, oli siinä ihan mikä bensansyöttö tahansa! Harmi vaan, että XJ:n pakoputkisto on niin hyvin vaimennettu, on joskus vaikea uskoa, että S3 E-typessä on sama kone, niin erilaiselta se kuulostaa!kaukomaa kirjoitti:jakuvaari kirjoitti:No on tuossa puolensa. Sen kuulee kun lämpötila säätyy ja servot survoo. Mukava tunne. Ja seitkytluvun ruiskut -- ei niistäkään pahaa ole sanottavaa. Kuluttavat ainoastaan hieman enemmän bensaa kuin saman aikakauden kaasarit.Safre kirjoitti: ....
Mutta täysin analoginen automaatti-ilmastointi ja V12-ruisku 70-luvun puolivälistä herättää edelleen pelonsekaista kunnioitusta!!!
-Jakuvaari
-Jakuvaari
Jk. Ja olen kyllä samaa mieltä, että se on kivan kuulosta kun ilmastointi pihisee ja puhisee, servot surraa jne. niin kauan kun kaikki toimii! Sitten kun se kesällä yks-kaks alkaakin puskea kuumaa ilmaa suoraan jaloille tai lakkaa kokonaan pyörimästä tulee hikikarpaloita välittömästi ohimolle ja vasta myöhemmin muualle...
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Kävisiköhän seuraavat negaatioiksi: Kääntösäde 20m, kulutus 35-13-29 l/100, leveät ovet eivät aukea paljoa jos vieressä esim. toinen auto, takatilat jalattomille ja mysteerinen automaatti-ilmastointi.
Mutta kaikki muuttuvat positiivisen puolelle kun eteen avautuu mutkikas maantie . Ai niin, se antenni. Se on joskus purettava kokonaan ja puhdistettava. Ei kovin paha juttu. Uusia mastoja myydään n. 40 € netissä.
Mutta kaikki muuttuvat positiivisen puolelle kun eteen avautuu mutkikas maantie . Ai niin, se antenni. Se on joskus purettava kokonaan ja puhdistettava. Ei kovin paha juttu. Uusia mastoja myydään n. 40 € netissä.
XJR-S -92
Flamengo Red
Flamengo Red
Ainoa pieni vaiva on näin Lapin talvessa bensiinitankin luukku joka ei aukea kun nappia painaa. Eihän se muutoin haitta, mutta hidastaa matkantekoa jos menovesi loppuu.
Ongelman ymmärtääkseni aiheuttaa liian löysä jousi työntämässä yhdessä tarkan luukun sovituksen kanssa. Lumi ja jää kun ahdistaa luukun reunoja hiukan.
Tavaratilassa on onneksi avausnaru jota vetämällä ja samaan aikaan sormin avittamalla herkkuluukku avautuu.
Ongelman ymmärtääkseni aiheuttaa liian löysä jousi työntämässä yhdessä tarkan luukun sovituksen kanssa. Lumi ja jää kun ahdistaa luukun reunoja hiukan.
Tavaratilassa on onneksi avausnaru jota vetämällä ja samaan aikaan sormin avittamalla herkkuluukku avautuu.
XF 3.0 D
mikä mättää?
S-type 2005 nokivasarassa mättää talvisaikaan hidas lämpiäminen, webaston teho heikko esilämmityksessä pakkasilla. Myös apukuskin penkki äidin mielestä liian matala.
Bensatankin luukku on välillä aika juntturassa. Syykin on selvä - luukku menee tiukasti pohjaan niin tarkalla sovituksella että pikku vesi väliin+pakkasta, niin siinäpä ihmetellään miten menovettä tankkiin Eli varmaan sama ilmiö josta Esakin kirjoitteli.
Yksi kiva (lisä)varuste olisi suksiluukku. Tiedetään ettei sitä saa joo, mutta joskus on tarvis kuljettaa pitempää tavaraa...yllättävän paljon saa esim.suksilla tuhoa aikaan kun niitä asettelee sisään varoen penkkejä, konsoleita ja kattoverhoilua...huomaten että takalasin lämmittimen johdotus napsahti poikki Itse olen kyseiseltä vauriolta välttynyt kun en hiihdä
Edellisessa X308ssa oli hieno pikku yksityiskohta joka jostain syystä katosi X350 sarjassa. Nimittäin pissapojan nestesäiliön jatkoputki (putki nousi runkoputken sisältä noin 30cm korkeuteen. Lisäksi siinä oli muovinen siivilä). Aika mukava oli kaataa täydestäkin 5l pöntöstä pesunestettä kun ensimmäinen 3 desiä ei mennyt moottoritilan pesuun...
Hieno autohan toi on eikä verrata voi yksinkertaisesti yhtään mihinkään, mutta silläkin uhalla että toistan samaa virttä: mielestäni kylmä tosiasia on että teknisesti edistyksellisempiä autoja tulee mm. Saksasta ja Japanista. En puhu nyt mistään monitoimimokkuloista keskikonsolissa vaan arkipäivän elämään helpottavista pikku keksinnöistä.
Tosin, v.2005 lienee sitä ikäkautta jolloin Jaguar testasi miten uusi koppa vetää edustusautomarkkinoilla, eikä ollut yksinkertaisesti rahaa mihinkään ihmeelliseen a la sähköisesti avautuva ja sulkeutuva takaluukku, Bluetooth-puhelin, MP3sia soittava soitin, virtalukossa latautuva avaimenperä tai edistyksellinen (peruutus)tutka.
Olipa se aikaa kun Daimlerin takaistuimelle oli halkaisijaltaan isompi savukkeensytytin...matkustajat kun useimmiten polttelivat sikareita eivätkä savukkeita
Yksi kiva (lisä)varuste olisi suksiluukku. Tiedetään ettei sitä saa joo, mutta joskus on tarvis kuljettaa pitempää tavaraa...yllättävän paljon saa esim.suksilla tuhoa aikaan kun niitä asettelee sisään varoen penkkejä, konsoleita ja kattoverhoilua...huomaten että takalasin lämmittimen johdotus napsahti poikki Itse olen kyseiseltä vauriolta välttynyt kun en hiihdä
Edellisessa X308ssa oli hieno pikku yksityiskohta joka jostain syystä katosi X350 sarjassa. Nimittäin pissapojan nestesäiliön jatkoputki (putki nousi runkoputken sisältä noin 30cm korkeuteen. Lisäksi siinä oli muovinen siivilä). Aika mukava oli kaataa täydestäkin 5l pöntöstä pesunestettä kun ensimmäinen 3 desiä ei mennyt moottoritilan pesuun...
Hieno autohan toi on eikä verrata voi yksinkertaisesti yhtään mihinkään, mutta silläkin uhalla että toistan samaa virttä: mielestäni kylmä tosiasia on että teknisesti edistyksellisempiä autoja tulee mm. Saksasta ja Japanista. En puhu nyt mistään monitoimimokkuloista keskikonsolissa vaan arkipäivän elämään helpottavista pikku keksinnöistä.
Tosin, v.2005 lienee sitä ikäkautta jolloin Jaguar testasi miten uusi koppa vetää edustusautomarkkinoilla, eikä ollut yksinkertaisesti rahaa mihinkään ihmeelliseen a la sähköisesti avautuva ja sulkeutuva takaluukku, Bluetooth-puhelin, MP3sia soittava soitin, virtalukossa latautuva avaimenperä tai edistyksellinen (peruutus)tutka.
Olipa se aikaa kun Daimlerin takaistuimelle oli halkaisijaltaan isompi savukkeensytytin...matkustajat kun useimmiten polttelivat sikareita eivätkä savukkeita
XJR-05,
edellinen XJ8 Executive-00
edellinen XJ8 Executive-00
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 9:29 am
- Paikkakunta: Alavus
Sisätilan mataluus kattoluukullisessa XJ:ssä..
Olen vain 183cm pitkä mutta vaikka penkki on matalimmassa asennossa niin pääni hipoo kattoluukun reiän vieressä olevaa kohoumaa, jossa ilmeisesti kulkee jotain kattoluukun kiskoja. Kattoluukuttomassa tätä sisätilan mataluusongelmaa tuskin on? Olen jo suunnitellut, että pitää tutkia penkin kiskot ja kiinnitys, että voisiko penkkiä saada vielä laskettua pari-kolme senttiä. Nyt huomaan aina välillä pitäväni päätäni harrikirvesniemimäisesti vinossa, jolloin pää on kattoluukun syvennyksen kohdalla eikä ota kattoon. Tuosta tulikin mieleen se vitsi, että mistä johtuu tuo Harrin pään asento, jonka jokainen on hänen hiihtoaan katsoessa nähnyt. Harrihan on aina ajellut dieselmersuilla. Siinä hän on joutunut pitämään jatkuvasti päätä vinossa kun on kytännyt tarpeeksi pitkää vapaata pätkää, että uskaltaisi lähteä ohittamaan...
Vai onko joku jo keksinyt keinon tuohon pääntilan lisäämiseen?
Vai onko joku jo keksinyt keinon tuohon pääntilan lisäämiseen?
Antti Pellonpää
Re: Sisätilan mataluus kattoluukullisessa XJ:ssä..
Olen 186cm eikä ongelmia. Siis X308:ssa, mistä XJ:stä sinä puhut? No, ehkä meillä on eri mittasuhteet jaloissa/selässä, sinulla pitempi selkä?Antti Pellonpää kirjoitti:Olen vain 183cm pitkä mutta vaikka penkki on matalimmassa asennossa niin pääni hipoo kattoluukun reiän vieressä olevaa kohoumaa, jossa ilmeisesti kulkee jotain kattoluukun kiskoja.
Olethan tietenkin ajanut penkin alasentoon? Silloin mulla jää kaksi sormea tyhjää pään ja katon väliin. On kattoluukku mullakin.
HKM taitaa olla listalaisista perehtynyt asiaan parhaiten. Olikohan niin että Jag-loversissa oli jotain penkin modausohjeita, mutta ne vaati verhoilun aukaisemista, toppausten vähentämistä ja kasaan ompelua.
Köpi
Re: Sisätilan mataluus kattoluukullisessa XJ:ssä..
Kuten Köpi sanoi, tämä on minulle ollut yksi "pääasioista" kun omaani etsin. Minulla on pituutta 198 senttiä ja kattoluukulliseen X300een minulla ei ole asiaa samasta syystä minkä Antti jo kuvailikin. Kattoluukku laskee kattoa muistaakseni noin 5 senttiä joka on paljon. X308ssa tilanne on käsittääkseni toinen koska penkkiä saa alemmas kuin 300ssa. JagLoversissa ongelmia oli huomattavasti lyhyemmilläkin herroilla joka kertoo siitä ihmiset ovat rakenteeltaan aika erilaisia. Nykyisessä autossani ei ole kattoluukku lainkaan joten ongelmaa ei oleKopi kirjoitti:Olen 186cm eikä ongelmia. Siis X308:ssa, mistä XJ:stä sinä puhut? No, ehkä meillä on eri mittasuhteet jaloissa/selässä, sinulla pitempi selkä?Antti Pellonpää kirjoitti:Olen vain 183cm pitkä mutta vaikka penkki on matalimmassa asennossa niin pääni hipoo kattoluukun reiän vieressä olevaa kohoumaa, jossa ilmeisesti kulkee jotain kattoluukun kiskoja.
Olethan tietenkin ajanut penkin alasentoon? Silloin mulla jää kaksi sormea tyhjää pään ja katon väliin. On kattoluukku mullakin.
HKM taitaa olla listalaisista perehtynyt asiaan parhaiten. Olikohan niin että Jag-loversissa oli jotain penkin modausohjeita, mutta ne vaati verhoilun aukaisemista, toppausten vähentämistä ja kasaan ompelua.
Köpi
HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 9:29 am
- Paikkakunta: Alavus
XJ40 -93
Tuo malli on kyseessä ja penkki on niin ala-asennossa kuin se sähkösäädöllä laskee. Ainakin se liikkuu sujuvasti ylös-alas, joten ei ole ainakaan täysin jumissakaan. Täytyy joskus katsoa millaiset kiinnitysraudat siellä penkin alla on, jos vaikka niitä saisi muokattua siten, että ne ratkaisevat sentit saisi penkkiä tiputettua.
Antti Pellonpää
Hyvä Antti!
Antti,sinun selitys miksi Harri pitää päätä kallellaan oli hyvä.en ollut kyllä sitä aikaisemmin kuullut.Mutta se ei ratkaissut sinun huolia.Kyllä se on niin että autoisa joissa in seisomapaikkojakin tulee se ongelma esiin kun sen luukun laitta kiinni että päälle ei ole oikein tilaa.Itsellänikin on kattoluukku ,mutta en ole huomannut että se olisi mitenkään ongelma.Olen 180 sentiiä pitkä.Se voi olla autonmallista kiinni.Mutta älä sen takia vaihda autoa.
Hyvää Joulun odotusta Teille kaikille.
Hyvää Joulun odotusta Teille kaikille.
Jaguar XJ 40-91
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".