E-TYPE ensikokemus

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
en-invest
Viestit: 76
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 12:24 am
Paikkakunta: Käpälämäki

E-TYPE ensikokemus

Viesti Kirjoittaja en-invest »

Olin aina ihaillut E-typeä pikkupojasta asti, kaverini hankki -69 Coupen vuonna -72 sen keltaisen ykköskilvillä joka on nytkin alan harrastajan hoivissa. Itselläni oli silloin MK 2 vm.62.
Olin muutaman kerran E-typen kyydissä ja sen suorituskyky tuntui uskomattomalta, auto oli muutenkin lähes uudenveroinen, hieno musta nahkasisusta ja kromatut pinnavanteet.
Kone oli 4.2 269hv. Hintaluokka oli tuolloin n. 40.000mk.
Se oli tuolloin aika harvinainen, Turun suunnalla taisi olla pari muuta yksilöä
:)
7esko
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 8:06 pm
Paikkakunta: Naantali

E-type

Viesti Kirjoittaja 7esko »

Ko E-type tuli Ristolle kaiketi joltain lääkäriltä tai vastaavalta kaverilta ja vaihdokkina meni kaupassa (äitinsä)volvo rekno TBT -477 tai sinnepäin. Kauppa on tapahtunut lähempänä vuotta -75. Isäni katsasti tuolloin auton omistajanvaihdoksen jälkeen. Pääsin Riston kyytiin -75, jolloin olin ostanut jo MK 1:n. Jotenkin auto teki minuunkin lähtemättömän vaikutuksen sekä muotojen, tekniikan ja värinkin osalta. Luultavimmin MK 1 kauppa oli niitä Riston ensimmäisiä Jaguarin myyntipuuhia, ostojahan hän oli jo tehnyt useita!
Avatar
en-invest
Viestit: 76
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 12:24 am
Paikkakunta: Käpälämäki

Viesti Kirjoittaja en-invest »

Joo auto tuli Ristolle siltä lääkäriltä, Risto oli jo kauan yrittänyt ostaa jaggea mutta omistaja ei suostunut myymään kunnes tuli perheenlisäystä niin lekuri otti sen Volvon vaihdossa, Volvo oli Äidin ostama lahja opiskelijapojalle.
Risto maksoi vielä olemattoman välirahan.
E-type oli alkujaan Hämeenlinnassa rekisteröity.
Volvon näin vielä jokunen vuosi sitten, on jo nollannut hintansa, E-type:n arvo tänäpäivänä n. 40.000e. eli kyllä Jagge pitää arvonsa (tietty on korjauksiin mennyt paljon rahaa)
Vette 427 Tri-Power avo-69
Vette C-2 avo -63
Porsche 928 s4 -89
MB roadster -90
Daimler Double Six Coupe -76
Jaguar XK-120 roadster -53
Honda CB 1100 R -83
VW New Beetle tdi Motorsport -99
http://www.youtube.com/watch?v=ByXvPU-tfJA
Vastaa Viestiin