Jaguar V12 moottoripyörä

Yleinen Jaguar-keskustelu
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Jaguar V12 moottoripyörä

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Joukossamme oli muistaakseni mopopoikiakin, miten olisi ensi kesäksi alle Jaguar V12 koneella oleva moottoripyörä:
http://www.custommettle.co.uk/jaggededge.html
Pääsivulta linkki Ebayhin, jossa pyörä myynnissä.
Kuva:
http://www.custommettle.co.uk/gallery2/ ... alNumber=2

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar V12 moottoripyörä

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kopi kirjoitti:Joukossamme oli muistaakseni mopopoikiakin, miten olisi ensi kesäksi alle Jaguar V12 koneella oleva moottoripyörä:
http://www.custommettle.co.uk/jaggededge.html
Pääsivulta linkki Ebayhin, jossa pyörä myynnissä.
Kuva:
http://www.custommettle.co.uk/gallery2/ ... alNumber=2

Köpi
Mopo? Joo, isoin pyörä mitä mulla oli, oli 500 kuutioinen 2-sylinterinen, tosin kiihtyihän sekin nopeammin kuin E-type 1-100km/h mutta huippua olikin sitten aika paljon vähemmän...

Mutta että V12 ja vielä tuplaturbo! Ja tuon sivun luettuani en usko, että koskaan istuisin ko. pyörän satulassa edes parkkipaikalla!

Henki voi lähteä paljon helpommallakin! Ja aika rumakin se on, IMO, Mad Maxiin sopisi kyllä ihan hienosti, jos semmoisen jatko-osa on mielessä? :-?

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Voi harmi, tarjousaika oli ehtinyt loppua! Olisi ollut oiva peli Pohjolan arktisiin oloihin - olisi poistanut sitä Pohjois-Suomen arktista hysteriaakin. Huomioinette kuvista, kuinka näppärästi sisäreisien ja ennen kaikkea jalkoterien lämmitys on tässä mallissa hoidettu. Ei varmaan palele kylmemmälläkään säällä!
kari tt
Macces
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Macces »

No voooooe hitsin vimpula!

Kyllä tuon jälkeen tunteekin itsensä mopopojaksi, vaikka ajelenkin
1300cc Honda Pan Europeanilla....
Macce

ex. X-Type 2.5 V6 4x4
ex. XJ6 Sovereign (X300) 4.0
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Yksi vaihde!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Niin, ko. koneen vääntökäyrän ansiosta rakentaja oli päättänyt tyytyä yhteen vaihteeseen. Eihän siinä mitään, kyllä varmaan lähtee, meneehän aika moni vakiopyöräkin helposti nollasta 120:iin ekalla vaihteella! :D

Näkisi vielä senkin ihmeen, että joku ajaisi tuolla Euroopan ympäri, taitaa jäädä kyllä näkemättä!

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
peejii
Viestit: 144
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 5:38 pm
Paikkakunta: Hanko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peejii »

Niin että V12 pyörän pituussuuntaan. Voi olla ikimuistoinen efekti, kun kääntää kaasua!
ex XJR -95 - jos haluat vapaastihengittävän, älä kokeile R:ää!
Avatar
en-invest
Viestit: 76
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 12:24 am
Paikkakunta: Käpälämäki

Viesti Kirjoittaja en-invest »

Näitä BOSS HOSS pyöriä, joissa 5.7 Corveten moottori on Suomessa kymmeniä, tosin vain veekasilla ja tehot jopa 500hv ja ovat tehdastekoisia. Vaihteita eteenpäin on tasan yksi.
Mahtavannäköinen peli, täytyy ensi kesänä kokeilla. 8)
Vastaa Viestiin