Suurimmat - ja pienimmät (Jaguar) - törkeilijät
Suurimmat - ja pienimmät (Jaguar) - törkeilijät
Janne
Tampereen ja Pirkanmaan aluevastaava
X-Type (X400) 2.1 i V6 24V 2002 Manual British Racing Green/Ivory Executive
XJ6 Series III 4.2 i 1981 Automatic Rhodium Silver Metallic/ Isis Blue
Tampereen ja Pirkanmaan aluevastaava
X-Type (X400) 2.1 i V6 24V 2002 Manual British Racing Green/Ivory Executive
XJ6 Series III 4.2 i 1981 Automatic Rhodium Silver Metallic/ Isis Blue
Kuka nyt Jaguarilla kaahaisi
Jaguarilla kaahailu on niin paha tyylirikko, että kuka nyt sellaiseen tohtisi ryhtyä.
On se niin, että niillä automerkeillä, jotka ovat nuorison suosiossa, ajetaan varmasti vauhdikkaimmin. Toyota kaahareiden kärkipaikoilla johtuu paljolti autojen suuresta määrästä, kuten jutussa todetaan.
Olen myös sitä mieltä, että Jaguar ei koskaan kiihdytä, Jaguar vain kasvattaa nopeuttaan.
On se niin, että niillä automerkeillä, jotka ovat nuorison suosiossa, ajetaan varmasti vauhdikkaimmin. Toyota kaahareiden kärkipaikoilla johtuu paljolti autojen suuresta määrästä, kuten jutussa todetaan.
Olen myös sitä mieltä, että Jaguar ei koskaan kiihdytä, Jaguar vain kasvattaa nopeuttaan.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Lasketaan, lasketaan
No tehdään työtä toimittajien (ja Benightedin ) puolesta:Benighted kirjoitti:Minusta ois Iltalehti saanut vähän panostaa enemmän tutkimukseensa ja suhteuttaa nuo määrät vaikka merkin autokantaan Suomessa. Ne autokannat kun löytyy varsin helposti. Veikkaan, että ei välttämättä Jaguar ole enään niin häntäpäässä, kun näin tehdään
Merkki Kaahailu Määrä %
BMW 429 57096 0.75
Porsche 11 1934 0.57
Audi 229 64470 0.36
Mersu 232 116100 0.20
Opel 403 221068 0.18
Volvo 320 188794 0.17
Jaguar 4 3143 0.13
Nissan 244 202988 0.12
Ford 241 206665 0.12
Toyota 355 318677 0.11
Skoda 33 36019 0.09
VW 210 245321 0.09
(sorry surkea ulkoasu, tämä ohjelma ei tajua taulukoita)
Näyttääkös enemmän ennakkoluuloja vastaavalta? Jaguar prosentillaan niiden merkkien joukossa, joita ei yleensä kaahareina pidetä. Opel minusta oudossa seurassa, johtuisko Saksasta tuotujen Calibrojen ostajakunnasta
Köpi
Kun tuohon vielä saisi ajokilometrit, niin sitten tilasto kertoisi todellisuuden.
Kun katsellaan vakuutusyhtiöiden kolaritilastoja, saadaan sieltä "kolarialttiimmat" merkit. Yleensä ne ovat paljon ajavien merkkejä, ehkäpä vielä dieseleitä!
Joten näin voisi tehdä johtopäätöksen: dieselit ovat kolarialttiita!?
Samon kuin jäätelön myynnin määrä lisää hukkumiskuolemia.
Toinen milenkiintoinen vaikutin noihin ylinopeuksiin on Suomen sakotuskäytäntö. Se johtaa siihen, että pienituloiset ajavat ylinopeuksia. Helsingistä Läheeen tullessakin vanhat ooppelit ne ajaa vaseta kaistaa koko ajan. Ei siinä 200 hv:n baijerilaisella perässä kestä.
Meilläkin kiiretilanteessa, kotirouva ajaa!
Kun katsellaan vakuutusyhtiöiden kolaritilastoja, saadaan sieltä "kolarialttiimmat" merkit. Yleensä ne ovat paljon ajavien merkkejä, ehkäpä vielä dieseleitä!
Joten näin voisi tehdä johtopäätöksen: dieselit ovat kolarialttiita!?
Samon kuin jäätelön myynnin määrä lisää hukkumiskuolemia.
Toinen milenkiintoinen vaikutin noihin ylinopeuksiin on Suomen sakotuskäytäntö. Se johtaa siihen, että pienituloiset ajavat ylinopeuksia. Helsingistä Läheeen tullessakin vanhat ooppelit ne ajaa vaseta kaistaa koko ajan. Ei siinä 200 hv:n baijerilaisella perässä kestä.
Meilläkin kiiretilanteessa, kotirouva ajaa!