Jaguar xj-s

Yleinen Jaguar-keskustelu
Pontiac t/a
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 1:16 pm
Paikkakunta: Kontio

Jaguar xj-s

Viesti Kirjoittaja Pontiac t/a »

Moro vaan ostin vanhan jaguar xj-s:sän ja olen etsinyt siihen jotain osia ja haluaisin kysyä että mistä löytyy tietoa esimerkiksi mistä xj-s vuosimalleista käy osat keskenään tarkoitan lähinnä sisustuksen osia ja saa antaa tietoa muistakin osista.
t.Jussi
Ja autohan on -77 xj-s
XJR-S
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 1:24 am
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja XJR-S »

Mallit 75-90 ovat koriltaan samaa "sarjaa". Tietty yksityiskohdissa on eroja, mutta jos et ole museoimassa autoa, osia on helppo hankkia. Esim. David Manners on hyvä, Ebay-nettihuutokaupassa (ebay.com tai ebay.co.uk) myydään paljon osia. Ja tietenkin suomalainen Triangle Motors. Hanki varaosa-cd niin homma helpottuu huomattavasti. Niitä löytää ainakin Ebay:sta muutamalla ekellä.
XJR-S -92
Flamengo Red
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Pieni erikoisuus, mikä ei luonolliseti vaikuta sinun tarpeisiin mutta kuriositeettina voi olla hauska tieto: XJ-S on autohistorian hyvin harvoja epäsymmetrisiä autoja. Kiireiden, huolimattomuuden ja BL:n aikaisen hössötyksen takia kävi ilmi että prässäysmuotteja valmistaessa oli tapahtunut mittavirhe niin, että XJ-S on toiselta puoleltaa muistaakseni puolen tuuman lyhyempi!

No, harvemmin vaihdetaan peltiosia kyljeltä toiselle... mutta tosiasia on että tämä virhe säilyi tuotannossa aina faceliftiin asti. Facelift onkin sitten ihan eri pirssi, ja harva osa enää on vaihtokelpoineen vanhempaan.

XJ-S:ästä kuulin "erittäin luotettavalta taholta" että Jaguarin toivomus oli ettei kukaan joka ostaa tai ajaa näitä autoja olisi koskaan päässyt katsomaan tuotantoprosessia... mitähän tuokin merkitsee... :shock:
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
XJ12C-76
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 8:26 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja XJ12C-76 »

Ohessa linkki David Mannersin sivuille.. Erinomainen romppu osien vuosimallierotteluun. Itselläni XJ:n vastaava ja joka nippeli löytyy eri vuosilta. Tämä siis v12 versioon. Mukana myös tehtaan huoltomanuaali.
http://www.jagspares.co.uk/Manners/part ... no=JHM1146

Pete
7esko
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 8:06 pm
Paikkakunta: Naantali

kiitoksia mollauksista

Viesti Kirjoittaja 7esko »

Mitähän tästä tulee, jos kaikki törky pitää kaivaa toisten autoista / niiden laatuongelmista? En ainakaan itse nauttinut.
Onko -77 se valkoinen Korian suunnalta?
Pontiac t/a
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 1:16 pm
Paikkakunta: Kontio

Jaguar xj-s

Viesti Kirjoittaja Pontiac t/a »

No moro vaan en ole entisöimässä tuota autoa vaan teen siitä itselle mieluisan pikku hiljaa,täytyy hommata tuo varaosa cd niin pääsee vähän helpommalla vaikka sain Ed Sowelilta jo vähän neuvoja ja kyselin Enlannista jo vähän osiakin.Tässä vaiheessa ovat kaikki neuvot tervetulleita kun tämä on ensimmäinen britti auto olen puuhastellut 27 vuotta jenkkien parissa.Tämä on vaalea xj-s ja hain tämän kouvolasta lokakuussa.
t.Jussi
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: kiitoksia mollauksista

Viesti Kirjoittaja Kopi »

7esko kirjoitti:Mitähän tästä tulee, jos kaikki törky pitää kaivaa toisten autoista / niiden laatuongelmista? En ainakaan itse nauttinut.
Älähän nyt vedä hernettä nenään, ei täällä kenenkään autoja yksilötasolla haukuta. Ei tämä mikään Suoli24 ole :) Me ollaan kaikki ihan samassa veneessä tämän rakkaan harrastuskohteemme kanssa. Mutta ihan rehellisesti myönnetään ja todetaan että näissä meidän "täydellisissä" autoissamme on eräitä ongelmia tai omituisuuksia, joihin tehdas ei ole ihan täysin syytön, eräistä säästö/management/omistus/huono tuuri jne syistä johtuen.
En minäkään hermostu, vaikka joku toteaisi minulla olevan yhden Frankensteinin (edellisten omistajien murjoma) ja toisen Nikasil-koneisen aikapommin joka räjähtää ensi viikolla. Hassut triviatiedot tehtaan tempauksista ovat vain sitä, hassuja juttuja, eikä mitään mollausta ko automallista eikä varsinkaan ko. yksilöstä. Ja jos ne on tehtaan sisäpiiristä hyvin todennäköisesti tosina lähtöisin, niin mitäs haittaa niiden julkaisusta on, varsinkaan vuosikymmenten jälkeen?
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Joo, en tietenkään mollaa kenekään yksilöitä, itsellänikin on XJ-S ollut, enkä koskaan kärsinyt yksilön epäsymmetrisyydestä...

mutta BL:n aikaista touhua tuskin voi olla mollaamatta vaikka autotkin (jopa Series II XJ...) ovat monelta osin erittäin haluttuja (meikäläiselläkin jopa ykkösenä Joulupukin listassa!). No, harrastuksen ollessa kyseessä, sehän tässä varmasti kaikkein huvittavinta onkin! :wink: Onhan se muuten niin että nimenomaan "törkytyyppinen" triviahistoria ja omaperäisyydet ovat eräitä niitä juttuja jotka tekevät brändistä hieman vähemmän kliininen ja persoonaton... moneen muuhun merkkiin verrattuna!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Vastaa Viestiin