Näin toimii Inchcape Tampere
Näin toimii Inchcape Tampere
Alkaa olla mitta täynnä.
Äidilleni tilattiin uusi X-Type 2.5, vanha X-type meni vaihdossa.
Auto tilattiin syyskuussa ja se saapui 5 viikkoa myöhässä.
Auto maksettiin käteisellä, mutta luovutusta ei kuulunut. Selityksiä alkoi sadella (autoa piti kuulemma "varustella", talvirenkaat piti hankkia jne.
Ne renkaat muuten tilattiin 5 viikkoa ennen luovutusta.
Auton luovutus sovittiin viikko maksun jälkeen. Sitten soittaa nimeltä mainitsematon myyjä (Mr. Sundström, helmi autokauppiaiden joukossa) ja peruu sen. Luovusta siirretään päivällä ja sovitaan seuraava päivä klo 9.00.
Menemme äitini kanssa sovitusti Tampereen Inchcapeen ja näen välittömästi, että homma kusee. Autossa ei ole nimittäin kilpiä.
Paikalle lompsottelee Mr. Sundström joka totaalisen kylmäkiskoisesti ja hymyttömästi valehtelee meille päin naamaa "näin meillä on tapana Jaguarin ja Land Roverien kanssa". Hän siis väittää, että heillä myydään kaikki jaget ilman kilpiä!
Hänen pitää siis nyt käydä katsastuskonttorilla. Tähän hän arvelee kuluvan noin tunnin.
Totean, että meillä ei ole aikaa eikä aikomusta seistä autoliikkeessä tuntia odottamassa. Annan firmamme osoitteen ja pyydän häntä toimittamaan auton. "Ei onnistu, kiirettä" toteaa vekkuli myyjämme edelleen erittäin töykeästi.
Kerron, että nyt saa vain laittaa onnistumaan. Sovimme luovutuksen toimistollemme klo 11.
Paperit kirjoitellaan seisoskelle 15 minuutin taikinoinnin jälkeen.
Tässä vaiheessa äitini mieli on jo pahoittunut, meikäläisellä alkaa pulssi nousta.
Mr. Sundström saapuu 2 tuntia myöhässä eli klo 13.00 puhelimeen paskaa jauhaen. Seisomme vaivaantuneina 5 minuuttia myyntitykki Sundströmin lässyttelyä. Sitten hän anteeksi pyytämättä toteaa erittäin nyrpeänä, että hänen pitäisi olla jo sillä hetkellä Lahdessa.
Valittelen että hänen täytyy myydä uusi Jaguar vaikka arvelen sen etäisesti olevan hän työnsä.
Tiedustelen, miksi hän on ilmoittamatta 2 tuntia myöhässä.
"Ole sinä nyt siinä hiljaa", toteaa kohtelias Mr. Sundström.
Pinnani palaa, ääni nousee ja Mr. Sundströn on erittäin lähellä elämänsä taatusti mielenkiintoisinta auton luovutusta.
Hillitsen vaivoin itseni. Käyn ulkona "jäähyllä". Äitinikin alkaa menettää malttiaan.
Homma jatkuu äärimmäisen töykeänä loppuun saakka.
2 viikkoa myöhemmin X-type laukeaa moottoritielle. Termostaatti hajoaa ja lämmöt nousee punaiselle. Äitini soittaa Inchcapeen josta luvataan hakea hänet (auto oli vain muutaman kilometrin päässä autokaupasta).
No eipä vaan haetakaan. Paleltuaan autossa 1,5 tuntia saapuu hinuri paikalle jonka kuljettaja on fiksu ja tilaa äidilleni taksin.
Korjaamolla jatkuu tutuksi tullut "Jaguar-palvelu". Luojan kiitos olin Curacaolla enkä ollut paikalla.
Ja kun mieleeni muistuu omat "kokemukseni" XJR:n kanssa eli kun huollon yhteydessä ajoivat sen keulan kasaan (jota kukaan ei ole vieläkään edes pahoitellut) ja mm. vaihdelaatikko-kusetuksen, erinäisiä valeita jne. jne. jne. alkaa olemaan pinna täynnä.
Aion kertoa Jaguar-kokemuksistani jokaiselle tutulle ja tuntemattomalle.
Äidilleni tilattiin uusi X-Type 2.5, vanha X-type meni vaihdossa.
Auto tilattiin syyskuussa ja se saapui 5 viikkoa myöhässä.
Auto maksettiin käteisellä, mutta luovutusta ei kuulunut. Selityksiä alkoi sadella (autoa piti kuulemma "varustella", talvirenkaat piti hankkia jne.
Ne renkaat muuten tilattiin 5 viikkoa ennen luovutusta.
Auton luovutus sovittiin viikko maksun jälkeen. Sitten soittaa nimeltä mainitsematon myyjä (Mr. Sundström, helmi autokauppiaiden joukossa) ja peruu sen. Luovusta siirretään päivällä ja sovitaan seuraava päivä klo 9.00.
Menemme äitini kanssa sovitusti Tampereen Inchcapeen ja näen välittömästi, että homma kusee. Autossa ei ole nimittäin kilpiä.
Paikalle lompsottelee Mr. Sundström joka totaalisen kylmäkiskoisesti ja hymyttömästi valehtelee meille päin naamaa "näin meillä on tapana Jaguarin ja Land Roverien kanssa". Hän siis väittää, että heillä myydään kaikki jaget ilman kilpiä!
Hänen pitää siis nyt käydä katsastuskonttorilla. Tähän hän arvelee kuluvan noin tunnin.
Totean, että meillä ei ole aikaa eikä aikomusta seistä autoliikkeessä tuntia odottamassa. Annan firmamme osoitteen ja pyydän häntä toimittamaan auton. "Ei onnistu, kiirettä" toteaa vekkuli myyjämme edelleen erittäin töykeästi.
Kerron, että nyt saa vain laittaa onnistumaan. Sovimme luovutuksen toimistollemme klo 11.
Paperit kirjoitellaan seisoskelle 15 minuutin taikinoinnin jälkeen.
Tässä vaiheessa äitini mieli on jo pahoittunut, meikäläisellä alkaa pulssi nousta.
Mr. Sundström saapuu 2 tuntia myöhässä eli klo 13.00 puhelimeen paskaa jauhaen. Seisomme vaivaantuneina 5 minuuttia myyntitykki Sundströmin lässyttelyä. Sitten hän anteeksi pyytämättä toteaa erittäin nyrpeänä, että hänen pitäisi olla jo sillä hetkellä Lahdessa.
Valittelen että hänen täytyy myydä uusi Jaguar vaikka arvelen sen etäisesti olevan hän työnsä.
Tiedustelen, miksi hän on ilmoittamatta 2 tuntia myöhässä.
"Ole sinä nyt siinä hiljaa", toteaa kohtelias Mr. Sundström.
Pinnani palaa, ääni nousee ja Mr. Sundströn on erittäin lähellä elämänsä taatusti mielenkiintoisinta auton luovutusta.
Hillitsen vaivoin itseni. Käyn ulkona "jäähyllä". Äitinikin alkaa menettää malttiaan.
Homma jatkuu äärimmäisen töykeänä loppuun saakka.
2 viikkoa myöhemmin X-type laukeaa moottoritielle. Termostaatti hajoaa ja lämmöt nousee punaiselle. Äitini soittaa Inchcapeen josta luvataan hakea hänet (auto oli vain muutaman kilometrin päässä autokaupasta).
No eipä vaan haetakaan. Paleltuaan autossa 1,5 tuntia saapuu hinuri paikalle jonka kuljettaja on fiksu ja tilaa äidilleni taksin.
Korjaamolla jatkuu tutuksi tullut "Jaguar-palvelu". Luojan kiitos olin Curacaolla enkä ollut paikalla.
Ja kun mieleeni muistuu omat "kokemukseni" XJR:n kanssa eli kun huollon yhteydessä ajoivat sen keulan kasaan (jota kukaan ei ole vieläkään edes pahoitellut) ja mm. vaihdelaatikko-kusetuksen, erinäisiä valeita jne. jne. jne. alkaa olemaan pinna täynnä.
Aion kertoa Jaguar-kokemuksistani jokaiselle tutulle ja tuntemattomalle.
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Huh huh!
Olipas tarina!
Sinunkin varmaan kannattaa hankkia huolellisesti valitut käytetyt Jaguarit Saksasta, niinkuin jo moni on tehnyt . Minulla ei toistaiseksi ole ollut mitään normaalista poikkeavia murheita. Ja Espoon Ihchcape on ollut tähän mennessä ainoastaan hintava, palvelu on vielä pelannut.
Sinunkin varmaan kannattaa hankkia huolellisesti valitut käytetyt Jaguarit Saksasta, niinkuin jo moni on tehnyt . Minulla ei toistaiseksi ole ollut mitään normaalista poikkeavia murheita. Ja Espoon Ihchcape on ollut tähän mennessä ainoastaan hintava, palvelu on vielä pelannut.
En oikein tiedä mitä tuohon enää kommentoisi, masentavaa. Minullakin oli tässä mielessä että voisin monen vuoden jälkeen käydä Inchapessa tsekkaamassa onko homma yhtään muuttunut ja vaihdattaa vinkuvan takapyörän laakerin siellä. Enpä taida uskaltaa, siinä paikassa ei koskaan tiedä mitä sieltä autoon tarttuu, huono työmoraali vaikkapa.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Terveeks!
Juuri ollaan Tampereen Inchcapen huoltotaitoja manailtu anopin S-Typen tiimoilta. Toiminta on suoraan kopioitua xjr-98:n kokemuksista.
Olin itsekin yhteydessä heidän Jaguarin työnjohtajaan, ja 5min puhelinkeskustelun osalta kaveri oli pihalla kuin lumiukko. YHTEENKÄÄN kysymykseen kaveri ei osannut vastata. Ja kysymykset olivat luokkaa "mikä osa on vaihdettu ja mitä se maksaa". Jos kysyi "miksi on vaihdettu", niin kaveri meni ihan sekaisin.. huooh..
Espoon Inchcapesta on erinomaisia kokemuksia, mutta harmiksi myös pari negatiivista. Plussan puolella kuitenkin (paitsi hinta ostajan näkökulmasta).
V - Ä - L - T - T - Ä - K - Ä - Ä ainakin Tampereen Inchcapea. Miettikää niitä poloisia, jotka vain ajavat Jaguarilla (eivät harrasta) ja huollattavat siellä. Kirkkain silmin uskovat kaikkiin vedätyksiin ja hintoihin.. Näitä kuskeja on tod.näk. huomattavan paljon.. ja kassa laulaa.
Juuri ollaan Tampereen Inchcapen huoltotaitoja manailtu anopin S-Typen tiimoilta. Toiminta on suoraan kopioitua xjr-98:n kokemuksista.
Olin itsekin yhteydessä heidän Jaguarin työnjohtajaan, ja 5min puhelinkeskustelun osalta kaveri oli pihalla kuin lumiukko. YHTEENKÄÄN kysymykseen kaveri ei osannut vastata. Ja kysymykset olivat luokkaa "mikä osa on vaihdettu ja mitä se maksaa". Jos kysyi "miksi on vaihdettu", niin kaveri meni ihan sekaisin.. huooh..
Espoon Inchcapesta on erinomaisia kokemuksia, mutta harmiksi myös pari negatiivista. Plussan puolella kuitenkin (paitsi hinta ostajan näkökulmasta).
V - Ä - L - T - T - Ä - K - Ä - Ä ainakin Tampereen Inchcapea. Miettikää niitä poloisia, jotka vain ajavat Jaguarilla (eivät harrasta) ja huollattavat siellä. Kirkkain silmin uskovat kaikkiin vedätyksiin ja hintoihin.. Näitä kuskeja on tod.näk. huomattavan paljon.. ja kassa laulaa.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Ikävää kuulla
Tämä on niinkutsuttua suomalaista palvelua. Se eroaa vain aavistuksen verran nk. venäläisestä palvelusta taikka karhunpalveluksesta!
Asiallisesti, tuosta voisi antaa palautetta: a) maahantuojalle b) tehtaalle.
Hyvä syy käydä ostamassa uusikin auto vaikka Saksasta, jossa sentään yleensä saa asiallista palvelua. Harmi vaan, että viranomaiset vielä heittää kapuloita rattaisiin kaikenmaailman protektionististen pykälien ja määräysten avulla.
Kannattaako tätä paikallista "osaamista" suojella oikein yhteiskunnan tuella? Ravintoloista se tuntuu jo ainakin täällä pääkaupunkiseudulla vihdoin poistuneen kilpailun avulla.
-Jakuvaari
JK. Meidänkin käyttöautoa olisi pitänyt jo huollattaa, mutta omat varsin huonot kokemukset paljon kehutusta ja kalliista Espoon Inchcapesta ovat pistäneet mietimään jos vaikka käyttäisikin auton merkkihuollossa Lahdessa...tai ehkä sittenkin vaikka Berliinissä tai Münchenissä!
Asiallisesti, tuosta voisi antaa palautetta: a) maahantuojalle b) tehtaalle.
Hyvä syy käydä ostamassa uusikin auto vaikka Saksasta, jossa sentään yleensä saa asiallista palvelua. Harmi vaan, että viranomaiset vielä heittää kapuloita rattaisiin kaikenmaailman protektionististen pykälien ja määräysten avulla.
Kannattaako tätä paikallista "osaamista" suojella oikein yhteiskunnan tuella? Ravintoloista se tuntuu jo ainakin täällä pääkaupunkiseudulla vihdoin poistuneen kilpailun avulla.
-Jakuvaari
JK. Meidänkin käyttöautoa olisi pitänyt jo huollattaa, mutta omat varsin huonot kokemukset paljon kehutusta ja kalliista Espoon Inchcapesta ovat pistäneet mietimään jos vaikka käyttäisikin auton merkkihuollossa Lahdessa...tai ehkä sittenkin vaikka Berliinissä tai Münchenissä!
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Käyn jatkuvaa Jaakobinpainia itseni kanssa siitä veisinkö oman koslani huoltoon Inchcapelle vai en. Sieltä kuitenkin saisi ne kuuluisat Jaguar-mukit mitä ammattitaitoisemmat "nyrkkipajat" eivät pysty tarjoamaan kohtuullisten hintojensa ja merkittävästi paremman palvelun lisäksi.
Toivottavasti Mansen Inchcapen johto saa tietoonsa nämä toilailut ja mieluummin niin että palautteen antaa loppuasiakas ja maahantuoja
HKM
Toivottavasti Mansen Inchcapen johto saa tietoonsa nämä toilailut ja mieluummin niin että palautteen antaa loppuasiakas ja maahantuoja
HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Taitaapa olla tyypillistä kaikille harvinaisille merkeille!
Tai sitten minun vaatimustasoni on liian korkea. Koska olen oppinut luulemaan, että ketjussa kaikki pelaavat samojen sääntöjen mukaan. Olen nimittäin ollut 21 vuotta töissä firmassa, joka toimittaa tavaraa MB:lle, MAN:lle, Siemensille, Volvolle, Scanialle jne... Siperia opettaa!
Paikallinen Volvo-henkilöautojen huolto toimi erinomaisesti. Vaihdoin kuitenkin neljä vuotta sitten baijerilaiseen. Typpi X3, siis ei kovin yleinen Suomessa, taisi olla ensimmäinen Lahdessa. Siitä ne huolto-ongelmat sitten alkoivat! Siirryin käyttämään Porvoossa olevaa Volvo-liikettä, joka siellä myy myös baijerilaisia.
Huollon ongelmat eivät poistunet. Siirryin sitten Keravalle saman firman pisteeseen. Sama juttu.
Kun oli mitta täysi, soitin maahantuojalle. Yrittivät yhdistää kenttähuoltopäälikölle. Halusin puhua Tj:n kanssa: todettiin, että vika on huollon osaamisessa. Siis maahantuoja on kouluttanut huoltoporukkansa huonosti.
Mitä tästä seurasi? Nyt kun olen koeajanut autoja vaihtoa silmäläpitäen, niin "juuri sellaista baijerilaista ei nyt ole juuri koeajettavana"!
Joten kannataa liikkua massan mukana ja ostaa yleisin automalli! Eikä vaatia liikoja.
Tai sitten minun vaatimustasoni on liian korkea. Koska olen oppinut luulemaan, että ketjussa kaikki pelaavat samojen sääntöjen mukaan. Olen nimittäin ollut 21 vuotta töissä firmassa, joka toimittaa tavaraa MB:lle, MAN:lle, Siemensille, Volvolle, Scanialle jne... Siperia opettaa!
Paikallinen Volvo-henkilöautojen huolto toimi erinomaisesti. Vaihdoin kuitenkin neljä vuotta sitten baijerilaiseen. Typpi X3, siis ei kovin yleinen Suomessa, taisi olla ensimmäinen Lahdessa. Siitä ne huolto-ongelmat sitten alkoivat! Siirryin käyttämään Porvoossa olevaa Volvo-liikettä, joka siellä myy myös baijerilaisia.
Huollon ongelmat eivät poistunet. Siirryin sitten Keravalle saman firman pisteeseen. Sama juttu.
Kun oli mitta täysi, soitin maahantuojalle. Yrittivät yhdistää kenttähuoltopäälikölle. Halusin puhua Tj:n kanssa: todettiin, että vika on huollon osaamisessa. Siis maahantuoja on kouluttanut huoltoporukkansa huonosti.
Mitä tästä seurasi? Nyt kun olen koeajanut autoja vaihtoa silmäläpitäen, niin "juuri sellaista baijerilaista ei nyt ole juuri koeajettavana"!
Joten kannataa liikkua massan mukana ja ostaa yleisin automalli! Eikä vaatia liikoja.
Kyllä Pallosen Seppoa on asiasta informoitu.hkm kirjoitti: Toivottavasti Mansen Inchcapen johto saa tietoonsa nämä toilailut ja mieluummin niin että palautteen antaa loppuasiakas ja maahantuoja
HKM
Ja tietenkin otan yhteyttä maahantuojaan.
Ensimmäistä kertaa olemme todellisia ei-toivottuja asiakkaita. Mielenkiintoista.
Tavallaan tulee mieleen muutaman vuoden takainen Tampereen Fordin emämunaus kun asiakastietoihin oli lisätty pikantti yksityiskohta: "Asiakas on mulkku"- kommentti. Ja menivät vielä näyttämään asiakkaalle...
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
on tää touhua
ainut ehkä mikä myyjän puheessa oli totta,jaget tulee myyjäliikkeeseen ilman kilpiä,mutta olishan ne tietenkin pitänyt olla jo valmiina,minulla kesällä 05 kun ostin jagen,todella ystävällinen myyjä soitti,ja kysyi.haluatko lähteä katsastuskonttoriin,joka muuten oli samassa talossa,valkkaamaan mieleisesi kilvet niistä vaihtoehdoista joita oli,ja näin myös teimme,täytyy sanoa et täällä käyttöautossa,siis jyväskylässä homma toimi,ja myös huollon osalta,on nimetty mies joka huoltaa jaget,ja osaa asiansa,ja homma toimii.mut on tuo uskomatonta touhua,ja 2000 luvulla.tällä hetkellä merkki on vaihtunut,mut kun tietäis jagen kohtalon,niin...kukaties?
Vaihda liikettä
Suosittelen että vaihdat liikettä. Lahden AutoDuo on kuuluisa hyvästä ja ystävällisestä palvelustaan.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
sinberg kirjoitti:Eivät Autoduon pojat vastaa kuitenkaan ikinä sähköposteihinsa - vaikka olisi rahat kourassa.. hyvä, että menee hyvin
Pitkäaikaisena laatupäällikkönä termit kuten "asiakaslähtöisyys", "asiakastyytyväisyys", "laadunvarmistus", "toiminnan kehittäminen", "asiakaspalautteet" jne. ovat minulle enemmän kuin tuttuja sekä tietenkin se mitä termit pitävät sisällään ja mihin niillä pyritään.
Valitettavasti olen nähnyt varsinkin viimeisen 10 vuoden aikana palvelutason jyrkän laskun Suomessa.
Eikä tarvitse ottaa edes esiin ääriesimerkkejä kuten kodin remontit tms.
Kuinkahan monta Jaguaria pitää Tampereelta ostaa ettei käsketä olemaan hiljaa? Nuollaan vaan kiltisti epäpätevän ja luonnevikaisen autonmyyjän persettä!
XKR-07
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Midnight Blue
ex- XJR-98 Sapphire Blue
Itselläni ei ole vielä kokemuksia Jaguarin huoltojen toiminnasta, mutta itse auton osto oli opettavainen prosessi. Toivottavasti opettavainen myös Oululaiselle automyyjälle, joka lahjakkaasti, lähinnä välinpitämättömällä ja ylimielisellä käytöksellään, töpeksi kaupat sivu suun.
No, saatuani huonoa palvelua Oulusta, käännyin seuraavaksi lähimmän eli Vaasan Mobilan Jaguar-kauppiaan puoleen. Täytyy sanoa, että vaikka satuinkin ostamaan auton pari viikkoa ennen uuden autoverotuksen julkituloa, on mieli edelleenkin hyvä. Vaasan Mobilasta sain asiantuntevaa ja asiakkaan huomioon ottavaa palvelua. Auton myyjä tuntui pitävän työstään ja oli ihan aidosti kiinnostunut asiakkaasta. Kaikki toivomukseni otettiin huomioon ja annettu tarjous oli juuri sellainen kuin oli pyydetty. Ja kaiken hyvän lisäksi, sovitut aikataulut pitivät.
Jos ko. liikkeen huolto on edes puoleksikaan niin hyvä kuin itse auton myyjä, niin... No, ilmeisesti huollatan, ainakin ensimmäisellä kerralla, autoni Oulun Wetterillä. Katsotaan sitten onko heidän huoltonsa myyntiä paremmin ajan tasalla. Vai onko jollakin jo omakohtaisia kokemuksia ko. putiikista?
No, saatuani huonoa palvelua Oulusta, käännyin seuraavaksi lähimmän eli Vaasan Mobilan Jaguar-kauppiaan puoleen. Täytyy sanoa, että vaikka satuinkin ostamaan auton pari viikkoa ennen uuden autoverotuksen julkituloa, on mieli edelleenkin hyvä. Vaasan Mobilasta sain asiantuntevaa ja asiakkaan huomioon ottavaa palvelua. Auton myyjä tuntui pitävän työstään ja oli ihan aidosti kiinnostunut asiakkaasta. Kaikki toivomukseni otettiin huomioon ja annettu tarjous oli juuri sellainen kuin oli pyydetty. Ja kaiken hyvän lisäksi, sovitut aikataulut pitivät.
Jos ko. liikkeen huolto on edes puoleksikaan niin hyvä kuin itse auton myyjä, niin... No, ilmeisesti huollatan, ainakin ensimmäisellä kerralla, autoni Oulun Wetterillä. Katsotaan sitten onko heidän huoltonsa myyntiä paremmin ajan tasalla. Vai onko jollakin jo omakohtaisia kokemuksia ko. putiikista?
x-type 2,0D -07 Winter Gold
Täytyy kai tässä oma lusikkanikin soppaan laittaa.
Kuten klubilehteä lukevat ehkä muistavat, katkesi syksyllä 2006 Centuryn hakumatka Saksassa vaihteiston öljyletkun repeämään. Kun auto oli sitten monien mutkien jälkeen saatu Münsterin Jaguar-huoltoon, oli vaan todettavissa, että kyseinen osa puuttui hyllystä. Luvattiin seuraavaksi päiväksi ja auton luvattiin olevan valmis tasan kello 10.00, muistaakseni. Seuraavana aamuna sitten Stefanin kanssa saavuimme paikalle, hyvissä ajoin ennen auton luvattua valmistumista. Koska odotteluaikaa oli, kysyttiin meiltä, josko kahvi kelpaisi. Ja kyllähän suomalaiselle aina kahvi maistuu! Ei ollut puhettakaan mistään automaattikahvista, vaan neito tuli tarjottimen kanssa, posliinikupeista - ei siis mukeista - vastatehtyä kahvia ja suklaapäällystettyjä manteleita.
Auto oli valmis tasan luvattuna aikana! Lisäksi tarkastettiin pyytämättä öljyt ja nesteet ja täytettiin ilmastointiin kylmäaineet veloituksetta! Maksun hetkellä, kun lasku oli noin 500 euroa, pahoittelivat suurta laskua, mutta totesivat, että kyllä Jaguar on jokaisen euron arvoinen.
Todeta täytyy, että en ole koskaan ennen saanut yhtä hyvää palvelua autokaupassa ja tuskin tulen saamaankaan. Kaikki oli erinomaista jos ei täydellistä. Ympäristö, asiantuntemus ja palvelu!
Aki
Kuten klubilehteä lukevat ehkä muistavat, katkesi syksyllä 2006 Centuryn hakumatka Saksassa vaihteiston öljyletkun repeämään. Kun auto oli sitten monien mutkien jälkeen saatu Münsterin Jaguar-huoltoon, oli vaan todettavissa, että kyseinen osa puuttui hyllystä. Luvattiin seuraavaksi päiväksi ja auton luvattiin olevan valmis tasan kello 10.00, muistaakseni. Seuraavana aamuna sitten Stefanin kanssa saavuimme paikalle, hyvissä ajoin ennen auton luvattua valmistumista. Koska odotteluaikaa oli, kysyttiin meiltä, josko kahvi kelpaisi. Ja kyllähän suomalaiselle aina kahvi maistuu! Ei ollut puhettakaan mistään automaattikahvista, vaan neito tuli tarjottimen kanssa, posliinikupeista - ei siis mukeista - vastatehtyä kahvia ja suklaapäällystettyjä manteleita.
Auto oli valmis tasan luvattuna aikana! Lisäksi tarkastettiin pyytämättä öljyt ja nesteet ja täytettiin ilmastointiin kylmäaineet veloituksetta! Maksun hetkellä, kun lasku oli noin 500 euroa, pahoittelivat suurta laskua, mutta totesivat, että kyllä Jaguar on jokaisen euron arvoinen.
Todeta täytyy, että en ole koskaan ennen saanut yhtä hyvää palvelua autokaupassa ja tuskin tulen saamaankaan. Kaikki oli erinomaista jos ei täydellistä. Ympäristö, asiantuntemus ja palvelu!
Aki
Daimler Double Six, series 3
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
Daimler Double Six Century
Citroën 2CV Charlestone
Rover 75 vm-53
Näin sen pitäisi juuri mennäkin!aki kirjoitti:Täytyy kai tässä oma lusikkanikin soppaan laittaa.
Kuten klubilehteä lukevat ehkä muistavat, katkesi syksyllä 2006 Centuryn hakumatka Saksassa vaihteiston öljyletkun repeämään. Kun auto oli sitten monien mutkien jälkeen saatu Münsterin Jaguar-huoltoon, oli vaan todettavissa, että kyseinen osa puuttui hyllystä. Luvattiin seuraavaksi päiväksi ja auton luvattiin olevan valmis tasan kello 10.00, muistaakseni. Seuraavana aamuna sitten Stefanin kanssa saavuimme paikalle, hyvissä ajoin ennen auton luvattua valmistumista. Koska odotteluaikaa oli, kysyttiin meiltä, josko kahvi kelpaisi. Ja kyllähän suomalaiselle aina kahvi maistuu! Ei ollut puhettakaan mistään automaattikahvista, vaan neito tuli tarjottimen kanssa, posliinikupeista - ei siis mukeista - vastatehtyä kahvia ja suklaapäällystettyjä manteleita.
Auto oli valmis tasan luvattuna aikana! Lisäksi tarkastettiin pyytämättä öljyt ja nesteet ja täytettiin ilmastointiin kylmäaineet veloituksetta! Maksun hetkellä, kun lasku oli noin 500 euroa, pahoittelivat suurta laskua, mutta totesivat, että kyllä Jaguar on jokaisen euron arvoinen.
Todeta täytyy, että en ole koskaan ennen saanut yhtä hyvää palvelua autokaupassa ja tuskin tulen saamaankaan. Kaikki oli erinomaista jos ei täydellistä. Ympäristö, asiantuntemus ja palvelu!
Aki
Perustetaanko Jaguar -huoltoverkosto Suomeen?
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Vai W...
Moneskohan jo oli, itsekin tiedän 5 muuta tapausta, itseni mukaanlukien.PJu kirjoitti:Toivottavasti opettavainen myös Oululaiselle automyyjälle, joka lahjakkaasti, lähinnä välinpitämättömällä ja ylimielisellä käytöksellään, töpeksi kaupat sivu suun.
Jaguaria en ole uskaltanut sinne vielä viedä, Volvon osalta kokemukset olivat niin kauheat, että yritän välttää paikkaa viimeiseen asti. Jos siinä ekassa huollossa ei muuta ole kuin öljynvaihto ja jokunen tarkistus, saattavat he siitä selvitä, mutta heti siitä vaikeampien kanssa miettisin muita vaihtoehtoja. Ja asiakaspalvelu huollossa on "normaalilla tasolla".PJu kirjoitti: No, ilmeisesti huollatan, ainakin ensimmäisellä kerralla, autoni Oulun Wetterillä. Katsotaan sitten onko heidän huoltonsa myyntiä paremmin ajan tasalla. Vai onko jollakin jo omakohtaisia kokemuksia ko. putiikista?
Eikös nykyisin takuun aikaiset huollotkin saa tehdä missä huvittaa? Esim Rovaniemen Wetterillä homma toimii jo paljon paremmin, niin työn laadun kuin asiakaspalvelunkin osalta. Heillä ei tosin ole Jaguarin huoltoa, mutta kai he öljyt osaavat vaihtaa, tilatkoon suodattimen Oulusta.
Köpi
On todella erilaisia kokemuksia Wetteristä kuin minulla. Itsellä on X-Typen kanssa vain postiiivisia kokemuksia Wetteristä. Vaihtoivat jarrutehostimen ja tämän abs-matolaatikon takuuseen ja sain vielä ilmaiseksi auton sille ajalle kun odotimme jarrutehostinta Englannista. Itsellä taitaa olla jo viides Wetterin merkkinen auto peräjälkeen ja kaikista positiivisia kokemuksia.
Kerrottakoon tässä yhteydessä seuraava ristiriitainen Inchcape-kokemus:
S-Type oli huollettavana Espoon Inchcapella syksyllä. Olivat todenneet mm. että "Oik. taka jarrusatula vaihdettava"; syyksi kerrottiin satulan jumittaminen. Tämän lisäksi oli maininta "vas.taka jarrusatulan liukukumi rikki". Tämänkin satulan korvaamista uudella kovasti suositeltiin.
No, eipä siinä mitään. Olin pyytänyt Espoosta yhteydenottoa puhelimitse, koska halusin esittää muutaman kysymyksen vielä takajarrusatuloiden ongelmista. Puhelua ei ikinä tullut, josta syystä (ja parista muustakin) päätin tilata satuloiden vaihdon kuitenkin Vantaan Inchcapelta. Informaatio tarvittavista osista ja töistä välittyi Inchcapen sisällä, minun siihen puuttumatta.
Vein auton sitten huoltoon Vantaan Kaivokselaan sovittuna päivänä. Jarrusatulatkin oli saatu hankittua paikan päälle, joten ei muuta kuin hommat käyntiin... Iltapäivällä yllätys oli suuri mutta miellyttävä: mitään tarvetta kummankaan satulan vaihdolle ei ollutkaan! Ei jumitusta, ei rikkinäistä liukukumia. (Tosin KÄSIjarrusatulasta löytyi murtunut liukukumi, mutta mitään jumitusta ei sielläkään kummallakaan puolella.) Rahaa säästyi pari tonnia.
Varmistin vielä Vantaan huoltopäälliköltä, että Espoosta tullut tieto todella alunperin vaati jarrusatuloiden vaihtoa: juuri näin tietokoneella luki. Vantaan Inchcape puolestaan toimi esimerkillisesti ollessaan vaihtamatta satuloita. Veikkaan, että 90%:ssa tapauksista, Espoon Inchcape mukaanlukien, satulat olisi vain vaihdettu ilman ihmettelyjä. Jos ei muusta syystä niin siitä, että saa tilatut satulat pois hyllystä makaamasta, tai vaikkapa aikaisemman virheellisen diagnoosin peittämisen vuoksi. Siihen en tietenkään voi ottaa kantaa, että oliko alkuperäinen diagnoosi tahallaan väärä ("rahastus"). Mutta kyllä se jälkeenpäin hieman kulmakarvoja nostattaa...
Muut kokemukseni Espoonkin Inchcapesta ovat pääosin positiivisia. Toki muitakin töppäilyjä mahtuu joukkoon, mutta vähemmän kuin esim. Bilialla Volvon huoltojen kanssa. Tästä lähtien taidan kuitenkin siirtyä Vantaalle; Lahteakin voisi tietenkin kokeilla?
S-Type oli huollettavana Espoon Inchcapella syksyllä. Olivat todenneet mm. että "Oik. taka jarrusatula vaihdettava"; syyksi kerrottiin satulan jumittaminen. Tämän lisäksi oli maininta "vas.taka jarrusatulan liukukumi rikki". Tämänkin satulan korvaamista uudella kovasti suositeltiin.
No, eipä siinä mitään. Olin pyytänyt Espoosta yhteydenottoa puhelimitse, koska halusin esittää muutaman kysymyksen vielä takajarrusatuloiden ongelmista. Puhelua ei ikinä tullut, josta syystä (ja parista muustakin) päätin tilata satuloiden vaihdon kuitenkin Vantaan Inchcapelta. Informaatio tarvittavista osista ja töistä välittyi Inchcapen sisällä, minun siihen puuttumatta.
Vein auton sitten huoltoon Vantaan Kaivokselaan sovittuna päivänä. Jarrusatulatkin oli saatu hankittua paikan päälle, joten ei muuta kuin hommat käyntiin... Iltapäivällä yllätys oli suuri mutta miellyttävä: mitään tarvetta kummankaan satulan vaihdolle ei ollutkaan! Ei jumitusta, ei rikkinäistä liukukumia. (Tosin KÄSIjarrusatulasta löytyi murtunut liukukumi, mutta mitään jumitusta ei sielläkään kummallakaan puolella.) Rahaa säästyi pari tonnia.
Varmistin vielä Vantaan huoltopäälliköltä, että Espoosta tullut tieto todella alunperin vaati jarrusatuloiden vaihtoa: juuri näin tietokoneella luki. Vantaan Inchcape puolestaan toimi esimerkillisesti ollessaan vaihtamatta satuloita. Veikkaan, että 90%:ssa tapauksista, Espoon Inchcape mukaanlukien, satulat olisi vain vaihdettu ilman ihmettelyjä. Jos ei muusta syystä niin siitä, että saa tilatut satulat pois hyllystä makaamasta, tai vaikkapa aikaisemman virheellisen diagnoosin peittämisen vuoksi. Siihen en tietenkään voi ottaa kantaa, että oliko alkuperäinen diagnoosi tahallaan väärä ("rahastus"). Mutta kyllä se jälkeenpäin hieman kulmakarvoja nostattaa...
Muut kokemukseni Espoonkin Inchcapesta ovat pääosin positiivisia. Toki muitakin töppäilyjä mahtuu joukkoon, mutta vähemmän kuin esim. Bilialla Volvon huoltojen kanssa. Tästä lähtien taidan kuitenkin siirtyä Vantaalle; Lahteakin voisi tietenkin kokeilla?
S-Type R (2002)
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Jännää luettavaa, kaikki nuo tarinat. Kenties näin että maamme ohuin kirja onkin se joka kertoo "Älykkäistä mekaanikoista ja Autokaupan etiikasta ja moraalista"?
Leikki siksen, aivan järkyttäviä tarnoita! Ja myönnetäköön, nyt kun olen muutamassa autoliikkeessä vieraillut viime viikojen aikana vähäruokaista pienehköä dieseliä katselemassa: tähän mennessä osaavaa ja palveluhenkistä myyjää olen tainnut tavata vain Volvo-kaupassa... kohtalon ironiaa... Audikauppa vielä katsomatta tosin...
Leikki siksen, aivan järkyttäviä tarnoita! Ja myönnetäköön, nyt kun olen muutamassa autoliikkeessä vieraillut viime viikojen aikana vähäruokaista pienehköä dieseliä katselemassa: tähän mennessä osaavaa ja palveluhenkistä myyjää olen tainnut tavata vain Volvo-kaupassa... kohtalon ironiaa... Audikauppa vielä katsomatta tosin...
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Kehutaan nyt ensiksi Turun Inchcapen myyntiä josta autoni aikoinaan ostin. Kaikki toimi niin kuin pitikin ja sovittiin enkä parempaa palvelua ole autoliikkeessä ennen saanut enkä sen jälkeen.
Sitten kehut myös Jyväskylän huollolle. Hyvin hoitivat takuujutut aikoinaan. Nyt tuli ensimmäinen korjaus takuun jälkeen. Kyse laahaavista takajarruista. Syynä käsijarruvaiierin jumittuminen. Ei tarvetta satulan vaihtoon (viitaten yllä olevaan juttuun). Kuulemma "tyyppivika" Fordeissa ja samalla myös X-typessä.
Tampereen Inchcapesta sen verran että pyysin sieltä tarjouksen LR2:sta pari kuukautta sitten. Vaan ei ole kuulunut vieläkään. Vaan tahtoo olla sama juttu kaikilla kaupoilla. Ei saa leasing-tarjouksia sähköpostilla pyytäen, ei aina edes paikalla käyden jos ei perään kysele.
Sitten kehut myös Jyväskylän huollolle. Hyvin hoitivat takuujutut aikoinaan. Nyt tuli ensimmäinen korjaus takuun jälkeen. Kyse laahaavista takajarruista. Syynä käsijarruvaiierin jumittuminen. Ei tarvetta satulan vaihtoon (viitaten yllä olevaan juttuun). Kuulemma "tyyppivika" Fordeissa ja samalla myös X-typessä.
Tampereen Inchcapesta sen verran että pyysin sieltä tarjouksen LR2:sta pari kuukautta sitten. Vaan ei ole kuulunut vieläkään. Vaan tahtoo olla sama juttu kaikilla kaupoilla. Ei saa leasing-tarjouksia sähköpostilla pyytäen, ei aina edes paikalla käyden jos ei perään kysele.
hmmm
Mielenkiintoinen tarina Tampereen Inchcapen toiminnasta. Hassu juttu, itse muutamia autoja kyseisestä liikkeestä (ja kyseiseltä myyjältä) ostaneena en ole törmännyt ongelmiin.
Syitä lienee monia ja niitä täällä varmasti turha tonkia ainakaan henkilöiden nimillä, olivat sitten oikein tai väärin kirjoitettuja.
Enemmän niitä ongelmia oli sitten autojen kanssa, mutta toki toinen tarina.
Syitä lienee monia ja niitä täällä varmasti turha tonkia ainakaan henkilöiden nimillä, olivat sitten oikein tai väärin kirjoitettuja.
Enemmän niitä ongelmia oli sitten autojen kanssa, mutta toki toinen tarina.
Se on vaimon auto...