http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... y.php?id=6
Nettiautossa myytävänä alkuperäinen XJ- 5.7 Chevyn koneella?
ALKUPERÄINEN
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 12:02 pm
- Paikkakunta: Oulu
Hieno Coupe, mutta...
Heh, myyjä meinaa että menee heittämällä museorekisteriin
Mutta hienon näköinen Coupe. Jos jollakulla joutilas XK-kone, niin eikun vaihtamaan oikea moottori sisään.
Ei ole näkynyt liikenteessä, edes aurinkoisina päivinä. Muistaisin varmasti, XJ Coupe on kakkos-suosikkini mallistosta. Tosin voihan auto olla muuallakin kuin myyjän kotipaikalla.
Rekkarin mukaan rekisteröity Oulussa heinäkuussa 2000. Mistäkö tiedän? Mun edellinen auto oli VYC-524 eli samana päivänä ollaan varmaan käyty konttorilla. Ei näkynyt. Kuvat näytti Jenkeissä otetuilta?
Köpi
Mutta hienon näköinen Coupe. Jos jollakulla joutilas XK-kone, niin eikun vaihtamaan oikea moottori sisään.
Ei ole näkynyt liikenteessä, edes aurinkoisina päivinä. Muistaisin varmasti, XJ Coupe on kakkos-suosikkini mallistosta. Tosin voihan auto olla muuallakin kuin myyjän kotipaikalla.
Rekkarin mukaan rekisteröity Oulussa heinäkuussa 2000. Mistäkö tiedän? Mun edellinen auto oli VYC-524 eli samana päivänä ollaan varmaan käyty konttorilla. Ei näkynyt. Kuvat näytti Jenkeissä otetuilta?
Köpi
Harvinainen tosiaan
Niin, en ole (onneksi) tainnut nähdä yhtään lumpattua coupéa ennen.
Se onkin sitten kokonaan toinen juttu, että mitä iloa tuosta on.
Vääränvärinen katto ja V8-kone viittaavat siihen, että töitä voi olla aika paljon jos mielii museoleimaan. Lisäksi jenkkimallit ylimäärisine heijastimineen ja vilkkuineen sekä varsin rumine turvapuskureineen ovat coupéissa niitä vaikeimpia myytäviä, parilla tonnilla näkee aina välillä alkuperäisellä koneellakin myynnissä.
Erittäin hyviä, pilaamattomia entisöintikohteita ja alkuperäisiä Euro-autojakin on useita myynnissä EU-maissa jopa alle kymppitonnin. (LHD Daimlereita tehty 117 kpl, DD6 LHD peräti 25 kpl, Jaguareja sentään muutama tuhat). Tosin coupén (ja minkä tahansa XJ:n) ruostevauriot voivat olla kalliita korjata, jos ei osaa itse tehdä kaikkea. Ilmastoiduissa autoissa on vähintään keskitunnelin ja helmojen reunoista lattiat ruosteessa edestä ja takaa, jos vielä takapenkin alta ja takapyöränkotelon reunoista ovat helmat ruostuneet puhki, on edessä nk. total rebuild. Ei se mitään jos semmoisen haluaa, mutta vastaavia autoja on myynnissä niinikään valmiiksi kunnostetuina, tosin sitten niistä yleensä pyydetään €20-40 tuhatta. Kannattaa toki varoa eniten "muka-laitettua" kaunista ja houkuttelevaa pommia. Omakin coupé oli onneksi tuolta rehellisemmästä päästä ja hinta sen mukainen, mutta sekä alustamassan, maalin, että liimattujen mattojen alta on löytynyt ruostetta, kone toimi hyvin, mutta vuoti jäähdytysnestettä, kävi ilmi, että sitä ei oltu Italiassa kasattu ihan oikein päin!
-Jakuvaari
Se onkin sitten kokonaan toinen juttu, että mitä iloa tuosta on.
Vääränvärinen katto ja V8-kone viittaavat siihen, että töitä voi olla aika paljon jos mielii museoleimaan. Lisäksi jenkkimallit ylimäärisine heijastimineen ja vilkkuineen sekä varsin rumine turvapuskureineen ovat coupéissa niitä vaikeimpia myytäviä, parilla tonnilla näkee aina välillä alkuperäisellä koneellakin myynnissä.
Erittäin hyviä, pilaamattomia entisöintikohteita ja alkuperäisiä Euro-autojakin on useita myynnissä EU-maissa jopa alle kymppitonnin. (LHD Daimlereita tehty 117 kpl, DD6 LHD peräti 25 kpl, Jaguareja sentään muutama tuhat). Tosin coupén (ja minkä tahansa XJ:n) ruostevauriot voivat olla kalliita korjata, jos ei osaa itse tehdä kaikkea. Ilmastoiduissa autoissa on vähintään keskitunnelin ja helmojen reunoista lattiat ruosteessa edestä ja takaa, jos vielä takapenkin alta ja takapyöränkotelon reunoista ovat helmat ruostuneet puhki, on edessä nk. total rebuild. Ei se mitään jos semmoisen haluaa, mutta vastaavia autoja on myynnissä niinikään valmiiksi kunnostetuina, tosin sitten niistä yleensä pyydetään €20-40 tuhatta. Kannattaa toki varoa eniten "muka-laitettua" kaunista ja houkuttelevaa pommia. Omakin coupé oli onneksi tuolta rehellisemmästä päästä ja hinta sen mukainen, mutta sekä alustamassan, maalin, että liimattujen mattojen alta on löytynyt ruostetta, kone toimi hyvin, mutta vuoti jäähdytysnestettä, kävi ilmi, että sitä ei oltu Italiassa kasattu ihan oikein päin!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________