Brittien purkaamot.

Yleinen Jaguar-keskustelu
XJ12C-76
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 8:26 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Brittien purkaamot.

Viesti Kirjoittaja XJ12C-76 »

Onko kokemuksia purkuosien tilaamisesta Englannista.
Yrityksien nimistä olisin erityisen kiinnostunut.
Takapuskuria olen etsiskellyt, mutta tuntuu olevan kullasta valmistettu meillä täällä suomessa. Jospa Englantilaisilta saisi kohtuullisemmalla hinnalla.

Pete
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

takapuskuria

Viesti Kirjoittaja joni »

Takapuskuria minäkin olisin vailla. Ruotsista saisi ehjiä autoja samalla hinnalla kuin suomessa näistä pelkistä puskureista pyydetään. Mielestäni on naurettavaa pyytää pelkästä takapuskurista nelinumeroisia lukuja!

Jos vastaasi tulee hyvä paikka josta voisi löytyä minullekin takapuskuri(ser1 tai2 XJ), niin ilmoittele.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Stoneleigh

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Lähtekää klubimatkalle ensi syksynä, tai sitten lento Englantiin jo nyt huhtikuussa. Rompetorilla on yleensä jopa valinnan varaa aika hyvin.

Tosin ei välttämättä kannata ottaa puskuria koneeseen, paitsi jos ei muuten ole paljon matkatavaraa ja saa menemään suksien tms. asemasta.

Saa sieltä kohtuuhintaisia rahtejakin tai sitten joku kohtalotoveri tuo mukanaan. Tai sitten voi ostaa auton ja tuoda sillä puskurin (ja selitellä vaimolle sitten, miksi oli ihan pakko menetellä niin, pelkkää säästöä!)

-Jakuvaari

Jk. Ja mulla on kokemuksia purkufirmoista, mutta esim. RM&J Smith purkaa vain E-tyyppejä...aika hauskaa, semmoisella firmalla ei Suomessa olisi kovinkaan paljon toimintaa! :-)

Jk. 2. Niin ja e-baystä olen ostellut XJ-purkuosia varmuuden varoiksi, tarpeettomina löytyy tällä hetkellä S2 kojetaulu mittareineen, alkup. 1970-luvun NOS ruostumattomat keskipöntöt V12 koneiseen, lämmityslaitteen puhatimet koteloineen, ikkunannostimien moottorit, keskuslukon solenoidit ja releet (releet on uusina kalliita) jne. Ykkössarjalaiseen käytetyt mutta täysin ehjät takavalot piuhoineen, laseinen ja tiivisteineen.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
XJ12C-76
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 8:26 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja XJ12C-76 »

Mistä löytyy tietoa klubimatkasta tai huhtikuun tapahtumasta?
Ajankohtaa ym..

Pete
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

XJ12C-76 kirjoitti:Mistä löytyy tietoa klubimatkasta tai huhtikuun tapahtumasta?
Ajankohtaa ym..

Pete
Oiva tiedonlähde on klubin sivusto, http://www.fjdc.fi ja tapahtumakalenteri!

Kevään Stoneleigh on sunnuntaina 6.4, ovet avautuvat 10.00. Klubimatkaa ei ole sinne nyt keväällä, mutta syksylle jä'rjestelen, 17-21.10.08 (Jaguar Cars, FJDC, Stoneleigh, Gaydonin automuseo, Jaguaromaisia nähtävyyksiä, Silverstone...). Viesti minulle jos mielii mukaan!

Innokkaana matkailijana olen itse menossa huhtikuussakin, pitäähän tuo Daimler Double Six LWB tuoda kotiin... jos joku tarvii vinkkejä omaa kevään matkaansa varten, viestillä tavoittaa!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
hkm
Viestit: 284
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 6:15 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja hkm »

Itsekin olisin kiinnostunut tästä kevään tapahtumasta - Jakuvaari tätä kovasti myös suosittelee. Kysymys kuitenkin asiaan liittyen. Oma auto on yhdeksänkymmentäluvun lopun tuotantoa ja kiinnostaa tietenkin että kuinka näihin vehkeisiin löytyy osia tuolta?
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Viesti Kirjoittaja sinberg »

hkm kirjoitti:Itsekin olisin kiinnostunut tästä kevään tapahtumasta - Jakuvaari tätä kovasti myös suosittelee. Kysymys kuitenkin asiaan liittyen. Oma auto on yhdeksänkymmentäluvun lopun tuotantoa ja kiinnostaa tietenkin että kuinka näihin vehkeisiin löytyy osia tuolta?
Olin itse vuosi sitten ja reissu oli erittäin onnistunut! Tavaraa löytyy hyvin myös moderneihin..ainakin mitä omiin laukkuihin katsoi Suomeen tullessa. :D Nyt voisi muuten kyllä lähteä taas huhtikuussa..
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

hkm kirjoitti:Itsekin olisin kiinnostunut tästä kevään tapahtumasta - Jakuvaari tätä kovasti myös suosittelee. Kysymys kuitenkin asiaan liittyen. Oma auto on yhdeksänkymmentäluvun lopun tuotantoa ja kiinnostaa tietenkin että kuinka näihin vehkeisiin löytyy osia tuolta?
Joo, kuten jo Sinberg tuossa kertoili, moderneihin (kenties ei ihan kaikkein ultramoderneimpiin) löytyy käytännössä lähes kaikkea! Ja onhan tuo Jaguaristille silmäruokaa vaikkei mitään ostaisikaan...

SAS/Blue1 näyttää muuten lentävän erittän HALVALLA Lontooseen, juuri ostin lipun veroineen € 103 :D :shock:

Joten jos meinaa kevään "juhliin", tapahtuma on 6.4. Itse asun Castle Laurel-nimisessä B&B/Guesthousessa, jota viime syksynä testailtiin jo häväksi todettiin Jakuvaarin kanssa. Itse lennän 4.4, ja lähden pohjoiseen sunnuntaina Stoneleighin jälkeen.
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
XJ12C-76
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 8:26 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Stoneleigh Huhtikuu

Viesti Kirjoittaja XJ12C-76 »

Onko jollain kiinnostusta mennä samaa matkaa? Itselleni juuri lentoja varailen. Maayhteydet on vielä hieman hakusessa.
Meikäläiselle kun on systeemit briteissä tuntemattomia ja helpottaisi jos ei tarvitsisi paikan päällä arpoa menemisiään.
Pe-La lähtöjä olen ajatellut, paluu Su tai Ma.

Pete
Viimeksi muokannut XJ12C-76, Pe Maalis 14, 2008 7:36 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

puskuri

Viesti Kirjoittaja joni »

Niin, jos jollekulle sattuu edullinen takapuskuri sieltä matkaan, niin täällä olisi tarve. Eli series1 tai 2 puskuri ja pelkät sivupalat tai keskiosakin voisi kiinnostaa, kunhan on kromit kunnossa. . .
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

PURKUOSA BRITEISTÄ

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Mä ostin aikoinaan käytettynä just samat puskurit ja jotain E - Typen lämmityslaitteen kotelon osia Wilkinson nimisestä firmasta. ( Muistaakseni ainakin isä ja poika.) Kaikki käytetyt osat olivat siinä kunnossa, että tuskinpa Kiinalainen romumetallin ostaja edes hyväksyisi niitä. Jopa puskurit oli läpiruostuneet. Mistä lie löytäneet ne??? Ja rahan saaminen takas oli sitten oma näytelmänsä vaikka olin ne jo palauttanut. Uhkailemalla lehtijutuilla ja kuluttajaviranomaisilla sitten onnistui. Rahdithan jäi tietysti mun piikkiin.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: PURKUOSA BRITEISTÄ

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Coupe kirjoitti:Mä ostin aikoinaan käytettynä just samat puskurit ja jotain E - Typen lämmityslaitteen kotelon osia Wilkinson nimisestä firmasta. ( Muistaakseni ainakin isä ja poika.) Kaikki käytetyt osat olivat siinä kunnossa, että tuskinpa Kiinalainen romumetallin ostaja edes hyväksyisi niitä. Jopa puskurit oli läpiruostuneet. Mistä lie löytäneet ne??? Ja rahan saaminen takas oli sitten oma näytelmänsä vaikka olin ne jo palauttanut. Uhkailemalla lehtijutuilla ja kuluttajaviranomaisilla sitten onnistui. Rahdithan jäi tietysti mun piikkiin.
Joo, tuollaisten ostamisessa on Stoneleigh melkein ainoa vaihtoehto (ja Beaulieu tietty) sillä vain silloin näkee etukäteen mitä saa.

Kanssa kun ostin RM & J Smithiltä E-type purkuosia, mitä ei Ser. 1 2+2:seen misttän voinut muuten saada, niin joitakin osia joutui lähettämään takaisin. Tosin hyvitys taisi hoitua aika helposti kun olin lisää kuitenkin ostamassa. Niitä tietty harmitaa aivan pirusti, kun ne tietää ettei niin ruosteisia romuja saa minnekään kaupaksi edes kilohintaan.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stoneleigh Huhtikuu

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

XJ12C-76 kirjoitti:Onko jollain kiinnostusta mennä samaa matkaa? Itselleni juuri lentoja varailen. Maayhteydet on vielä hieman hakusessa.
Meikäläiselle kun on systeemit briteissä tuntemattomia ja helpottaisi jos ei tarvitsisi paikan päällä arpoa menemisiään.
Pe-La lähtöjä olen ajatellut, paluu Su tai Ma.

Pete
Sori, viimeksikin (ja edellisellä kerralla, sekä ekalla kerralla piti olla seuraa, mutta sitten oli se legendaarinen finnairin lakko!) kaipailin matkaseuraa, mutta jos ei huvita seikkailla M25:lla vuokra-autolla, niin suosittelen SAS:in lentoa Birminghamiin. Tosin viimeksi lensin Köpiksestä Birminghamiin, aivan oikein, Dash Q400:lla, kyllä otti vatsanpohjasta kun laskutelineet päästi ison rysähdyksen koneen laskeutuessa!! :shock:

Onneksi ne ei enää lennä niillä!

Olen menossa ensi lokakuussa, kaikki mukaan, pe aamuna aikaisin lähtö ja ti takaisin, tai hätäiset voi palata jo maanantainakin.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
XJ12C-76
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 8:26 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Brittien purkaamot.

Viesti Kirjoittaja XJ12C-76 »

Nyt on Stoneleighin reissu tehty ja osia löytyi yli tarpeidenkin!
Takapuskureiden päitä (XJ-series 1 ja 2) oli pilvin pimein ja hinnat 40-60£ kpl, keskiosa n.60£.
Edellämainitut osat New old stock.
Meinasin ostaa muutaman ylimääräisenkin, mutta lentojen painoraja tuli vastaan.
Ensi kerralla ehkä sitten.

Kiitoksia Stefanille matkavinkeistä!

Pete
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Brittien purkaamot.

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Joo kiitos kiitoksista Pete, harmi että ajoitukseni siellä Englannin päässä esti enemmän tapaamisen (vaikka saman katon alla asuttiinkin). Kiinnostava päivä monessa mielessä, Sir Williamin nimipäivä kuten jakuvaari totesi, 15 sm lunta, Jim Clark'in traagisen kuoleman 40-vuotismuistopäivän aatto... j.n.e... mutta Stoneleighissä oli systeemit taas kohtuullisen kohdallaan. Aluksi tuntui että kenties sää verotti tulijoiden määrää, mutta olipahan siellä sitten jo aamupäivästä ihan rehtiä tungostakin!

Itse edelleen osittain matkalla, joskin jo lähellä kotimaata eli ihan Ruåtsin Tukholmassa. Ensimmäisen kerran urallani olen ostanut JA vaihtanut auton saman matkan aikana... tuli auton myynti UK:ssa(kin) tutuksi ihan konkretismin asteella! Eihän sitä meikäläinen nuorekas ilmestys sittenkään voinut ruhtinaallisen Daimlerin ratissa näyttäytyä :lol:

Ensi syksyn matka on jo kovasti suunniteluvaiheesta etenemässä – ja varauksiakin on jo jonkinverran kasassa! Seuratkaa ihmiset tämän median palstoja, lähiaikoina lähitietoja!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: Brittien purkaamot.

Viesti Kirjoittaja sinberg »

stefanantinaho kirjoitti:Ensimmäisen kerran urallani olen ostanut JA vaihtanut auton saman matkan aikana... tuli auton myynti UK:ssa(kin) tutuksi ihan konkretismin asteella! Eihän sitä meikäläinen nuorekas ilmestys sittenkään voinut ruhtinaallisen Daimlerin ratissa näyttäytyä :lol:
Jumprahuti Stefan, olin jo varma, että saadaan Dagge -klaaniin lisävahvistusta, mutta mitä ihmettä???? :cry:

No ei se mitään, onhan mulla toi Dagge jo tossa ollut ehkä jotain 2kk...rahaa laitettu kiinni tuttuun tyyliin, että auto parempi kuin ostettaessa.. ja nyt jo kävi mielessä, että mitäs jos sittenkin XKR.. Mutta siis hyvin hyvin nopeasti vain kävi. Yritän ryhdistäytyä :mrgreen: Pakettiautonkin tarvis...mutta kun ei ole Jaguarin merkkistä - kai?

Tänään muuten oli Auto Bildissä BMW 550iA vs XF. Mielenkiintoinen artikkeli.

Viikonloppua,
sinberg
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Vastaa Viestiin