Jaguar nettiautosta?
Jaguar nettiautosta?
Viitsisikö joku kurkata nettiautosta id1777901 Jaguar XJ6 1987 2.9 5000e ja sanoa mielipiteensä? Neljättä vuotta hirmuisessa jagge-pakkomielteessä olevasta naisesta se tuntui houkuttelevalta, ajettu 130000km, suomiauto toiselta omistajalta. Paitsi että oli iljetty jättää lumisateeseen, grrrrr!!
Onko nettiauto ylipäätään varteenotettava jagenostopaikka? Entä kun joku kirjoitti että ovat Englannissa halpoja niin mitä hintaluokkaa? Haaveissa on 80-lukuinen XJ6.
Onko nettiauto ylipäätään varteenotettava jagenostopaikka? Entä kun joku kirjoitti että ovat Englannissa halpoja niin mitä hintaluokkaa? Haaveissa on 80-lukuinen XJ6.
Kuvaan ei myyjä ainakaan ole panostanut, koneen koko olisi 3.6, mielestäni parempi vaihtoehto kuin 2.9, kannattaa asiantuntijan kanssa tarkastaa auto, ja huomioida että se on käytetty ja vanha, kaukana uudesta.
Englannista jos suunnittelet hakevasi niin ohjaus on ns. väärällä puolella.
Onnea autonhakureissuille.
Englannista jos suunnittelet hakevasi niin ohjaus on ns. väärällä puolella.
Onnea autonhakureissuille.
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Moi,
no, onpahan huonossakin kuvassa XJ40 hyvännäköinen auto!
Sanoisinpa näin: käy katsomassa ja kokeilemassa autoa. Mielessä kannattaa pitää seuraavat:
On n.k. varhainen XJ40, ja ruostetta saattaa melko takuuvarmuudella (jos pirssi on viettänyt aikaansa noin vaatimattomin – joskin luonnonmukaisin – peittein...), etsi sitä konepellin etukulmista, takaluukuun takakulmista, A-pilareiden juurista sekä paloseinästä. Viimeksimainnittu hankalin korjausmielessä.
Siinä on digitaalinen mittaristo, olisinpa oikein todella yllättynyt jos toimii kaikilta osin... no, eipähän vaikuta auton käyttöön kylläkään.
2.9 on pienin XJ40:n koneista, mutta oikein miellyttävä siitä huolimatta. Joskus sanotaan että se on tasan V12:n puolikas, joka ei tietenkään anna sille kaikkia V12:n ominaisuuksia, mutta kone käy todella kauniisti. Joksus ollaan taas haukkumassa hitaaksi, ja onhan se totta verrattuna voimakkaampiin, mutta kyllä sillä kerkeää – kunhan käskee. Koneen suhteen ongelmallisempaa on että niitä ei ole kovin paljon, ja varaosansaanti on niihin heikkenemässä. Toisaalta, konversio 3.6:een on "helppo kun yks' nakki".
Hinta on aina sopimus ostajan ja myyjän välillä, eikä mitään muuta, mutta XJ40:stä pitää todeta että se on ja pitää olla edullinen nykymaailmassa. Aivan ehdottoman hyvä ja maailman paras valinta jos aikoo Jaguaria alkaa harrastaa: eräs ehdottomasti parhaita Jaguaria, ja vieläpä auto jota ilman Jaguar olisi todennäköisesti jo -80 -luvulla siirtynyt itämaiseen omistukseen ja autonvalmistuksen unholaan...
Jos aikoo Jaguaria jokapäiväiseen käyttöön kannattaa pitää mielessä että tuo on jo yli parikymppinen, ja ainoa takuu minkä sille voi saada on se että takuuvarmasti jättää tielle – ennemmin tai myöhemmin! Kannattaa siis etsiä budjettinsa raameissa parhaan mahdollisen yksilön. Ja mikäli tulee todellakin käyttöön, suosittelisin myöhäisempää (= laadukkaampaa) XJ40:stä: -90--94 -mallista.
Englannistahan niitä löytää, ja jopa erittäin hyväkuntoisina ja edullisina. Ja – onneksi – niissä on ohjauspyörä OIKEALLA puolella, ei siis väärällä eli vasemmalla...
Hintahaitaria jos kohtuu- tai hyväkuntoista etsii punnissa noin tuhannesta aina johonkin kolmeen tonniin. Joitakin huippuyksilöitä ja harvinaisempia malleja kelluu jopa mainitun hintatason yläpuolella – ainakin pyynnöissä. Ja toimiva sekä kulkevan koslan saapi kympeillä... no, ainakin parilla satkulla.
Siis: hanki Jagge allesi, mutta hanki paras mahdollinen, eli tutki ja vertaile.
no, onpahan huonossakin kuvassa XJ40 hyvännäköinen auto!
Sanoisinpa näin: käy katsomassa ja kokeilemassa autoa. Mielessä kannattaa pitää seuraavat:
On n.k. varhainen XJ40, ja ruostetta saattaa melko takuuvarmuudella (jos pirssi on viettänyt aikaansa noin vaatimattomin – joskin luonnonmukaisin – peittein...), etsi sitä konepellin etukulmista, takaluukuun takakulmista, A-pilareiden juurista sekä paloseinästä. Viimeksimainnittu hankalin korjausmielessä.
Siinä on digitaalinen mittaristo, olisinpa oikein todella yllättynyt jos toimii kaikilta osin... no, eipähän vaikuta auton käyttöön kylläkään.
2.9 on pienin XJ40:n koneista, mutta oikein miellyttävä siitä huolimatta. Joskus sanotaan että se on tasan V12:n puolikas, joka ei tietenkään anna sille kaikkia V12:n ominaisuuksia, mutta kone käy todella kauniisti. Joksus ollaan taas haukkumassa hitaaksi, ja onhan se totta verrattuna voimakkaampiin, mutta kyllä sillä kerkeää – kunhan käskee. Koneen suhteen ongelmallisempaa on että niitä ei ole kovin paljon, ja varaosansaanti on niihin heikkenemässä. Toisaalta, konversio 3.6:een on "helppo kun yks' nakki".
Hinta on aina sopimus ostajan ja myyjän välillä, eikä mitään muuta, mutta XJ40:stä pitää todeta että se on ja pitää olla edullinen nykymaailmassa. Aivan ehdottoman hyvä ja maailman paras valinta jos aikoo Jaguaria alkaa harrastaa: eräs ehdottomasti parhaita Jaguaria, ja vieläpä auto jota ilman Jaguar olisi todennäköisesti jo -80 -luvulla siirtynyt itämaiseen omistukseen ja autonvalmistuksen unholaan...
Jos aikoo Jaguaria jokapäiväiseen käyttöön kannattaa pitää mielessä että tuo on jo yli parikymppinen, ja ainoa takuu minkä sille voi saada on se että takuuvarmasti jättää tielle – ennemmin tai myöhemmin! Kannattaa siis etsiä budjettinsa raameissa parhaan mahdollisen yksilön. Ja mikäli tulee todellakin käyttöön, suosittelisin myöhäisempää (= laadukkaampaa) XJ40:stä: -90--94 -mallista.
Englannistahan niitä löytää, ja jopa erittäin hyväkuntoisina ja edullisina. Ja – onneksi – niissä on ohjauspyörä OIKEALLA puolella, ei siis väärällä eli vasemmalla...
Hintahaitaria jos kohtuu- tai hyväkuntoista etsii punnissa noin tuhannesta aina johonkin kolmeen tonniin. Joitakin huippuyksilöitä ja harvinaisempia malleja kelluu jopa mainitun hintatason yläpuolella – ainakin pyynnöissä. Ja toimiva sekä kulkevan koslan saapi kympeillä... no, ainakin parilla satkulla.
Siis: hanki Jagge allesi, mutta hanki paras mahdollinen, eli tutki ja vertaile.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Rek tunnus?
Terve,
Hieman outoa ja suorastaan epäilyttävää, ettei rek. tunnus ole ilmoituksessa, myöskään kuvasta ei siitä saa oikein selvää.
Silloin olisi helpompi tarkistaa auton historia.
Nettiauto ei ole mielestäni kovin hyvä paikka Jaguarin myymiseen, ainakaan hyvän sellaisen.
Sen lyhyen ajan sisällä, minkä E-tyyppini ilmoitus oli tuolla sain konkreettisen tuntuman siihen, kuinka paljon luku- ja kirjoitustaitoisia suomalaisia on avohoidossa, vaikka heidän selvästikin kuuluisi olla jossakin pehmustettujen seinien sisällä.
Jos laittaa noin huonon kuvan ilmoitukseen, ei tavoitteetkaan voi olla kovin korkealla, eli voisi lähteä halvalla ja saattaa olla hyvä pirssi. Siis saattaa, XJ40 voi olla myös sellaisessa kunnossa, ettei korjaustaidottomalle omistajalle ole sillä mitään rahallista arvoa. Sama pätee periaatteessa mihin tahansa Jaguariin, köyhällä ei ole varaa halpaan!
Kuten täälläkin on useita kertoja toistettu, kannattaa aina etsiä paras mahdollinen auto, vaikka se maksaisikin vähän enemmän kuin olisi valmist pulittamaan. Lisäksi kannattaa varata muutama tonni välittömiin korjauksiin, asioihin jotka tulevat myöhemmin vielä kalliimmiksi, kuten ruoste, laatikko, perä ja kone.
Jos lähtee katsomaan, pitää ehdottomasti ottaa joku, joka on edes joskus omistanut vastaavan tai tuntee niitä hieman, sekä jarrumieheksi, näistä autoista on vaikea luopua koeajon jälkeen!!! (Vaikka ne olisivat aivan kamalassa kunnossa!) Ja oikein hoidettuna ne kestävät kyllä ja toimivat oman kokemuksen mukaan sitä paremmin, mitä enemmän niitä käyttää (ja huoltaa!) 130tkm on aika vähän tuon ikäiselle Suomi-autolle.
-Jakuvaari
Jk. Yllätykset, eivät ole yllätyksiä, niitä tulee aina.
Hieman outoa ja suorastaan epäilyttävää, ettei rek. tunnus ole ilmoituksessa, myöskään kuvasta ei siitä saa oikein selvää.
Silloin olisi helpompi tarkistaa auton historia.
Nettiauto ei ole mielestäni kovin hyvä paikka Jaguarin myymiseen, ainakaan hyvän sellaisen.
Sen lyhyen ajan sisällä, minkä E-tyyppini ilmoitus oli tuolla sain konkreettisen tuntuman siihen, kuinka paljon luku- ja kirjoitustaitoisia suomalaisia on avohoidossa, vaikka heidän selvästikin kuuluisi olla jossakin pehmustettujen seinien sisällä.
Jos laittaa noin huonon kuvan ilmoitukseen, ei tavoitteetkaan voi olla kovin korkealla, eli voisi lähteä halvalla ja saattaa olla hyvä pirssi. Siis saattaa, XJ40 voi olla myös sellaisessa kunnossa, ettei korjaustaidottomalle omistajalle ole sillä mitään rahallista arvoa. Sama pätee periaatteessa mihin tahansa Jaguariin, köyhällä ei ole varaa halpaan!
Kuten täälläkin on useita kertoja toistettu, kannattaa aina etsiä paras mahdollinen auto, vaikka se maksaisikin vähän enemmän kuin olisi valmist pulittamaan. Lisäksi kannattaa varata muutama tonni välittömiin korjauksiin, asioihin jotka tulevat myöhemmin vielä kalliimmiksi, kuten ruoste, laatikko, perä ja kone.
Jos lähtee katsomaan, pitää ehdottomasti ottaa joku, joka on edes joskus omistanut vastaavan tai tuntee niitä hieman, sekä jarrumieheksi, näistä autoista on vaikea luopua koeajon jälkeen!!! (Vaikka ne olisivat aivan kamalassa kunnossa!) Ja oikein hoidettuna ne kestävät kyllä ja toimivat oman kokemuksen mukaan sitä paremmin, mitä enemmän niitä käyttää (ja huoltaa!) 130tkm on aika vähän tuon ikäiselle Suomi-autolle.
-Jakuvaari
Jk. Yllätykset, eivät ole yllätyksiä, niitä tulee aina.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Hei,
kiitos vastauksista ja hyvistä neuvoista! En yhtään itse huomannut esim. rekisterinumeron puuttumista. Lähinnä olen ajatellut jaggea kesäautoksi mutta siinä on varmaan se ikuinen kysymys että toisaalta auto pysyy paremmassa kunnossa kun sillä ajaa ympäri vuoden, ei ole jarrut jumissa hetken lepäilyn jälkeen (kuten ainakin mersussa) mutta talven suolakelit ovat pahasta. Olen aina ajanut vanhoilla autoilla, esim. ajokortin ajoin opetteluluvalla `71 amazonilla, ensimmäinen auto oli volvo 164 `70, sitten 2 mersua 80-luvun alusta, nyt ajan omassa mittakaavassani uudella autolla kun se on vm.88! Volvot jättivät muutaman kerran tien päällä kun bensa loppui mutta sehän ei auton vika ollut. Että ns.vanha auto ei mitään uutta, asennetta niitä kohtaan löytyy!
Voisin tässä esittää vielä muutaman lisäkysymyksen eli paljonko xj6 vie bensaa vaikka nyt tuolla 3.6 koneella? Entä täällä on jossain keskusteluissa viitattu siihen että jaggea on turha viedä "tavalliselle" autokorjaamolle, pitääkö paikkaansa? Onko se jotenkin niin spesiaali että vain siihen perehtyneet voivat tehdä remonttia? Varaosat ovat suomessa ilmeisesti paljon kalliimpia kuin Englannissa? Onko niitä helppo tilata sieltä?
Ikävä kyllä minulla ei ole ketään jagen omistajaa tuttavapiirissä jota voisin pyytää mukaan autoja katsomaan.
kiitos vastauksista ja hyvistä neuvoista! En yhtään itse huomannut esim. rekisterinumeron puuttumista. Lähinnä olen ajatellut jaggea kesäautoksi mutta siinä on varmaan se ikuinen kysymys että toisaalta auto pysyy paremmassa kunnossa kun sillä ajaa ympäri vuoden, ei ole jarrut jumissa hetken lepäilyn jälkeen (kuten ainakin mersussa) mutta talven suolakelit ovat pahasta. Olen aina ajanut vanhoilla autoilla, esim. ajokortin ajoin opetteluluvalla `71 amazonilla, ensimmäinen auto oli volvo 164 `70, sitten 2 mersua 80-luvun alusta, nyt ajan omassa mittakaavassani uudella autolla kun se on vm.88! Volvot jättivät muutaman kerran tien päällä kun bensa loppui mutta sehän ei auton vika ollut. Että ns.vanha auto ei mitään uutta, asennetta niitä kohtaan löytyy!
Voisin tässä esittää vielä muutaman lisäkysymyksen eli paljonko xj6 vie bensaa vaikka nyt tuolla 3.6 koneella? Entä täällä on jossain keskusteluissa viitattu siihen että jaggea on turha viedä "tavalliselle" autokorjaamolle, pitääkö paikkaansa? Onko se jotenkin niin spesiaali että vain siihen perehtyneet voivat tehdä remonttia? Varaosat ovat suomessa ilmeisesti paljon kalliimpia kuin Englannissa? Onko niitä helppo tilata sieltä?
Ikävä kyllä minulla ei ole ketään jagen omistajaa tuttavapiirissä jota voisin pyytää mukaan autoja katsomaan.
Jaguar Sovereign XJ40 4.0 `90
Mercedes Benz 200 `82
Mercedes Benz 200 `82
Ihmiset senkin on tehneet
Riippuu viasta, toki joku vika voi vaatia erikoistyökaluja ja -osaamista, mutta kyllä suurin osa kuluvista osista on ihan samanlaisia kuin muissakin autoissa ja vaikka itse vaihdettavissa. Huolto-ohjelmassa on niitä normaaleja "vaihda öljyt, tarkista pissapoika"-kohtia, joihin ei kyllä mitään Jaguar-spesialistia tarvita. Olenpa jopa tuohon vm2000 XJ8:iin uskaltanut itse koskea, noissa etsimissäsi vanhemmissa ei edes tarvita mitään Jaguar-erikoistesterejä.xena kirjoitti:Entä täällä on jossain keskusteluissa viitattu siihen että jaggea on turha viedä "tavalliselle" autokorjaamolle, pitääkö paikkaansa?
Onko se jotenkin niin spesiaali että vain siihen perehtyneet voivat tehdä remonttia?
xena kirjoitti: Varaosat ovat suomessa ilmeisesti paljon kalliimpia kuin Englannissa?
Ainakin maahantuojalla ja heidän valtuuttamillaan huolloilla, mutta löytyy Suomestakin kohtuullisemmin hinnoin osia myyviä liikkeitä.
xena kirjoitti: Onko niitä helppo tilata sieltä?
On. Kolmessa päivässä osat sun kotiovellasi, maksu luottokortilla tai PayPalilla. Suurimmissa, tunnetuissa UK:n kaupoissa ei ole ongelmia ollut.
No jospa Kissakulman välityksellä löytyy joku lähistöltä tai auton lähistöltä.xena kirjoitti:Ikävä kyllä minulla ei ole ketään jagen omistajaa tuttavapiirissä jota voisin pyytää mukaan autoja katsomaan.
Esim jos Oulusta löydät ehdokkaan, niin on meitä täällä heti muutama jonossa tulossa renkaita potkimaan! Saattaapi myyjä säikähtää kun lauma isoja äijiä pölähtää hänen aarrettaan penkomaan
Köpi
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Bensaa on aina mennyt tarkalleen kaikki mitä tankkiin on laittanut... no, käytännössä kunnollinen 3.6 kunnollisen kuskin käsissä vie mixed-ajossa tuossa 12/100, säästeliäästi ajellen varmasti pääsee allekin, mutta toisaalta siinä saa enemmänkin menemään.xena kirjoitti:Voisin tässä esittää vielä muutaman lisäkysymyksen eli paljonko xj6 vie bensaa vaikka nyt tuolla 3.6 koneella?
Koneista vielä sen verran, että:
heti alkuun tulivat siis 2,9 joka yhdellä nokka-akselilla, sekä twin-cam 3,6 (ensimmäinen AJ6-kone). 3,6 suureni 4.0-litraiseksi -90, ja seuraavana vuonna 2,9 tippui valikoimasta, ja tilalle tuli 3,2 litrainen AJ6. Samainen AJ6 esiintuyi myös seuraavan malliversion nokalla, eli X300:n. Vuonna 1993 nelikymppisen koriin sai myös 6.0 V12 (auton mallimerkintä XJ81), jota niinikään asennettiin X300-koriseen. XJ40 XJR:ssä ei ole ahdinta, mutta vuosina -93 ja -94 hieman paranneltu kansi, kun taas -95 (X300) alkaen XJR:ssä on aina ollut mekaaninen ahdin.
Ja kun etsiskelet autoja (XJ40); niitä siis tehtiin seuraavilla mallimerkinnöillä:
XJ6 = perusvarusteltu malli -86--94
Sovereign = parempi varustelutaso, 2,9-4,0 -koneilla -86--94
Daimler = huippuvarustelu, 3,6-4,0 -koneilla, -86--94
Daimler Double Six = V12, -93--94
Jaguar XJ12 = Sovereign-varusteinen, V12, -93--94
Erikoismallit:
3,2S, -93--94
4,0S, -94
Gold 3,2, -93--94
Gold 4,0, muutama kappale -94
Majestic, -93--94, 3,2-6,0 koneilla (pidennetty akseliväli)
XJR -89--94
Insignia, kaikilla koneilla, erikoismalleja, valmistusmäärä tuntematon mutta vähäinen, -93--94
Ja onpahan Jaguarin toimesta tehty yksi farmari (4,0) ja yksi kaksiovinen Coupékin (6,0 V12). Sen lisäksi Chas Whitaker teki turbovarusteisia luksusmalleja (Chasseur-nimellä), ja kolme loppuvaiheen Majesticiakin hän paranteli ja varusteli (erikoisnimillä Chasseur Stealth 1-3). Myös Janspeed teki muutaman turbon. Lister on tehnyt yhden 7,2-litraisen V12 -mallin ja jokin korifirma (en vaan muista mikä) teki kolme farkkua, joista yksi huhujen mukaan ollut FJDC'n perustajiin kuuluneen Risto Forsströmin omistuksessa, ja joku räätäli teki myös erikoiistilauksesta muutaman kaksiovisen coupé:n. Jokunen one-off stretch-limokin on tehty, kuten muutama ruumisautokin (hearse). Eli on mistä valita!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Tyyli ennen kaikkea!
Tässä vielä viime hetken ohjeita tiukkoihin pankkineuvotteluihin viime JU:sta!
(Jaguar-uutisista, lähdekin näkyy aika selvästi)
-Jakuvaari
(Jaguar-uutisista, lähdekin näkyy aika selvästi)
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Tervehdys!
Tämä sopii aika pitkälti topicciin.
Tässä on jo usean kuukauden ajan polttanut jaguaarin hankinta. Eli ei se varmaan auta muu kuin ostaa jostain sellainen. Ja XJ sen melkein pitäis olla (jos oikein olen ymmärtänyt niin X300 94- alkaen) Siitä lähdetään hakemaan.
Jotenkin tuntuu siltä että halvimmat häkistä myytävät on varmaan oman mielenrauhan kannalta, viisainta kiertää kaukaa.
Onko tämä Lahdessa Auto duo:lla myynnissä oleva yksilö http://www.autoduo.fi/vinfo.asp?vid=SMI998 tuttu auto jollekulle teistä? Ja liike on ilmeisemmin asiallinen, puhelimessa myyjä vaikutti ihan asialliselta. Ja kuulemma autoon vaihtaisivat uuden perän. En ole vielä ehtinyt katsomaan, kun ei se ihan tässä nurkalla ole myynnissä (selityksen makua ).
Sitä on tässä kotona saanut selittää miksi pitää vaihtaa vm 2001 Saabi Jaguaariin...
Tämä sopii aika pitkälti topicciin.
Tässä on jo usean kuukauden ajan polttanut jaguaarin hankinta. Eli ei se varmaan auta muu kuin ostaa jostain sellainen. Ja XJ sen melkein pitäis olla (jos oikein olen ymmärtänyt niin X300 94- alkaen) Siitä lähdetään hakemaan.
Jotenkin tuntuu siltä että halvimmat häkistä myytävät on varmaan oman mielenrauhan kannalta, viisainta kiertää kaukaa.
Onko tämä Lahdessa Auto duo:lla myynnissä oleva yksilö http://www.autoduo.fi/vinfo.asp?vid=SMI998 tuttu auto jollekulle teistä? Ja liike on ilmeisemmin asiallinen, puhelimessa myyjä vaikutti ihan asialliselta. Ja kuulemma autoon vaihtaisivat uuden perän. En ole vielä ehtinyt katsomaan, kun ei se ihan tässä nurkalla ole myynnissä (selityksen makua ).
Sitä on tässä kotona saanut selittää miksi pitää vaihtaa vm 2001 Saabi Jaguaariin...
Tervehdys taas,
niin se alunperin kysymäni kaunotar katosi nettiautosta, ei tosin minulle....
Tervajoen Rinta-Joupilla on ollut muutaman kuukauden `90 Sovereign (nettiauto id1650143), sattuisiko kukaan tietämään siitä mitään? Suomi-autoksi mainitaan, ajettu aika paljon ,377000. Hinta on 7890e ja vaihdossa mistä vaan autosta 2000e eli pitäiskö ostaa joku 100e:n auto vaihdokiksi niin mukavasti Jagen hinta laskisi.....
niin se alunperin kysymäni kaunotar katosi nettiautosta, ei tosin minulle....
Tervajoen Rinta-Joupilla on ollut muutaman kuukauden `90 Sovereign (nettiauto id1650143), sattuisiko kukaan tietämään siitä mitään? Suomi-autoksi mainitaan, ajettu aika paljon ,377000. Hinta on 7890e ja vaihdossa mistä vaan autosta 2000e eli pitäiskö ostaa joku 100e:n auto vaihdokiksi niin mukavasti Jagen hinta laskisi.....
Jaguar Sovereign XJ40 4.0 `90
Mercedes Benz 200 `82
Mercedes Benz 200 `82
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Nätti pirssi! Jännä kuriositeetti: auto on ilmiselkeästi Sovereign, mutta peräpään badge XJ6! Nomeklatuurista sen verran, että XJ40:han oli vain tehtaan projektikoodi, josta ei koskaan pitänyt tulla yleinen mallinimike (XJ40- korinen XJ12 tai DD6:han ovat itse asiassa - ei XJ40:siä vaan XJ81:siä... tai LWB X300 onkin X306...).Safre kirjoitti:Tuolla olisi vähän vähemmillä kilsoilla oleva, kalliimpi tietty
Nelikymppisissä XJ6 on perusmalli, ja siitä ylöspäin löytyy Sovereign (joka ei siis olekaan XJ6!!!) tai Daimler Six.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...