Vintage!

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Vintage!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Niin, pitäisiköhän tänne Kissakulmaan vielä erikseen perustaa semmoinen Historia-osasto veteraaneille? Eli suomal. Jaguar-historian keskustelupalsta, voihan sitä tänne yleiseenkin kirjoittaa, mutta moisia juttuja voi olla sitten myöhemmin hankalampi hakea. Ja kaikkia ei ehkä kiinnosta...

Olen käynyt läpi kerhon saamat vanhojen Uudenmaan kantakorttien kopiot sekä kolme Stockmannin kuittia 1950-luvulta, ja niistä löytyy tietoja kahdesta XK:sta, kolmesta MKV:stä ja loput onkin MKVII:ja.

XK:t tunnetaan ja seiskoja saa penkoa joku muu.

Ajattelin hieman kysellä niistä vitosista, sillä esim. JJJ:llä on ollut pari vanhaa kuvaa, EB:llä samoin ja Mäntyharjulla on pari autoakin. Ainakin yksi auto on mahdollisesti vielä raatona jossain Porin seudulla ja ainakin yksi tiedetään romutetun, mutta vielä olisi mahdollista hieman pistää tietoja yksiin.

Helpoksi homman tekee se, että mulla on viiden vuoden keruun tuloksena tietoja korkeintaan 9:stä autosta, kuvia neljästä, valmistenumerot vain kolmesta, mutta muita tietoja kohtuullisesti.

Vaikeaksi asian tekee se, että rekisteritunnukset vaihtuivat tuhkatiheään 1950-luvulla virkaintoisten viranomaisten ansiosta, sekä omistajien muuttaessa, että omistajien vaihtuessa...

Rek tunnuksia suomalaisille MKV:lle olisi esim:

AK-743, UR-846, Helsinki, Tuusula Kerava 1950-55, vm. 1949 2.5L
ex. Orna-Auto Oy, Helsinki, tunteeko joku ko. yritystä? onko ollut taksi?

AO-55, UO-460, EZ-588, Helsinki, Karjaa, Lohja, Turku 1950-57, vm. 1949 2.5L

AL-651, AF-462, UL-987, Helsinki, Porvoo, Helsinki 1950-55, vm.1949 3.5L

ja sitten on:

AO-200, ei tietoja?
AG-100, ehkä Musta, kuva JU-44
UBR-206, Musta, JJJ:n kuva
MR-395, Musta/Kerma JU 27, 31 ja 34
Viininpunainen Suomi-auto, mahd. ex Anneli Sari...

Kaikki huhupuheetkin ovat tervetulleita, ainoa mikä on varmaa, on että autoja on ollut ainakin kolme ja yksi niistä on ollut rekisteröity moottorinnumerolla, eli alustanumero ei ole tiedossa. Sen toki saisi ainakin omistaja JDHT:ltä, ehkä kerhokin voisi saada sieltä jotain tietoja historian tarpeisiin. Mun auto on eri juttu, eikä siis Suomi-auto, mutta kahdeksasta jäljelle jäävästä on mahdollista, että kyseessä ovat samat kolme tai neljä autoa eri tiedoilla eri vuosikymmenillä.

Toisaalta tässä on vain Uudenmaan tiedot, maahantuoja oli Tampereella ja Stockmann myi Helsingissä, joten Pirkanmaalta ja muualtakin voisi löytyä lisää tietoja ja autoja...onko täällä sikäläisiä SAHK-ihmisiä, joilla voisi olla joitakin tietoja?

Selvitetään ensin näin ja katsotaan sitten myöhemmin, mitä AKE ja JDHT tietävät ja suostuvat kertomaan! :D

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Mobilisti?

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Entäs jos kysyisit "KGB"ltä eli "Reemeriltä", Mobilistin päätoimittajalta?
Ainakin juttujensa mukaan tuntuu tietävän jokaisen vanhan suomiauton historian ja jos kerhon nimissä kyselisit niin saattaisi heltyä muistelemaan ja Mobilistin kuva-arkistoja raottamaan? Ei ota jos ei annakaan...

Omanikin on USA-auto ja historian selvittäminen on epäonnistunut. JDHT kertoo kyllä ensimmäisen ostajan ja sen nimisiä muutama löytyykin (mm. eräs 100-vuotias!), mutta oikeaa ei. Ja toisestakaan suunnasta ei etene, kun DMV (Jenkkilän "autorekisterikeskus") ei kerro/tiedä mitään. Myyjäkin oli sen verran hämärä jobbari, että edes viimeisestä omistajasta (ennen minua) ei oikein ole tietoa.
Mutta sen tiedän havaintojeni myötä, että erittäin luovia ja kekseliäitä omistajia autolla on ollut... :)

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mobilisti?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Kopi kirjoitti:Entäs jos kysyisit "KGB"ltä eli "Reemeriltä", Mobilistin päätoimittajalta?
Ainakin juttujensa mukaan tuntuu tietävän jokaisen vanhan suomiauton historian ja jos kerhon nimissä kyselisit niin saattaisi heltyä muistelemaan ja Mobilistin kuva-arkistoja raottamaan? Ei ota jos ei annakaan...

Omanikin on USA-auto ja historian selvittäminen on epäonnistunut. JDHT kertoo kyllä ensimmäisen ostajan ja sen nimisiä muutama löytyykin (mm. eräs 100-vuotias!), mutta oikeaa ei. Ja toisestakaan suunnasta ei etene, kun DMV (Jenkkilän "autorekisterikeskus") ei kerro/tiedä mitään. Myyjäkin oli sen verran hämärä jobbari, että edes viimeisestä omistajasta (ennen minua) ei oikein ole tietoa.
Mutta sen tiedän havaintojeni myötä, että erittäin luovia ja kekseliäitä omistajia autolla on ollut... :)

Köpi
Ameriikan pojat keksii:

1. Tuore esimerkki, MKV jäähdytin terästä, alkuperäinen (iso) jäähdyttäjän korkki terästä, kromattu, tiukat kierteet ja kumitiiviste, saa uustuotantona, näyttää upeelta ja maksaa vähän yli £40 GBP = jenkit olivat sitten päättäneet laittaa epäsopivan ALUMIINISEN (syöpyy täysin kiinni teräkseen) korkin kuitujen ja PlasticPadding Chemical metal tuotteen avulla kiinni. No eipä lähtenyt enää irti, ilman että koko paisuntasäiliön kaulakin lähti samalla ja tartti rusikoida, että sai kromatusta maskista ulos! no olihan jäähdytin jo 58 vuotta vanha eikä korjaus maksanut kuin 780 euroa, pikkujuttu! %-(

2. E-typen konehuoneessa oli erilaisia puutarhaletkuja ja niihin "kuuluvia" venttiilejä. Muistaakseni kevlar-vahvisteinen letkusarja maksoi aikanaan melkein 300 mk M. Robeyllä.

3. Sähkötyöt, lähes kaikki MKV johdot on korvattu joko mustalla (paksumpi) tai valkoisella (ohuempi) piuhalla, on sitten helppo arvailla, että mikä on mikä korin ja kojelaudan eri puolilla, onneksi piuhoja on vähemmän kuin XJ8:ssa!!! niin ja sanoisin, ettei autossa ole ollut ollenkaan peruutusvaloja vuoden 1977 jälkeen (ei piuhoja, katkaisijat ja valot kyllä toimii) eikä toimivia jarruvalojakaan enää edellisen latauksensäätäjän vaihdon jälkeen (v. 1996)...eipä haitannut menoa jenkkilässä.

Takaisin asiaan.

1. Olen jutellut "Reemerin" kanssa, tuntuu potevan jonkinasteista Jaguar-allergiaa, eli on hapan kun mun kaltaiset harrastajat valitsee niin ilmeisen brittimerkin eikä esim. Wolseleytä tai Armstrongia, Bristolia tms. JMHO. Voin toki joskus udella, lukee käsittääkseni JU:ia, eikä esim. EB:n MKV "AG-100" kuva ole johtanut yhteenkään johtolankaan tai vinkkiin. JDHT:ltä aion kyllä kovasti kysellä Suomi-autoista...

2. Uskon, että tietoa kyllä löytyy, jos sitä vaan viitsitään kaivella, mikään ei täällä tapahdu Stasin tietämättä. Hyvä esimerkki: kun kävimme hakemassa pimeänä joulukuun iltana (yöllä) kamalassa räntäsateessa MKV:n Hangosta, sain jo seuraavana päivänä kuulla, että Riistavedellä oli kuultu huhu MKV:stä joka oli nähty jossain Hangon ja Helsingin välillä... :-)

-Jakuvaari

Jk. Osa historian selvittämisestä on tuuria, osa kovaa työtä ja aikaa kuluu. Omasta E-typestäni olen saanut kopion rek. otteesta vuodelta 1985, katsastustarra vuodelta 1989 ja radion sisältä (!) löytyi korjauslappu vuodelta 1976 jossa omistajan nimi ja osoite. tosin osoite niin kryptinesä, että useiden jag-lovers-kyselyjen ja *vuosien* kuluttua, yksi jenkkikolleega tiesi, mistä paikasta NC:ssa oli kyse. En ole yrittänyt olla sinne yhteydessä enkä tiedä montako omistajaa mahdollisesti oli ennen vuotta 1976, kuitenkin kaikki tunnetut kilvet ja paperit ovat Pohjois-Karoliinasta.
Viimeksi muokannut jakuvaari, Ma Maalis 31, 2008 9:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Viesti Kirjoittaja HEF »

Sarco Oy:llä, eli Roland Sarlinilla oli MK V. Siis se virma jonka kovaääniset oli mm. Eltsun ajoissa. Tiedän autosta, koskapa mun enoni oli aikonaan töissä siellä.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Loistavaa!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

HEF kirjoitti:Sarco Oy:llä, eli Roland Sarlinilla oli MK V. Siis se virma jonka kovaääniset oli mm. Eltsun ajoissa. Tiedän autosta, koskapa mun enoni oli aikonaan töissä siellä.
Aivan mahtavaa, tiesin, että tietoa kyllä löytyy. Ja hienoa, ettei tuo ole enää pelkkä urbaanilegenda. JU-44:ssa EB arvaili, josko ko. kuva olisi tästä Sarcon autosta, mahdollisesti Munkkiniemenrannassa kuvattu. Aika usein nuo paikka-arvaukset menevät yksiin. Vaikke Tabe Slioorin XK140:stä ole saatu mitään tietoja on JU-58:ssa ollut kuvan paikka varmistunut Hietaniemeksi, niinkuin arvasinkin.

Onko mitään saumaa löytää jostakin kuvaa tai onko mitään muistikuvaa auton kilvistä? Varmaan A-alkuiset, jos kerran oli Helsingissä. Kaikki autot, joista on suomalaisia kuvia nähty ovat olleet alunperin mustia, siihen aikaan (1949) MKV Saloon oli saatavilla peräti kymmenellä eri värillä, joista kolme oli metallihohtoja (Gunmetal, Pastel Green ja Pastel Blue) ja peräti viisi oli erilaisia harmaita! Musta, valkoinen, vihreä (Suede Green) ja siinä ne vaihtoehdot olivatkin! :D
http://www.jag-lovers.org/brochures/bro ... 8_19_l.jpg

Kun tulkitisin uudestaan niitä kaunokirjoituskoukeroita, tuli mieleenä, että tuo AK-743, myöh. UR-846 olisi voinut olla myös "Oma-Auto Oy:n" omistama. Ettei olisi voinut olla taksifirma? Legendan mukaan H:gissä olisi ollut 50-luvun alussa myös kaksi MKV:sta takseina.

Luulisi, että myös AO-55, AO-200 tai AG-100 olisi todella helppoja muistaa!

Sarcon markkinontipanostus kantoi kauas: vaikken ollut edes syntynyt, kun Eltsussa ajettiin jo viimeistä kertaa, olen nähnyt Sarcon nimen lukemattomissa kuvissa ja filminpätkissä! :D

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Viesti Kirjoittaja HEF »

Enoni valitettavasti hoitelee jo taivaallista äänentoistoa, joten enempää tietoa sieltä ei saatane. Onko sulla mahdollista plärätä vahoja Seniori Mobilisteja? Niissähän on valtavasti vanhaa suomalaista kuvamateriaalia. Mk V saattaa taatusti viuhahtaa jossain kuvassa.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

FJDC ja Jaguar-uutiset

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Monen vuoden säädön ja väännön jälkeen on taas jotain tapahtunut. Olen laittanut kykyjeni mukaan vanhojen Jaguar-uutisten kansia ja sisällysluetteloiden tietoja tuonne http://www.fjdc.fi.

Niiden selaamiseen ei tarvitse edes tunnuksia, mutta niille, jotka tahtovat lisätä sinne tietoa tai puuttuvia kuvia, voidaan antaa lisää oikeuksia.

Siellä on nytkin pari kivaa kansikuvaa, mm. XKD530 omistaja/kuljettajansa ja mekaanikkonsa kera Lohjan järven jäällä sekä AD-700 uutena Sveitsissä alppisolassa vielä englantilaisissa kilvissään.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

jakuvaari kirjoitti:Niin, pitäisiköhän tänne Kissakulmaan vielä erikseen perustaa semmoinen Historia-osasto veteraaneille? Eli suomal. Jaguar-historian keskustelupalsta, voihan sitä tänne yleiseenkin kirjoittaa, mutta moisia juttuja voi olla sitten myöhemmin hankalampi hakea. Ja kaikkia ei ehkä kiinnosta...

Olen käynyt läpi kerhon saamat vanhojen Uudenmaan kantakorttien kopiot sekä kolme Stockmannin kuittia 1950-luvulta, ja niistä löytyy tietoja kahdesta XK:sta, kolmesta MKV:stä ja loput onkin MKVII:ja.

XK:t tunnetaan ja seiskoja saa penkoa joku muu.

Ajattelin hieman kysellä niistä vitosista, sillä esim. JJJ:llä on ollut pari vanhaa kuvaa, EB:llä samoin ja Mäntyharjulla on pari autoakin. Ainakin yksi auto on mahdollisesti vielä raatona jossain Porin seudulla ja ainakin yksi tiedetään romutetun, mutta vielä olisi mahdollista hieman pistää tietoja yksiin.

Helpoksi homman tekee se, että mulla on viiden vuoden keruun tuloksena tietoja korkeintaan 9:stä autosta, kuvia neljästä, valmistenumerot vain kolmesta, mutta muita tietoja kohtuullisesti.

Vaikeaksi asian tekee se, että rekisteritunnukset vaihtuivat tuhkatiheään 1950-luvulla virkaintoisten viranomaisten ansiosta, sekä omistajien muuttaessa, että omistajien vaihtuessa...


UBR-206, Musta, JJJ:n kuva

Viininpunainen Suomi-auto, mahd. ex Anneli Sari...
Kuva

Eli tuo on melkoisella varmudella sama auto, antenni on erikoisessa paikassa, samoin lisätyt etuvilkut, peili ja Autoliton vaunumerkki täsmäävät, eli siinä tapauksessa auton nykyinen sijainti on jossain määrin tiedossa ja jos saadaan ko. FJDC:n jäseneltä Mäntyharjulla hieman lisää tietoja (varsinkin alustanumero) niin ehkä se menee vielä yksiin jonkun noista vanhoista rek. tunnuksista tai kantakorteista.

Kuva

Outoa vaan, jos ei kukaan muista tai tiedä tuon auton liikkeistä mitään. Luulisi, että viininpunainen MKV on ollut aika helppo huomata liikenteessä ja pistää muistiin. Onko JJJ:llä muistikuvaa, mistä tuo kuva on peräisin? Näyttää olevan rasteroitu joten on kaiketi napattu jostakin autolehdestä? (taustalla Alfasud, Celica ja Kupla)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja Jku »

Tuo idea Historia- tai Vintageosiosta kuullostaa hyvältä!
Ehkäpä se toisi lisää lukijoita ja kommentteja sille alueelle.
Uusista ja vanhoista autoista kiinnostuneet ovat ehkä eri henkilöitä.
Minä en ainakaan ymmärräkään noista uusista mitään!
Muuta kuin ajan.
Enkä minä näe vanhoissa ja uusissa Jaguareissakaan mitään yhtäläisyyttä.
Joten minun mielenkiintoni kohdistuu vain vanhoihin.
Kuulun itsekin siihen kategoriaan ikäni perustteella.
Daimler
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 1:09 am

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Mutta mikä on vanha ja mikä uusi?
Minulle XJ6 -ohjelma on osin vanhaa, osin vedenjakajaa. Oikeastaan 1-, 2- ja 3-sarjalaisia ei pitäisi käsitellä samana mallina, tämän opin vertaillessani 2- ja 3-sarjalaisten osaluetteloita; eihän niissä ole samaa kuin taka-akselisto, lämmityslaitteen venttiili ja helmapellit.
XJ6 tuli markkinoille '68 -siitä on nyt 40 vuotta- ja viimeinen 3-sarjalainen valmistui joulukuussa '92. Uudemmista en tiedä mitään, enkä kai haluakaan, DD6:n glamour riittää minulle.
Viimeksi muokannut Daimler, Su Elo 10, 2008 7:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja Jku »

Niin mikä on vanhaa?
Tällaisella suomalaisella foorumilla voitaisiin kai pitää tuota Suomen museoajoneuvon ikärajaa (30v) jo vanhana?
Ei tämä Suomen muukaan sivistys ole ihan samanikäistä, kuin mannermainen.
Daimler
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 1:09 am

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Jassoo, jäin siis koneurkuni kanssa "Mondeo-osastolle".
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja Jku »

Minusta tuo raja voi olla joustava.
Pääasia on, että kyse on harrasteautosta, ei käyttöautosta!
Eikä kai sekään niin tarkkaa ole.
Pilkuntarkka rajanveto on aina turhaa, jopa mahdotonta.
Tärkeintä on kiinnostus!
Daimler
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 1:09 am

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Kiinnitinpä huomioni D. Manners Ltd:n ilmoitukseen; eipä se rajanveto taida olla ihan yksipiippuinen juttu britillekään. Sieltä kun löytyi tällainen vaihtoehto:
Classic 1940's - 1960's
Modern 1990's - Present
ja vielä:
XJ Series 1960's - 1990's
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2062
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Jku kirjoitti:Tuo idea Historia- tai Vintageosiosta kuullostaa hyvältä!
Ehkäpä se toisi lisää lukijoita ja kommentteja sille alueelle.
Uusista ja vanhoista autoista kiinnostuneet ovat ehkä eri henkilöitä.
Minä en ainakaan ymmärräkään noista uusista mitään!
Muuta kuin ajan.
Enkä minä näe vanhoissa ja uusissa Jaguareissakaan mitään yhtäläisyyttä.
Joten minun mielenkiintoni kohdistuu vain vanhoihin.
Kuulun itsekin siihen kategoriaan ikäni perustteella.
No ehkä sitten pitäisi vielä yllyttää JJJ luomaan tuo alue vanhoille. Siis idea ei ole, että sinne tulisi niiden trouble shooting keskustelua tms. vaan, että suomalaisen Jaguar-historian legendoja, knoppitietoa ja muuta perimätietoa saataisiin vähän koostettua, se kun on muutenkin niin hajallaan, vanhoja Jaguar-uutisia ei saada digitalisoitua ihan hetkessä ja niissäkin on myös väärää tietoa.

Sitä paitsi näen paljonkin yhtäläisyyksiä vanhojen ja uusien välillä, XJ-malliin 1968 asti oli kehitys jatkuva kaari ja vaikken ole ajanut X350/X358 malleja, niin ainakin S1, S2, S3, XJ40, X300 ja X308 ovat aivan selvästi sukua, lähes sama auto hieman eri tekniikalla ja ulkoasulla, mutta saman tuntuisia ne kaikki ovat, IMO. :mrgreen:

-Jakuvaari

JK. Vieläkään ei ole esim. Tabe Slioorin ja XK140:n yhteisestä taipaleesta mitään tietoa, vaan se yksi kuva sylikoiran kanssa Helsingin Hietaniemestä 1950-luvulta...
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja Jku »

Minusta VMPK:n sivut ovat hyvin jäsennelty!
http://www.vmpk.fi/forum/

Siellä on toki historiakseksusteluja ja kantakorttien hakemiseta hyviä neuvoja ja tietojen vaihtoa.
On myös mutteritekniikkaa, kysymyksiä ja neuvoja.
Ja tietysti yleistä-keskustelua-osio!

Näin vierailijamäärä saadaan houkuteltua laajaksi. Siitähän hyötyvät kaikkiein osioiden lukijat.
Jos halutaan määritellä kirjoitusaiheet kovin tarkasti, jää keskustelu vain muutaman henkilön välikseksi! Jotka jo tuntevat toisensa ennestään.
Joten he eivät tarvitse tätä foorumia keskusteluilleen!
Siksi kannatatn tuotqa SDP:n sallivaa linjaa:
"katto korkealla ja seinät leveällä".
Avatar
en-invest
Viestit: 76
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 12:24 am
Paikkakunta: Käpälämäki

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja en-invest »

jakuvaari kirjoitti:
Jku kirjoitti:



JK. Vieläkään ei ole esim. Tabe Slioorin ja XK140:n yhteisestä taipaleesta mitään tietoa, vaan se yksi kuva sylikoiran kanssa Helsingin Hietaniemestä 1950-luvulta...
Tabe rakasti erikoisia autoja ja poseerasi niiden kanssa, oli Cadillacia ja sitten toi Jagge, luulisin ettei olleet hänen omiaan, Corvette Coupe oli hänen oma autonsa joka yhden välikäden kautta tuli minulle 80:ntä luvulla.
Vette 427 Tri-Power avo-69
Vette C-2 avo -63
Porsche 928 s4 -89
MB roadster -90
Daimler Double Six Coupe -76
Jaguar XK-120 roadster -53
Honda CB 1100 R -83
VW New Beetle tdi Motorsport -99
http://www.youtube.com/watch?v=ByXvPU-tfJA
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Vintage!

Viesti Kirjoittaja jjj »

jakuvaari kirjoitti:Jos halutaan määritellä kirjoitusaiheet kovin tarkasti, jää keskustelu vain muutaman henkilön välikseksi! Jotka jo tuntevat toisensa ennestään.
Joten he eivät tarvitse tätä foorumia keskusteluilleen!
Tämä on todella suuri vaara. Ainakin itse masennun kun käyn sivustolla, jossa täytyy klikkautua moneen osioon ennenkuin näkee missä mennään.

Jos kirjoittajat vaan muotoilevat juttunsa otsikon hyvin niin veikkaan että systeemi on parhaimmillaan?
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Vastaa Viestiin