Neliveto XJ Jaguar
Neliveto XJ Jaguar
Raisiossa näin jokunen vuosi sitten XJ Jaguarin nelivedolla, alkuperäinen tehdastekoinen, vuosimallia en muista, tietääkö kukaan asiasta?
Tallessa on
Auto on FJDC:n jäsenellä, oli aikanaan RF:n maahantuoma, alunperin mennyt Sveitsiin hevosten kuljetusvaunun vetotarpeisiin, legendan mukaan.
Ykkössarjan Daimler, XK-kone, Jensenin 4-vetotekniikkaa, enempää en tiedä, toivon mukaan saadaan siitä joskus juttua kerholehteen.
-Jakuvaari
Ykkössarjan Daimler, XK-kone, Jensenin 4-vetotekniikkaa, enempää en tiedä, toivon mukaan saadaan siitä joskus juttua kerholehteen.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Tallessa on
tää ei ole sit ilmeisesti sama kun oli myynnissä suomen sijoitusautoissa joskus vuosituhannen vaihteen jälkeen. se oli jensenin v8:lla ja nelivedolla. en nyt kyl millään muista oliko 1vai2 sarjalainen.jakuvaari kirjoitti:Auto on FJDC:n jäsenellä, oli aikanaan RF:n maahantuoma, alunperin mennyt Sveitsiin hevosten kuljetusvaunun vetotarpeisiin, legendan mukaan.
Ykkössarjan Daimler, XK-kone, Jensenin 4-vetotekniikkaa, enempää en tiedä, toivon mukaan saadaan siitä joskus juttua kerholehteen.
-Jakuvaari
Sama auto
Kyllä sen on pakko olla sama auto, ei niitä käsittääkseni ole kuin 1 kpl maailmassa.
Siitä koneesta en ollutkaan varma, se auto kun on esiintynyt XJ6 ja Daimler Sovereign nimillä vanhoissa jäsenluetteloissa.
Ihmettelinkin hieman, miten XK-kone antaisi tarpeeksi tilaa, varsinkin korkeutta Jensenin akselistolle, eli ehkä siinä siis on sitten se V8.
Toivottavasti saadaan vielä asiaan ensikäden tietoa lähitulevaisuudessa, alustavasti on hieman juteltu, että autosta tehtäisiin joskus hieman juttua kerholehteen.
-Jakuvaari
Siitä koneesta en ollutkaan varma, se auto kun on esiintynyt XJ6 ja Daimler Sovereign nimillä vanhoissa jäsenluetteloissa.
Ihmettelinkin hieman, miten XK-kone antaisi tarpeeksi tilaa, varsinkin korkeutta Jensenin akselistolle, eli ehkä siinä siis on sitten se V8.
Toivottavasti saadaan vielä asiaan ensikäden tietoa lähitulevaisuudessa, alustavasti on hieman juteltu, että autosta tehtäisiin joskus hieman juttua kerholehteen.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Neliveto kuitenkin
Niin, en halua kommentoida toisten sanomisia taikka niiden merkitystä, mutta jos Ferguson on sama, mitä käytettiin maailman ensimmäisessä nelivetoisessa sarjatuotantourheiluautossa, FF siis "Ferguson formula"en-invest kirjoitti:Ja RF sanoi siinä olevan Fergusonin vetolaitteet, yhdestä ja ainoasta yksilöstä on kyse.
http://www.lupine.demon.co.uk/jff.html
Huom. kaaauuuuaan ennen Quattroja ja muita vastaavia, mutta jostain syystä, ei ko. tekniikka aikanaan lyönyt sen enempää läpi.
Liekö syytä siinä, että autot oli hinnoiteltu hieman toisin kuin Jaguar ja Audi tai että tuotantomenetelmät olivat "sarjatuotannosta" huolimatta aika käsityöpainotteisia.
Yhtä kaikki, aika edistyksellistä tuo tekniikka on aikanaan ollut, eikä mikään ihme, että Lyons ja Lofty valitsivat Jensenin ja FF-tekniikan ko. erikoisauton pohjaksi, viskolukko, kaikkien pyörien veto sekä mm. ABS:t aika hurjaa 1960-luvulla...
http://www.lupine.demon.co.uk/centreclutch.html
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________