XJ6 Sove -95 hankittu
XJ6 Sove -95 hankittu
Tällainen x300 4.0 on tulossa saksanmaalta viikon päästä. Jaguarit on minulle ihan uusi tuttavuus, joten mitäs huoltoja ja tarkistuksia suosittelette ensimmäisenä?
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Moro
ja onnittelut hankinnasta. Itse käyttäisin Jaguar-huollossa tai Autotohtorilla tarkastastuksessa, teettäisin perushuollo ja vaihtaisin nesteet.
HKM
ja onnittelut hankinnasta. Itse käyttäisin Jaguar-huollossa tai Autotohtorilla tarkastastuksessa, teettäisin perushuollo ja vaihtaisin nesteet.
HKM
Porsche 993 Carrera 2
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
BMW 318iS Coupe E30
Ex. X308 XJR
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Kiitokset! Tämä tuli hankittua oikeastaan vaimolle 30v synttärilahjaksi
Elikkä ihan perushuollolla liikenteeseen: jäähdytysnesteet, öljyt moottoriin ja voimansiirtoon, ölyn/polttoaineen/ilmansuodattimet. Tuo ruostesuojauksen tarkistus on käynyt mielessä ja tietty kunnon pesu, vahaus, penkkien hoito...
Mistän noita Jaguarin osia kannattaa kysellä?
Elikkä ihan perushuollolla liikenteeseen: jäähdytysnesteet, öljyt moottoriin ja voimansiirtoon, ölyn/polttoaineen/ilmansuodattimet. Tuo ruostesuojauksen tarkistus on käynyt mielessä ja tietty kunnon pesu, vahaus, penkkien hoito...
Mistän noita Jaguarin osia kannattaa kysellä?
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Onneksi olkoon! Ja mukava saada taas uusi kaunistus tänne keskiseen Suomeen. Jaguarin osia Jyväskylästä ei tahdo löytyä muilta kuin Käyttö-Autolta alkuperäisenä ja joitain kulutusosia JMT-autohuollosta. Huoltavat myös. Sitten jos iso osien tarve iskee, niin Turussa Triangle Motor ja Lahdessa Laatuvaunu pelastavat.
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Onneksi olkoon! Minä toin viime kesänä X300 Daimler Double Six:in, ja ensimmäisenä teetätin siihen Aivan Täydellisen Huollon. Siihen menee vähän rahaa, mutta on ihan järkevä investointi, jonka voi katsoa kuuluvan auton hankintakustannuksiin. Kaikki öljyt ja nesteet uusiksi, vaihdelaatikkoöljyjä myöden. V12-kärryn täydellinen iso huolto oli hieman tyyris, mutta eipä jää epätietoisuutta.
Bentley Mulsanne -89
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Onnittelut loistavasta valinnasta!
Vuoden kokemuksella vastaavasta: kato jarrupalat ja jos yhtään tarvetta vaihdolle, niin ota samalla ohjelmaan jarrusylinterin tiivisteiden vaihto (ei maksa rahaa eikä paljon vaivaakaan, mutta säästää harmilta jatkossa). Helppo tarkistus on myös etuiskareiden yläpään kumipuslat... tuppaavat kuoleentumaan.
Muuta mihin olen törmännyt: vaihda kaukosäätimien paristot ennenkuin tulee hätä... Samoin akku kannttaa ladata/tarkistaa ajoissa eikä vasta kun vaimon pitäs ajaa kampaajalle
Huolettomia kilometrejä!!
Vuoden kokemuksella vastaavasta: kato jarrupalat ja jos yhtään tarvetta vaihdolle, niin ota samalla ohjelmaan jarrusylinterin tiivisteiden vaihto (ei maksa rahaa eikä paljon vaivaakaan, mutta säästää harmilta jatkossa). Helppo tarkistus on myös etuiskareiden yläpään kumipuslat... tuppaavat kuoleentumaan.
Muuta mihin olen törmännyt: vaihda kaukosäätimien paristot ennenkuin tulee hätä... Samoin akku kannttaa ladata/tarkistaa ajoissa eikä vasta kun vaimon pitäs ajaa kampaajalle
Huolettomia kilometrejä!!
S-Type 3,0 Executive -00 (Anthracita/Almond)
XJ6 4,0 Sovereign -97 (Sapphire) ex
XJ6 4,0 Sovereign -95 (JRG) ex
XJ6 4,0 Sovereign -97 (Sapphire) ex
XJ6 4,0 Sovereign -95 (JRG) ex
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Jos näkee itse hieman vaivaa varaosien hankkimiseen, kannattaa ilman muuta hankkia Parts & Service Manuals CD kyseiseen automalliin. Tällöin löydät varaosien koodit ja numerot, jotka helpottavat osien hankkimista.
Itse olen hankkinut suoraan netistä, jolloin voi säästää kymmeniä, jopa satoja euroja verrattuna maahantuojan hintoihin. Hyviä kokemuksia mm. British Parts, SNG Barratt, Jags of Bursledon sekä eBayn linkit (UK ja DE), joissa tarjolla useita vaihtoehtoja varaosien toimittajista sekä yksityisistä myyjistä. Tilaus ja maksu, niin paketti kolahtaa postilaatikkoon alle aikayksikön.
Olisi tietysti moraalisesti ajateltava myös yritystä, joka mahdollisesti suorittaa asennustyön mikäli siihen ei itsellä taidot riitä. Nämäkin yritykset tekevät bisnestä varaosilla, mutta toisaalta heiltä säästyy aikaa ja vaivaa, kun on oikeat varaosat jo valmiiksi hankittu. Ja jos he vielä ovat valmiita suorittamaan asennustyön...
Itse olen hankkinut suoraan netistä, jolloin voi säästää kymmeniä, jopa satoja euroja verrattuna maahantuojan hintoihin. Hyviä kokemuksia mm. British Parts, SNG Barratt, Jags of Bursledon sekä eBayn linkit (UK ja DE), joissa tarjolla useita vaihtoehtoja varaosien toimittajista sekä yksityisistä myyjistä. Tilaus ja maksu, niin paketti kolahtaa postilaatikkoon alle aikayksikön.
Olisi tietysti moraalisesti ajateltava myös yritystä, joka mahdollisesti suorittaa asennustyön mikäli siihen ei itsellä taidot riitä. Nämäkin yritykset tekevät bisnestä varaosilla, mutta toisaalta heiltä säästyy aikaa ja vaivaa, kun on oikeat varaosat jo valmiiksi hankittu. Ja jos he vielä ovat valmiita suorittamaan asennustyön...
Viimeksi muokannut JaguarMan, To Huhti 10, 2008 10:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XJ6 (X300) 3.2L 1996 Sapphire Blue/Nimbus Grey
XJ6 (XJ40) 3.6L 1988 Dorchester Grey/Doeskin (Ex)
XJ6 (XJ40) 3.6L 1988 Dorchester Grey/Doeskin (Ex)
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Kiitos hyvistä vinkeistä. Yritän selvitä huoltotöistä itse, kun näitä autoja on tullut rakenneltua ja korjailtua harrastuspohjalta jo pidemmän aikaa. Mitäs öljyjä moottoriin, vaihteistoon ja perään suosittelette?
Jäähdytysnesteiksi varmaankin ihan normiaineet, punaiselle nesteelle ei liene tarvetta?
Jäähdytysnesteiksi varmaankin ihan normiaineet, punaiselle nesteelle ei liene tarvetta?
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Jäähdytysneste kuten muutkin nesteet kannattaa laittaa ihan Jaguarin speksien mukaan, X300 kuutoseen ei tainut vielä olla niin kallista nestettä kuin V8:siin on. Perän öljy on kai Shell Spirax mutta noi pitäisi kyllä lukea auton manuaalissa, kone ja laatikko ihan tavalliset laadukkaat öljyt, jotka täyttää valmistajan vaatimukset.Jani Antikainen kirjoitti:Kiitos hyvistä vinkeistä. Yritän selvitä huoltotöistä itse, kun näitä autoja on tullut rakenneltua ja korjailtua harrastuspohjalta jo pidemmän aikaa. Mitäs öljyjä moottoriin, vaihteistoon ja perään suosittelette?
Jäähdytysnesteiksi varmaankin ihan normiaineet, punaiselle nesteelle ei liene tarvetta?
Vaihda muuten ihmeessä jarrunesteet heti ja kannaattaa vaikka huuhdella systeemi vielä. Voisi harkita jopa satuloiden täyshuoltoa koska mäntiä ei saa nykyään ostaa erikseen ja uusi satula maksaa maahantuojalla 873,00 euroa per kappale (!)
Allekirjoittaneella vasen jarrutyösylinteri jumitti viime kesänä (oireilee tyypillisesti pienenä täristyksenä yhdessä pyörässä) ja korjaussarja maksaa alkuperäisosana vain 32,50 euroa ja tarvikeosana 12,00 euroa.
JLM12123 CALIPER SEALS KIT X300 & XJ40 XK8 genuine, 2 kpl €65,00 sis. 22% alv.
JLM12123 * CALIPER SEALS KIT X300 & XJ40 XK8 tarvike 2 kpl €24,00 sis. 22% alv.
Myös ABS:n hydrauliikkayksikkö saattaa tämänikäisissä jo vikaantua, varsinkin jos litkujen vaihto on laiminlyöty ja ihan muutenkin. Sen voi korjauttaa jenkkilässä halvalla, joidenkin huhujen mukaan uusi maksaa jo pari tonnia maahantuojalla, ei mitään järkeä.
Täällä Kissakulmassa on ollut keskustelua noista ennenkin, foorumin haku-toiminnolla löytää helposti noi vanhat jutut.
-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, Ke Huhti 23, 2008 10:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Nyt on kissa pihassa ja ensimmäiset ajokokemukset oli erittäin miellyttäviä. Sähköisiä toimintoja on kyllä sen verran, että suomen- tai englanninkieliset ohjeet olisivat enemmän kuin tarpeen.
Tähän muuten olikin jo ehditty uusia tuo ABS yksikkö, joten siltä osin ei tarvitse kantaa onneksi huolta. Tosin se jarrunesteiden vaihto ja jarrusatuloiden remppa voisi olla paikallaan tulevana talvena, kun kesäajokausi on ohi.
Autossa oli ostohetkellä jotain hämminkiä bensansyötössä. Kovassa kiihdytyksessä oli meno hyytynyt. Nyt tuntuu toimivan kuitenkin mallikkaasti. Hieman hämminkiä aiheutti tänään keskuslukitus ja öljynpaineanturi. Niihin löytyikin selitys tätä foorumilta.
Tähän muuten olikin jo ehditty uusia tuo ABS yksikkö, joten siltä osin ei tarvitse kantaa onneksi huolta. Tosin se jarrunesteiden vaihto ja jarrusatuloiden remppa voisi olla paikallaan tulevana talvena, kun kesäajokausi on ohi.
Autossa oli ostohetkellä jotain hämminkiä bensansyötössä. Kovassa kiihdytyksessä oli meno hyytynyt. Nyt tuntuu toimivan kuitenkin mallikkaasti. Hieman hämminkiä aiheutti tänään keskuslukitus ja öljynpaineanturi. Niihin löytyikin selitys tätä foorumilta.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Onnea uuden kissan johdosta ja paljon nautinnollisia kilometrejä!
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Onnea uudesta kissasta myös täältä Mansesta rotvallin reunalta...
Minulta paukahti juuri vastaavasta autosta lambda-anturi. Havaittiin vasta katsastuksessa (7-kertainen CO arvo sallittuun ) kun ei kissa tohtinut häiritä kuljettajaa check engine valolla (pitäisi kai osata antaa vikailmo?). Tilasin uudet Britishparts:lta yhteensä 170 e postikuluineen kaikkineen ja toinen mokoma meni asennukseen.
Pajalla mekaanikko kommentoi, että vaikka vika ei olisikaan niissä niin ne kannattaa vaihtaa kuitenkin, tulee kuulemma säästetyssä bensassa rahat takaisin, tiedähäntä onko totta vai mainoslause. Kuitennii Bosch suosittelee vaihtoa 100tkm välein ja joillain valmistajilla se on kuulemma 100 kilomailia.
No katsastusmiehen arvaus syyllisestä oli oikea ja nyt on taas päästöt kunnossa ja leima vuodeksi eteenpäin . Myös kaasuvaste tuntuu parantuneen. Onneksi ei väärä seos ehtinyt syödä katteja, sitten olisi varmaankin tullut kalliiksi...
Edit: Ai niin, unohtui mainita että mittariin ehti kertyä juuri tuon 100 kilomailin verran ennenkuin lambdat väsähti.
Minulta paukahti juuri vastaavasta autosta lambda-anturi. Havaittiin vasta katsastuksessa (7-kertainen CO arvo sallittuun ) kun ei kissa tohtinut häiritä kuljettajaa check engine valolla (pitäisi kai osata antaa vikailmo?). Tilasin uudet Britishparts:lta yhteensä 170 e postikuluineen kaikkineen ja toinen mokoma meni asennukseen.
Pajalla mekaanikko kommentoi, että vaikka vika ei olisikaan niissä niin ne kannattaa vaihtaa kuitenkin, tulee kuulemma säästetyssä bensassa rahat takaisin, tiedähäntä onko totta vai mainoslause. Kuitennii Bosch suosittelee vaihtoa 100tkm välein ja joillain valmistajilla se on kuulemma 100 kilomailia.
No katsastusmiehen arvaus syyllisestä oli oikea ja nyt on taas päästöt kunnossa ja leima vuodeksi eteenpäin . Myös kaasuvaste tuntuu parantuneen. Onneksi ei väärä seos ehtinyt syödä katteja, sitten olisi varmaankin tullut kalliiksi...
Edit: Ai niin, unohtui mainita että mittariin ehti kertyä juuri tuon 100 kilomailin verran ennenkuin lambdat väsähti.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Onkos jollakin ollut oikeasti öljynpaineiden kanssa ongelmia näissä kuutoskoneissa? Itselläni öljynpaineet tippuu lämpimänä tyhjäkäynnillä nolliin, joka siis on tällä foorumilla luokiteltu anturin tyyppiviaksi.
Mielenkiintoista oli anturin hinta. Tässä mallissa on nähtävästi erikoinen anturi, kun se maksaa noin 160 euroa =). Uudemmissa versioissa anturin hinta on noin 20 euroa.
Lämmityslaite tuntuu olevan huollon tarpeessa, kun lämmintä ei meinaa koppiin tulla. Sopivan lämpötilan ylläpitämiseksi (nollakelillä) täytyy pitää 29 asteen lukemaa näytössä.
Mielenkiintoista oli anturin hinta. Tässä mallissa on nähtävästi erikoinen anturi, kun se maksaa noin 160 euroa =). Uudemmissa versioissa anturin hinta on noin 20 euroa.
Lämmityslaite tuntuu olevan huollon tarpeessa, kun lämmintä ei meinaa koppiin tulla. Sopivan lämpötilan ylläpitämiseksi (nollakelillä) täytyy pitää 29 asteen lukemaa näytössä.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
En ole kuullut kertaankaan että olisi ollut ihan oikeata öljynpainevikaa. Kun minulla tipahti mittari nollille, uusittiin vain oil-pressure switch hintaan 11,20. Sen jälkeen on toiminut 1,5 vuotta ihan kuin se mittarin viisari olisi teipattu kiinni (no ei tietenkään silloin kun ei ole käynnissä). Vaikka 'tiesin' että vika on anturissa niin sen verran olin vainoharhainen että naapurien iloksi kissa lähti korjaamolle hinaamalla...
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Näissä x300:ssa on ilmeisesti aika monenlaista anturia (ja mittaussysteemiä)tarjolla, koska tuolle rungonnumerollekin annettiin kahta eri vaihtoehtoa. vasta moottorin koodin perusteella löytyi oikea.
Tämä yksi anturi nähtävästi ohjaa mittaria, joka ohjaa taas valoa? Vai miten liene? Tuon anturin varaosakoodi oli JLM20791.
Tämä yksi anturi nähtävästi ohjaa mittaria, joka ohjaa taas valoa? Vai miten liene? Tuon anturin varaosakoodi oli JLM20791.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Löytyy esim. tästä tutusta paikasta BritishParts. Hinta näyttää olevan veroineen (17.5%) about 35 e eli todennäköisesti se sama 160 e osa josta mainitsit, tutunoloinen katuhinta/Inchapehinta kerroin...
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Heh. Tuon kertoimen olen itsekin myös todennutBRG kirjoitti:Löytyy esim. tästä tutusta paikasta BritishParts. Hinta näyttää olevan veroineen (17.5%) about 35 e eli todennäköisesti se sama 160 e osa josta mainitsit, tutunoloinen katuhinta/Inchapehinta kerroin...
Entinen: X300 XJR -95 British Racing Green / Ivory
Haaveissa: RAM XKSS -projekti
Haaveissa: RAM XKSS -projekti
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
95 mallisessa X300:ssa on alun perin öljynpaineanturi, jonka vastus muuttuu öljynpaineen mukaan, kuten kuuluukin. Sama anturi on XJ40:ssä. Eli mittari näyttää oikeasti öljynpainetta. Mittarissa onkin numerolukemat, keskellä on 4 "kiloa" ja oikeassa reunassa 8.
Valitettavasti nuo anturit olivat epäluotettavia. Asiakasvalituksia tuli paljon, nimenomaan siitä, että tyhjäkäynnillä paine näytti kokonaan katoavan. Vika oli anturissa.
Valmistajalla oli asiaan yksinkertainen korjaus. Vuosimallissa 1996 anturi muutettiin kytkintyyppiseksi. Samalla mittarista poistettiin numerot. Keskellä oli nyt N. Jos moottorissa on vähänkin öljynpainetta, eli sen verran että perinteinen merkkivalo sammuisi, mittari näyttää aina keskelle eli N:n kohdalle. Eli viisari on moottorin käydessä tosiaan "teipattu" keskelle.
Mokomat jättivät vanhan mallin "oikean" anturin kokonaan pois valikoimista. Nyt kun hankkii anturin varaosana, se on tuota kytkintyyppiä. Eli nyt ei sitten ole mitään käsitystä oikeasta öljynpaineesta eikä sen elämisestä. Sietämätöntä, sanoisin. No, joillekin se voi olla rauhoittavaa, että viisari on aina keskellä, oli sitten moottori tyhjäkäynnillä ja öljy kuumana tai öljy kuluneena jne.
Kun nyt jostain löytäisi pari kappaletta niitä vanhoja antureita, NOS osana. On niitä kaksi saatava, koska se on epäluotettava.
Ilmeisesti anturin voisi rakentaa myös Series 3:n anturista. Mutta sinne joutuisi kokeilemalla virittämään vastuksen tai vastuksia, jotta näytön saa oikeaksi.
Valitettavasti nuo anturit olivat epäluotettavia. Asiakasvalituksia tuli paljon, nimenomaan siitä, että tyhjäkäynnillä paine näytti kokonaan katoavan. Vika oli anturissa.
Valmistajalla oli asiaan yksinkertainen korjaus. Vuosimallissa 1996 anturi muutettiin kytkintyyppiseksi. Samalla mittarista poistettiin numerot. Keskellä oli nyt N. Jos moottorissa on vähänkin öljynpainetta, eli sen verran että perinteinen merkkivalo sammuisi, mittari näyttää aina keskelle eli N:n kohdalle. Eli viisari on moottorin käydessä tosiaan "teipattu" keskelle.
Mokomat jättivät vanhan mallin "oikean" anturin kokonaan pois valikoimista. Nyt kun hankkii anturin varaosana, se on tuota kytkintyyppiä. Eli nyt ei sitten ole mitään käsitystä oikeasta öljynpaineesta eikä sen elämisestä. Sietämätöntä, sanoisin. No, joillekin se voi olla rauhoittavaa, että viisari on aina keskellä, oli sitten moottori tyhjäkäynnillä ja öljy kuumana tai öljy kuluneena jne.
Kun nyt jostain löytäisi pari kappaletta niitä vanhoja antureita, NOS osana. On niitä kaksi saatava, koska se on epäluotettava.
Ilmeisesti anturin voisi rakentaa myös Series 3:n anturista. Mutta sinne joutuisi kokeilemalla virittämään vastuksen tai vastuksia, jotta näytön saa oikeaksi.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Jep jep, olenkin ihmetellyt miksi se viisari on "teipattuna" aina samaan kohtaan, lopulta kaikkeen löytyy selitys. Kohtuullisen turha laite tuollainen öljypaineen on/off "mittari". Olen tähän saakka ollut siinä uskossa että onpa vakaa öljynpaine, moottorissa kaikki varmaan tosi ok. Tieto lisää tuskaa...
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Onnittelut Jani.
Tervetuloa tähän joukkoon joka pitää varaosamyyjat onnellisena,ja hyväkuntoisena.Leikki sikseen ,kannattaa kyllä tarkistaa esimerkiksi minkä kokoinen termostaatti siinä autossa on.
"Rovaniemen polttajien" autoissa on yleensä termostaati joka ei anna oikein lämpöä näissä meidän talvioloissa.Samoin akku voi olla joku 60-70 amperitunnin luokkaa.
Ainakin minulla on ollut näiden vaihto,heti kun säät kylmeni.
Muuten näillä on kiva körötellä,ja aina se jotakin kiusaa.
Ei muuta kun kovasti kenkää vain ja kilometrejä mittariin.
Tervetuloa tähän joukkoon joka pitää varaosamyyjat onnellisena,ja hyväkuntoisena.Leikki sikseen ,kannattaa kyllä tarkistaa esimerkiksi minkä kokoinen termostaatti siinä autossa on.
"Rovaniemen polttajien" autoissa on yleensä termostaati joka ei anna oikein lämpöä näissä meidän talvioloissa.Samoin akku voi olla joku 60-70 amperitunnin luokkaa.
Ainakin minulla on ollut näiden vaihto,heti kun säät kylmeni.
Muuten näillä on kiva körötellä,ja aina se jotakin kiusaa.
Ei muuta kun kovasti kenkää vain ja kilometrejä mittariin.
Jaguar XJ 40-91
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Terveiset vaan sinne Haaparantaan. Tuli aikoinaan vietettyä neljä vuotta opisklemassa siinä rajan toisella puolella. On tässä ollutkin ajatuksena, jos tulisi Kallen grillille syömään joku kaunis päivä =).
Öljynpaineanturin mysteeri alkaa selvitä, kiitos siitä teille. Käyköhän nuo uudemmat anturit tälle vanhemmalle mittarille ja entisen anturin tilalle? Täytynee kokeilla; tälle runkonumerolle vaihtoehtoisen on/off anturin saa kuulemma noin 8 eurolla varaosatiskillä. Näissäkin oli jostakin syystä outoja hintaeroja, kun aikiaisemmin kysyessäni sain hinnan 19 euroa.
Täytyypä samalla tiedustella tuota termostaattia. Lämmöt moottorissa oli tosiaan hieman alle puolenvälin.
Öljynpaineanturin mysteeri alkaa selvitä, kiitos siitä teille. Käyköhän nuo uudemmat anturit tälle vanhemmalle mittarille ja entisen anturin tilalle? Täytynee kokeilla; tälle runkonumerolle vaihtoehtoisen on/off anturin saa kuulemma noin 8 eurolla varaosatiskillä. Näissäkin oli jostakin syystä outoja hintaeroja, kun aikiaisemmin kysyessäni sain hinnan 19 euroa.
Täytyypä samalla tiedustella tuota termostaattia. Lämmöt moottorissa oli tosiaan hieman alle puolenvälin.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Löytyisköhän täältä apuja auton toimintoihin liittyen
1. Autossa on motorolan kiinteä matkapuhelin. Missähän piilee aparaatin keskusyksikkö/mihin sim-kortti laitetaan. Toimiikohan noissa enää nykyiset SIM kortit?
2. Ratinsäädön vieressä oleva pienempi nuppi. Mikä se on?
3. Lämmityslaitteen nappuloiden alla jokin ajastin, mikä se on, miten se toimii?
4. Miten penkkien muistitoiminne toimii. Painoin memory-näppäintä ja heti perään numeroa, jolloin kuulin äänimerkin. Pitäisikö silloin tallentua jotain säätöjä muistipaikkaan. Voiko muistiin tehdä asetuksia ajon aikana? Muistipaikan asetukset saadaan napista käyttöön vain ennen kuin lähdetään ajamaan?
5. vaihteistokaavion kohdalla jokin tähtiavaimen muotoinen säätöruuvi, mitä siitä säädetään?
SAksankieliset opukset aiheuttaa jonkin verran vaikeuksia toimintojen hahmottamisessa, varsinkin vain saksan alkeet lukeneelta =)
1. Autossa on motorolan kiinteä matkapuhelin. Missähän piilee aparaatin keskusyksikkö/mihin sim-kortti laitetaan. Toimiikohan noissa enää nykyiset SIM kortit?
2. Ratinsäädön vieressä oleva pienempi nuppi. Mikä se on?
3. Lämmityslaitteen nappuloiden alla jokin ajastin, mikä se on, miten se toimii?
4. Miten penkkien muistitoiminne toimii. Painoin memory-näppäintä ja heti perään numeroa, jolloin kuulin äänimerkin. Pitäisikö silloin tallentua jotain säätöjä muistipaikkaan. Voiko muistiin tehdä asetuksia ajon aikana? Muistipaikan asetukset saadaan napista käyttöön vain ennen kuin lähdetään ajamaan?
5. vaihteistokaavion kohdalla jokin tähtiavaimen muotoinen säätöruuvi, mitä siitä säädetään?
SAksankieliset opukset aiheuttaa jonkin verran vaikeuksia toimintojen hahmottamisessa, varsinkin vain saksan alkeet lukeneelta =)
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Moi
Puhelimen aivot sijaitsevat useimmiten tavaratilassa vasemmassa yläreunassa. mahdollisesti väliseinän takana.
Ohessa ohjeet penkkimuistille:
11.6 - Remote Key Fob Programming ( , )
Open the boot lid and drivers door, and switch on the ignition. Rock the valet switch, in the centre console, 5 times. The system will chirp to indicate it has entered learning mode.
On models with seat/mirror/steering wheel memory functions, the first remote will be linked to memory 1, second to memory 2 etc.
Press the larger, lock, button of the remote. The system will chirp to confirm it has got the signal. If it doesn't receive any signals for 15 seconds, it will chirp twice and exit learn mode.
To programme further remotes, rock the valet switch once. The system will chirp twice for remote number two, three times for number three etc, then press the lock button of the remote as above.
When finish, wait 15 seconds for the system to time out and chirp twice, turn off the ignition, close the doors and boot lid and the job is done!
Puhelimen aivot sijaitsevat useimmiten tavaratilassa vasemmassa yläreunassa. mahdollisesti väliseinän takana.
Ohessa ohjeet penkkimuistille:
11.6 - Remote Key Fob Programming ( , )
Open the boot lid and drivers door, and switch on the ignition. Rock the valet switch, in the centre console, 5 times. The system will chirp to indicate it has entered learning mode.
On models with seat/mirror/steering wheel memory functions, the first remote will be linked to memory 1, second to memory 2 etc.
Press the larger, lock, button of the remote. The system will chirp to confirm it has got the signal. If it doesn't receive any signals for 15 seconds, it will chirp twice and exit learn mode.
To programme further remotes, rock the valet switch once. The system will chirp twice for remote number two, three times for number three etc, then press the lock button of the remote as above.
When finish, wait 15 seconds for the system to time out and chirp twice, turn off the ignition, close the doors and boot lid and the job is done!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Tuota noin, eikös tuo ohje ole kauko-ohjainten ohjelmointiin?
Nähtävästi eri kauko-ohjaimille saa ohjelmoitua omat muistipaikka asetukset. Nerokasta!
Nähtävästi eri kauko-ohjaimille saa ohjelmoitua omat muistipaikka asetukset. Nerokasta!
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Nämä vm 2000 perustuen, mutta sukuahan ne...Jani Antikainen kirjoitti:Löytyisköhän täältä apuja auton toimintoihin liittyen
Mittarivalaistuksen säätö2. Ratinsäädön vieressä oleva pienempi nuppi. Mikä se on?
4. Miten penkkien muistitoiminne toimii. Painoin memory-näppäintä ja heti perään numeroa, jolloin kuulin äänimerkin. Pitäisikö silloin tallentua jotain säätöjä muistipaikkaan.
Jep, olihan virta-avain paikoillaan?
vain 2 sekuntia kerrallaan, eli vain pieniä säätöjäVoiko muistiin tehdä asetuksia ajon aikana?
automaattisesti kun kaukosäädintä käytetäänMuistipaikan asetukset saadaan napista käyttöön vain ennen kuin lähdetään ajamaan?
Se on suojatulppa, jonka alla reikä, johon vaikkapa avaimen työntämällä saa vaihteistolukon ohitettua, siis että saa vaihteen pois P:ltä. Tarpeen vain joissain huoltohommissa ja tietysti jos se lukko hajoaa5. vaihteistokaavion kohdalla jokin tähtiavaimen muotoinen säätöruuvi, mitä siitä säädetään?
GTR:stä voisi löytyä enkunkielinen opas, ainakin vm 2000 löytyi.SAksankieliset opukset aiheuttaa jonkin verran vaikeuksia toimintojen hahmottamisessa, varsinkin vain saksan alkeet lukeneelta =)
Köpi
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Ainakin minulla toimi tuo Motorola ihan ok siihen asti kunnes purin sen pois pari vuotta sitten. Se oli mulla vähän kömpelösti sijoitettu siihen repsikan polven viereen ja siten jatkuvasti lattialla kun joku aina osui siihen. Jossain kuvissa olen nähnyt fiksumpia ratkaisuja esim. upotettuna siihen keskikonsoliin.Jani Antikainen kirjoitti:Toimiikohan noissa enää nykyiset SIM kortit?
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Missäs muuten sinulla sijaitsi se puhelimen keskusyksikkö?BRG kirjoitti:Ainakin minulla toimi tuo Motorola ihan ok siihen asti kunnes purin sen pois pari vuotta sitten. Se oli mulla vähän kömpelösti sijoitettu siihen repsikan polven viereen ja siten jatkuvasti lattialla kun joku aina osui siihen. Jossain kuvissa olen nähnyt fiksumpia ratkaisuja esim. upotettuna siihen keskikonsoliin.Jani Antikainen kirjoitti:Toimiikohan noissa enää nykyiset SIM kortit?
Vilkaisin konttiin, myös sen tankin suojapahvin taakse, mutta sieltä ei löytynyt mitään. CD boxille kyllä näkyi kaapelin pää, sekä puhelimelle tarkoitettu antennin liitin. OK, ajattelin että ehkä se puhelinyksikkö on tästä poistettu. Voisi kuitenkin tulkita, että puhelinyksikön on oltava jossakin, koska luuriin tulee virrat, luurin näytössä lukee blockiert tms, ja luurin näytössä on myös antennin kuva; aivan kuin se ilmoittaisi että verkko on saatavilla.
Luuri sijaitsee minullakin siinä repsikan jalan vieressä omassa kotelossaan, jossa on kaiutin. Täytynee tutkia tuota koteloa vielä syvällisemmin, onko siellä sisällä piilossa jotakin olennaista.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Mulla se on juuri siinä jjj:n mainitsemassa default paikassa eli tavaratilan vasemmassa yläreunassa, minulla ihan näkyvissä. SIM:lle on vasemmassa reunassa luottokortin kokoinen reikä. Eli jos olet heittänyt sen korttireunuksen roskiin, johon kiinnitettynä SIM toimitetaan, niin löytyisiköhän niitä vaikka lähimmältä puhelinkauppiaalta. Minä ainakin teippasin SIM:min ihan onnistuneesti ohuella pakkausteipillä takaisin reunukseen ja vot, hienosti toimi. Kunhan ei vaan teippaa sen sirun päälleJani Antikainen kirjoitti:Missäs muuten sinulla sijaitsi se puhelimen keskusyksikkö?
Edit: jos vielä vähän tarkentaa niin mulla se on musta, ulkomuistista arvaten mitoiltaan noin 20x10x3 cm laatikko, jonka toiseen päähän tulee about vanhaa RS-232 tai LPT printteriporttiliitintä muistuttava kaapelinpää.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Noniin. Katsastuskin suoritettu. Ei mitään huomautettavaa ollut ja alustaltaan auto näytti hyvin säilyneelle. Nyt vaan odotellaan veropäätöstä.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Olet sitten tännekkin eksynyt volkkarien joukosta...
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Kappas, onhan täällä tuttujakin. Täällähän sitä uutta ihmettä tutkaillaan.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Vanteitten kiillotus aloitettu. Olivat päässeet jo aika pahasti hapettumaan, mutta maalinpoistoaineella, hiomapaperilla ja kiillotusaineella saa ihmeitä aikaan.
Edit: kuva vaihdettu parempaan
Edit: kuva vaihdettu parempaan
Viimeksi muokannut Janezki, Pe Kesä 06, 2008 9:11 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Öljynpaineanturikin vaihdettu saman vuosimallin vaihtoehtoiseen anturiin. Nyt mittari näyttää koko ajan täyttä 8:a.
EDIT: Oikeaa lukemaa näyttävän öljykellon hinta on yli 150 euron, tämä on/off anturin hinta alle kympin. Täytynee viritellä jokin vastus vielä tuonne väliin, että viisari ei tuolla tapissa ole jatkuvasti.
Vasemmalla uusi anturi, oikealla vanha.
EDIT: Oikeaa lukemaa näyttävän öljykellon hinta on yli 150 euron, tämä on/off anturin hinta alle kympin. Täytynee viritellä jokin vastus vielä tuonne väliin, että viisari ei tuolla tapissa ole jatkuvasti.
Vasemmalla uusi anturi, oikealla vanha.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
--------
Viimeksi muokannut Janezki, Su Syys 05, 2010 2:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Jo vain on vanteet komistuneet!
Laitoitko mitään kiillotuksen jälkeen suojaksi? Lakkaa tms?
Köpi
Laitoitko mitään kiillotuksen jälkeen suojaksi? Lakkaa tms?
Köpi
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
En ajatellut laittaa lakkaa päälle. Suojaan vahalla ja vuosittain kiillotusaineella puhtaaksi.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Jaahas, löytyihän se keskusyksikkökin. Oli sijoitettu hanskalokeron taakse jemmaan. Hyvin toimii, vaikka onkin yksitaajuuskone; Soneran verkossa ainakin.
Eihän tuota raaski pois ottaa, kuuluu hyvin tuohon auton tyyliin.
Eihän tuota raaski pois ottaa, kuuluu hyvin tuohon auton tyyliin.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 10:35 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Hei,
Tietääkö kukaan missä S-typen puhelimen (Motorola) keskusboksi sijaitsee?
Tietääkö kukaan missä S-typen puhelimen (Motorola) keskusboksi sijaitsee?
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Toiselta puolelta takapäästä kuului minusta hieman liian kova pörinä yli satasen vauhdissa, kun kone alkoi kuormittumaan hieman enemän. Ihmettelin myös sitä, miksi peräkontti käy melko kuumana. Takapöntöstä löytyikin pikku reikä Reikä oli sopivasti piilossa pöntön yläpuolella, joten pakokaasut lämmitti konttia aika tavalla.
Onneksi katsastuksesssa päästöt mitattiin toisesta putkesta.
Onneksi katsastuksesssa päästöt mitattiin toisesta putkesta.
Re: XJ6 Sove -95 hankittu
Joo, juuri noin oli käynyt meikäläisen XJR:n pöntöille, jo Saksanmaalla. Ja takakontti oli meinannut syttyä tuleen. Verhoilu oli jo hieman palanut ja se oli paikattu nahkalla. Parasta jutussa on se, että nuuka saksalainen oli paikannut tuossa kunnossa olevan pöntön pellinpalalla. Siinä kunnossa se tuli meille. Ja meni tottakai heti vaihtoon.
Janin kuvasta näkyy mitä on laadultaan Jaguarin käyttämä "rosteri". No, totta on, että suolavettä ei kestä muu kuin haponkestävä rosteri.
No, nyt alla on putket ja vapaavirtauspöntöt, jotka on tehty samasta rosterista kuin tiskipöydät. Se ei ole haponkestävää, mutta on varmaankin laadukkaampaa kuin Jaguarin käyttämä rosteri.
Janin kuvasta näkyy mitä on laadultaan Jaguarin käyttämä "rosteri". No, totta on, että suolavettä ei kestä muu kuin haponkestävä rosteri.
No, nyt alla on putket ja vapaavirtauspöntöt, jotka on tehty samasta rosterista kuin tiskipöydät. Se ei ole haponkestävää, mutta on varmaankin laadukkaampaa kuin Jaguarin käyttämä rosteri.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994