...mutta tämän bongasin vain itseäni kiusatessa. Pakko laittaa vinkki tänne - jos ei muuten, niin Stefania härnätäkseni;)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Ei ole aiemmin tullut vastaan X300 LHD XJR:ää.
-satyyri-
Kuuluisi ehkä myyntipalstalle...
Kuuluisi ehkä myyntipalstalle...
Jokaisella on arvonsa. Harva vain tuntee omaansa.
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Re: Kuuluisi ehkä myyntipalstalle...
Joo, kiitos vaan, enkä voi väittää ettei tuntuisi minkäänlaista kiusausta... mutta X300:sia on tosiaan muutamia (määrä täysin tuntematon, eikä edes tehtaalla tunnu olevan sitä tietoa saatavilla!!!) LHD:näkin olemassa. Ruotsissa oli taannoin yksi BRG-värinen myynnissä, ja foorumilainen Jakuvaari on niitä bongannut parikin kappaletta, toinen taisi olla Saksassa, toinen Ranskassa.
RHD:näkin manuaali on varsinainen harvinaisuus, niitähän tehtiin lähes vielä konseptiauton vaiheessa, ja kokonaisvalmistusmäärä on tuntematon, mutta hyvin pieni. Pitäisiköhän nyt sitten ruveta suunnittelemaan Itävallanmatkaa... Taisi muuten se minun taannoinen RHD XJR man olla hauskimpia ajokokemuksiani!
RHD:näkin manuaali on varsinainen harvinaisuus, niitähän tehtiin lähes vielä konseptiauton vaiheessa, ja kokonaisvalmistusmäärä on tuntematon, mutta hyvin pieni. Pitäisiköhän nyt sitten ruveta suunnittelemaan Itävallanmatkaa... Taisi muuten se minun taannoinen RHD XJR man olla hauskimpia ajokokemuksiani!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Re: Kuuluisi ehkä myyntipalstalle...
Pakko myöntää, että mikäli Harley olisi jo myyty ja tilanne soisi puhtaan harrasteauton hankinnan, niin tuo kyllä houkuttelisi erittäin suuresti:) Toivottavasti löytää hyvän kodin vielä.
Jokaisella on arvonsa. Harva vain tuntee omaansa.
Re: Kuuluisi ehkä myyntipalstalle...
Joo, Saksassa oli silloin kesällä 2006 ihan samanlainen musta/musta, eri vanteet, pyynti €8200, meni heti. Ranskassa oli sitten diilerillä metallipunainen, pyynti jotain lähelle €30k.stefanantinaho kirjoitti:Joo, kiitos vaan, enkä voi väittää ettei tuntuisi minkäänlaista kiusausta... mutta X300:sia on tosiaan muutamia (määrä täysin tuntematon, eikä edes tehtaalla tunnu olevan sitä tietoa saatavilla!!!) LHD:näkin olemassa. Ruotsissa oli taannoin yksi BRG-värinen myynnissä, ja foorumilainen Jakuvaari on niitä bongannut parikin kappaletta, toinen taisi olla Saksassa, toinen Ranskassa.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Kuuluisi ehkä myyntipalstalle...
Hieman OT, mutta kun manuaali XJR:stä puhutaan,niin jatketaaan linjaa
Nyt, kun työautoni on automaattikoppainen, niin ei tuo manuaalikoppa tunnu enää luontevalta käyttää... PK-seudun ruuhkissa automaaatin helppokäyttöisyys vielä korostaa asiaa. Eli siis manuaali X300 XJR ei ole optio. Ja nykyiseen automaatti XJR:ään on pistetty niin paljon rahaa, että eiköhän se ole tullut perheeseen kesäautoksi jäädäkseen...
Vaikka Suomessa ei ylimääräisille tehoille oikeastaan käyttöä ole. Mielessäni on ollut jo jonkin aikaa ollut laittaa auto Viroon talvikaudeksi GITS Mototrsportille ja antaa heidän hieman laitattaa autoon lisää tehoa ja ajettavuutta.
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia ko. firmasta?
Ja lähinnä vaimoa varten, minua kiinnostaisi saada asiaa puoltavia argumentteja siitä. Onko järkevää laittaa autoon niin paljon tehoja, joita ei missään vaiheessa voi Suomessa käyttää muualla kuin esim. FJDC:n rata-ajoissa ?
Nyt, kun työautoni on automaattikoppainen, niin ei tuo manuaalikoppa tunnu enää luontevalta käyttää... PK-seudun ruuhkissa automaaatin helppokäyttöisyys vielä korostaa asiaa. Eli siis manuaali X300 XJR ei ole optio. Ja nykyiseen automaatti XJR:ään on pistetty niin paljon rahaa, että eiköhän se ole tullut perheeseen kesäautoksi jäädäkseen...
Vaikka Suomessa ei ylimääräisille tehoille oikeastaan käyttöä ole. Mielessäni on ollut jo jonkin aikaa ollut laittaa auto Viroon talvikaudeksi GITS Mototrsportille ja antaa heidän hieman laitattaa autoon lisää tehoa ja ajettavuutta.
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia ko. firmasta?
Ja lähinnä vaimoa varten, minua kiinnostaisi saada asiaa puoltavia argumentteja siitä. Onko järkevää laittaa autoon niin paljon tehoja, joita ei missään vaiheessa voi Suomessa käyttää muualla kuin esim. FJDC:n rata-ajoissa ?
Entinen: X300 XJR -95 British Racing Green / Ivory
Haaveissa: RAM XKSS -projekti
Haaveissa: RAM XKSS -projekti
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ti Huhti 22, 2008 10:31 pm
Re: Kuuluisi ehkä myyntipalstalle...
Ööööö voiko noita tehoja olla liikaa
S-Type V8 2001 Roman Bronze
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Re: Kuuluisi ehkä myyntipalstalle...
Joo siis tässä kaksikin kontribuutiota lankan...Aval kirjoitti:Vaikka Suomessa ei ylimääräisille tehoille oikeastaan käyttöä ole. Mielessäni on ollut jo jonkin aikaa ollut laittaa auto Viroon talvikaudeksi GITS Mototrsportille ja antaa heidän hieman laitattaa autoon lisää tehoa ja ajettavuutta.
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia ko. firmasta?
Ensinnäkin GITS Motorsport: firmaa ei enää ole olemassa, mutta toki tietotaito... GITS muodostuu nimien lyhenteistä: Gareth Thomas ja Iain Sutton. Gareth on nykyisin Eestissä asuva britti joka jo 70-luvulta kiersi saloon-racingratoja, jopa legendaariseksi muodostuneessa Triumph Vitessessä (Herald kuusipyttyisellä koneella) nimeltään 'Brown Animal'. Autossa oli Garethin itsensä rakentama vahteisto (Huom siis todellakin RAKENTAMA), pakoputkisto sekä titenkin virittämä kone. Pakoputkisto ole kuusiputkinen, ihan siis peräpeilii asti, josaa pättyivät kahden kolmion muodossa. Hyvä ystäväni oli kerran todistamassa kun GT lähti kiihdyttämään ramppia alas moottoritielle; vaihdettaessa kaikista kuudesta putkestä välähti metrin pituiset kiekint, ääni oli kuulemma aivan uskomaton, ja rampin alapäässä GT lähti kuulemma samantien jotain Porschea ohittamaan... Itse en ole livenä nähnyt GT Vtesseä, mutta videolla jostain Walesiläisestä Hillclimbesta, ja voin vakuuttaa: Ferrari V12 kalpenee äänimaailmoja verratessa! Sittemmin GT on ajanut ja ajattanut XJ40:stä ja XJ-S:ää, mutta sen ohella tehnyt viritystyötä mitä erilaisimpiin autoihin, Maseratiin ja Lamboon saakka. Mies tietää mistä puhuu, mutta on varmasti hieman 'taiteilija', eli jonkinasteinen boheemi... no koulutuksensa onkin klassinen viulisti, ja soitti aikanaa Pariisin Filharmonikoissa, joten kenties tietty taiteilija ote on ymmärrettävää!
Viime kesänä, elokuussa, puhelimeni pirahti eräänä arkiaamupäivänä. Siinä olikin GT, joka kertoi olevansa matkalla Englantiin ja kysyi olenko kotosalla, voiko piipahtaa. No sattui kuin sattuikin olaemaan vapaata, eli toki, toki oli vastaukseni. Äkkiä kauppaan hakemaan grillattavaa, ja sitten vaan odottamaan. Hieman ennen keskiyötä vanha Rover 827 kurvasi pihalle, ja ulos kömpi GT, vaimonsa ja parivuotinen tyttärensä. Oli unohtanut mainita soittaessaan olevansa Narvassa, eikä suinkaan Helsingissä! Ilta venyä pitkälle yöhön, ja kiinnostavaa juttua kuului vaikka millä mitalla! Aamulla luotsasin perheen Turun Siljasatamaan, ja siinä yhteydessä silmäilin myös hämmästyneenä heidän tavaratilantäytettään: 20 Jerrykannua bensaa... omat eväät mukana???
No, Iain Sutton on erittäin menestynyt Birmighamilainen juristi, joka harrastaa extremelajeja. Putosi toissa vuonna vuoristoja kiipeillessä jossain Euroopassa ja oli pitkään vuoteenomana, jolloin rataracingharrastus on laantunut. Hän jätti yhteisyrityksen, jossa todellisuudessa oli myös pitkälti toiminna rahoittaja.
Niinpä GITS lakkasi toimintansa, GT itse jatkaa, Eestissä pääsosin, ja tarkemmin Peipsissä. Firman nimi liene nykyisin NETECH, ja yhteyden saa lähettämällä sms:n numeroon +372 53 621 253. Kannattaa kuitenkin keskustella tarkkaan ennenkuin lähtee ajamaan autonsa minnekään, eli sopia tarkkaan kaikesta siitä mitä tehdään, koska tiedän että taivas vain on rajana jos GT:n päästää vapaaksi XJR'äänsä. Onnea kuitenkin yritykselle, uskon todellakin että sillä tavoin pystyt saamaan XJR'n joka on aivan toisella tasolla niin tehojensa kuin ajettavuutesna suhteen kuin missään muualla.
Sitten se toinen aihe: eli ne tehot. Hmmmm, liikaa Suomen teille..... Tuohan on tavallaan totta, mutta toisaalta ei. Omalla manuaalilla koin suurta iloa aina kun pääsi kiihdyttämään moottoritieramppeja jne. ja myönnän toki että kortti olisi lentänyt lahjakkaasti monen kerran mikäli koppalakit olisivat osuneet paikalle. Mutta kulkeenhan XJR hiljaakin, tosin manuaalissa kytkin on aikalailla raskas, joka tekee kaupunkiajosta ja muusta köröttelystä hieman hankalaa. Toisaalta, sillä väännöllä ei ihan hirveästi tarvitse vaihtaakaan...
Tehovertailuissa V8 Supercharger hakkaa AJ16 SC:n mennen tullen, ja varmasti hakkaa manuaali 'R:n myös käytännössä, mutta, voin taata, sitä ei uskoisi kukaan kuski eikä kuljettaja.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...