Uudet kissat

Yleinen Jaguar-keskustelu
Sdiesel
Viestit: 15
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 11:06 am
Paikkakunta: Turku

Uudet kissat

Viesti Kirjoittaja Sdiesel »

Ihan mielenkiinnosta ajattelin kysäistä, mitä mieltä Kissakulmassa ollaan uudemmista Jaguaareista ja erityisesti pienimmästä X-Typestä. Veikkaan että normaaliautoilijoiden keskuudessa X-Type saa melkoisesti arvostusta (eikä vähiten mielestäni onnistuneen muotoilun johdosta), mutta joillekin yksilöille X tuntuu olevan kuin punainen vaate.

Eli olisi kiva kuulla kissaihmisten kommentteja aiheesta: oliko ennen paremmin?
HEE
Viestit: 134
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

Re: Uudet kissat

Viesti Kirjoittaja HEE »

Sdiesel kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta ajattelin kysäistä, mitä mieltä Kissakulmassa ollaan uudemmista Jaguaareista ja erityisesti pienimmästä X-Typestä.
Eli olisi kiva kuulla kissaihmisten kommentteja aiheesta: oliko ennen paremmin?
Suht' nuoren ikäni ja hyvin lyhyen Jaguar -omistajuuden johdosta en voi ihan täysin rinnoin tähän vastata. Mutta mielipiteeni on että vertailu "ennen vs. nyt" on mahdoton tai ainakin hankalaa, koska menneisyydestä ei oikeastaan löydy X:ää vastaavaa mallia ja/tai että Jaguarille ei ole koskaan ollutkaan näin montaa mallia rinnan myynnissä (vai onko?).

60 -luvulla oli periaatteessa kolme eri tyyppistä mallia rinnan: XKE ja MK2/S ja 420/G/X.
70 ja 80 -luvuilla oli periaatteessa vain 2 mallia: XKE/XJS ja XJ6/12/XJ40/Coupe
90 -luvun alussa oli 2 rinnasteista mallia ja lopussa oli jo 3.
2000 -luvun alussa tehtiin minun nähdäkseni ensimmäistä kertaa 4 mallia samaan aikaan. Ja käytännössä hypättiin melkeinpä 2:sta mallista 4:ään (tai oli siinä nyt pari vuotta välissä).

Menikö oikein - korjatkaa jos ei mennyt.

Luvallanne "Sdiesel" muotoilen kysymyksen uudelleen.
Mitä mieltä olette Jaguarin siirtymisestä mukaan uuteen autoluokkaan X-Typen myötä?
timco
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:30 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja timco »

Mielestäni X-Type oli ihan hyvä aluevaltaus. Ilman sitä en olisi vieläkään onnellinen kissan omistaja.

Jotkut tosin väittävät sitä kalliiksi Mondeoksi. Tähän en osaa sanoa mitään kun en varsinaista Mondeota ole koskaan ajanut. Mutta omaan X:ääni olen ollut tyytyväinen.

Ja mielestäni X-Type on jopa kauniimman näköinen kuin S-Type. Vielä kun X:ään saisi sen S:n dieselin, niin se alkaisi olla täydellinen.
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

X-type ja "uudet

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

X-type EI ole Mondeo millään tavalla. En sano, että Mondeo olisi huono (tosin se on X-typeen verrattuna hehe), mutta on niin paljon ajokokemusta molemmista autoista, että voin tämän huoletta sanoa.

Ihan hyvä aluevaltaus tuo X-type. Itseasiassa olen niin tykästänyt tuohon nelivetoon, että voisin jopa vaihtaa X-typeen jos siihen tulisi ärrä kone :D
Hmm...x-type joka kulkisi 0-100 tuonne 5 sek. tuntumaan... 8)

X-typen ja yleensä Jaguarin haukkujat eivät autoa tunne, mutta tuntevat kateutta kyseisiä keksintöjä kohtaan. Suomi24:llä sen huvittavasti näkee.

No sitten kysyit vielä noista "uusista" jaguareista, mutta siihen en osaa sanoa mitään, koska en ole ns. vanhaa koskaan omistanut. Vai lasketaanko omani jo vanhaksi? :P
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Sdiesel
Viestit: 15
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 11:06 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sdiesel »

Itse ajattelin tuolla uusi/vanha Jaguarilla jotain 90-luvun loppua, eli niitä aikoja, kun esiteltiin S-Type. Toisaalta rajapyykkinä voisi olla myös 80-luvun loppu, jolloin Jaguar siirtyi Fordin suojiin. Joka tapauksessa hain mielipiteitä juuri tästä uudesta kokoluokasta. Ja erityisesti kiinnostaa, onko kissaihmisten parissa jakoa vanhat "kunnon" Jaguarit ja uudet "Ford" Jaguarit.

Itsekin pidän X-Typeä loistavana aluevaltauksena. Mielestäni siinä on onnistuttu tuomaan sitä jotain pienempäänkin kokoluokkaan.

PS. Jaguar on ainakin kaavaillut X-Type R -mallin markkinoille tuontia (ahdettu V6), mutta en tiedä missä tällä hetkellä asiassa mennään.
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

x-type on ollut välttämättömyys Jaguarille

Viesti Kirjoittaja jjj »

X-type on kivan näköinen kärry. Ne ketkä ovat sitä ajaneet kehuvat omistajuuttakin. Käsittämätöntä kuinka paljon keskenkasvuisissa herättää intohimoja tuo osien yhteiskäyttö. Se on ikivanha tapa jolla on järjelliset perusteet. Tosiasiassa varmaan tällä ei ole mitään relevanssia - antaapi vain tekosyyn purkaa kaunaista kateutta.
Kaikkein tärkein syy tuohon välttämättömyyteen on asiakaskannan kasvatus; Jaguarien myynti kun ei kertakaikkiaan voi lähteä nousuun ennenkuin hyvä huolto toimii suurimmilla paikkakunnilla.

Itse olen vanhempien Jaguaarien kanssa pelannut paljonkin. Minulle X-type on Jaguaari siinä missä muutkin. En usko että kukaan kissojen ystävä jakaa näitä täysverisiin ja kastraatteihin - sille ei ole tosiasiallisia syitä. Autot ja laatu ovat parantunut koko ajan.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
psavola
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 2:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja psavola »

Ehkä voisin heittää tässä kommentin, kun on kokemusta uudesta (tosin vain koeajomielessä) ja vanhasta.

Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen oma autoni oli XJ12 VdP, Japanin tuliainen muutaman vuoden takaa. Aivan loistava auto kaikin puolin, käyttöautona kaksi vuotta kesät talvet. Ja V12:n humina kaasua painettaessa on jotain, mitä ei voi unohtaa - kick-downista puhumattakaan. Voitti nykyisen liising-Volvoni mennen tullen jopa talviautona. Kukkaro ei kestänyt käyttää, joten jouduin sydän verta vuotaen siirtymään firman autoon. Nyt kisu on ZZ:n hyvässä hoidossa ja saa toivottavasti ansaitsemiaan kilometrejä riittävästi.

Kävin juuri koekäyttämässä X-type Estaten d-version - mondeon osia vaikka on niin kyllä tämä on aito kiiltäväturkkinen Jaguar! Ja edelleen pesee tuon Volvom, jopa kulku tuntuu olevan rapeampaa. Ainoa huono puoli tuossa dieselissä on se, että manuaalia on tarjolla, kun on tottunut automaattiin. Vuosi sitten kävin kokeilumielessä tyypittämässä X-typen 3.0-version - hmmmm, siinä vasta auto kun vaan jostain rahaa sais. Konehuoneen puolelta lähestulkoon XJ:n 12-pyttyistä muistuttavaa hurinaa ja muutenkin hyvin tehty automobiili.

Kiinnostaisi kuulla dieselistien kommentteja X:stä muutoin, miten Jagge pelaa?
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Alkuperäiseen kysymykseen melkein vastaten :

Hieman samanlainen juttu kuin saapas 93 / vectra
sama pohjalevy ja siinäpä se sitten olikin.. paitsi että pohjalevykin on vahvistettu saappaassa vrt. vectra = sama auto ? imo : ei
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Major »

X-type oli ensimmäinen Jaguar kun alkoi kiinnostaa, kiitos 4-vedon. Nyt on tullut ajeltua 50t ja tyytyväinen olen ollut. Hieman on ollut teknisiä vikoja: jarrulevyt vaihdettu eteen kahdesti ja juuri huollossa huomattiin iskareiden vuotoa, laakerein kuivumista ja tukivarren kiinityksessä kolinaa. Mutta kun huolto ja takuu pelaa ilman ongelmia niin eipä ne juuri harmita.

Arvostusta X-typelle riittää paljon enemmän kuin vastaavan hintaiselle "massamerkille". Oudotkin ihmiset saattavat tulla kyselemään tai kehumaan että on hieno auto. Toki näitä Mondeo kuitteja saa kuulla mutta yleensä niitä heittävät ajelevat itse Toyota/Nissan kalustolla. Myös liikenteessä saa olla melko rauhassa "kisailijoilta" kun ennen V70:llä ajellessa haastajia riitti.

Autona 3.0 sport on mitä mainioin, ajettavuutta ja suorituskykyä riittää. Ja jos loppuu kesken niin Ardenin sarjalla saa jopa 300hp tehot. R-malli on jäissä, piti tulla 330hp remmiahdettu versio jo viime vuonna. Muutenkin X-typen tulevaisuus on vaakalaudalla. Ei ole kuulemma täyttänyt sille asetettuja odotuksia. Lisäksi Jaguarin merkkinä on liian "arvokas" kilpailemaan "rahvaan" autoista MB/BMW/Audi sarjassa joten X-typen tuotanto ollaan päättämässä 2007/2008 eikä uutta ole tulossa tilalle. X-typen tuotantolinjollla aletaan kasamaan uutta Freelanderia ja saattaapi olla että Jaguarin merkki löytyy jatkosta Freelanderiin perustuvan SUV:n keulalta.
Avatar
Jaguaristi
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 5:17 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaguaristi »

Major kirjoitti:X-type oli ensimmäinen Jaguar kun alkoi kiinnostaa, kiitos 4-vedon. Nyt on tullut ajeltua 50t ja tyytyväinen olen ollut. Hieman on ollut teknisiä vikoja: jarrulevyt vaihdettu eteen kahdesti ja juuri huollossa huomattiin iskareiden vuotoa, laakerein kuivumista ja tukivarren kiinityksessä kolinaa. Mutta kun huolto ja takuu pelaa ilman ongelmia niin eipä ne juuri harmita.

Arvostusta X-typelle riittää paljon enemmän kuin vastaavan hintaiselle "massamerkille". Oudotkin ihmiset saattavat tulla kyselemään tai kehumaan että on hieno auto. Toki näitä Mondeo kuitteja saa kuulla mutta yleensä niitä heittävät ajelevat itse Toyota/Nissan kalustolla. Myös liikenteessä saa olla melko rauhassa "kisailijoilta" kun ennen V70:llä ajellessa haastajia riitti.

Autona 3.0 sport on mitä mainioin, ajettavuutta ja suorituskykyä riittää. Ja jos loppuu kesken niin Ardenin sarjalla saa jopa 300hp tehot. R-malli on jäissä, piti tulla 330hp remmiahdettu versio jo viime vuonna. Muutenkin X-typen tulevaisuus on vaakalaudalla. Ei ole kuulemma täyttänyt sille asetettuja odotuksia. Lisäksi Jaguarin merkkinä on liian "arvokas" kilpailemaan "rahvaan" autoista MB/BMW/Audi sarjassa joten X-typen tuotanto ollaan päättämässä 2007/2008 eikä uutta ole tulossa tilalle. X-typen tuotantolinjollla aletaan kasamaan uutta Freelanderia ja saattaapi olla että Jaguarin merkki löytyy jatkosta Freelanderiin perustuvan SUV:n keulalta.

X-type on ollut hyvä menestys ja uusittu malli tulee vuonna 2007. Se saa vaikutteita uudesta XK:sta. 8)
Jaguar racing

X-type 2.0D "Ghost Silver" '07
nojoneju
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Heinä 26, 2005 8:32 am
Paikkakunta: helsinki

Jaguar X-type

Viesti Kirjoittaja nojoneju »

Heips,

Muutama huomio Jaguar X-type 2.5 V6 . vuosimalli 2004 autosta. Olen ajanut autolla 16 tkm uudesta ja meno on ollut vakaata, mutta jotenkin alkanut tuntumaan, että alusta voisi olla kovempi. Tietty alustasarjoja saapi ostaa...
Koneen vääntö voisi olla myös parempi, sillä vastaanlaisilla tehoilla oleva Alfa 156 2.5 väänsi paremmin...tähänkin ongelmaan varmasti löytyy vastaus ostamalla 3.0 litraisen koneen.
Sisusta ja tyylikkyys ovat ylivoimaisia suhteessa muihin koko ja hintaluokan autoihin. Huoltoa en ole vielä kokeillut, koska onneksi ei ole ollut vielä tarvetta. USA:ssa huollatin kerran määräaikaishuollon ja homma pelaisi hyvin.

Odotan kiihkeästi talvikelejä ja liukkaita teitä...silloin Jaguar on aivan peto. USA:ssa ajoin talven kesärenkailla ja silti pito oli huippuluokkaa ja koskaan ei tarvinnut pelätä liukkaita kelejä. Nokian renkaat alle ja hanaa....siinä vasta ajonautinto.
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Major »

Jaguaristi kirjoitti:X-type on ollut hyvä menestys ja uusittu malli tulee vuonna 2007. Se saa vaikutteita uudesta XK:sta. 8)
Näin huhutaan jenkeissä jossa x-typen myynti ollut pettymys:

"There are rumblings at Ford Motor Co. that the Jaguar X-Type will be allowed to perish a natural death and not be replaced. The car, built off the platform of the Ford Mondeo, enjoyed an initial sales rush when pent up interest in a budget Jag was met. But the car, never embraced by Jag loyalists or the auto media, has been on a sales slide despite consistently high incentives. The end-date on the current X-Type, introduced in 2001, has not been determined. X-Type sales were 21,500 last year in the U.S. , down from almost 27,000 the year before. It's on track to sell just 12,000 this year in the U.S. despite upgrades."

Euroopassa myynti on sujunut kohtuullisesti, kiitos dieselmallien. Toivottavasti tuotanto jatkuu uuden mallin myötä. Mutta saattaa kuitenkin tulla crossover tyypinen SUV korvaamaan nykyisen X-typen. No huhuja on monia liikenteessä, 2007 sen sitten näkee. Silloin X:stäni tulee eX.
nojoneju
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Heinä 26, 2005 8:32 am
Paikkakunta: helsinki

Jaguar X-typen tuotannon lopettaminen

Viesti Kirjoittaja nojoneju »

Sehän on aivan erinomaista, jos X-typen tuotanto loppuu. Jäljelle jäävistä autoista tulee keräilykappaleita ja hinnat nousevat pilviin. Nyt kannattaa ostaa muutama talliin odottamaan.... :D
kaipe
Viestit: 10
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 11:55 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kaipe »

psavola kirjoitti: Kiinnostaisi kuulla dieselistien kommentteja X:stä muutoin, miten Jagge pelaa?
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tuoreena omistajana - vasta 22tkm takana. Vaikka pieniä vikoja on ollut, takuu on toiminut hyvin ja hommat on hoidettu normaalin huollon aikana.

Olen ajanut noin puolet pitkää maantieajoa ja puolet kaupunkiajoa. Molemmissa ympäristöissä X-type diesel toimii hyvin. Kaupunkiajossa on ketteryyttä ja diesel kuluttaa vähän. Maantiellä vääntö on kohdallaan ja ajaminen tuntuu kuin suuremmalta bensakoneelta - hiljainen ja tehokas. Perhekäytössä tilat riittää hyvin ja laskettelureissuilla ajaminen tuntuu mukavalta.

Jos saisin parantaa diesel X-typeä, ottaisin mielelläni AWD:n, 2.7V6:n ja Estaten yhdistelmän kohtuuhintaan (ehkä vielä automaatin). Tämä olisi ylivoimainen yhdistelmä Jaguarin tyyliä, dieselin tehoa ja järkevää tilaa.
tumppi82
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Loka 11, 2005 2:39 pm
Paikkakunta: vantaa

X-type

Viesti Kirjoittaja tumppi82 »

itse olen nyt viime heinäkuusta lähtein ajellu kissalla joka on x-type 2,5 ja siinä on ardenin alustasarja .. 18 tuumasilla alupalloilla ja neljällä ulostulo putkella pakoputkistossa (en tiedä kuuluuko ne vakiona).

ja omat kokemukseni ovat loistavat, eli auto on ollut juuri niin hyvä kun uskoinkin ja haaveilin.

Ennen olen ajellu Peugeotilla ja Toyotalla , ja kyllä kissa on ihan omassa sarjassaan, tietenkin kokokin oli ihan erilainen ns 2 paikkaiseen ja 2+2 paikkaiseen verrattuna.

oudointa mitä olen kokenut niin se, että auto herättää monenlaisia mielipiteitä, toiset tykkää ja ottaa valokuvia (esim. liikkuvasta autosta) ja toiset haukkuu juuri ylihintaiseksi Mondeoksi.

Mutta omasta mielestäni todella hyvä auto, jossa on sitä jotain mitä puuttui Bmw:stä ja Mersusta (ehkä se on ns. herrasmiesmäinen arvokkuus), ja Mersusta sen verran vielä, että hyvitys Jaguaariin oli 9000 euroa enemmän kuin Mersuun Veholta, eli kiitoksia vielä Inchapen myyjälle.
mara
Viestit: 58
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 10:19 am

vielä x typestä

Viesti Kirjoittaja mara »

ne mondeo vertailut ym,t kannattaa jättää omaan arvoonsa,kateelliset ne on jotka kommentoi ,vaik ei siinä mitään hävettävää ole jos esim,jakaa pohjalevyn tai muuta toisen merkin kanssa,yhtähyvin vois audi vw ihmisiä piikitellä et skodalla ajelet,mut se on kuitenkin aika naurettavaa,jaguar on jaguar ja sillä siisti.vähäistä on mullakin vielä kokemus dieseli äksästä,mut muutaman tuhannen km,n kokemuksella ,ja n.30n auton jälkeen ajonautinto on ylitse muiden,MUTTA aina tietenkin toivomisen varaa on,ja aikahan sen näyttää.......
ppohja
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 10:40 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: X-type

Viesti Kirjoittaja ppohja »

tumppi82 kirjoitti: Mutta omasta mielestäni todella hyvä auto, jossa on sitä jotain mitä puuttui Bmw:stä ja Mersusta (ehkä se on ns. herrasmiesmäinen arvokkuus), ja Mersusta sen verran vielä, että hyvitys Jaguaariin oli 9000 euroa enemmän kuin Mersuun Veholta, eli kiitoksia vielä Inchapen myyjälle.
Jaa, sieltä suostuivat sulle myymään jaggen. Omalla kohdallani myyjä totesi, että he myyvät vain 55 vuotta täyttäneille, mutta suostui kierrättämään autossa korttelin ympäri.

Tuli sitten auto hankittua muuta kautta.
'96 XJ6 4,0 (X300)
tumppi82
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Loka 11, 2005 2:39 pm
Paikkakunta: vantaa

täh??

Viesti Kirjoittaja tumppi82 »

siis ei voi pitää paikkaansa..
miksei muka inchape olisi myynyt jaggea alle 55v. vuotiaille (luulis niille aina rahan kelpaavan). mulle ei kukaan edes heittänyt tollasta läppää, ja ihan hyvä kun muuten olis jäänyt jagge ostamatta, jos ei olis tsoukilla mulle heittänyt..
ppohja
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 10:40 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: täh??

Viesti Kirjoittaja ppohja »

tumppi82 kirjoitti:siis ei voi pitää paikkaansa..
miksei muka inchape olisi myynyt jaggea alle 55v. vuotiaille (luulis niille aina rahan kelpaavan). mulle ei kukaan edes heittänyt tollasta läppää, ja ihan hyvä kun muuten olis jäänyt jagge ostamatta, jos ei olis tsoukilla mulle heittänyt..
Ilmeisesti myyjä teki nopean tilannearvion koeajohalu/maksukyky-akselilla ja arvioi kandidaatin renkaanpotkijaksi. Ja kierrätti sitten puoli kilsaa poikaa (l. minä) pelkääjän paikalla korttelia ympäri.

No, muuta kautta löytyikin parempi :-)
'96 XJ6 4,0 (X300)
Mikko_R
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 9:49 pm
Paikkakunta: Helsinki/Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_R »

Eli piti oikein kirjautua tälle foorumille, kun on tuo X-type käynyt kiinnostamaan seuraavana autona.

Olen itse ns. Audimiehiä ja seuraavaksi autoksi olikin aluksi oikeastaan kaksi vaihtoehtoa. 2000-luvun alun Audi A4 3.0 quattro ja hieman vanhempi S4 2.7BiT. Nyt on kuitenkin käynyt kiinnostamaan X-Type 3.0 Sport 4x4. Itse en tiedä Jaguareista juuri mitään muuta kuin kuullut että ainakin vanhemmissa on hieman enemmän korjailtavaa kuin esim. saksalaisissa normaalimmissa autoissa. En kuitenkaan kovin helpolla alistu muiden mielipiteille ja minua ovat erikoisemmat autot kiinnostaneet aina.

Nyt kun tässäkin viestiketjussa on mainittu noita pieniä vikoja. Esim.
Hieman on ollut teknisiä vikoja: jarrulevyt vaihdettu eteen kahdesti ja juuri huollossa huomattiin iskareiden vuotoa, laakerein kuivumista ja tukivarren kiinityksessä kolinaa. Mutta kun huolto ja takuu pelaa ilman ongelmia niin eipä ne juuri harmita.
Niin mitenkäs on sitten kun ostaa käytettyä äksää? Miten kestää 2000-luvun alun neliveto Jaguar? Ja jos tulee ongelmaa, niin eipä tuosta takuusta ole enää hyötyä. Eli tietoa kaipaisin kestävyydestä ja muustakin liittyen tuohon kolmilitraiseen äksään.

Noiden mainitsemieni Audien tyyppiviat ja ominaisuudet jo tiedänkin, mutta Jaguar on täysin uusi aluevaltaus.
Audi 80 2.8 quattro
jo-g
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 11:07 pm

Viesti Kirjoittaja jo-g »

itse ostin vasta x-typen vm2003. Eikä koeajon jälkeen haitannut edes että oli nuhasimmalla koneella ja vielä etuvetonen. Olen vannoutunut pemaristi ja tottunut tehoon, kuitenkin sana että kutonen sentää vähän piristi mieltäni. Auto sisältä näyttää kuin olisin luksusluokan autossa sisällä, tai ehkä olenkin? On kyllä auton ensimäinen omistaja valinnut upeita varusteita ja metallinhohto harmaa ja mustat nahat jättää kyllä makutuomaritkin kylmäksi. Se että auto saa ihmisen mikä tottunut takavetosiin ja +200hp-300hp leikkikaluihin saa tyypin 3 tunnin katselun jälkee vaihtamaan auton on mielestäni kelpo suoritus. Noh nyt on 2 kissaa talossa, auto ja nainen, 2kk päästä tulee perheenlisäys ja takapenkillähän on mukavasti tilaa turvakaukalolle.
mara
Viestit: 58
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 10:19 am

Viesti Kirjoittaja mara »

jo-g kirjoitti:itse ostin vasta x-typen vm2003. Eikä koeajon jälkeen haitannut edes että oli nuhasimmalla koneella ja vielä etuvetonen. Olen vannoutunut pemaristi ja tottunut tehoon, kuitenkin sana että kutonen sentää vähän piristi mieltäni. Auto sisältä näyttää kuin olisin luksusluokan autossa sisällä, tai ehkä olenkin? On kyllä auton ensimäinen omistaja valinnut upeita varusteita ja metallinhohto harmaa ja mustat nahat jättää kyllä makutuomaritkin kylmäksi. Se että auto saa ihmisen mikä tottunut takavetosiin ja +200hp-300hp leikkikaluihin saa tyypin 3 tunnin katselun jälkee vaihtamaan auton on mielestäni kelpo suoritus. Noh nyt on 2 kissaa talossa, auto ja nainen, 2kk päästä tulee perheenlisäys ja takapenkillähän on mukavasti tilaa turvakaukalolle.
katsokaahan vaan kuvia uudesta daimlarist(n,200.000 euroa),mikä auto tulee mieleen,mitä muistuttaa?? on kuin pidennettyX-TYPE.
mara
Viestit: 58
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 10:19 am

Viesti Kirjoittaja mara »

mara kirjoitti:
jo-g kirjoitti:itse ostin vasta x-typen vm2003. Eikä koeajon jälkeen haitannut edes että oli nuhasimmalla koneella ja vielä etuvetonen. Olen vannoutunut pemaristi ja tottunut tehoon, kuitenkin sana että kutonen sentää vähän piristi mieltäni. Auto sisältä näyttää kuin olisin luksusluokan autossa sisällä, tai ehkä olenkin? On kyllä auton ensimäinen omistaja valinnut upeita varusteita ja metallinhohto harmaa ja mustat nahat jättää kyllä makutuomaritkin kylmäksi. Se että auto saa ihmisen mikä tottunut takavetosiin ja +200hp-300hp leikkikaluihin saa tyypin 3 tunnin katselun jälkee vaihtamaan auton on mielestäni kelpo suoritus. Noh nyt on 2 kissaa talossa, auto ja nainen, 2kk päästä tulee perheenlisäys ja takapenkillähän on mukavasti tilaa turvakaukalolle.
katsokaahan vaan kuvia uudesta daimlarist(n,200.000 euroa),mikä auto tulee mieleen,mitä muistuttaa?? on kuin pidennettyX-TYPE.[/quoteähh...kirjoitusvirhe..siis DAIMLERISTA...
ojala
Viestit: 63
Liittynyt: Su Joulu 19, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ojala »

mara kirjoitti:katsokaahan vaan kuvia uudesta daimlarist(n,200.000 euroa),mikä auto tulee mieleen,mitä muistuttaa?? on kuin pidennettyX-TYPE.
Daimler Super Eight Sedan, kuten ystävämme amerikassa sitä kutsuvat, on vain modifioitu versio XJR:stä. Perusauto on sama, logot ja materiaalit sitten uudistettu tarpeen mukaan.

Sukunäkö johtunee enemmän siitä että X-type on ulkonäöltään perinteinen l. muistuttaa edellisen sukupolven XJ:tä, ja uusittu XJ taas jatkoi samaa näköä vaikka erikokoinen auto onkin.
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Daimler on tosiaan modifioitu versio Jaguarista, ja kuuluu muistaa että näin on ollut -60-luvun keskivaiheilta asti - silloin tosin Daimlerissä oli eri (V8 2,5 l) Mk II-korissa. Daimlerbrandin Jaguar osti -60-luvun alussa (tai -50-luvun lopussa, muisti pätkii...) ja piti brandiä Euroopassa huippuvarustellun mallin omaisuutena.

Jaguarin aikana Daimler on aina ollt saloon, vaikka tosin pari kappaletta XJ-S Daimleria tehtiin - ei kuitenkaan myyntiin. 2002 Daimler hävisi, mutta kysyntä varsinkin Aasiassa ja Lähi-idässä, mutta myös perinteisillä Eurooppalaisilla markkinoilla aikaansai merkin jälleenilmestymisen viime vuoden aikana. Amerikassa Daimler-brandi on Chryslerin omistuksessa, ja aikaisemmin USA Daimler on ollut Jaguar VandenPlas.

Nykyinen Daimler on tosiaan LWB XJR, mutta varustus nostettuna huippuun - siitä ei puutu mikään. Värivalikoima on niukempi, ja pari väreistä on yksinomaan Daimlerin.

Muista X-typen isosiskoista mainittakkoon XJR Portfoilo-tutkielma, joka jo ulkoisestikin poikeaa (edukseen) XJR:stä. Ulkonäkökysymykset ovat aina makuasioita, mutta mielestäni 'uusi' X-305 korisarja ei oikein vedä vertoja X-308:iin, joka oli matlamman, nopeamman ja omaperäisemmän näköinen. Oli muuten viimeinen jossa voidaan sanoa Sir William Lyonsin postmortaalisesti vielä marginaalisesti vaikuttaneen - sehän perustui X-300:n kautta XJ40-koriin, jonka Lyons viimeisenä - jo eläkkeelle siirryttyään oli hyväksiymässä tuotantoon!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
mara
Viestit: 58
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 10:19 am

niimpä.

Viesti Kirjoittaja mara »

aivan näin,eli tarkoitin et kyllä se äksä on ehta kissa.
Avatar
Vanden Plas
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 5:48 pm
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja Vanden Plas »

Amerikassa Daimler-brandi on Chryslerin omistuksessa, ja aikaisemmin USA Daimler on ollut Jaguar VandenPlas. (kirjoitti Stefanantti)

En nyt ole varma, mutta luulen lukeneeni jostain että Daimler olisi ollut myös Saksassa Vanden Plas, johtuen erään tietyn saksan ylpeyden oikeuksista mainittuun Daimler nimeen. Valaiskaan pimeydessä vaeltavaa, ainakin minun teutooni alkuperää oleva Vanden Plas on kaikilla Daimler varustuksilla,mikä mahtaa olla ero, aaltoja lukuunotamatta tietenkin.

PS. mitenkäs se lainaus oikein onnistuu tässä foorumissa.
************
- Volvo Duett -62
- Jaguar XJ12 H.E. Vanden Plas -85
Avatar
kari tt
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:55 am
Paikkakunta: Hamari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari tt »

Kyllä Englannin vanhin automerkki Daimler on aivan rohkeasti oma merkkinsä. Britti Frederick Simms osti lisenssioikeudet Gottlieb Daimlerin moottoriin (sen tosin suunnitteli hänen silloinen apulaisensa Wilhelm Maybach!) 1893 ja perusti yhtiön Daimler Motor Syndicate. Kolme vuotta myöhemmin 1896 hän ja HJ Lawson aloittivat autojen teon nimellä Daimler Motor Company. Auto perustui ranskalaiseen Panhardiin. Saksassakin kyllä tehtiin Daimler merkkisiä, mutta toisenlaisia autoja vv. 1889-1902 eli vain 14 vuoden ajan.
Lisäksi oli 1889-1939 vielä itävaltalainen Austro Daimler (se oli Daimlerin pojan Paul'in vetämä yritys, joka sulautui lopuksi Puch'iin ja Steyr'iin.
Että Daimler-nimeä käytettiin siellä täällä (kuin meillä nimiä Heteka ja Mono), niin olipa vielä lyhyen aikaa englantilainen Daimler-Mercedes autokin! (se oli saksalaisen mallin lisenssiteos).

Yhtä kaikki, kyllä Saksassa nytkin myydään Jaguarin huippumalleja ja nimenomaan Daimler tai Super Daimler nimillä. Huomattakoon, että Daimler on mallinimi - ja niinhän se oikein onkin, sillä "oikeita" omanlaisiaan Daimlereita ei ole ollut enää pitkään aikaan, viimeisen Limousinen valmistus loppui 1991.
kari tt
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Ja kuten Karin tekstistäkin käy ilmi, Daimler on tosiaan Englannin(!) vanhin automerkki!

Mitä tuohon Saksan VandenPlasiin tulee: en ole kuullut että VandenPlasia olisi uutena myyty muuten kuin USA:n markkinoilla. Olisikohan autosi kuitenkin tullut USA:sta alunperin?

Daimlerin ja VandenPlasin varustelu on täysin identtinen, säleikön ja tkaluukun kahvan 'aaltoilua' myöden, se on tätä lukuun ottamatta kuin Sovereign ulkoisesti (kromiset, tai oikeammin RST oven ikkunaraamit, neliskulmaiset etuvalot, j.n.e.), lisänä krominen kylkilista teippauksen tilalla. Sisäisesti tunnusomaisin lienee piknikpöydät takana, pre-93 autoissa erilaiset ovipahvit Soveen ja Baseen verrattuna, takapenkin erilainen muotoilu (kahdelle, keskellä kaksiosainen lokerikko).

Amerikoissa myytiin myös pieni sarja VandenPlas Majestic -autoja, jotka poikkeuksena eurooppalaisista Majesticeista ovat normaalipituisia. Nämä USA-Majesticin olivat kaikki punaisia (Regency), ja niissä oli kaikissa vaalea punapaipattu nahkasisustus, täysvarustelu luonnollisesti, ja pyrät olivat erikoiset Lattice-tyyppiset, joiden 'tausta' oli maalattu punaiseksi.

Sitten maailmalla liikkuu huomattava määrä 'evoluutiomalleja' - autoja jotka alunperin ovat olleet Sovereigneja, ja joihin on ympätty sitten Daimlersisustaa y.m. - omistajiensa toimesta.
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Vanden Plas kirjoitti:PS. mitenkäs se lainaus oikein onnistuu tässä foorumissa.
Ai juu, lainaus on helppoa: paina 'lainaus'ikonia yläoikealla, siinä se!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Jaguar VandenPlas Euroopassa

Viesti Kirjoittaja matsu »

Muutaman kerran on Euroopassa näkynyt myynnissä Jaguar Series 3 VandenPlasia, XJ12 mallia. Käsiini saamieni dokumenttien mukaan VandenPlas mallia ei olisi koskaan myyty Euroopassa. Mutta kyllä ne ovat selvästi olleet Daimler varusteisia (istuimet, kromilista kyljessä) Jaguareja, siis Jaggen maskilla ja ohjauspyörällä. Eikä ne ole olleet mitään Amerikan malleja (ei sivuvilkkuja eikä moukurapuskureita). Jotkut myyjät ovatkin mainostaneet myynnissä olevaa autoa harvinaisuutena. Joku on maininnut jonkun luvunkin, puhuttiin muutamasta sadasta.

Tietääkö joku faktaa tästä asiasta?
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Avatar
Vanden Plas
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 5:48 pm
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja Vanden Plas »

Kyllä tämä on ihkaoikea Saksan malli Frankfurtissa 4.1.1985 ensirekisteröity. Useissa osissa näkyy valmistuspäivä loppuvuodesta 1984, joten jos joku on tämän Jenkeistä hakenut, niin aika pian on sen Saksaan kuljettanut, enkä oikein näe järkeä tuollaisessa toiminnassa, halvemmaksi se kai tulisi paikallisesta liikkeestä tilata, eikä tarvitsisi vaihtaa mailimittareita yms. Veroasiat kun eivät Saksan maalla ole syy tuoda autoa ulkomailta, toisin kun täällä Pohjanperillä...
************
- Volvo Duett -62
- Jaguar XJ12 H.E. Vanden Plas -85
Bollinger
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:16 am
Paikkakunta: Tallinna

Viesti Kirjoittaja Bollinger »

Muista X-typen isosiskoista mainittakkoon XJR Portfoilo-tutkielma, joka jo ulkoisestikin poikeaa (edukseen) XJR:stä. Ulkonäkökysymykset ovat aina makuasioita, mutta mielestäni 'uusi' X-305 korisarja ei oikein vedä vertoja X-308:iin, joka oli matlamman, nopeamman ja omaperäisemmän näköinen. Oli muuten viimeinen jossa voidaan sanoa Sir William Lyonsin postmortaalisesti vielä marginaalisesti vaikuttaneen - sehän perustui X-300:n kautta XJ40-koriin, jonka Lyons viimeisenä - jo eläkkeelle siirryttyään oli hyväksiymässä tuotantoon!
Joo, makuasioitahan nämä ovat mutta omakin mielipiteeni kyllä kallistuu siihen että X308 oli viimeinen "puhdasverinen" XJ. On tuo X350 ihan omalla tavallaan kaunis ja yhdistää sekä X- että XJ-mallit nätisti (kuten on muillakin valmistajilla esim.BMW, MB jne.) mutta mikään klassikko siitä tuskin tulee :?:

Mitä tulee käyttökokemuksiin molemmilla niin siinä kyllä X350 ajaa kahdeksikkoa X308 ympärillä. Esimerkkinä vaikka vaan se ettei tarvitse hiki päässä huhkia että saa kaksi normaalikokoista matkalaukkua mahdutettua peräkonttiin (vaihtoehtona TAVARAtilalle nahkainen takaistuin) tai että takamatkustajiksi pitää valita lapset tai muuten alle 160 cm henkilöt. Puhumattakaan pitemmän kuljettajan problematiikasta. Siinä se vastaus sitten siihen onkin, miksi uusi XJ ei ole enää NIIN linjakas kuin X308 tai XJ40 8)

Ohessa muuten hyvät vertailusivut jos joku miettii joskus X350 hankintaa:
http://www.dandmbr.co.uk/jaguar/index.htm
XJR-05,
edellinen XJ8 Executive-00
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Bollinger kirjoitti:Puhumattakaan pitemmän kuljettajan problematiikasta.
Tarkennatko hieman kun en ole koskaan X308:ssa istunut, mahtuuko kuskiksi 186 senttinen? Siltä varalta että joskus hurahdan moiseen...
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Bollinger
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:16 am
Paikkakunta: Tallinna

Viesti Kirjoittaja Bollinger »

Itse olen 182 cm ja homma pelasi ihan ok, mutta ei liikoja tiloja jäänyt. Riippuen siitä, millä tyylillä on tottunut huristelemaan, tulee se tilakysymyskin vastaan. Tila riittää nipin napin ns.normaaliajoasennossa ja ohjauspylvästä/rattiahan voi säätää. Mutta kyllä 186 cm on mielestäni jo ihan rajoilla. Ns.makaava ajoasento on sitten toinen juttu...

Totuuden nimessä kannattaa muistaa että jos etupenkki on mitoituskysymysten vuosi jo taka-asennossa, ei taakse ole aikuisella asiaa :(
XJR-05,
edellinen XJ8 Executive-00
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Kopi kirjoitti:
Bollinger kirjoitti:Puhumattakaan pitemmän kuljettajan problematiikasta.
Tarkennatko hieman kun en ole koskaan X308:ssa istunut, mahtuuko kuskiksi 186 senttinen? Siltä varalta että joskus hurahdan moiseen...
Köpi
Olen täsmälleen 186 senttinen, eikä ole mitään ongelmia mahtua autoon.
Ja penkki ei todellakaan ole makuuasennossa :shock:
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Bollinger
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:16 am
Paikkakunta: Tallinna

Viesti Kirjoittaja Bollinger »

Oikeassa olet, XJR. Ehkä räppini oli vähän vallaton 8)

Mutta siltikin väitän itsepintaisesti että liikaa tilaa ei jää :? Vaikka penkki liikkuu miljoonaan suuntaan niin ainakin säätöjen äärirajoilla liikutaan. Vanha testi nyrkkien ulottumisesta ohjauspyörän taakse + nyrkinmentävä vara pään ja katon välissä (ympäripyörähtämistilanne) laittaa asennot koetukselle.

Mitenkäs muuten on, oletko XJR saanut ajokaluston kuntoon vai vieläkö huristelet Mondeolla?
XJR-05,
edellinen XJ8 Executive-00
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Hei Bollinger,

joo kyllä ajossa ovat sekä oma XJR, että mutsin X-typen, jonka tosin vaihdan pian, koska takuu menee umpeen ja auto on TÄYSI susi. Vai voiko sanoa jotain muuta autosta johon on vaihdettu mm. perä, vaihdelaatikko ja kardaani alle 50 000 km? Eikä se oikein kondiksessa ole vieläkään :evil:

XJR:ssä on pian 160 000 km mittarissa ja auto on loistavassa kunnossa.
Tosin ei siinä enää olekaan mitään muuta alkuperäistä kuin bensatankin korkki :P

Olisi kyllä upeaa koeajaa tuollainen uusi XJR. Tosin oma tuntuisi sen jälkeen ankealta...

Bollinger on muuten vaimoni ja minun ehdoton suosikkijuoma.
Onnittelut erinomaisen nimimerkin (ja auton) valinnasta! 8)
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Bollinger
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:16 am
Paikkakunta: Tallinna

Viesti Kirjoittaja Bollinger »

No, saattaapi olla että poikkean kesällä Tampereen suunnalla - laitan viestiä jos aikataulut natsaa. Eiköhän pikku koeajo aina järjesty :D
XJR-05,
edellinen XJ8 Executive-00
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Hei Bollinger,


Tuli hankittua terassiravintola näsijärveltä, läheltä Näsinneulaa
joten koko kesä kuluu Tampereella.

Toivottavasti kesällä nähdään :)
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Salsared
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 2:20 pm
Paikkakunta: Hollola kk

kiva kuulla

Viesti Kirjoittaja Salsared »

jos päräyttää x-typellä pihaan, lienee tervetullut?
Se on vaimon auto...
Bollinger
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:16 am
Paikkakunta: Tallinna

Viesti Kirjoittaja Bollinger »

Ja jos osutaan Salsan kanssa samaan aikaan XJR-98:n terdelle niin otetaan koeajot ennekuin otetaan :lol:
XJR-05,
edellinen XJ8 Executive-00
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Re: kiva kuulla

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Salsared kirjoitti:jos päräyttää x-typellä pihaan, lienee tervetullut?
Totta hemmetissä! :D

Paikka on muuten aikoinaan Ranta-Kesoilina tunnetun huoltoaseman paikalla eli Paasikiventie 30 (muistaakseni). No, joka tapauksessa se on kaverini pitämän Vesiurheilukeskuksen yhteydessä.
Ei muutakuin vesiskootteriajelulle tai liitovarjon kyytiin ja sitten bisselle 8)

Pikku ongelmana tuntuu tosin olevan nuo byrokraattien luvat kun kyseessä kelluva pavilijonki eikä byrokraatit osaa oikein päättää onko kyseessä laituri, rakennus, kiinteä rakennelma vai mikä :lol:

No, kaipa se mesta saadaan auki kesäkuussa...

Ja Bollinger: juu, tottakai otetaan pienet. Meiltä saa luonnollisesti myös kuohuvaa :P (en mä itse mitään muuta juokaan)
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Salsared
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 2:20 pm
Paikkakunta: Hollola kk

jep jep

Viesti Kirjoittaja Salsared »

joo, toivottavasti bisnes luistaa....siitä särkänniemen ohi ajelen toki kesäisin harvakseltaan, mutta katsellaan..

pitäis ehkä vaihtaa toi nick...esim JRG
Se on vaimon auto...
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Paluu otsikon aiheeseen

Viesti Kirjoittaja HEF »

On tänään sitten nähty tuo uusi XK Tukholman autonäyttelyssä.
Ja on kyllä todettava että vähän vaisu maku Jaguarista jäi. Eri autovalmistajien osastoilla näkyi huomattavan rohkeita ja tyylikkäitä luomuksia. :shock:
Puutumatta teknisiin hienouksiin, niin esim XJ on jo muotoilultaan niin konservatiivinen, että tuli oikein surku.
Entäs sitten tämä XK. Pelkäsin vähän että jo kuvissa muodottoman näköinen
keula olisi luonnossa paremman näköinen. Valitettavasti petyin.
Pullea nokka, johon väkisin väännetty D/E-tyyppinen pienkokoinen suuaukko ei todellakaan säväyttänyt. Sivu - ja peräprofiilit ihan ok, mutta eivät nostaneet pulssia :?
Niinkin tylsä auto kuin Opel, on todella onnistunut uuden GT:n suhteen. tehotkin ovat urheiluautolle sopivia.
Alfan Brera on todella makean näköinen, puhumattakaan Maseratin neli - ja kaksi ovisista malleista, ne ovat vaan niin kauniita. Ferrari 599 on mahtava, kun taasen Enzo on ruma kuin mikä.Citikan uusi sedani C6 on rohkeista linjoistaan huolimatta, ilo silmälle.
Lambot eivät liikuttaneet, muuta Bentleyt kylläkin.
Jostain syystä Bemarit ja Mersut loistivat poissaolollaan :o
No, nämähän ovat makuasioita, mutta kyllä kannatti taapertaa melkein kuusi tuntia. Hauskoja autoja löytyy nykyjään melkein joka lompakolle, ja sehän on pääasia se :D
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
mara
Viestit: 58
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 10:19 am

makuasioita tosiaan

Viesti Kirjoittaja mara »

saahan sitä olla montaa mieltä,mut jagen pitää vähän konservatiivinen ollakkin,ja se opel taitaa muuten olla jenkkien sukua,eihän nyt opel yksikseen....ja se sitikka...nooh....mut edelleen,se on makuasia sanoi kissa kun pyllynsä nuoli.......
xjr-98
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 10:26 am
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja xjr-98 »

Tulipa taas kerran törmättyä byrokratian tiiliseinään.

Ehdin täällä jo hieman mainostaa kesäravintolaani, mutta niinhän siinä nyt sitten kävi, että lähinnä viranomaisten vetkuttelun takia ei kannata edes hakea anniskelulupia :evil:

Eli paikalla tulee kaiketi toimimaan kahvila, mutta ei meikäläisen pyörittämänä.

No kuten Matti Nykänen voisi hyvinkin todeta: "mikään ei ole varmaa ennenkuin se on aivan varmaa"
XKR-07
Midnight Blue

ex- XJR-98 Sapphire Blue
Vastaa Viestiin