XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Olen suunnittelemassa vanhemman XK8-mallin (MY-97..-99) ostoa. Pienen kotimaisen tarjonnan vuoksi olen suunnitellut auton maahantuontia EU-maasta.
Pari juttua askarrutaa - josko täällä Kissankulmalla olisi kokeneemmilla tietoa:
-löytyykö ko. malliin manuaalia DIY-korjaushommiin ? Webistä - CD-Romia keneltäkään ?
Aiempia saksalais- ja italialaismerkkejäni ropatessa ns. tehtaan huolto- ja korjausmanuualista
oli vanhemman erikoisemman vehkeen kanssa suuri apu, niin pienissä kuin isoissakin
ongelmissa.
-mitenkäs se käytetyn autoveroasia nyt muuttuikaan - päästöpohjaiseksi vai ? Katselin noita
käytettetynä maahantuotujen XK8-mallien autoveropäätöksiä alkuvuodelta 2008 eikä ne nyt
niin pahoja olleet. Mutta muuttuiko se laki nyt jotenkin epäedullisemaksi isokoneisen
suhteen ? Tai muuttuuko 2009 alusta ?
-XK8 on automaattilodjulla. Vaikka minulla autoja on ollut tosi monta, ei yhtäkään
pehmeäkirstuista. Laatikkoviat on myös kai mallin tyyppivika ? Onko olemassa jotain
signaaleita mitä pitäsi kuulostella kun koeajolla laatikon ominaisuuksia ihmettelee ?
Pari juttua askarrutaa - josko täällä Kissankulmalla olisi kokeneemmilla tietoa:
-löytyykö ko. malliin manuaalia DIY-korjaushommiin ? Webistä - CD-Romia keneltäkään ?
Aiempia saksalais- ja italialaismerkkejäni ropatessa ns. tehtaan huolto- ja korjausmanuualista
oli vanhemman erikoisemman vehkeen kanssa suuri apu, niin pienissä kuin isoissakin
ongelmissa.
-mitenkäs se käytetyn autoveroasia nyt muuttuikaan - päästöpohjaiseksi vai ? Katselin noita
käytettetynä maahantuotujen XK8-mallien autoveropäätöksiä alkuvuodelta 2008 eikä ne nyt
niin pahoja olleet. Mutta muuttuiko se laki nyt jotenkin epäedullisemaksi isokoneisen
suhteen ? Tai muuttuuko 2009 alusta ?
-XK8 on automaattilodjulla. Vaikka minulla autoja on ollut tosi monta, ei yhtäkään
pehmeäkirstuista. Laatikkoviat on myös kai mallin tyyppivika ? Onko olemassa jotain
signaaleita mitä pitäsi kuulostella kun koeajolla laatikon ominaisuuksia ihmettelee ?
Viimeksi muokannut Batman, Pe Marras 14, 2008 8:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - vinkkejä ?
Aikas hiljaista on foorumeilla kun pitää itse vastata omiin topiceihin
No nyt on auto kuitenkin hankittu alustavasti ja jos kaikki menee käsikirjoituksen mukaan on vanha mutta suht. vähän ajettu XK8 lauantaiaamuna pihassa.
Sitten onkin vuorossa auto läpikäynti, rekisteröintikatsastus, veropäätöksen odottaminen jne...
Verot määräytyy päästöjen perusteella ja ne on XK8 noin + 32 %:n luokkaa verotusarvosta (markkinahinnasta vähennettynä tavanomaisilla vähennyksillä).
Onkos vinkkejä merkkiliikkeen huoltaman, n. 80tkm ajetun Kissan tekniseen läpikäymiseen ? Mistä (tärkeimmästä päästä) kannattaisi aloittaa ? Se automaattilaatikko ainakin itseäni vaivaa - vaihtelevia näkemyksiä on eri maiden palstoilla.
Servicemanuaalia tai linkkiä josta voisi downloadata etsin edelleenkin...
No nyt on auto kuitenkin hankittu alustavasti ja jos kaikki menee käsikirjoituksen mukaan on vanha mutta suht. vähän ajettu XK8 lauantaiaamuna pihassa.
Sitten onkin vuorossa auto läpikäynti, rekisteröintikatsastus, veropäätöksen odottaminen jne...
Verot määräytyy päästöjen perusteella ja ne on XK8 noin + 32 %:n luokkaa verotusarvosta (markkinahinnasta vähennettynä tavanomaisilla vähennyksillä).
Onkos vinkkejä merkkiliikkeen huoltaman, n. 80tkm ajetun Kissan tekniseen läpikäymiseen ? Mistä (tärkeimmästä päästä) kannattaisi aloittaa ? Se automaattilaatikko ainakin itseäni vaivaa - vaihtelevia näkemyksiä on eri maiden palstoilla.
Servicemanuaalia tai linkkiä josta voisi downloadata etsin edelleenkin...
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - vinkkejä ?
Morjes
Itsekkin pitkään painin samojen asioiden kanssa, aika paljon kyllä palstoilta tietoa löytyy kuten itsekkin olet todennut.
Eli ei minulla mitään käytännön apuja ole sinulle antaa mitä ei esim. kissakulmasta jo löydy vaan itsekkin kaipaisin noista korjaus manuaaleista vinkkejä jos jollain niitä on. Esim. tuosta CD:stä mitä Brittiosa myy, onko kellään kokemusta onko kannattava ostos TI miehelle?
Onnea uudelle hankinnalle, oma ostokseni on ainakin täyttänyt odotukset.
Itsekkin pitkään painin samojen asioiden kanssa, aika paljon kyllä palstoilta tietoa löytyy kuten itsekkin olet todennut.
Eli ei minulla mitään käytännön apuja ole sinulle antaa mitä ei esim. kissakulmasta jo löydy vaan itsekkin kaipaisin noista korjaus manuaaleista vinkkejä jos jollain niitä on. Esim. tuosta CD:stä mitä Brittiosa myy, onko kellään kokemusta onko kannattava ostos TI miehelle?
Onnea uudelle hankinnalle, oma ostokseni on ainakin täyttänyt odotukset.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - vinkkejä ?
"XK8 & XKR 1997-2003
CD-ROM sisältää omistajan käsikirjatiedot, huolto- ja sähkötietoja, englannin kielinen"
Tuo korjaamokäsikirja-cd on hyvä ostos. Sitä saa muuten Triangle Motorista Turusta suunnilleen samaan hintaan.
..ja näyttää löytyvän myös Brittiosasta, Kotkasta.
CD-ROM sisältää omistajan käsikirjatiedot, huolto- ja sähkötietoja, englannin kielinen"
Tuo korjaamokäsikirja-cd on hyvä ostos. Sitä saa muuten Triangle Motorista Turusta suunnilleen samaan hintaan.
..ja näyttää löytyvän myös Brittiosasta, Kotkasta.
ex XJR -95 - jos haluat vapaastihengittävän, älä kokeile R:ää!
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - vinkkejä ?
Olen törmännyt täällä joskus kirjainyhdistelmään JITS tai jotain sinne päin, onko tämä sama sähköisessä muodossa oleva manuaali kuin mistä edellisessä viestissä puhutaan?
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - vinkkejä ?
Terve,
JTIS (Jaguar Technical Information System) on erittäin hyödyllinen. Tästä linkistä pitäisi löytymän veloituksetta: http://www.cannell.co.uk/Jaguar_Worksho ... /JCD-1.zip
Ei taida Vistalla toimia, mutta ainakin 95/2000/XP jne. Eli setup.exe asennus koneelle ja sen jälkeen toimii.
Mitä tulee XK8:n laatikkoon, niin suosittelen tuon ikäiseen vaihtamaan öljyt ja suodattimet kun saat auton - samalla näkee nesteiden kunnon. Omassa XK8:ssa laatikon toiminta muuttui huomattavasti sivistyneemmäksi vaihdon jälkeen 9-v samojen öljyjen jälkeen.
Nautinnollisia kilometrejä!
JTIS (Jaguar Technical Information System) on erittäin hyödyllinen. Tästä linkistä pitäisi löytymän veloituksetta: http://www.cannell.co.uk/Jaguar_Worksho ... /JCD-1.zip
Ei taida Vistalla toimia, mutta ainakin 95/2000/XP jne. Eli setup.exe asennus koneelle ja sen jälkeen toimii.
Mitä tulee XK8:n laatikkoon, niin suosittelen tuon ikäiseen vaihtamaan öljyt ja suodattimet kun saat auton - samalla näkee nesteiden kunnon. Omassa XK8:ssa laatikon toiminta muuttui huomattavasti sivistyneemmäksi vaihdon jälkeen 9-v samojen öljyjen jälkeen.
Nautinnollisia kilometrejä!
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - vinkkejä ?
No niin, auto käytiin hakemassa pe-la aikana Ruotsista ja nyt sormia syyhyttää päästä räpeltämään.
Hieno on peli ja n. 800 km koeajomatka sujui leppoisasti, ei Kissan kyydissä paljon rasitu !
Pieniä puutteita autossa oli vaikka myyjän puhe etukäteen oli lähes ylitsevuotava. Aiemmin Saksasta ja Hollannista tuomani autot on olleet sillä tavalla helppoja, että myyjät on kertoneet avoimesti kaikki pienimmätkin naarmut. Mutta puutteet on aivan pieniä ja helposti fixattavissa. Hintaneuvotteluissa em. asiat huomioitiin. Tokihan 12-vuotiaassa autossa aina jotain jo onkin ja harrasteautoksihan tämä hommattiin.
Reilut 80tkm ajettu MY 12/96, historiatiedot kunnossa. Ensi viikolla hoidetaan katsastus ja tullaus, nestehuolto jne...
Kiitos vinkeistä, erityisesti nuo linkit manuaalien saamiseksi on varmasti hyödyllisiä.
Hieno on peli ja n. 800 km koeajomatka sujui leppoisasti, ei Kissan kyydissä paljon rasitu !
Pieniä puutteita autossa oli vaikka myyjän puhe etukäteen oli lähes ylitsevuotava. Aiemmin Saksasta ja Hollannista tuomani autot on olleet sillä tavalla helppoja, että myyjät on kertoneet avoimesti kaikki pienimmätkin naarmut. Mutta puutteet on aivan pieniä ja helposti fixattavissa. Hintaneuvotteluissa em. asiat huomioitiin. Tokihan 12-vuotiaassa autossa aina jotain jo onkin ja harrasteautoksihan tämä hommattiin.
Reilut 80tkm ajettu MY 12/96, historiatiedot kunnossa. Ensi viikolla hoidetaan katsastus ja tullaus, nestehuolto jne...
Kiitos vinkeistä, erityisesti nuo linkit manuaalien saamiseksi on varmasti hyödyllisiä.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - vinkkejä ?
Ja tarina jatkuu...
Kävin maanantaina tullaamassa auton, siihen meni ehkä viisi minuuttia !
Sen jälkeen katsastukseen, jossa meni n. 1.5 h. Huolellinen tekninen tarkastus on tietysti ostajankin etu.
Auton alusta ja voimansiirto, moottori yms. näyttivät oikein hyvältä pukilta tarkasteltuna. Paperit näyttävät pitävän kutinsa. Katsastuksen jälkeen pääsin tilamaan ensimmäisen setin varaosia. Etupään vakaajan koiranluut ja jarrupalat...Samalla uusin kaikki suodattimet ja teen nestehuollot. Näyttää punnan kurssi olevan sen verran edullinen että Grossbritanniasta osat piti tilata. ManuaaliCD-ROM tuli 2 päivässä Kotkasta.
Maahantuojalta tilasin vastavuustoditustuksen, se järjestyi muutaman minuutin puhelinkeskustelussa ja samalla sain arvokkaita vinkkejä vanhan laatuvaunun läpikäymiseen.
Joillakin foorumeilla tai autolehtien palstoilla olen monesti törmännyt tullin, katsastusmiehen tai virallisen maahantuojan mollaamiseen tuontiauton rekisteröinnin yhteydessä. Itse olen viiden omaan käyttöön tuonnin ja Itänaapuriin n. 13 autoa transitoona laiton yhteydessä saanut ainoastaan erinomaista palvelua kaikilta tahoilta.
Tämä viikko on matkustelua työn puolesta joten mitään ei ehdi tekemään, viikonloppuna sitten....
Toivottavasti tämä nyt menee sensuurista läpi...
Kävin maanantaina tullaamassa auton, siihen meni ehkä viisi minuuttia !
Sen jälkeen katsastukseen, jossa meni n. 1.5 h. Huolellinen tekninen tarkastus on tietysti ostajankin etu.
Auton alusta ja voimansiirto, moottori yms. näyttivät oikein hyvältä pukilta tarkasteltuna. Paperit näyttävät pitävän kutinsa. Katsastuksen jälkeen pääsin tilamaan ensimmäisen setin varaosia. Etupään vakaajan koiranluut ja jarrupalat...Samalla uusin kaikki suodattimet ja teen nestehuollot. Näyttää punnan kurssi olevan sen verran edullinen että Grossbritanniasta osat piti tilata. ManuaaliCD-ROM tuli 2 päivässä Kotkasta.
Maahantuojalta tilasin vastavuustoditustuksen, se järjestyi muutaman minuutin puhelinkeskustelussa ja samalla sain arvokkaita vinkkejä vanhan laatuvaunun läpikäymiseen.
Joillakin foorumeilla tai autolehtien palstoilla olen monesti törmännyt tullin, katsastusmiehen tai virallisen maahantuojan mollaamiseen tuontiauton rekisteröinnin yhteydessä. Itse olen viiden omaan käyttöön tuonnin ja Itänaapuriin n. 13 autoa transitoona laiton yhteydessä saanut ainoastaan erinomaista palvelua kaikilta tahoilta.
Tämä viikko on matkustelua työn puolesta joten mitään ei ehdi tekemään, viikonloppuna sitten....
Toivottavasti tämä nyt menee sensuurista läpi...
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Pientä edistystä taas aiheeseen.
Auto tuli tietenkin siivottua perusteellisesti (vaikka se oli erinomaisen siisti), saksankieliset manuaalit tuli täydennettyä paremmin taipuvalle englanninkielelle. Jättimäinen moottoriantenni tuli vaihdettua pieneen nysään, vaikuttaa varmasti > 15 km/h huippunopeuteen. Sisämatot tuli tilattua Saksasta.
Etuvakaajan koiranluut, jarrut, nesteet ja kaikki suodattimet uusittu. Ohjaustehostimen pumppu uusittu, osan tilasin Englannista (uusi pumppu halvempi sieltä kuin purkuosa Suomesta).
Autoveropäätös tuli Tullilta reilussa kolmessa viikossa, aivan asiallinen päätös.
Huomenna olisi tarkoitus saada katsastuksen jälkitarkastus pois päiväjärjestyksestä ja suomalaiset kilvet myös konttorilta mukaan.
Seuraavaksi tarvittaneen toinen vanne-rengassetti, tarkoitus on ajella XK8:lla myös talvella. Tarvikevannevalikoimaa on 18..20" kooissa erittäin runsaasti tarjolla -vaikea valinta !
Olen ajatellut iskeä myös madallusjouset vehkeeseen - tietääkö kukaan meneekö vakioiskareihin tommoinen
-40..50 mm madallussetti ?
Auto tuli tietenkin siivottua perusteellisesti (vaikka se oli erinomaisen siisti), saksankieliset manuaalit tuli täydennettyä paremmin taipuvalle englanninkielelle. Jättimäinen moottoriantenni tuli vaihdettua pieneen nysään, vaikuttaa varmasti > 15 km/h huippunopeuteen. Sisämatot tuli tilattua Saksasta.
Etuvakaajan koiranluut, jarrut, nesteet ja kaikki suodattimet uusittu. Ohjaustehostimen pumppu uusittu, osan tilasin Englannista (uusi pumppu halvempi sieltä kuin purkuosa Suomesta).
Autoveropäätös tuli Tullilta reilussa kolmessa viikossa, aivan asiallinen päätös.
Huomenna olisi tarkoitus saada katsastuksen jälkitarkastus pois päiväjärjestyksestä ja suomalaiset kilvet myös konttorilta mukaan.
Seuraavaksi tarvittaneen toinen vanne-rengassetti, tarkoitus on ajella XK8:lla myös talvella. Tarvikevannevalikoimaa on 18..20" kooissa erittäin runsaasti tarjolla -vaikea valinta !
Olen ajatellut iskeä myös madallusjouset vehkeeseen - tietääkö kukaan meneekö vakioiskareihin tommoinen
-40..50 mm madallussetti ?
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Vannehomma on sikäli kimurantti, että nyt pitäisi vaihtaa orggisjaggen "Flute"-mallin 18"-vanteisiin kitkat ja ostaa sitten uudet 18..20" kesävanteet ja -renkaat.
Silloin jää sit setti 18" uudenkarheita Dunlop SP-kesärenkaita todennäköisesti ylimääräiseksi...Ja samalla pitäis selvittää kuinka leveä vanne ja läski mahtuu eri tuumakooissa pyörimään madallussarjan kanssa....Ja käykö madallussarja orggisiskareihin ?
Pitäisi löytää semmoinen leveäreunainen ns. huulimalli, reilusti lisää leveyttä vanteeseen jotta pyöränkotelo tulisi täyteen - vaikka nytkin on takana 255 leveä kumi alla, jää pyörät kovin "sisään" kun vanne on aika kapea.. Tarjontaa on kyllä runsaasti.
Silloin jää sit setti 18" uudenkarheita Dunlop SP-kesärenkaita todennäköisesti ylimääräiseksi...Ja samalla pitäis selvittää kuinka leveä vanne ja läski mahtuu eri tuumakooissa pyörimään madallussarjan kanssa....Ja käykö madallussarja orggisiskareihin ?
Pitäisi löytää semmoinen leveäreunainen ns. huulimalli, reilusti lisää leveyttä vanteeseen jotta pyöränkotelo tulisi täyteen - vaikka nytkin on takana 255 leveä kumi alla, jää pyörät kovin "sisään" kun vanne on aika kapea.. Tarjontaa on kyllä runsaasti.
Viimeksi muokannut Batman, Pe Tammi 16, 2009 11:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Moi
Silverstone malli on 1/2" matalampi normi xkr:ää ja 20" vanteilla edessä 255 ja takana 285 leveät kumit. Vanteen leveydestä en ole ihan varma mutta muistelisin että edessä 9" ja takana 10".Nuo siis tehtaalla laitettuja ja pyörivät alla ongelmitta...
Silverstone malli on 1/2" matalampi normi xkr:ää ja 20" vanteilla edessä 255 ja takana 285 leveät kumit. Vanteen leveydestä en ole ihan varma mutta muistelisin että edessä 9" ja takana 10".Nuo siis tehtaalla laitettuja ja pyörivät alla ongelmitta...
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
^ Jep, Jykkepojan mainitsemat rengaskoot ovat ainakin jenkkimallien alkuperäisiä optioita.
Kumikoko silloin siis edessä 35/255/20, 9" vanteella, takana 285/30/20 ja 10" vanne. Tuleeko silloin renkaan reuna noin suurinpiirtein korilinjan/lokasuojan reunan tasalle vai pitääkö olla vielä leveämpi vanne ??
Asiallisen hintaisia ison koon merkkikumeja olen hankkinut rengas-online.com'ista Saksasta.
Vanteen leveysongelmaan olisi myös spacereita tarjolla n. 500 €:n käsittämättömään hintaan (Arden) - sillähän saa jo kaksi vannetta. Edelliseen vehkeeseeni löytyi TUV-papereilla varustetut spacerit (+50 mm) n. satasella. Jos jostain löytyisi setti järkihintaan, voisi sitä harkita myös.
Auto on nyt siis Suomen kilvissä, tasan kuukausi koko prosessiin meni. Sain ihan kivan kilvenkin, X**-555 ja laitoin samantien seisontaan huomisesta lukien. Laitetaan sitten taas liikenteeseen kun on talvipyörät hommattu ja perinteinen tammikuun etelänloma pidetty. Vaikka ei tuolla ulkona nyt juuri kovin talviselta näytä.
Kumikoko silloin siis edessä 35/255/20, 9" vanteella, takana 285/30/20 ja 10" vanne. Tuleeko silloin renkaan reuna noin suurinpiirtein korilinjan/lokasuojan reunan tasalle vai pitääkö olla vielä leveämpi vanne ??
Asiallisen hintaisia ison koon merkkikumeja olen hankkinut rengas-online.com'ista Saksasta.
Vanteen leveysongelmaan olisi myös spacereita tarjolla n. 500 €:n käsittämättömään hintaan (Arden) - sillähän saa jo kaksi vannetta. Edelliseen vehkeeseeni löytyi TUV-papereilla varustetut spacerit (+50 mm) n. satasella. Jos jostain löytyisi setti järkihintaan, voisi sitä harkita myös.
Auto on nyt siis Suomen kilvissä, tasan kuukausi koko prosessiin meni. Sain ihan kivan kilvenkin, X**-555 ja laitoin samantien seisontaan huomisesta lukien. Laitetaan sitten taas liikenteeseen kun on talvipyörät hommattu ja perinteinen tammikuun etelänloma pidetty. Vaikka ei tuolla ulkona nyt juuri kovin talviselta näytä.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Joo, rengaskoko on juuri noin. Vanteet on BBS Detroitit joiden et lukua en tiedä. Jaggen kylki on sen verran kaareva että alhaalta rengas jonkin verran tulee kylkilinjan ulkopuolelle varsinkin takana mutta yläreunasta kyljen "uloimmalta" kohdalta jää noin 2cm lokasuojan sisäpuolelle.
Eli vielä leveämpää / et luvulta poikkeavaa pitäisi olla jos haluat yläreunastakin lokasuojan tasolle.
Itsekkin laitoin auton viimeviikon perjantaina seisomaan mutta jos haluat livenä noita ihmetellä ja mittailla niin eiköhän tuokin onnistu.
Googlettamalla kyllä kuvia löytyy helposti koska niinkuin mainitsit niin on tuo vanne tehtaan optiona.
Mitähän tekee ajettavuudelle jos noista alkuperäisistä et luvuista paljon poikkeaa??
Eli vielä leveämpää / et luvulta poikkeavaa pitäisi olla jos haluat yläreunastakin lokasuojan tasolle.
Itsekkin laitoin auton viimeviikon perjantaina seisomaan mutta jos haluat livenä noita ihmetellä ja mittailla niin eiköhän tuokin onnistu.
Googlettamalla kyllä kuvia löytyy helposti koska niinkuin mainitsit niin on tuo vanne tehtaan optiona.
Mitähän tekee ajettavuudelle jos noista alkuperäisistä et luvuista paljon poikkeaa??
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Oheisessa kuvassa näkyy miten XK8-wanhuksessa pyörivät 20"set Detroitit.
PS. Mulla on kellarissa uudenkarheat S-type R:n talvirenkaat, jos oikein muistan niin Pirelli SnowSport 240:set. 18" ja melko leveät, voin tarkistaa tarkemman koon tarvittaessa. Voi noutaa esimerkiksi kohtuullista viinipulloa tai paria vastaan
PS. Mulla on kellarissa uudenkarheat S-type R:n talvirenkaat, jos oikein muistan niin Pirelli SnowSport 240:set. 18" ja melko leveät, voin tarkistaa tarkemman koon tarvittaessa. Voi noutaa esimerkiksi kohtuullista viinipulloa tai paria vastaan
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Superb!ojala kirjoitti:Oheisessa kuvassa näkyy miten XK8-wanhuksessa pyörivät 20"set Detroitit.
PS. Mulla on kellarissa uudenkarheat S-type R:n talvirenkaat, jos oikein muistan niin Pirelli SnowSport 240:set. 18" ja melko leveät, voin tarkistaa tarkemman koon tarvittaessa. Voi noutaa esimerkiksi kohtuullista viinipulloa tai paria vastaan
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Olipas hieno kuva. Syksyn jälkeen tulee vääjäämättä kevät...
markus
XK8 Cabriolet -97 sapphire
XK8 Cabriolet -97 sapphire
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - ..vanteista ja renkaista
^^ Hieno kuva !
Vanneasia etenee pikkuhiljaa. XK8 vanteiden kiinnityspulttien jako ja keskireikä on ca. sama kuin mm. BMW:llä, siitä selittyy osin erittäin runsas aftermarket-vannetarjonta.
XK8 orggis RT/offset on 33 ja googlettamisen tuloksena olen saanut min. ET/offset luvuksi 25mm.
http://www.nettivanne.fi
ja
ET-luvun muutostaulukko: http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
Jos siis muutan taakse alkuperäisen 9" vanteen ja 33 mm ET:n sijaan 10" vanteen ja ET 25, tulee takavanne
21 mm ulommas alkuperästä tilannetta - se alkaa olla aika hyvä. Ennen tilausta täytyy huolellisesti vielä mittailla että mahtuu sitten varmasti alle myös madallussarjan kanssa.
Hyvän koosteen monista näyttävistä vanteista löysin http://www.undergroundmotorsports.net
E-baysta löytyy erittäin asiallisia, taalahintaisia ja rajun näköisiä settejä, mutta US-toimituksiin tulee tullia ja alvia päälle. Sopivuuden varmistamiseksi voisi ostaa vanteet ihan kotoisesti alan kotimaisesta liikkeestä.
Jotain tälläista ajattelin tässä vaiheessa, ehkä vielä keskiosa Gun Metal tai Matt Black värissä ?:
Vanneasia etenee pikkuhiljaa. XK8 vanteiden kiinnityspulttien jako ja keskireikä on ca. sama kuin mm. BMW:llä, siitä selittyy osin erittäin runsas aftermarket-vannetarjonta.
XK8 orggis RT/offset on 33 ja googlettamisen tuloksena olen saanut min. ET/offset luvuksi 25mm.
http://www.nettivanne.fi
ja
ET-luvun muutostaulukko: http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
Jos siis muutan taakse alkuperäisen 9" vanteen ja 33 mm ET:n sijaan 10" vanteen ja ET 25, tulee takavanne
21 mm ulommas alkuperästä tilannetta - se alkaa olla aika hyvä. Ennen tilausta täytyy huolellisesti vielä mittailla että mahtuu sitten varmasti alle myös madallussarjan kanssa.
Hyvän koosteen monista näyttävistä vanteista löysin http://www.undergroundmotorsports.net
E-baysta löytyy erittäin asiallisia, taalahintaisia ja rajun näköisiä settejä, mutta US-toimituksiin tulee tullia ja alvia päälle. Sopivuuden varmistamiseksi voisi ostaa vanteet ihan kotoisesti alan kotimaisesta liikkeestä.
Jotain tälläista ajattelin tässä vaiheessa, ehkä vielä keskiosa Gun Metal tai Matt Black värissä ?:
- Liitteet
-
- Xtralip Replica.jpg (20.2 KiB) Katsottu 21746 kertaa
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Vannemalli on vielä päättämättä (valinnan vaikeus!), mutta se on päätetty että madallusjouset on pakko asentaa ennen 20" vanteiden laittoa, kyllä se muuten liian korkealla loikkii.
Mittailin tuossa viikonloppuna Jaggea, oli mittapalikka tallessa kun laskin edellisen vehkeeni lain salliman 80 mm alapuolelle 70 mm maavaraan (AR GTV V6turbo). Jaguaariahan kärsii laskea n. 50 mm ennenkuin keulan palkki on 80mm:ssä maasta. Eibachin setti laskee n. 30 mm, H&R:n 45 mm.
Sitten tuli vaihdettua kirkkaat sivuvilkut, (35,- Saksasta). Haeskelen vielä kirkkaita sivuheijastimia, e-Bayssa oli setti jotain 110€ - se on minusta liikaa. Pelkät heijastimet...
Vaihdoin termostaatin (varmuuden varalta) ja samalla koko termostaatikotelon. Joku älypää kun on päättänyt tehdä tehtaalla alkujaan sen muovista ! Korkki vuosi pikkuisen mutta ei vuoda enään kun on alumiininen koko termostaattitsydeemi tilalla. Puuhaa teetti myös rekisterikilven asentaminen eteen - hain siis auton Ruotsista ja etukilpeä ei siellä oltu pidetty, ainoastaan pieni tarrakilpi oli eteen (sekin hanskalokerossa ja orggis peltikilpi takabaxissa). Näin se Sveamamman virkaporras ymmärtää Brittikisun keulan jaloja muotoja. Pitkä EU-kilpi ei ole kyllä keulan kaunistus. Asensin semmoisen muovisen pohjalevyn ja kilven mahdollisimman syvälle keulan alle että muodot säilyy/näkyy. Kun saan madallussarjan alle, voin tehdä sitten lumitöitä autolla
Mittailin tuossa viikonloppuna Jaggea, oli mittapalikka tallessa kun laskin edellisen vehkeeni lain salliman 80 mm alapuolelle 70 mm maavaraan (AR GTV V6turbo). Jaguaariahan kärsii laskea n. 50 mm ennenkuin keulan palkki on 80mm:ssä maasta. Eibachin setti laskee n. 30 mm, H&R:n 45 mm.
Sitten tuli vaihdettua kirkkaat sivuvilkut, (35,- Saksasta). Haeskelen vielä kirkkaita sivuheijastimia, e-Bayssa oli setti jotain 110€ - se on minusta liikaa. Pelkät heijastimet...
Vaihdoin termostaatin (varmuuden varalta) ja samalla koko termostaatikotelon. Joku älypää kun on päättänyt tehdä tehtaalla alkujaan sen muovista ! Korkki vuosi pikkuisen mutta ei vuoda enään kun on alumiininen koko termostaattitsydeemi tilalla. Puuhaa teetti myös rekisterikilven asentaminen eteen - hain siis auton Ruotsista ja etukilpeä ei siellä oltu pidetty, ainoastaan pieni tarrakilpi oli eteen (sekin hanskalokerossa ja orggis peltikilpi takabaxissa). Näin se Sveamamman virkaporras ymmärtää Brittikisun keulan jaloja muotoja. Pitkä EU-kilpi ei ole kyllä keulan kaunistus. Asensin semmoisen muovisen pohjalevyn ja kilven mahdollisimman syvälle keulan alle että muodot säilyy/näkyy. Kun saan madallussarjan alle, voin tehdä sitten lumitöitä autolla
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Ruotsissa et voi määrätä rek kilven kokoa itse, vaan se on autokohtaisesti
määritelty viranomaisten puolesta.
Täällä kyllä näkyy erilaisia omia versioita aiheesta, mutta uskoisin että tuo tarra kilpi on kyllä "laiton" esitys.
määritelty viranomaisten puolesta.
Täällä kyllä näkyy erilaisia omia versioita aiheesta, mutta uskoisin että tuo tarra kilpi on kyllä "laiton" esitys.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
No nyt on kerätty pari viikkoa talviajokokemuksia XK8:lla.
Aikas mielenkiintoinen ajaettava auto onkin näissä olosuhteissa, kuluneet kitkat alla. Sitten kun ottaa luistoneston päältä pois tulee liikkumisesta oikein jännittävääkin kaupan päälle. Ajoni ovat toki rajoittuneet lähinnä töihin ja takaisin. Nyt täytyy pestä Kissa kunnolla alustoineen ja laittaa takaisin talliin. Tupruttaa märkää lunta siihen malliin että ei raaski autoa enempää tulla kehäteiden kurassa pyörittää. Ajellaan sitten kuivemmalla kelillä ja tyydytään nyt väkivahvan ranskalaisdieselin kyyteihin.
Muistan viimetalvena työpaikan S-typen kyydissä lumipyräkässä suorastaan pelänneeni, perä luisteli taukomatta sinne tänne, tosin kollega piti aikamoista marssivauhtia päällä. Autokin oli kolarikorjattu ja saattui sen vuoksi vedellä sinne tänne. Aika vähän on Jaggeja vastaan talvikeleillä tullut, jokunen X-type lähinnä. Niillähän pääsee nyt huonommassakin kelissä ja kuskit lienee tyytyväisiä.
Aikas mielenkiintoinen ajaettava auto onkin näissä olosuhteissa, kuluneet kitkat alla. Sitten kun ottaa luistoneston päältä pois tulee liikkumisesta oikein jännittävääkin kaupan päälle. Ajoni ovat toki rajoittuneet lähinnä töihin ja takaisin. Nyt täytyy pestä Kissa kunnolla alustoineen ja laittaa takaisin talliin. Tupruttaa märkää lunta siihen malliin että ei raaski autoa enempää tulla kehäteiden kurassa pyörittää. Ajellaan sitten kuivemmalla kelillä ja tyydytään nyt väkivahvan ranskalaisdieselin kyyteihin.
Muistan viimetalvena työpaikan S-typen kyydissä lumipyräkässä suorastaan pelänneeni, perä luisteli taukomatta sinne tänne, tosin kollega piti aikamoista marssivauhtia päällä. Autokin oli kolarikorjattu ja saattui sen vuoksi vedellä sinne tänne. Aika vähän on Jaggeja vastaan talvikeleillä tullut, jokunen X-type lähinnä. Niillähän pääsee nyt huonommassakin kelissä ja kuskit lienee tyytyväisiä.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Terve Batman.
Kyllä näillä härveleillä ajelee talvellakin,ainoa haittapuoli minusta on kun itse laitan sen taivasalta ilman lämmitintä käymään niin saa ajella monta tuntia ja auto on kuin igloo jäässä ulkopuolelta.Konepeiton alla on 2-3 sentin vahvuinen ääneneristys,se ei oikein pakkasella pääse sulamaan.Ihmiset varmaan katselee että onpa tuo kylmä vekotin.Muuten sillä kyllä pärjää siinä missä muillakin autoilla.
Ja HEF.ille.
Kyllä Ruotsissa saa pienen kilven kun jaksaa juonia ja on hyvät perusteeet,itselläni on kuormaauton takakilpi sitä pienempää mallia.Jouduin kyllä kovasti perusteleen sitä naiselle jonka kanssa puhuin.Hän yritti kysellä etteikö niin suureen takapäähän mahdu normaalikilpi.
Kun ei niin ei.Heh....
Kyllä näillä härveleillä ajelee talvellakin,ainoa haittapuoli minusta on kun itse laitan sen taivasalta ilman lämmitintä käymään niin saa ajella monta tuntia ja auto on kuin igloo jäässä ulkopuolelta.Konepeiton alla on 2-3 sentin vahvuinen ääneneristys,se ei oikein pakkasella pääse sulamaan.Ihmiset varmaan katselee että onpa tuo kylmä vekotin.Muuten sillä kyllä pärjää siinä missä muillakin autoilla.
Ja HEF.ille.
Kyllä Ruotsissa saa pienen kilven kun jaksaa juonia ja on hyvät perusteeet,itselläni on kuormaauton takakilpi sitä pienempää mallia.Jouduin kyllä kovasti perusteleen sitä naiselle jonka kanssa puhuin.Hän yritti kysellä etteikö niin suureen takapäähän mahdu normaalikilpi.
Kun ei niin ei.Heh....
Jaguar XJ 40-91
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
Jaguar X300 -95
Jeep Grand Cherokee -96
Porsche 928 s4-89 There is no old Porsche`s.Just new owners.
"Sääliä saa ilmaiseksi,mutta kateus pitää ansaita".
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Nyt on kolmas talvi menossa XJ8:lla ja ihan OK on selvinnyt. ASC-valo palaa/vilkkuu marraskuulta huhtikuulle oikeastaan aina kun jalka ei ole jarrulla Tosi on, että jännäksi menee, jos ASC:n ottaa pois päältä, viimeksi kun kokeilin niin ekassa mutkassa pyörähti perä edelle. No, se oli tyhjällä parkkipaikalla, en ole liikenteessä uskaltanut kokeilla.Batman kirjoitti:Aika vähän on Jaggeja vastaan talvikeleillä tullut, jokunen X-type lähinnä. Niillähän pääsee nyt huonommassakin kelissä ja kuskit lienee tyytyväisiä.
Alla on nastat. Auton saadessani alla oli Saksan kitkat, joista on sanottu että ovat suuremman nopeuskestotarpeen vuoksi kovempaa kumia ja liukkaampia kuin suomikitkat. Niillä en meinannut päästä satamasta kotiin. Aivan kauheat renkaat.
Joten kyllä Jagellakin talvessa pärjää. Joskus valoista lähtiessä on tosin ikävä edellistä nelivetovolvoa. Jonka talvikiihtyvyys oli varmaan 80% kesävastaavasta. Jagella ehkä 40%...
Köpi
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Niin, mutta nelivetokuskeilta tuntuu aika usein unohtuvan, ettei se neliveto paranna *hidastuvuutta* lainkaan, saatika muuta Newtonin dokumentoimia luonnonlakeja. Järkeä ja malttia niin hyvin pääsee perille.Kopi kirjoitti:
Joten kyllä Jagellakin talvessa pärjää. Joskus valoista lähtiessä on tosin ikävä edellistä nelivetovolvoa. Jonka talvikiihtyvyys oli varmaan 80% kesävastaavasta. Jagella ehkä 40%...
Köpi
Myös kolmas talvi XJ8:lla eikä mitään valittamista, olen onnistunut ajelemaan ihan kivasti ilman ASC:täkin (kun oli se ABS-ongelma) tosin lukkoperää hieman kaipaisi.
Nyt on taas täällä etelässäkin talvi, niin ja ollaan käyty koko porukalla suksien kera Lapissa useampaan otteeseen, alla nastalliset Contit, joku Winter Contact tms.
Joulukuinen ajelu E-typellä veti suun moneksi viikoksi virneeseen...
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Vannevalinta on ratkeamassa, suurinpiirtein tämmöisiin olen päätymässä, siis nuo mitkä on irrallaan, auton alla olevat poikkevat hiukan. Tuota aiemmassa viestissä kuavttua M5Replica Xtralip-vannetta ei saa sopivilla ET-lukemilla ainakaan en ole löytänyt.
Nykyisellä punnan kurssilla tuo kuvien 20"-setti 30/275 taka + 35/245 Dunlop-renkaineen noin tonnilla kotiin ?!! Kiva sitten murjoa katukiviin
Nykyisellä punnan kurssilla tuo kuvien 20"-setti 30/275 taka + 35/245 Dunlop-renkaineen noin tonnilla kotiin ?!! Kiva sitten murjoa katukiviin
- Liitteet
-
- Kesävanteet2.jpg (100.11 KiB) Katsottu 20875 kertaa
-
- Kesävanteet1.jpg (97.39 KiB) Katsottu 20880 kertaa
-
- CRUIZE_2.jpg (80.37 KiB) Katsottu 20863 kertaa
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Ei se näillä perinteisilläkään kovin ruma ole, mutta nykymaku vaatii jo kromivanteet...
- Liitteet
-
- HPIM1137.JPG (83.53 KiB) Katsottu 20801 kertaa
markus
XK8 Cabriolet -97 sapphire
XK8 Cabriolet -97 sapphire
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
No, nuo 5-puolaiset näyttävät melkein samalta kuin meiltä ylimääräisiksi jääneet ja myynnissä olevat MAK-vanteet 255/35ZR20-kumeilla.koivuma kirjoitti:Ei se näillä perinteisilläkään kovin ruma ole, mutta nykymaku vaatii jo kromivanteet...
Eikös nuo "koivuma":n vanteet ola XKR:n vakiovanteet vuosilta 1998-2003?
Olen ehkä konservatiivi, mutta kyllä meidän autoon 16" 20 spokes ja tuohon XK:hon noi vanteet sopivat mun mielestä niin kuin korkokenkä pohkeen jatkeeksi! Miellyttää silmää!
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 7:28 pm
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Hei,
Mulla on pieni ongelma, en pääse itseni kanssa sinuksi kumman tilaisin saksasta XKR vai XK8.
Laittakaa mielipiteitä asiasta, jos ne avaisivat tilannetta helpommaksi. Veroasia ainakin olisi jonkun verran halvempi XK8.
Terveisin Rautaperse
Mulla on pieni ongelma, en pääse itseni kanssa sinuksi kumman tilaisin saksasta XKR vai XK8.
Laittakaa mielipiteitä asiasta, jos ne avaisivat tilannetta helpommaksi. Veroasia ainakin olisi jonkun verran halvempi XK8.
Terveisin Rautaperse
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Koeaja kumpaakin - tiedän vastauksen jo etukäteen = XKRrautaperse kirjoitti:Hei,
Mulla on pieni ongelma, en pääse itseni kanssa sinuksi kumman tilaisin saksasta XKR vai XK8.
Laittakaa mielipiteitä asiasta, jos ne avaisivat tilannetta helpommaksi. Veroasia ainakin olisi jonkun verran halvempi XK8.
Terveisin Rautaperse
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Moi
XKR vai XK8 , saman asian kanssa painin itse kun harrastepeliä hankin. Ensinnäkin tietysti raha, ainahan xkr on kalliimpi mutta jos joskus myy niin todennäköisesti siinä jotain arvoa myös on jäljellä. Aina tosin arvo taitaa laskea kun puhutaan kuitenkin näin tuoreista autoista.
Jos arvostat ulkonäköä etkä ole kovin innostunut tekniikasta niin xk8 on loistovalinta. Näyttää myös naapurin silmissä samalta kuin xkr
Mutta... jos tykkää tehoista ja erikoisesta tekniikasta niin xkr antaa hieman enemmän. Autotahan ei päällisin puolin paljon eroa toisitaan mutta mekaaniseti ahdettu moottori, vaihteisto, nopeuden mukaan säätyvä alusta, muistaakseni myös jarrut, itselle nuo ainakin merkitsi niin paljon että satsasin jopa tuohon silverstone malliin. Niitä en varsinaisesti kytännyt mutta kun kohdalle sattui niin tein kaupat aika nopeasti ja pätkääkään ei ole kaduttanut
Kumpikaan ei ole huono vaihtoehto ja molemmilla taitaa pärjätä jopa ympäri vuotisessa ajossa. Jos ei kiinnosta mitä siellä auton sisuksissa on niin xk8 riittänee. Taas jos esim. moottoriradoilla meinasit käydä niin silloin xkr antanee enemmän iloa.
Jos raha ei ole ongelma ja koeajat molempia niin suurella todennäköisyydellä XKR valitsee sinut.....
XKR vai XK8 , saman asian kanssa painin itse kun harrastepeliä hankin. Ensinnäkin tietysti raha, ainahan xkr on kalliimpi mutta jos joskus myy niin todennäköisesti siinä jotain arvoa myös on jäljellä. Aina tosin arvo taitaa laskea kun puhutaan kuitenkin näin tuoreista autoista.
Jos arvostat ulkonäköä etkä ole kovin innostunut tekniikasta niin xk8 on loistovalinta. Näyttää myös naapurin silmissä samalta kuin xkr
Mutta... jos tykkää tehoista ja erikoisesta tekniikasta niin xkr antaa hieman enemmän. Autotahan ei päällisin puolin paljon eroa toisitaan mutta mekaaniseti ahdettu moottori, vaihteisto, nopeuden mukaan säätyvä alusta, muistaakseni myös jarrut, itselle nuo ainakin merkitsi niin paljon että satsasin jopa tuohon silverstone malliin. Niitä en varsinaisesti kytännyt mutta kun kohdalle sattui niin tein kaupat aika nopeasti ja pätkääkään ei ole kaduttanut
Kumpikaan ei ole huono vaihtoehto ja molemmilla taitaa pärjätä jopa ympäri vuotisessa ajossa. Jos ei kiinnosta mitä siellä auton sisuksissa on niin xk8 riittänee. Taas jos esim. moottoriradoilla meinasit käydä niin silloin xkr antanee enemmän iloa.
Jos raha ei ole ongelma ja koeajat molempia niin suurella todennäköisyydellä XKR valitsee sinut.....
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Morjes BatmanPitkä EU-kilpi ei ole kyllä keulan kaunistus. Asensin semmoisen muovisen pohjalevyn ja kilven mahdollisimman syvälle keulan alle että muodot säilyy/näkyy.
Olen samaa mieltä, kilpi ei kaunista kissan keulaa. Käytitkö ihan perus pohjaa vai hommasitko "merkkikohtaisen" setin joita näyttäisi olevan myynnissä. Jos käytit tälläistä tai joku muu on käyttänyt niin kommentteja minkä valmistajan kilven pohjat istuvat nätimmin paikalleen?
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
^ Etukilven pohjaksi tuli käytettyä tallista löytynyttä saksan/ruotsinkilven pituista muovipohjaa, johon kiinnitin ensin L-malliset peltikiinnikkeet. L-kulmakappaleet sitten vaan ruuvikiinnityksellä alahelmaan. Koitin valita sen verran meltoa rautaa ettei alahelman muovi halkea kun pohjakosketus hidasteeseen tai reunakiveen jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin tulee. Melto pelti antaa kenties periksi eikä muovi.
Kuva hiukka vääristää, livenä se näyttää paremmalta - vaikkei hyvä mielestäni olekaan. Paras olisi ilman kilpeä !
Kun saan sen madallussarjan laitettua paikoilleen, pitää kilven paikkaa miettiä uudestaan, nyt se on n. 80..90 mm maasta, mutta madallusjousien kanssa sitten liian matalalla. Tuo maski menee kans uusiksi, torahampaat pois ja joku R-tyypin tyylinen tarvikeritilä tilalle, musta.
Kuva hiukka vääristää, livenä se näyttää paremmalta - vaikkei hyvä mielestäni olekaan. Paras olisi ilman kilpeä !
Kun saan sen madallussarjan laitettua paikoilleen, pitää kilven paikkaa miettiä uudestaan, nyt se on n. 80..90 mm maasta, mutta madallusjousien kanssa sitten liian matalalla. Tuo maski menee kans uusiksi, torahampaat pois ja joku R-tyypin tyylinen tarvikeritilä tilalle, musta.
- Liitteet
-
- Kilpi 002.jpg (34 KiB) Katsottu 20221 kertaa
-
- Kilpi 001.jpg (64.95 KiB) Katsottu 20216 kertaa
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Tervehdys,
Kun ostin 2006 itselleni XK8 Convertiblen, niin halusin pitää sen täysin old school originaalina. Ei ns. tuunausta mitenkään. Ajan kanssa pari muutosta kuitenkin tuli tehtyä, ja ensimmäinen oli pakosarjan vaihto hieman sporttisempaan (suosittelen!). Sekä nimenomaisesti tuon etukilven siirto alemmas.
Ostin kiinnikkeet Adameshilta Briteistä. Lopputulos olisi miellyttänyt itseä enemmän, mikäli lopullinen paikka olisi ollut n. 3-5cm ylempänä kuin ao. kuvissa. Edestä katsottuna jotenkin näytti liian irralliselta, joskin huomattavasti parempi kuin alkuperäinen sijoitus.
Muutama kuva (tulipas ikävä tätäkin kärryä kuvia katsellessa!!!):
Kun ostin 2006 itselleni XK8 Convertiblen, niin halusin pitää sen täysin old school originaalina. Ei ns. tuunausta mitenkään. Ajan kanssa pari muutosta kuitenkin tuli tehtyä, ja ensimmäinen oli pakosarjan vaihto hieman sporttisempaan (suosittelen!). Sekä nimenomaisesti tuon etukilven siirto alemmas.
Ostin kiinnikkeet Adameshilta Briteistä. Lopputulos olisi miellyttänyt itseä enemmän, mikäli lopullinen paikka olisi ollut n. 3-5cm ylempänä kuin ao. kuvissa. Edestä katsottuna jotenkin näytti liian irralliselta, joskin huomattavasti parempi kuin alkuperäinen sijoitus.
Muutama kuva (tulipas ikävä tätäkin kärryä kuvia katsellessa!!!):
- Liitteet
-
- Picture 53.png (207.81 KiB) Katsottu 20187 kertaa
-
- Picture 52.png (229.92 KiB) Katsottu 20186 kertaa
-
- Picture 49.png (254.27 KiB) Katsottu 20162 kertaa
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Moi
Hyvä pointti tuo "kevyempi" kiinnitys, onhan toi kilpi tosiaan aikas hyvin tyrkyllä... Täytyy varmaan askarrella ensin itse ja jos lopputulos ei tyydytä niin ostaa sitten valmiit.
Putkisto on kanssa mietityttänyt mutta noissa on se ongelma että pitäis päästä kuuntelemaan "livenä" ennenkuin jotain hankkii. En haluaisi että äänimailma muuttuu hissuksiin ajellessa eikä maantie nopeuksissa (Jotkut "pörinä" putket ovat maantie nopeuksissa pidempään kuunneltuina tosi rasittavia ainakin tälläisen vaarin korvaan..) mutta kieltämättä kun venttiilin nousua tulee kokeilua niin ääni voisi olla vakiota "puhuvampi"
Hyvä pointti tuo "kevyempi" kiinnitys, onhan toi kilpi tosiaan aikas hyvin tyrkyllä... Täytyy varmaan askarrella ensin itse ja jos lopputulos ei tyydytä niin ostaa sitten valmiit.
Putkisto on kanssa mietityttänyt mutta noissa on se ongelma että pitäis päästä kuuntelemaan "livenä" ennenkuin jotain hankkii. En haluaisi että äänimailma muuttuu hissuksiin ajellessa eikä maantie nopeuksissa (Jotkut "pörinä" putket ovat maantie nopeuksissa pidempään kuunneltuina tosi rasittavia ainakin tälläisen vaarin korvaan..) mutta kieltämättä kun venttiilin nousua tulee kokeilua niin ääni voisi olla vakiota "puhuvampi"
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Jykkepoika kirjoitti: Putkisto on kanssa mietityttänyt mutta noissa on se ongelma että pitäis päästä kuuntelemaan "livenä" ennenkuin jotain hankkii. En haluaisi että äänimailma muuttuu hissuksiin ajellessa eikä maantie nopeuksissa (Jotkut "pörinä" putket ovat maantie nopeuksissa pidempään kuunneltuina tosi rasittavia ainakin tälläisen vaarin korvaan..) mutta kieltämättä kun venttiilin nousua tulee kokeilua niin ääni voisi olla vakiota "puhuvampi"
Moro Jykke,
Itse asensin viimekesänä autooni seuraavan firman valmistaman rosteriputkiston:(http://www.stainlesssteelexhausts.com/classic-cars.html)
Kyseessä on siis ns. cat back putkisto joka kulkee alkuperäistä reittiä taka-akseliston yli. Putkisto on perusrakenteltaan alkuperäisen kaltainen eli sama määrä vaimentajia ja samat liitoskohdat.
Itse hain putkiston vaihdolla parempaa virtausta, äänimaailmaa ja ulkonäköä.
Täytyy sanoa että olen ollut todella tyytyväinen lopputulokseen. Putkisto istuu nätisti (pientä hieromista kyllä oli, mutta niinhän se aina), virtauksista on perstuntumalla aika paha sanoa kummenpaa, mutta äänimaailma ja ulkonäkö muuttuivat edukseen. Äänet eivät todellakaan ole häiritsevän kovat tai resonoi missään nopeuksissa. Äänimaailma on yllättävänkin hiljainen (lähes orig.) tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla ja reilulla kaasulla korvaa hivelevän hienostuneen miehekäs. Ei lainkaan jenkkityyppinen, enemmänkin tulee mieleen Italialaiset urheiluautot. Suosittelen lämpimästi. Myöskin ulkonäkö (putkiston ulostulot) on kohdallaan. Alkuperäisenähän ne ovat aneemisen näköiset. Lisäetuna putkiston keveys ja tietysti se että tämä on "ikuinen", siis jos ei pääse murtumaan. Kyseisen putkiston viimeistely (hitsisaumat, taivutukset, jne.) on myöskin kohdallaan. Täytyy myös mainita että alkuperäisessä putkistossa oleva akselinylitysen putken litistys puuttuu rosteriputkistosta kokonaan (parempi virtaus).
Putkistoja on tarjolla todella monentyyppisiä, merkkisiä ja hintaisia joten kannattaa varata aikaa valintaan. Tähän putkistoon on myöskin saatavana viimeiset vaimentajat korvaavat rosteri rännit. Siis jos halajaa lisää rähinää, itse pidän kuitenkin nykyisestä soundista. (Ikä taitaa jo alkaa painaa miestä)
T: Jarno
S-Type 3.0, (-00)
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Moi
Noistahan rupateltiinkin kesällä Ruotsinpyhtäällä, harmi ettei ääninäyte ollut silloin mukana Toi laatu on kans aina vähän arvoitus kun ulkomailta tilailee, itse tykkäisin aina "hypistellä" kamoja ennen ostopäätöstä.Mahdotonta kuitenkin suomessa, eihän noita kellään hyllyssä ole. Muistaakseni nuo eivät olleet ihan kalleimmasta päästä mitä markkinoilla liikkuu, ja kun laatu ja istuvuus olivat kohdillaan niin varmaan varteen otettava vaihtoehto jos putkistohommiin alan. Tälle talvelle se kuitenkaan ei ole suunnitelmissa, vanhassakaan kun ei ole mitään vikaa paitsi ulkonäössä. Toi ulkonäkö äänen lisäksi on kyllä myös sellainen syy miksi tuohon kuitenkin voisi innostua. Onkos putkiston pinta pysynyt hyvänä? Orginaalihan on myös rosteria? mutta ainakin minulla on putkenpinta ihan kunnon ruosteessa, vaimentimet ovat paremmassa kunnossa. Pintaruostetta kyllä niissäkin mutta olisivat varmaan tarvittaessa fixattavissa, ainakin takimmaiset
Sitä putken litistystä takaakselin päällä olen kanssa ihmetellyt, tilaa kuitenkin näyttäisi olevan pyöreällekkin putkelle. Ahdistaakohan toi kuitenkaan virtausta, luulisi ettei tehdas olisi tehnyt sitä noin jos sinne tehoa hukkuu?
Noistahan rupateltiinkin kesällä Ruotsinpyhtäällä, harmi ettei ääninäyte ollut silloin mukana Toi laatu on kans aina vähän arvoitus kun ulkomailta tilailee, itse tykkäisin aina "hypistellä" kamoja ennen ostopäätöstä.Mahdotonta kuitenkin suomessa, eihän noita kellään hyllyssä ole. Muistaakseni nuo eivät olleet ihan kalleimmasta päästä mitä markkinoilla liikkuu, ja kun laatu ja istuvuus olivat kohdillaan niin varmaan varteen otettava vaihtoehto jos putkistohommiin alan. Tälle talvelle se kuitenkaan ei ole suunnitelmissa, vanhassakaan kun ei ole mitään vikaa paitsi ulkonäössä. Toi ulkonäkö äänen lisäksi on kyllä myös sellainen syy miksi tuohon kuitenkin voisi innostua. Onkos putkiston pinta pysynyt hyvänä? Orginaalihan on myös rosteria? mutta ainakin minulla on putkenpinta ihan kunnon ruosteessa, vaimentimet ovat paremmassa kunnossa. Pintaruostetta kyllä niissäkin mutta olisivat varmaan tarvittaessa fixattavissa, ainakin takimmaiset
Sitä putken litistystä takaakselin päällä olen kanssa ihmetellyt, tilaa kuitenkin näyttäisi olevan pyöreällekkin putkelle. Ahdistaakohan toi kuitenkaan virtausta, luulisi ettei tehdas olisi tehnyt sitä noin jos sinne tehoa hukkuu?
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Moro,Jykkepoika kirjoitti: Orginaalihan on myös rosteria? mutta ainakin minulla on putkenpinta ihan kunnon ruosteessa, vaimentimet ovat paremmassa kunnossa. Pintaruostetta kyllä niissäkin mutta olisivat varmaan tarvittaessa fixattavissa, ainakin takimmaiset
Sitä putken litistystä takaakselin päällä olen kanssa ihmetellyt, tilaa kuitenkin näyttäisi olevan pyöreällekkin putkelle. Ahdistaakohan toi kuitenkaan virtausta, luulisi ettei tehdas olisi tehnyt sitä noin jos sinne tehoa hukkuu?
kyllä ne alkuperäiset putket taitaa kuiteskin ihan patarautaa olla.
Tämä jälkiasennusputkisto kiiltää samalla tavalla kun asennuksen jälkeen. Käyttötunteja vasta vähän takana, aavistuksen on sinistynyt/kellastunut mutta kuitenkin.
Ahdistuksesta sen verran että joskus kun purat putkiston ja pyörittelet sitä käsissäsi niin epäilys varmaan herää. Faktaa ei tietysti ole tarjolla mutta kun niitä latuskoja kattelee niin .
Aiemmin mainittu valmistaja tekee myös suuremmalla halkaisijalla (2,5") olevaa putkistoa (about 300£ kalliimpi). Itse en nähnyt tarvetta moiseen, koska autoni on vapari. Ahdetussa mallissa avarampi versio on varmasti perusteltu.
(Nykyisellä punnan kurssilla tuo kuvien 20"-setti 30/275 taka + 35/245 Dunlop-renkaineen noin tonnilla kotiin ?!!)
Tuosta Batmanin rengas/vanne asiasta sen verran että kuulostaa tosi edulliselta paketilta. Aattelin vaan kun halpisrenkaat esim. rengas on-linen kautta kyseistä kokkoluokkaa ovat jo pelkästään 600 euron huitteilla. Ja silloin puhutaan pling plongeista tms. Merkkirenkaat ovatkin sitten jo 2-3 kertaa kalliimpia. En ota kantaa ovatko ns. "merkkirenkaat" sen parempia kuin halpikset mutta kalliimpia kuitenkin.
Itselläkin alkaa gummit olla kohta jo vaihtokunnossa ja siksi on tullut tutkittua rengashintoja. Koot ovat edessä 245/35x20 ja takana 285/30x20. Jos jollekulle on tuon kokoisia renkaita jäänyt tallin kulmiin pyörimään niin ottakaa ihmeessä yhteyttä. Renkaat menee uusiksi tulevalla ajokaudella.
T: Jarno
S-Type 3.0, (-00)
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Tuo kyllä selittäisi ruosteen.. enpä ole magneetilla kokeillut. Jostain vain muistaisin lukeneeni että alkuperäinen on rosteria, sitä kaiketi on myös aika monen laatuista.kyllä ne alkuperäiset putket taitaa kuiteskin ihan patarautaa olla.
Ja vielä toi virtaus juttukin, persana toivottavasti ei käy kalliiksi tämä keskustelu
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Joo, tää pakoääniasia on kans yksi asia mihin olen yrittänyt perehtyä - mutta aivan kuten Jykkepoikakin mainitsi, pitäisi päästä kuulemaan livenä ennenkuin hirviää tilata tommoisen 1500€ putkisetin. Pahimmassa tapauksessa saa amistuuninkia vastaavan pörinäpöntön kaltaisen maantieajossa päänsärkyyn asti resonoivan härpäkkeen ? Miten jos vaan vetäisi ne takimmaiset vaimentimet veke ?
Youtubesta löytyy jotain kun hakee automerkki + exhaust tms. hauilla
Tässä esimerkki siitä äänimaailmasta mihin voisi tähdätä - nauttikaa :
http://www.youtube.com/watch?v=N00W0LSls5c
(edit: sorry tuli ensin väärä linkki)
Niin, ja kyllä mun alkuperäinen vaimennin on ainakin rosteria - tms. Edelstahlia. Osa noista performance-tarvikeputkistojen valmistajista antaa ikuisen takuun ! Mutta ääni pitäisi ensin kuulla.
Youtubesta löytyy jotain kun hakee automerkki + exhaust tms. hauilla
Tässä esimerkki siitä äänimaailmasta mihin voisi tähdätä - nauttikaa :
http://www.youtube.com/watch?v=N00W0LSls5c
(edit: sorry tuli ensin väärä linkki)
Niin, ja kyllä mun alkuperäinen vaimennin on ainakin rosteria - tms. Edelstahlia. Osa noista performance-tarvikeputkistojen valmistajista antaa ikuisen takuun ! Mutta ääni pitäisi ensin kuulla.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Sinberg saa täydentää, mikä se oli, mutta voin vakuuttaa että messevä oli. Eikä lainkaan häiritsevä. Sain ajaa ko. autoa kauniina kesäiltana katto auki kaupunkiin ja ei häirinnyt pörinä vähääkään. Mutta eräs M5-kuski liimaantui meidän perään, sattui vieläpä olemaan tuttukin, ja kun pysähdyimme liikennevaloihin, kyseli hän auton taustoja, oli ajellut takana ja nautiskellut mehukkaista äänistä! Sai silti mennä menojaan, mulla ei ollut mitään kiihdytyskilpailufiiliksiä, varsinkaan kun ei ollut oma auto!Batman kirjoitti:
Tässä esimerkki siitä äänimaailmasta mihin voisi tähdätä - nauttikaa :
http://www.youtube.com/watch?v=N00W0LSls5c
(edit: sorry tuli ensin väärä linkki)
Niin, ja kyllä mun alkuperäinen vaimennin on ainakin rosteria - tms. Edelstahlia. Osa noista performance-tarvikeputkistojen valmistajista antaa ikuisen takuun ! Mutta ääni pitäisi ensin kuulla.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Thanks for the compliments - muistanpa hyvinkin illan cruisailun. Täytyy myöntää että XK8 oli omimmillaan ja meno maistui apukuskinkin penkiltä silloin.jakuvaari kirjoitti:Sinberg saa täydentää, mikä se oli, mutta voin vakuuttaa että messevä oli. Eikä lainkaan häiritsevä. Sain ajaa ko. autoa kauniina kesäiltana katto auki kaupunkiin ja ei häirinnyt pörinä vähääkään. Mutta eräs M5-kuski liimaantui meidän perään, sattui vieläpä olemaan tuttukin, ja kun pysähdyimme liikennevaloihin, kyseli hän auton taustoja, oli ajellut takana ja nautiskellut mehukkaista äänistä! Sai silti mennä menojaan, mulla ei ollut mitään kiihdytyskilpailufiiliksiä, varsinkaan kun ei ollut oma auto!
-Jakuvaari
BMW E60, Z4 3.0 ja 645CiA:n tallista löytyneenä täytyy sanoa, että illan aikana törmäämämme M5 kuski oli BMW herraskuskiutta parhaimmillaan! Tarkkaili pitkään rauhallisena takana ja sivistyneesti vierelle kuulumisia kyselemään. Ei pienintäkään provosointia. Hyvä niin! huonosti olisi saattanut käydä...
Täytyy rehellisesti tunnustaa, että Toscanan maaseudulla Italiassa samaisella autolla rauhallisesti ajaessa 2007 kesällä tuli sitten se provosoijakin... Corvette 6.0 V8 -06 liimautu persuuksiin usemmaksi kilometriksi ja pienen suoran tullessa survaisi ohi rosterit säveltäen ohi niin, että meni kitarisat solmuun... pari kuukautta meni shokissa, kunnes haalin talliin tämän tuskaa lievittämään.. 4.1sec 0-100km/h Helpotti hetkeksi, kunnes palasin taas sivistyksen pariin
- Liitteet
-
- Picture 13.png (250.8 KiB) Katsottu 19894 kertaa
-
- Picture 11.png (232.85 KiB) Katsottu 19872 kertaa
Viimeksi muokannut sinberg, Ti Helmi 03, 2009 12:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Tämä oli minullakin mielessä ja siihen löytyykin jo aiemmin mainitsemani muutossarja.Batman kirjoitti:Miten jos vaan vetäisi ne takimmaiset vaimentimet veke ?
.
http://www.wpocomms.co.uk/jec-exhaust.php
Kyseinen muutossarja toimii siis alkuperäisen putkiston sekä miulla olevan saman valmistajan orig. halkaisijalla olevan cat back putkiston kanssa. Muutossarjan hinta oli jotain 200-300£ ja kuten kuvista näkyy ja tekstistä selviää laatu/istuvuus on ihan ok. Samalla korjaantuu myös se ulkonäköpuoli.
Jarno
S-Type 3.0, (-00)
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
^ Kiitokset hyvästä vinkistä ja linkistä, siinäpä asennusohje sitten onkin. Ja ääni on hyvä ? Eikä liian kova/resonoiva matka-ajossa ?
Tämmöinen linkki niitä takaputkia sitten myy, https://vault2.secured-url.com/jec-dire ... Mods_.html
eilisellä punnan kurssilla hintaa tulee n. 213 € + lähetys (+ mahdollisesti alv, en katsonut onko tuo webbishopin hinta verollinen vaiko ei). Asiallinen hinta.
Tämmöinen linkki niitä takaputkia sitten myy, https://vault2.secured-url.com/jec-dire ... Mods_.html
eilisellä punnan kurssilla hintaa tulee n. 213 € + lähetys (+ mahdollisesti alv, en katsonut onko tuo webbishopin hinta verollinen vaiko ei). Asiallinen hinta.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Mulla ei siis ole tätä viimeisten vaimentajien tilalle asennettavaa sarjaa vaan saman valmistajan koko putkisto. En siis osaa kertoa äänistä mitään. Tämähän on kuitenkin suht. helppo testata. Liitoskohta muutamaksi päiväksi irroitusöljy kylpyyn ja ei kun irti. Auto käyntiin ja voilá. Toki soundi muuttuu hieman kun rännit asennetaan paikoilleen ja putken päät tuodaan omalle paikalleen.jts2006 kirjoitti: Itse asensin viimekesänä autooni seuraavan firman valmistaman rosteriputkiston:(http://www.stainlesssteelexhausts.com/classic-cars.html)
Kyseessä on siis ns. cat back putkisto joka kulkee alkuperäistä reittiä taka-akseliston yli. Putkisto on perusrakenteltaan alkuperäisen kaltainen eli sama määrä vaimentajia ja samat liitoskohdat.
Tähän putkistoon on myöskin saatavana viimeiset vaimentajat korvaavat rosteri rännit. Siis jos halajaa lisää rähinää, itse pidän kuitenkin nykyisestä soundista. (Ikä taitaa jo alkaa painaa miestä)
Luulisin kuitenkin että lopputulos (äänet/ulkonäkö) hintaan nähden on ihan tyydyttävä.
J
S-Type 3.0, (-00)
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Eilen laitoin suvikumit alle.
- Liitteet
-
- Suvikumit 1.jpg (21.21 KiB) Katsottu 19325 kertaa
-
- Suvikumit 3.jpg (117.84 KiB) Katsottu 19312 kertaa
-
- Suvikumi 2.jpg (27.21 KiB) Katsottu 19303 kertaa
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Hyvän näköset on, mitkäs sulla tuli kumeiks loppupeleissä? Itekin varmaan joutuu rengas kaupoile takarenkaiden (Miks ne kuluu enemmän ??) suhteen kesän aikana, oon kyllä ajatellu edelleenkin satsata pirellin zeroihin kun edessäkin on 3000 ajetut sellaiset. Ja on ihan hyvät ajella tosin vertailupohjaa muihin ei ole.
Kyllä on vähän poltellut kans ottaa kissa liikenteseen, varsinkin kun pari hurjaa on tullut bongattua katto auki ajelemassa viime aikojen aurinko päivinä..
Tänään räntää taivaan täydeltä, tätyy varman kuitenkin vielä jonkun aikaa odotella....
Kyllä on vähän poltellut kans ottaa kissa liikenteseen, varsinkin kun pari hurjaa on tullut bongattua katto auki ajelemassa viime aikojen aurinko päivinä..
Tänään räntää taivaan täydeltä, tätyy varman kuitenkin vielä jonkun aikaa odotella....
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
^
Joo, pikkuisen oli äsken liukasta kun olin tytärten kanssa jäähallilla ! Uutta lunta tullut varmaan 5 cm.
Kumeiksi tuli Dunlop Sport 9000 Maxx 285x30/20R taakse ja eteen 245x35/20R.
Vannemalli on tuollainen klassinen - loppupelissä en saanut sitä mallia minkä tilasin kun oli kuulemma vaurioituneet laivauksen aikana ja vaihdoin vielä sitten mallia. Livenä vielä räväkämmän näköiset kuin kuvissa.
Jousisarja tulee olemaan maltillinen -30 mm, se ei ole vielä paikoillaan noissa kuvissa. Tässä viestiketjussa ylempänä mainostettu takaputkisetti on myös tilattu mutta ei sekään vielä paikoillaan.
Joo, pikkuisen oli äsken liukasta kun olin tytärten kanssa jäähallilla ! Uutta lunta tullut varmaan 5 cm.
Kumeiksi tuli Dunlop Sport 9000 Maxx 285x30/20R taakse ja eteen 245x35/20R.
Vannemalli on tuollainen klassinen - loppupelissä en saanut sitä mallia minkä tilasin kun oli kuulemma vaurioituneet laivauksen aikana ja vaihdoin vielä sitten mallia. Livenä vielä räväkämmän näköiset kuin kuvissa.
Jousisarja tulee olemaan maltillinen -30 mm, se ei ole vielä paikoillaan noissa kuvissa. Tässä viestiketjussa ylempänä mainostettu takaputkisetti on myös tilattu mutta ei sekään vielä paikoillaan.
Viimeksi muokannut Batman, La Maalis 28, 2009 8:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Tihrusin muuten pitkään mikä siinä vanteessa alimmassa kuvassa on mutta rillit kun laitto päähän niin hokasin että tikkuaskihan siinä möllöttää. En oikein osaa kuvista hahmottaa mutta nuo taitavat tulla lokarin tasalle yläreunastakin, vai kenties vähän ylikin? Toivottavasti ei ota kiinni kun saat jouset alle.
Olikos noi dunlopit niin edulliset kun aiemmin kirjoitit, nettiputkat pyytävät noista pirelleistä halvimmillaan kuitenkin reilua 300 ekua kappaleelta... tai en ainakaan ole halvemmalla löytänyt. Kotikaupungin paikallinen rengasliike pyysi yli 500/ kpl
Olikos noi dunlopit niin edulliset kun aiemmin kirjoitit, nettiputkat pyytävät noista pirelleistä halvimmillaan kuitenkin reilua 300 ekua kappaleelta... tai en ainakaan ole halvemmalla löytänyt. Kotikaupungin paikallinen rengasliike pyysi yli 500/ kpl
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
^ Vanne+rengassetti varkaudenestopultteineen ja rst-venttiileineen maksoi sitten kotiin toimitettuna loppujen lopuksi n. 1300 €. Valuuttakurssit on hiukka heitelleet.
Setin piti olla tasapainotettu valmiiksi mutta kyllä tuo Vianor jäpikkä sinne painoja joutui lisäämään - tasapainotus oli tehty vähän sinne päin ja eri tyyliin kuin meillä, painot oli vain ulkokantilla 10" vannetta, meillä laitetaan myös sisäpuolen ulkokantille painoja.
Ei silti mahdoton hinta, monessa paikassa tuppaa Härmässä mennä sama hinta pelkkään kumisettiin. Katsotaan nyt kuinka kauan ne on pyöreät...
Setin piti olla tasapainotettu valmiiksi mutta kyllä tuo Vianor jäpikkä sinne painoja joutui lisäämään - tasapainotus oli tehty vähän sinne päin ja eri tyyliin kuin meillä, painot oli vain ulkokantilla 10" vannetta, meillä laitetaan myös sisäpuolen ulkokantille painoja.
Ei silti mahdoton hinta, monessa paikassa tuppaa Härmässä mennä sama hinta pelkkään kumisettiin. Katsotaan nyt kuinka kauan ne on pyöreät...
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Tuo jousisarja joka on menossa alle on tämä:
http://www.paramount-performance.com/ac ... stems.html
Auton laitto etenee vähän hitaanlaisesti kun olen ollut työnpuolesta aina pari viikkoa pötköön reissun päällä ja sitten muutaman päivän kotona. Eikä sitä aikaa voi ihan kokonaan tallissa viettää...No, eipä tule ainakaan kilometrejä XK8 tauluun.
Täällä maailmalla saattaa bongailla sitten saman ½ tunnin aikana Maybachin, uuden Möhköfantti-Rollsin, Bentelyn Supersportia, Rangeja on ihan mustanaan, Cayenneista puhumattakaan. Jaggejakin näkee enemmän kuin Stadissa, mutta urheilumalleja vähän. Fefet on vielä tallissa kun säät on mitä sattuu. Mutta pian lämpenee.
http://www.paramount-performance.com/ac ... stems.html
Auton laitto etenee vähän hitaanlaisesti kun olen ollut työnpuolesta aina pari viikkoa pötköön reissun päällä ja sitten muutaman päivän kotona. Eikä sitä aikaa voi ihan kokonaan tallissa viettää...No, eipä tule ainakaan kilometrejä XK8 tauluun.
Täällä maailmalla saattaa bongailla sitten saman ½ tunnin aikana Maybachin, uuden Möhköfantti-Rollsin, Bentelyn Supersportia, Rangeja on ihan mustanaan, Cayenneista puhumattakaan. Jaggejakin näkee enemmän kuin Stadissa, mutta urheilumalleja vähän. Fefet on vielä tallissa kun säät on mitä sattuu. Mutta pian lämpenee.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR
Re: XK8 maahantuonti omaan käyttöön - pientä laittoa...
Pientä updeittia:
-putkisetti on paikoillaan ja murina vähän parani. Taajuus on kyllä matala jos ajaa tomaatti päällä. Manuaalilla tai S-asetuksella kun torppaa töppösen
pohjaan niin Kasikisu karjahtaa aikas komeasti. Hinta/laatusuhde erinomainen, suosittelen.
-tällä viikolla kun olen kotona niin tulee viimein ne madallusjouset paikoilleen, laitan sitten kuvia ja kommenttia.
Kun on päässyt nyt kesäkeleillä vähän ajelemaankin, on uusilla 30/35-sarjan 285/245 kumeilla edelleenkin tosi pehmeä ajotuntuma. Toivottavasti Performancen jouset tuo lisää tukevuutta, tai kovuutta-jäykkyyttä.
Ei sen puoleen, ajotuntuma on nytkin silti aika hyvä vaikka minun makuuni vielä liian pehmeä tai limusiinimainen. Kun muistelee edellisiä vehkeitä niin meinasihan niissä amalgaamit tipahdella kun sporakiskoja ylitti. Semmoinen sporttinen tuntuma...
Käytätin nuo uudet vanteet ja renkaat vielä uudestaan tasapainotuksessa kun 130-200 vauhdissa ei ollut hyvä (Saksassa siis). Kovempaa en kokeillut. Loppupelissä kävi niin että Vianor repi omat painonsa pois ja Brittimannin painot olikin oikein.
Muuta ei ole nyt tarkoitus tehdä, paitsi se maskin vaihto vielä R-type verkkoon. Ja sitten pitäisi muutamia pikkunaarmuja ja kiveniskuja koittaa häivyttää maalipinnasta. Onko hyviä vinkkejä millä hiusnaarmut saa piiloon ? Värivaha ei tuottanut toivottua tulosta.
-putkisetti on paikoillaan ja murina vähän parani. Taajuus on kyllä matala jos ajaa tomaatti päällä. Manuaalilla tai S-asetuksella kun torppaa töppösen
pohjaan niin Kasikisu karjahtaa aikas komeasti. Hinta/laatusuhde erinomainen, suosittelen.
-tällä viikolla kun olen kotona niin tulee viimein ne madallusjouset paikoilleen, laitan sitten kuvia ja kommenttia.
Kun on päässyt nyt kesäkeleillä vähän ajelemaankin, on uusilla 30/35-sarjan 285/245 kumeilla edelleenkin tosi pehmeä ajotuntuma. Toivottavasti Performancen jouset tuo lisää tukevuutta, tai kovuutta-jäykkyyttä.
Ei sen puoleen, ajotuntuma on nytkin silti aika hyvä vaikka minun makuuni vielä liian pehmeä tai limusiinimainen. Kun muistelee edellisiä vehkeitä niin meinasihan niissä amalgaamit tipahdella kun sporakiskoja ylitti. Semmoinen sporttinen tuntuma...
Käytätin nuo uudet vanteet ja renkaat vielä uudestaan tasapainotuksessa kun 130-200 vauhdissa ei ollut hyvä (Saksassa siis). Kovempaa en kokeillut. Loppupelissä kävi niin että Vianor repi omat painonsa pois ja Brittimannin painot olikin oikein.
Muuta ei ole nyt tarkoitus tehdä, paitsi se maskin vaihto vielä R-type verkkoon. Ja sitten pitäisi muutamia pikkunaarmuja ja kiveniskuja koittaa häivyttää maalipinnasta. Onko hyviä vinkkejä millä hiusnaarmut saa piiloon ? Värivaha ei tuottanut toivottua tulosta.
Viimeksi muokannut Batman, Ti Kesä 02, 2009 6:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Batman XF 3.0S, ex. XK, ex. XK8, ex. S-type - ZX-10RR