Saisiko teknistä tietoa näkyviin

Yleinen Jaguar-keskustelu
Avatar
Blue Cat
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 3:47 pm
Paikkakunta: Jämsänkoski

Saisiko teknistä tietoa näkyviin

Viesti Kirjoittaja Blue Cat »

Keskustelua helpottaisi ainakin noissa teknisissä kysymyksissä, mikäli jokaisen viestissä, esimerkiksi allekirjoituksen yhteydessä, olisi näkyvillä vähintäänkin auton malli, vuosimalli ja moottorin koko.
Ei sitten tarvitsisi erikseen kysellä ja kuormittaa viestiketjua.

Muutenhan homma näkyy toimivan erittäin hyvin. :)
XJ40, -89, USA -versio
3,6
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Hyvä ehdotus

Viesti Kirjoittaja jjj »

Tämä on J-L:n käytäntö vuosien takaa ja osoittautunut tarpeelliseksi. Ehkäpä juuri Jaguarin kummallisen mallien nimityspolitiikan vuoksi!

Eiköhän oteta joukolla käyttöön; muuttakaa vakio allekirjoituksenne tähän kuosiin Kiitos!


Terveisin/jjj
Mk7 -53
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Mainio ajatus

Viesti Kirjoittaja BRG »

Täytyy heti kokeilla, toimiiko.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Mikäs siinä, mutta

Viesti Kirjoittaja HEF »

Köh,köh, kun nyt ei just satu olemaan sitä varsinaista peltikissaa tallissa.
Mutta sehän ei nyt kai ollutkaan edellytys foorumiin pääsyyn.
Allekirjoittanut on kyllä joutunut kainaloitaan myöten sotkeutumaan Jaggeen niin omistamisen kuin myöskin FJDC:n muodossa aikojen saatossa.
Mainitaan nyt kuitenkin että tallissa on eräiden yhteensattumien vuoksi
Toyota Corona 4d sedan 69, entisöity California - yksilö automaatilla.
Rambler Ambassador farmari, amerikan tuontia. Olen aina ollut vähän heikkona jenkkifarmareihin.
Sekä eräs suurista haaveistani jo 60-luvulta lähtien, nimittäin Mustang Fastback - 65. Tämä auto on läpikäymässä täysentisöintiä, joka on aika tyyristä puuhaa. Näin ollen täytyy nyt vähän aikaa odotella, jotta rahkeet antavat periksi ehdan Jaggen hankkimiselle. XJ-40 ja X-300 saisi täällä Ruotsissa tosi halvalla, mutta ruuvattavaa riittää tällä havaa ihan tarpeeksi. :oops:
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
Blue Cat
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 3:47 pm
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Sehän sopii

Viesti Kirjoittaja Blue Cat »

"Olen aina ollut vähän heikkona jenkkifarmareihin.
Sekä eräs suurista haaveistani jo 60-luvulta lähtien, nimittäin Mustang Fastback - 65."

Taidat ymmärtää autojen päälle, sillä itselläni oli aiemmin Mercury "station wagon" ja Mustang Mach 1 vuosimallia -73, joita toisaalta vieläkin kaipailen. Mutta eihän sitä, ainakaan meikäläinen, kaikkea voi pitää yhtäaikaa.

Nyt mennään Jaguarilla.
XJ40, -89, USA -versio
3,6
Avatar
Bunny
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 9:42 am
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Mikäs siinä, mutta

Viesti Kirjoittaja Bunny »

"100 jaggea vitriinissä" :-)

Kuulostaa huimalta, kerro lisää.

t. HanKi
--
-05 XJ8 4.2 - Radiance Red / Ivory
Gone but not forgotten:
-89 Double Six - Dorchester Gray / Magnolia
--
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

100 vitriinissä

Viesti Kirjoittaja HEF »

Tähän autoharrastukseen kuuluu luonnollisena lisänä tämä mallien keräily.
Ja tässä on vuosien varrella jäänyt kynsiin sekä Jaguar, että muutakin automallia. Osa on näitä valmiiksi tehtyja, osa vaatii kasaamista. Malleja tulee hankittua, kun jotakin sopivan hintaista osuu kohdalle.
Vitriinivalikoima käsittää kokoluokasta Matchbox aina 1/18 kokoluokkaa olevia malleja. Sen lisäksi on vielä kokoamattomia Jaggen malleja toiset sata. Plus Ford GT:tä, Cobraa, Porschea etc etc. Hommaa siis riittää eläkepäiviin asti ja jotain jollekin perinnöksi.
Kattavin Jaguar-mallien valikoima löytyy mittakavassa 1/43, jossa on saatavilla sekä valmiiksi tehtyjä että rakennussarjoja. Hintahaitari on laaja, eli vähän jokaisen lompakolle sopiva.
Jaguarien malleja on vuosien saatossa tehty satoja erilaisia, joten työmaata riittää jos niitä alkaa harrastelemaan. Ainakin tällä hetkellä tuntuu olevan varsinainen buumi mallirintamalla. Netissä on huomattava määrä pelkästään mallikauppaan keskittyviä saitteja.
Tuolla jjj:n vetämällä kerhosivulla on jo muutama toimittaja mainittukin.
Jos aihe kiinostaa, voin siitä enemmänkin kirjoitella.
On ollut vähän puhetta ,että tekisin aiheesta jotain juttua FJDC:n kerholehteen.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Felix
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 9:45 am
Paikkakunta: Helsink

Re: 100 vitriinissä

Viesti Kirjoittaja Felix »

HEF kirjoitti:Tähän autoharrastukseen kuuluu luonnollisena lisänä tämä mallien keräily.
Tuolla jjj:n vetämällä kerhosivulla on jo muutama toimittaja mainittukin.
Jos aihe kiinostaa, voin siitä enemmänkin kirjoitella.
On ollut vähän puhetta ,että tekisin aiheesta jotain juttua FJDC:n kerholehteen.
Kirjoita lisää, aihe kiinnostaa ja listaa vaikka parhaat saitit!
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Pienoismalleista

Viesti Kirjoittaja HEF »

Tässäpä näitä sitten tulee.
Ensinnäkin pienoismallit voidaan luokitella kahteen eri tyyppiin, eli kooottavat ja valmiiksi kootutut. Loogista eikö totta.
Koottavista puheenollen voidaan ne jakaa kolmeen eri ryhmään.
Ensinnäkin ovat nämä kaikkien tuntemat muovimallit, jotka sinällään sopivat parhaiten vähäista kokemusta omaaville.
Sitten tulevat nämä resiinimallit, joita löytyy mittakaavoissa 1/24 ja 1/43.
Resiini on eräälainen hartsiseos, joka sopii erinomaisesti materiliaaliksi, silloin kun valmistetaan malleja vain pienissä erissä. Nämä resiinimallit vaativat jo jonkinverran kokemusta mallien kasaamisessa. Etenkin mittakaavaa 1/43 harrastettaessa on työkalut kelloseppätasoa, ja sormet gynekologitasoa. Kuvittelepa työstäväsi D-Typen ajovalonsuojusta, joka on kokoa neljäosa pikkusormenkynnestä, ja sovitus on "flus-fit" tasoa.
Etenkin kun tämä melkein valmiiksi työstetty muovinpalanen singahtaa karvalankamatolle kello kaksi yöllä. Ja alat tekemään uutta. Siis hyvät hermot ovat myöskin tarpeen.
Se kolmas tähän sarjaan liittyvä taso on ns. "trans-kitit", jossa käytetään osin muovista koottavaa ja siihen ympätään esim. resiinistä valmistettu kori ja etsaamalla metallista tehdyt lisäosat.
Sitten ne valmiit mallit. Tässä ryhmässä on vlinnanvaraa kokoluokasta 1/43 aina kokoon 1/12 asti, tosin yleisimmät ovat 1/43 ja 1/18.
Hintahaitarit vaihtelevat rajusti koon ja viimeistelytason mukaa. Jos haluaa korkeatasoisia malleja voi joutua kouraisemaan taskunpohjalta aika syvältäkin.
Näistä valmiiksi tehdyistä ja niiden hinnoista saat selvän allaolevista linkeistä. Kaikilla näillä on mm. Jaguaareja listoillaan, klikkaat vain hakuja.Varaa muuten rutosti aikaa, sillä tutkimista riittää.
Ja sitten varoitus. Pienoismallien keräily saatta olla erittäin addikitiivista.
Porukka yleensä lopettaa harrastuksen vasta omissa hautajaisissaan
Ja nämä saitit:
http://www.mafma.com
Tämä myy erilaista, sekä valmista että koottavaa, harrastajille.
http://www.model-car.com
Täällä löytyy vähän kohtuuhintaisempaa ns. tusinatuotetta
http://www.ewa1.com
Iso jenkkifirma, jossa Jaguar - aiheista tavaraa muutakin. Varaa aikaa.
http://www.legacydiecast.com
Jenkkifirma, joka erikoistunut 1/18 valmiisiin metallimalleihin.
http://www.grandprixmodels.co.uk
Harrastelijan erikoisfirma, mun suosikkini.
Ja sitten tietysti tuo eBay, jossa on tarjolla kaikkea mahdollista mallimaailmasta.Täältä löytää helposti harvinaisuuksia.
No, eiköhän näillä eväillä jo ensi viikko vierähdä.
Sitten on olemassa saitteja, jossa näiden esim. resiini mallien tekemiseen perehdytään tarkemmin. Mutta niistä sitten erikseen.
Happy hunting :D
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Vastaa Viestiin