Vahinko tullilta???
Vahinko tullilta???
Lieneekö vahinko tullilta, varsinkin kun luulin että avaruudesta tulee järjellinen viesti, ennenkuin tullin veropäätöksistä löytyy johdonmukaisuutta
Siis, lukekaa ja ihmetelkää: Viimevuoden lopulla tehdyistä veropäätöksistä peräti kolme osuu loogisesti graafisesti esitettynä samalle viivalle
X300, ensirek. maaliskuun 12,13 ja 15 pv. -96 ajettu 49tkm 28200€
-96 ajettu 63tkm 27900€
-96 ajettu 72tkm 27500€ ( verotusperusta )
Tuo esitettynä graafisesti johtaa pisteet lähes samalle viivalle
Eikö olisikin mukavaa jos edes tuonverran voisi ennakoida veroa???
Lieneekö tuo ensirekisteröintien läheisyys hämännyt herroja
Siis, lukekaa ja ihmetelkää: Viimevuoden lopulla tehdyistä veropäätöksistä peräti kolme osuu loogisesti graafisesti esitettynä samalle viivalle
X300, ensirek. maaliskuun 12,13 ja 15 pv. -96 ajettu 49tkm 28200€
-96 ajettu 63tkm 27900€
-96 ajettu 72tkm 27500€ ( verotusperusta )
Tuo esitettynä graafisesti johtaa pisteet lähes samalle viivalle
Eikö olisikin mukavaa jos edes tuonverran voisi ennakoida veroa???
Lieneekö tuo ensirekisteröintien läheisyys hämännyt herroja
Jaguar XJ 40 -89 3.2
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70
XJ6 -85 veron peruste
Katselin tuolta Yleisavain sivulta toteutuneita verotusarvoja 1985-86 xj6:lle ja esim. 125tkm ajetulle oli tullut n.3000€ verot.
Täällä on käyty kovastikkin keskustelua kuinka veropäätökset heilahtelevat kovastikkin ja mitkä asiat vaikuttavat verotusarvoon.
Onko siis mitään tolkkua luottaa siihen että jos ostaa n.11.000€ maksavan 100tkm ajetun XJ6:n vm85/86 että verot olisivat luokkaa 2500-3500€? Vai pitääkö vain toivoa ettei tuodun auton verotusarvo nouse pilviin? Ajattelin vain että jos pistän itselleni 14T€ katon harrasteautolle niin kuinka kallista sitä uskaltaa ostaa...6,9,10 teuroa?
Muuten mistä on näppärin lukea kuinka toimia vakuutusten, tullausten ym. paperien kanssa. Minulle tarjottiin mahdollisuus saada auto Tukholmaan tuotuna, jossa voisin sen tarkistaa ja jos sen päättäisin ostaa niin sitten tietty tarvitsisin jotkin ?siirtopaperit? että voisin sen lauttaan ajaa tullata ym.
Täällä on käyty kovastikkin keskustelua kuinka veropäätökset heilahtelevat kovastikkin ja mitkä asiat vaikuttavat verotusarvoon.
Onko siis mitään tolkkua luottaa siihen että jos ostaa n.11.000€ maksavan 100tkm ajetun XJ6:n vm85/86 että verot olisivat luokkaa 2500-3500€? Vai pitääkö vain toivoa ettei tuodun auton verotusarvo nouse pilviin? Ajattelin vain että jos pistän itselleni 14T€ katon harrasteautolle niin kuinka kallista sitä uskaltaa ostaa...6,9,10 teuroa?
Muuten mistä on näppärin lukea kuinka toimia vakuutusten, tullausten ym. paperien kanssa. Minulle tarjottiin mahdollisuus saada auto Tukholmaan tuotuna, jossa voisin sen tarkistaa ja jos sen päättäisin ostaa niin sitten tietty tarvitsisin jotkin ?siirtopaperit? että voisin sen lauttaan ajaa tullata ym.
- Vanden Plas
- Viestit: 38
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 5:48 pm
- Paikkakunta: Vaajakoski
Vakuutukset kannattaa sopia etukäteen vakuutusyhtiön kanssa (siis vapaaehtoiset), täyttäkaskoa eivät yhtiöt autoa näkemättä myönnä, mutta varkaus, ilkivalta, palo, hirvi yms. onnistuu. Itse en tiennyt varmaksi auton mallia tai valmistusvuotta, mutta tekivät alustavan osakaskon. Kaupat tehtyämme faksasimme kauppakirjan ja rekisteriotteen Suomeen ja vakuutus astui voimaan, helppoa.
Saksan kilvillä ja vakuutuksilla saa ajella Ruotsissa, eli lauttaan pääset, mutta Suomen puolella rahastetaan siirtokilvet. Ajolupa ja liikennevakuutus hoituvat sataman tullissa. Verotusasiat voit hoitaa paikallisessa tullin toimipisteessä, mutta käytä katsastuksessa ensin, mahdolliset viat saattavat alentaa verotusarvoa.
Onnea matkaan!
Saksan kilvillä ja vakuutuksilla saa ajella Ruotsissa, eli lauttaan pääset, mutta Suomen puolella rahastetaan siirtokilvet. Ajolupa ja liikennevakuutus hoituvat sataman tullissa. Verotusasiat voit hoitaa paikallisessa tullin toimipisteessä, mutta käytä katsastuksessa ensin, mahdolliset viat saattavat alentaa verotusarvoa.
Onnea matkaan!
************
- Volvo Duett -62
- Jaguar XJ12 H.E. Vanden Plas -85
- Volvo Duett -62
- Jaguar XJ12 H.E. Vanden Plas -85
Re: Vahinko tullilta???
[quote="jjfinland"]
X300, ensirek. maaliskuun 12,13 ja 15 pv. -96 ajettu 49tkm 28200€
-96 ajettu 63tkm 27900€
-96 ajettu 72tkm 27500€ ( verotusperusta )
Uskomattomia kilometrimääriä
mahtaakohan kukaan uskoa yhdeksänvuotta vanhasta autosta?
Kyllä Saksan pojat osaa nää viritykset (valitettavasti)
X300, ensirek. maaliskuun 12,13 ja 15 pv. -96 ajettu 49tkm 28200€
-96 ajettu 63tkm 27900€
-96 ajettu 72tkm 27500€ ( verotusperusta )
Uskomattomia kilometrimääriä
mahtaakohan kukaan uskoa yhdeksänvuotta vanhasta autosta?
Kyllä Saksan pojat osaa nää viritykset (valitettavasti)
Daimler V8 4.0 -98 Rallia E-typellä & mk2:lla
Uskomattomia kilometrimääriä
Olen samaa mieltä noista kilometrimääristä, mutta kun varmaankin jonkin edellämainitun auton omistaja kuuluu joukkoomme, niin uskomme ihmeeseen. Mutta vaikka kuinka uskoo ihmeeseen, ei siitä tarvitse maksaa tullille
Siis, antakaa tullin arvioida ne kilometrit!!!!! Nehän ei tule mihinkään näkyviin, eli eivät ole rasitteena autoa edelleen myytäessä. Sitä "väärennettyä" huoltokirjaa ei kannata tullille esitellä, nehän kyllä uskoo mitä vaan, jos siitä saa rahaa. Ei ole rikos, eikä anna väärää tietoa jos ilmoittaa olevansa epävarma kilometrien todenperäisyydestä, ja tällöin tulli käyttää lain määräämää laskentakaavaa, eli 9 x 18500 km eli 166500 km, ja arvatenkin vero laskee. Ja totta perskules kannattaa olla senverran epävarma noin matalista kilsoista kun auto on 9 vuotta vanha.
Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
Katsokaa niitä verotuspäätöksiä, niin aina kun kilometrimäärä puuttuu, on veromääräymä alempi kuin nuo ilmoitetut vähänajetut.
Siis, antakaa tullin arvioida ne kilometrit!!!!! Nehän ei tule mihinkään näkyviin, eli eivät ole rasitteena autoa edelleen myytäessä. Sitä "väärennettyä" huoltokirjaa ei kannata tullille esitellä, nehän kyllä uskoo mitä vaan, jos siitä saa rahaa. Ei ole rikos, eikä anna väärää tietoa jos ilmoittaa olevansa epävarma kilometrien todenperäisyydestä, ja tällöin tulli käyttää lain määräämää laskentakaavaa, eli 9 x 18500 km eli 166500 km, ja arvatenkin vero laskee. Ja totta perskules kannattaa olla senverran epävarma noin matalista kilsoista kun auto on 9 vuotta vanha.
Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
Katsokaa niitä verotuspäätöksiä, niin aina kun kilometrimäärä puuttuu, on veromääräymä alempi kuin nuo ilmoitetut vähänajetut.
Jaguar XJ 40 -89 3.2
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70
Tulli, kilometrit ym.
Mikäli katsastaa auton ennen kuin tekee autoveroilmoituksen ei autoa yleensä tarvitse näyttää tullille. Ellei pysty / halua esittää mitään muuta tulli ottaa kilometrit rekisteröitipapereista johon katsastaja on ne merkinnyt. Omakohtaisten kokemuksien mukaan ei tulli ole ollenkaan halukas soveltamaan tuota vuotuista ajokilometrimäärää. Mulla on parikin tapausta vetämässä jossa olen ko. asiasta valittanut. Sama kuvio tahtoo näkyä vähennyksinä vikojen osalta. Ei se arvon alennus ole mitenkään selvää. Vaatii aikamoisen selvityksen mielellään liitteineen. esim. korjaamon kirjallinen arvio. Lisät tulee helpommin kuin vähennykset. Kun arvioidaan mielummin yläkanttiin kuin alakanttiin ei virkamies tee virkavirhettä.
matalat kilomterit
Kyllähän noita alle100tkm ajettuja 8vuotiaita voi olla, mutta aitoja varmasti harvassa. Itsellä oli 1992-2000 Golf ja rullasin siihen vain 70tkm kun oli kaksi muutakin autoa käytössä ja yksi vuosi meni armeijassa ja yksi ulkomailla. Vaihdoin sen Pörhöllä Boraan ja kyllä ne kilometrejä kovasti ihmettelivät..
Mutta mites on sitten nämä Classic Cars lehdissä olevat 1975-86 XJ6:t joissa on vain 35-100tkm? Jos sellaisen ostaa vaikka Sothebyn huutokaupasta tai Robert Hughesilta niin silloin varmaan niihin uskaltaa luottaa
Toki onhan tuollaisten yksilöiden taxfree hinnatkin luokkaa 10-20.000 puntaa. Näyttihän tuolla Triangellla olevan DD6 jossa oli vain 69.000km... mikä lien tuollaisen hinta sitten..
Mutta mites on sitten nämä Classic Cars lehdissä olevat 1975-86 XJ6:t joissa on vain 35-100tkm? Jos sellaisen ostaa vaikka Sothebyn huutokaupasta tai Robert Hughesilta niin silloin varmaan niihin uskaltaa luottaa
Toki onhan tuollaisten yksilöiden taxfree hinnatkin luokkaa 10-20.000 puntaa. Näyttihän tuolla Triangellla olevan DD6 jossa oli vain 69.000km... mikä lien tuollaisen hinta sitten..
Sveitsistä vähänajettuja
Sveitsihän on maa josta löytyy vähänajettuja autoja, heidän rekisteri ja vakuutuskäytäntönsä takia. Yksillä kylteillä voi ajaa vaikka kuinka montaa autoa, tietysti vuorotellen. Tallissa saattaa seistä vaikka kuinka monta autoa, ajetaan joskus kun mieli tekee. Samanhan aikaansaa suomen veteraaniautolaki, ei ne paljoa maksa tallissa seistessä, ilman käyttömaksua, muutaman kympin vakuutusmaksulla, eikä varmaan kilsoja kerry. Meilläkin vanhenee tallissa Daimler Doublesix S2, noin
70.000 km mittarissa, sekin Sveitsiauto.
Tarttui vaatteisiin myös yksi MB 280 SE -77, alkuperäisen omistajan kuolinpesältä ostettuna n. 60.000 km ajettuna. Tuonikäiset mersut on niin karseita autoja, ajonautinto on todella kaukana, joten siitä luovuttiin parempaan kotiin. Miksi niissä pitää olla niin KOVA penkki???
Vaikka auto oli meillä ollessa 27 vuotta vanha, ei siinä ollut naarmun naarmua, sisällä, alla, päällä eikä konetilassa. Autoa ei voi entisöidä tuonlaiseksi vaihtamatta kaikkea uudeksi, ja kuka hullu ryhtyisi entisöimään 280 SE Mersua
Saksasta tuodun, vähäajetun auton pohjaa on ilo katsella, ei niissä ole massoja, mutta ei ole ruostettakaan kivenhakkaamista puhumattakaan.
70.000 km mittarissa, sekin Sveitsiauto.
Tarttui vaatteisiin myös yksi MB 280 SE -77, alkuperäisen omistajan kuolinpesältä ostettuna n. 60.000 km ajettuna. Tuonikäiset mersut on niin karseita autoja, ajonautinto on todella kaukana, joten siitä luovuttiin parempaan kotiin. Miksi niissä pitää olla niin KOVA penkki???
Vaikka auto oli meillä ollessa 27 vuotta vanha, ei siinä ollut naarmun naarmua, sisällä, alla, päällä eikä konetilassa. Autoa ei voi entisöidä tuonlaiseksi vaihtamatta kaikkea uudeksi, ja kuka hullu ryhtyisi entisöimään 280 SE Mersua
Saksasta tuodun, vähäajetun auton pohjaa on ilo katsella, ei niissä ole massoja, mutta ei ole ruostettakaan kivenhakkaamista puhumattakaan.
Jaguar XJ 40 -89 3.2
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70
Saksan autokauppiaat pistävät mielellään jo ilmoitukseen viestin jos kilometrit pitää paikkansa vanhoissa autoissa. Soittelin omaani hankkiessa lukuisia kauppoja läpi jossa jaggesta oli ilmoitettu vain mittarilukemat ja kauppiaat kyllä kertoivat kohteliaasti etteivät tiedä alkuperäisiä kilometrejä. Sillä säästyttiin turhalta kiertelyltä. Veropäätöksen arvonta on vieläkin kesken, saa nähdä mitä ne sieltä tullista oikein lykkää...
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
- sovereign12
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Marras 20, 2004 11:09 pm
- Paikkakunta: Kotka
noista ajokilometristä sen verran, että ei ollut mitään merkitystä sillä, onko todistetta ajetuista kilometreistä tai ei, kun nuo laittoivat kuitenkin mittarin lukeman päätökseen... ...oikaisupyyntö on vetämässä, mutta tuskinpa muuttavat mitään. ainoastaan tuli kahtena päivänä perätysten kirje tullilta, joissa oli annettu eri takaraja asian käsittelylle. olivat ihmeissään, kun tiedustelin, tuleeko noita vielä lisää ja mahtaako vastaus tulla tällä vuosikymmenellä ollenkaan. en tiedä, kannattaako nöyristely enää, kun muutosta tuskin tulee vai alkaako oikeasti pilluilemaan niille. (?)
xj12 -89
Koti porsaan routaan ajaa.
Koti porsaan routaan ajaa.