RHD -autot vs. LHD
RHD -autot vs. LHD
En ole itse aiemmin edes miettinyt RHD jaggea, mutta sain britti kaverilta mielestäni hyvän tarjouksen vähän ajetusta kolmossarjan XJ6:sta.
Onkos tuossa pientareen puolelta ajelussa mitään mitä minun pitäisi erityisesti huomioida? Ehkäpä hölmöjä kysymyksiä, mutta jos joku viitsisi asiassa valaista. Lain puolesta kai sama kummalta puolelta ajelee Entä onko osat kalliimpia tuollaisissa tai jotakin ihan muuta jota en ole edes ymmärtänyt ajatella?
Onkos tuossa pientareen puolelta ajelussa mitään mitä minun pitäisi erityisesti huomioida? Ehkäpä hölmöjä kysymyksiä, mutta jos joku viitsisi asiassa valaista. Lain puolesta kai sama kummalta puolelta ajelee Entä onko osat kalliimpia tuollaisissa tai jotakin ihan muuta jota en ole edes ymmärtänyt ajatella?
Yksi rhd on ollut, muuta eroa lhd ei juuri ollut kuin väsymiseen asti sen selvittäminen että samalla tapaa sillä ajelee, varsinkin kun on automaatti.
No, grillin autokaistalla tulee hankaluuksia jos on yksin liikkeellä ja
ihmeesti porukka katsoo jos apukuski lukee lehteä moottoritiellä
No, grillin autokaistalla tulee hankaluuksia jos on yksin liikkeellä ja
ihmeesti porukka katsoo jos apukuski lukee lehteä moottoritiellä
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
RHD
RHD:tä on vaikeampi päästä eroon ja hinta ei ole sama kuin LHD:ssä.
Ojauksen voi kyllä vaihtaa toiselle puolelle, mutta ona siinä oma ruuvaamisensa. Näitä on omistajat tehneet, ja tiedän operaation isotöisiksi.
Varaosia kyllä löytyy yhtähyvin LHD ja RHD - malleihin.
Ohittaminen on mielestäni hankalaa. Pitää joko roikkua pientareenpuolella kyttäämässä josko näkisi jotain. Tai sitten oltava puoliksi
vastaantulijan puolella tutkimassa ohitusmahdollisuuksia.
Kaikki parkkihalli automaatit ovat "väärällä " puolella jne.
Itse ajaminen ei sen kummempaa ole, paitsi jos on manuaali, niin pitää tottua hämmentämään vasurilla.
Henkilökohtaisesti en kyllä hankkisi, sen verran on niitä tullut ajettua.
Maat, jossa on vääränpuoleinen liikenne ei tietysti tuota näitä ongelmia.
Ojauksen voi kyllä vaihtaa toiselle puolelle, mutta ona siinä oma ruuvaamisensa. Näitä on omistajat tehneet, ja tiedän operaation isotöisiksi.
Varaosia kyllä löytyy yhtähyvin LHD ja RHD - malleihin.
Ohittaminen on mielestäni hankalaa. Pitää joko roikkua pientareenpuolella kyttäämässä josko näkisi jotain. Tai sitten oltava puoliksi
vastaantulijan puolella tutkimassa ohitusmahdollisuuksia.
Kaikki parkkihalli automaatit ovat "väärällä " puolella jne.
Itse ajaminen ei sen kummempaa ole, paitsi jos on manuaali, niin pitää tottua hämmentämään vasurilla.
Henkilökohtaisesti en kyllä hankkisi, sen verran on niitä tullut ajettua.
Maat, jossa on vääränpuoleinen liikenne ei tietysti tuota näitä ongelmia.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
eikös tuon RHD auton pitäisi sitten olla halvempi tuoda?
eli jos tulli määrittää verot markkina-arvon perusteella niin eikös maalaisjärjellä ajateltuna pitäisi veron olla sitten matalampi RHD jaggessa verrattuna LHD autoihin?
RHD halvempi
Oman kokemuksen peruteella voisin väittää että RHD on halvempi. Tuon DoubleSix:n vero oli n.2100€ Ja en ainakaan vielä katunut RHD:n ostoa... onhan nuo hankalampia myydä eteenpäin mutta en ole hanrkinnut myymistä
Voisi kokeilla vielä tuota toistakin autoa tulliin... jos vero vaikka jäisi samaan suuruusluokkaan.
Voisi kokeilla vielä tuota toistakin autoa tulliin... jos vero vaikka jäisi samaan suuruusluokkaan.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
ajovalojen umpiot RHD->LHD
20v ja vanhemmissa autoissa ei liene suomen rekisteröintikatsastukseen tarvitse huomioida muuta kuin se lista pakollisten varusteiden suhteen kuin mikä on ollut ko. vuonna suomessakin.
Mutta onko niin että jos tuolta englannista auton tuo niin sitten pitäisi vaihdattaa ajovalojen umpiot LHD-autojen mukaisiksi? Mitä lie maksaa tuommoiset osat 80-luvun alun XJ6:een?
Oletko Juku itse moisen joutunut Daimleriisi moisen muutokset rekisteröintikatsastukseen teettämään?
Mutta onko niin että jos tuolta englannista auton tuo niin sitten pitäisi vaihdattaa ajovalojen umpiot LHD-autojen mukaisiksi? Mitä lie maksaa tuommoiset osat 80-luvun alun XJ6:een?
Oletko Juku itse moisen joutunut Daimleriisi moisen muutokset rekisteröintikatsastukseen teettämään?
muutoksista
Ostin doublesix mallin saksasta joten ajovalot oli jo muutettu. Toinen ei vielä suomen rekisterissä. Umpiothan on aikas yleistä kokoa ja varmaankin edullisia. tarkkaa hintaa en tiedä.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Umpiot
Ne päävalot ovat tavallisia 7" umpioita, jotka eivät tarvikeliikkeissä maksa
paljoakaan. Se pienempi on muistaakseni 5 3/4" kokoa, mutta nehän eivät ole käytössä lähivalojen kanssa, joten niitä tuskin tarvitsee vaihtaa.
Nekään eivät ole kovin arvokkaita.
paljoakaan. Se pienempi on muistaakseni 5 3/4" kokoa, mutta nehän eivät ole käytössä lähivalojen kanssa, joten niitä tuskin tarvitsee vaihtaa.
Nekään eivät ole kovin arvokkaita.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.