Hei Juku,
Tässä ideaa, miten voi yhdistää parikin eri harrastusta:
http://www.britishv8.org/MG/MGB-V12.htm
-Jakuvaari
MGB V12
MGB V12
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: MGB V12
Jep, erittäin korkealuokkaista ruotsalaista laatutyötä. Voisi kuvitella ettei auto muuta lämmitylaitetta kaipaa!
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Re: MGB V12
Moottoritila on tuossa MG:ssä oikeastaan iso, suurin piirtein tuon V12:n mittainen. Ruåtsalaiset ovat ennenkin askarrelleet V12:n kanssa ja se, miten he rakensivat V12 Mk2 ajokkeja, on jo ahtamisen ihme - mutta englantilaisten toimittajien kertoman mukaan nekin toimivat oivallisesti.
Alkuperäiseen Minin koriin on istutettu noita Roverin V8-moottoreita, Suomessakin. Tässä on kuitenkin uusi haaste, saisiko sinne V12!!!
Alkuperäiseen Minin koriin on istutettu noita Roverin V8-moottoreita, Suomessakin. Tässä on kuitenkin uusi haaste, saisiko sinne V12!!!
kari tt
Re: MGB V12
Mahtaakohan tuo auto olla hieman etupainoinen? Vai tarvitseekohan tuossa ehkä hiekkasäkin takakonttiin...?
Bentley Mulsanne -89
Re: MGB V12
On siinä iso kone saatu pieneen autoon! Vielä kun olisi modernin V12 koneen tehot, niin jo olisi mukava kesäauto....vaikka riittää varmasti tehot tuossakin. Peräpainoksi voisi tehdä koko perän kokoisen bensatankin.
Daimler Sovereign XJ6 s1 lhd -73
Re: MGB V12
Jep, onhan noita minejä kasilla http://www.geocities.com/jharkola/Viku2_fin.htmlkari tt kirjoitti: ...
Alkuperäiseen Minin koriin on istutettu noita Roverin V8-moottoreita, Suomessakin. Tässä on kuitenkin uusi haaste, saisiko sinne V12!!!
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Re: MGB V12
tsekkailin vähän noita moottoreiden painoja ja onhan V12 tietysti iso murikka eikä kevytkään, mutta silti alumiinisella V12:lla varustettu MGB ei välttämättä ole kuin noin 50 kg (?) painavampi kuin MGC, jossa oli vanha valurautainen kolmen litran suora kuutonen. Mikäli moottori on hivenen taaempana, on lisäksi alumiinijäähdyttäjä jne, painonjakauma ei vältämättä estä riemullista ajelua. Wrooooom!!
kari tt
Re: MGB V12
Ei varmaan ehdi tämäntalven rakenteluihin... Tosin oma voimanpesä (1.8l) tarvisi pientä huoltoa -> tuo voisi olla hyvä vaihtoehto
Katsastus täällä voi olla ongelma?
Katsastus täällä voi olla ongelma?
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110